20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bombeangrep Oslo  (Lest 69726 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Bombeangrep Oslo
« Svar #330 på: 06. Jan. 2012, 19:36 »
Det er han nok, men også en politiker uten kjerne. Du hører at han bruker mer tid med medierådgiverne sine enn lokalpolitikerne

I det moderne samfunn kan man ikke få i både pose og sekk.
Same old Shearer, always scoring!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #331 på: 06. Jan. 2012, 19:40 »
Hvordan?
Har du hørt ham svare ja eller nei de siste årene? Har du ikke hørt at han omformulerer svarene sine i større grad enn andre politikere, på en slik måte at det høres positivt ut at man rydder opp i rot som aldri skulle oppstått? Jeg klarer ikke høre på ham når det kommer til politikk, og jeg mener han opptrår mer og mer som en landsfader enn en politiker med praktiske løsninger.
Han gjorde forøvrig en meget god jobb etter 22.juli, men igjen som gallionsfigur for landet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #332 på: 07. Jan. 2012, 00:57 »
plebUTG : Sier ikke at de ikke fikk noen flere stemmer etter det som skjedde.

Men er for faen ikke derfor de er Norges største parti! Det har de vært i en årrekke og hadde vært det den dag idag, med eller uten 22 juli. DET som er poenget mitt.

Da er vi 100 % enige.

Er også ganske grotesk i det hele tatt å diskutere noe slikt.

Var Bjørni som presterte å begynne "livnærer seg på dødsulykken"-bølgen - ikke meg.  ;)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #333 på: 07. Jan. 2012, 01:44 »
Sympatibølger har gjerne kortvarig effekt. Det har også vist seg i kjølvannet av 22/07. Tviler sterkt på at Arbeiderpartiet har prøvd å sanke inn stemmer på sympati. Jeg har i hvert fall ikke sett noen konkrete eksempler som peker dithen.

Hovedproblemet er heller hvordan all innvandringsfiendtlig politisk opposisjon skal angripes av establishmentet og venstresida på basis av tragedien. Snorre Valen er kanskje mest ekstrem her. Han har jo anklaget selv Knut Olav Åmås og Per Edgar Kokkvold i kontekst av 22/07 fordi de tidligere har kritisert aspekter ved norsk innvandringspolitikk og islamisme. Så har vi Eskil Pedersens (og nå Jens Stoltenbergs) "ytringsansvar", et konsept som grovt sett innebærer at man enten er enig med Arbeiderpartiet eller bør tie når det kommer til innvandringspolitikk.

Vi nærmer oss svenske tilstander. Der går det ikke lenger an å rasjonelt diskutere innvandringspolitikk overhodet. Det er jo da gjennomsyrede ekstremister som SD får støtte fra frustrerte velgere.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 07. Jan. 2012, 03:57 »
plebUTG : Sier ikke at de ikke fikk noen flere stemmer etter det som skjedde.

Men er for faen ikke derfor de er Norges største parti! Det har de vært i en årrekke og hadde vært det den dag idag, med eller uten 22 juli. DET som er poenget mitt.

Da er vi 100 % enige.

Er også ganske grotesk i det hele tatt å diskutere noe slikt.

Var Bjørni som presterte å begynne "livnærer seg på dødsulykken"-bølgen - ikke meg.  ;)

Var heller ikke ment mot deg, bare generelt :)
Same old Shearer, always scoring!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #335 på: 07. Jan. 2012, 11:32 »
Vel Pleb, det er jo noe helt annet med en flyulykke for 50 år siden, enn en terroraksjon for 6 mnd siden

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #336 på: 07. Jan. 2012, 16:09 »
Stoltenberg er forøvrig Norges dyktigste politiker.
Kommer litt an på hvilke kriterier man legger i dyktig og politiker, men jeg vil si at han absolutt er en dyktig retoriker og er flink til å navigere i politiske minefelt. Om han er en like dyktig statsmann og leder for sine kolleger internt er jeg mindre sikker på.

