20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Demba Ba  (Lest 102870 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Demba Ba
« Svar #555 på: 05. Jan. 2013, 10:00 »
Ja, kva er eigentleg vitsen med ein manager og eit trenarapparat? Me treng det ikkje. Teink på alle spelarane som har fått Sir Alex til å sjå ut som ein god manager, til og med verdens beste manager. Han skuldar dei so uendeleg mykje.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #556 på: 05. Jan. 2013, 12:28 »
For all del, jeg ser at det er gode argumenter for å gå til Chelsea. Og en del av dem er helt klart legitime. Jeg synes likevel Ba skyldte oss mer enn som så, og at han ikke har kommet til enighet med Newcastle tidligere irriterer meg. At han nå drar, når tilbudet fra Chelsea kommer, som er langt, langt mer attraktivt enn det Newcastle kan tilby, så forstår jeg det godt.

En annen følelse hos meg er tristheten over at han tok litt for stor plass. At han overskygget resten av laget, og overhodet ikke kom særskilt overens med "navnebror" og landslagskompis Cissé.

Scoringene hans var fantastiske og han har et vanvittig målsnitt i Newcastle. Likevel tror jeg vi er bedre uten han. Det gjør meg bare trist. Samtidig synes jeg han forlater oss på en måte som gir meg dårlig smak i munnen. Jeg synes han har fremstått som en grisk jævel, totalt blottet for enhver klubbfølelse og lojalitet, i den grad man kan forvente det av en slik spiller.
Kan du prøve å forklare hvorfor?
For all del, folk skal få lov til å syntes det de vil om en spiller, men jeg blir faktisk mildt sagt sjokkert over hvordan du beskriver godeste Demba Ba. Det er vel hevet over enhver tvil at han ikke er noe Shola når det kommer til klubbfølelse, but still. Hva er det faktisk som gjør at vi skylder han så mye? Vi hentet han på free-transfer, og har ikke gitt han noe ekstrem spesialbehandling. Til gjengjeld har han levert SOM FAEN for oss, og jeg syntes derfor at ingen skylder hverandre noe spesielt.
Angående grisk jævel etc; wow, han vil tjene mer penger!! Det er hverken uvanlig eller ulovlig i dagens fotball, og du skal lete jævla lenge om du skal finne noen som lever opp til dine tydeligvis skyhøye forventninger.
Kort sagt, jeg ser ikke i det hele tatt hva som gjør at du krever så utrolig mye mer av Ba? Hva er det vi har gjort for han, som gjør at han skylder oss så sykt mye?

Legion of Light

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #557 på: 05. Jan. 2013, 14:52 »
Joakim, ble du tvunget til pottetrening rett etter fødsel, eller måtte du spille piano for familien som bekjenner seg til calvinsk kristendom? Hvordan kan du tro at europeiske kompensasjonsemosjoner er konvertible for en senegaleser med et langt mer bredspektret åndsliv? Hva i Guds navn skyldes denne sosialantropologiske villfarelse? Jobb er jobb, følelser har man for betydningsfulle andre.
S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 05. Jan. 2013, 14:53 »
Joakim, ble du tvunget til pottetrening rett etter fødsel, eller måtte du spille piano for familien som bekjenner seg til calvinsk kristendom? Hvordan kan du tro at europeiske kompensasjonsemosjoner er konvertible for en senegaleser med et langt mer bredspektret åndsliv? Hva i Guds navn skyldes denne sosislantropologiske villfarelse? Jobb er jobb, følelser har man for betydningsfulle andre.

:spytt:

Enig da. Bærer ikke nag til ham - og vil heller se Ba "begrense" angrepsspillet vårt kontra det å noensinne se Ameobi på topp for oss igjen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 05. Jan. 2013, 15:17 »
Vi renoverte Bas karriere. Vi hentet en spiller som var nærmest død på markedet, ga han tillit og han bombet inn mål for oss. Han har helt klart levert fanastisk for oss. Og derfor synes jeg også han skyldte oss å skrive en ordentlig kontrakt. Er det så vanskelig å forstå?

Jeg synes ikke jeg krever urimelig mye. Jeg baserer meg riktignok på medieoppslag, men vi skal ha tilbyd Ba en meget god kontrakt etter Newcastle-standard. Jeg synes han burde skrevet under på den. Fordi jeg synes han skyldte oss såpass (som forklart ovenfor), og fordi det ville satt en stopper for spekulasjoner og gitt ro til klubb og spiller, noe som basert på uttalelsene etter Chelsea-overgangen var det Ba ønsket. Min tolkning er at Ba har fisket etter storklubber for å komme seg bort fra den bittelile klubben fra nordøst (for å bruke SAFs rosende ord). Og det er ikke noe jeg er særlig begeistret for.

Hvis han ønsker så mye penger som overhodet mulig, så er det greit nok. Men da har han heller aldri vært interessert i å resignere med Newcastle, og da synes jeg han har spilt et uærlig spill. Og er det noe jeg hater, så er det uærlighet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #560 på: 05. Jan. 2013, 15:20 »
Æsj, du er jo helt blåst. Du er klar over at Demba var dritgod i West Ham og at vi ikke var eneste klubb som ville ha han etter nedrykket deres?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #561 på: 05. Jan. 2013, 15:21 »
Død på markedet? Hadde ikke vi tilbydd bedre lønn enn Everton hadde han gått dit.
Jeg veit ikke hva du forventer - men Ba har oppført seg eksemplarisk og alltid gitt oss 100%. Og han har vært en klassespiller som har gitt oss masser av gode øyeblikk. At vi ikke kan tilby like gode betingelser som Chelski, og ikke i nærheten like bra lag, manager og spillestil - og ikke minst muligheten til å spille på øverste nivå gjør jo saken veldig enkel, gjør den ikke?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #562 på: 05. Jan. 2013, 15:25 »
Ba gjorde det rett, han skylder oss ingenting, desuten gikk vi med på Ba`s premisser i kontrakten hans.
Hadde vi vært topp 5 pr.dags dato hadde det vært muligheter for at han ønket å fortsette.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 05. Jan. 2013, 15:36 »
fy faen, du fremstår som latterlig butthurt, joakim. herre min hatt...
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 05. Jan. 2013, 16:39 »
Det tok ikke lange tida..
Same old Shearer, always scoring!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 05. Jan. 2013, 16:39 »
Da er BA i gang med å score for Chelsea også!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 05. Jan. 2013, 17:35 »
bomba!

Mallabarius

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #567 på: 05. Jan. 2013, 17:47 »
Ba med 2 mål så langt.... Ekke mulig !    :grine:

oyosla

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #568 på: 05. Jan. 2013, 21:50 »
Torres såg ikkje fornøgd ut i dag. Vi får legge inn eit bud på han.
-Sterkt øl gir store ord-

I gamle stammesamfunn skulle menn slåss. Mannsoverskuddet forsvant på den måten. Det er begrenset hvor mange som kan brukes til jordbruk, jakt og avl.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 06. Jan. 2013, 02:19 »
2x Ameobi og Pardew i bytte mot Rafa og Torres? Fair deal? ;)