Jeg synes det har vært flere ganger der han har skyvd statsråder og departement foran seg og han har "forsvunnet" en del ganger det har stormet på egen front. Han er også mester i å svare på alt annet enn det som han blir spurt om og å bruke vage tvetydigheter. Men på mange måter er jo nettopp dette kriterier for å være en dyktig politiker!  :D

Han har imidlertid gjort en upåklagelig jobb i forhold til sommerens hendelser, det vil jeg bestemt si.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 07. Jan. 2012, 21:29 »
Retorikk er helt klart Stoltenbergs fremste egenskap, og derfor han er så dyktig i debatt og valgkamp.
Han er flink til å si de riktige tingene i de riktige anledningene, og derfor er det kanskje heller ikke så overraskende at han har fremstått så fantastisk i tiden etter 22. juli.

Men som leder har han sine svakheter, har som sagt en tendens til å skyve statsråder foran seg. Blant annet i Ramin Osmundsen-saken. Han er sjelden å se hvis en statsråd blir kraftig kritisert. Som regel må de klare seg selv.

I tillegg er jeg ingen stor fan av hans politikk. Selv om den helt klart er bedre enn alternativene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 08. Jan. 2012, 20:57 »
Synes ikke han har vært så fantastisk etter 22/07. Faktum er jo at det fremdeles kun er ett politihelikopter som er operativt, og det er fremdeles ikke stort nok til å frakte mannskaper. Seks måneder etter 22. juli kunne ikke politiet respondert bedre i en tilsvarende situasjon. I min bok bør ikke det engang gi ståkarakter.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 08. Jan. 2012, 21:47 »
Hva politiet kan gjøre har begrenset med hvordan Stoltenberg har fremstått etter 22. juli.

Greit nok at Stoltenberg som regjeringssjef til syvende og sist er ansvarlig for politiets høyst begrensede ressurser, men det er en del av regjeringens politikk. Som jeg har gitt utrykk for at jeg ikke er noen kjempefan av.

Men når man snakker om Stoltenbergs innsats etter 22. juli snakker man om statsmannen, statsoverhodet. Mannen som sier de rette tingene, viser følelser og gjør det han skal gjøre i tiden rett etter en sånn tragisk hendelse. Egentlig er det bare hva jeg forventer av landets statsminister, selv om jeg ikke er like sikker på om alle partiledere på stortinget har samme evne til å vise følelser og medmenneskelighet.

Økonomiske ressurser til forskjellige etater er en helt annen sak.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #340 på: 08. Mars 2012, 18:44 »
Tiltalen mot Breivik (usensurert) sprer seg jo rundt på nett, og der får vi jo vite hvor og hvordan samtlige døde - også Tore som var engasjert her. Merker jeg blir provosert når jeg leser hvordan han slaktet folk med både fem og seks skudd i hodet.

Til dere nysgjerrige (håper det er OK jeg linker):

Link fjernet, vi ønsker ikke å bidra til spredning av dette innholdet. Håper folk forstår dette. -Andy
« Siste redigering: 09. Mars 2012, 12:26 av Andy »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 08. Mars 2012, 23:35 »
Er noe veldig perverst over at denne tiltalen sirkulerer på nett.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 09. Mars 2012, 08:55 »
Enig i det olav. Jeg kjente ikke Tore Eikeland utenom forumet, men er jo helt jævli å lese detaljert hvordan han ble drept.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 09. Mars 2012, 10:31 »
No vart eg rett og slett kvalm og eg las berre beskrivinga om eit par av drapa. Heile denne saka er ei stor påkjenning berre å teinkja på. Kan ikkje forestilla meg korleis det er for dei som er involvert.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 09. Mars 2012, 10:33 »
I tillegg er jeg ingen stor fan av hans politikk. Selv om den helt klart er bedre enn alternativene.

Så du ser forsatt på AP som det  beste alternativet?