20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Demba Ba  (Lest 102908 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Demba Ba
« Svar #540 på: 02. Jan. 2013, 20:50 »
Lee Ryder ‏@lee_ryder
#nufc boss Alan Pardew said: "It is done, he will go to Chelsea. Good luck to him."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #541 på: 03. Jan. 2013, 10:10 »
Bare å få inn Remy fortere enn fort. Nå er spissplassen like prekær som forsvaret.
Nei, forsvaret er fremdeles langt, langt mer prekært enn angrepet, selv om det haster å få inn en erstatter for Ba også.

Jeg vil hardnakket hevde at Shola Ameobi er MYE bedre enn Mike Williamson. Jeg vil hardnakket hevde at Gabby Obertan - hvor enn mye vi hetser han - er VESENTLIG bedre enn Danny Simpson. Og jeg vil også hevde at Sammy er bedre enn Perchino. Men for all del, verken Shola, Sammy eller Obertan er spillere som skal spille fast for NUFC i vår. Og vi trenger et bedre alternativ på topp, som også kan spille på kant.

Men likevel, forsvaret haster mer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #542 på: 04. Jan. 2013, 13:16 »

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #543 på: 04. Jan. 2013, 13:30 »
Vel, da er det bare å takke Demba Ba for en fantastisk innsats og bidrag den tiden han har vært hos oss. Han har rett og slett vært utrolig viktig, og spilt over alle forventninger, totalt sett. Selv om han ikke akkurat pøste inn mål på denne tiden ifjor og fremover ;)

Selv om jeg gjerne skulle hatt han med videre, så er det no hard feelings, jeg forstår absolutt hans valg og har ingen problem med å forstå at han vil tjene bedre, spille bedre fotball og kjempe om titler. Takk for alt!

Når det er sagt, det hadde ikke gjort meg noe om han blir ett bomkjøp  :)

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #544 på: 04. Jan. 2013, 13:50 »
- Det var viktig for meg og Newcastle at fremtiden min ble fikset, og nå kan vi gå videre. Nå har de en hel måned for å hente inn en erstatter for meg.

I tillegg til at han skrev kontrakt med klausulen, så er det nettopp dette som gjør at jeg har få problemer med overgangen til Ba. Så slipper vi driten at noen henter toppscoreren på deadline day, som Carroll-overgangen. Newcastle har nå god tid på å finne en erstatter. Så får vi se da hva Ashley gjør med pengesekken...
Bare å takke Ba for alle nydelig, rare og spektakulære mål vi fikk. Han fikk jammen en finfin scoringsstatistikk i Newcastle!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #545 på: 04. Jan. 2013, 14:13 »
Takk for scoringene. Takk for ingenting.

Jeg har få problemer med at vi selger Ba med tanke på klausulen, og med tanke på den store plassen han tok i spillergruppa. Det jeg har problemer med er at pengene tydeligvis betyr absolutt alt, og at Newcastle sitter igjen med next to nothing. Demba Ba kunne blitt superhelt i Newcastle, i stedet dro han dit pengene er. Det har jeg ingen respekt for.

Hvem f... er Demba Ba?

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #546 på: 04. Jan. 2013, 15:08 »
Herregud, jorda kaller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #547 på: 04. Jan. 2013, 15:12 »
Takk for fenomenale mål og en herlig innsats. Jeg blir å savne deg - klassespiss!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #548 på: 04. Jan. 2013, 15:19 »
Jeg er overrasket over at vi fikk beholde han så lenge som vi gjorde. Med den klausulen i kontrakten er det langt fra noe sjokk at han drar. Men kjenner det stikker å se bildet av Ba sammen med Benitez, med en blå drakt i hendene...

Takk for måla du ga oss, Kjære Senegaleser! får bare håpe han blir årets svar på Torres/Carroll, at vi får inn en verdig erstatter som kan fjerne savnet av deg før februar måned er omme, og at Cisse igjen finner veien til nettet  :toon:

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #549 på: 04. Jan. 2013, 16:06 »
Kjempe om PL-gull istedet for å holde seg + masse masse penger + mest sannsynlig godt med spilletid, siden de bare har en spiss fra før av = Lett valg.

Han har ikke vært hos oss lenge nok til at han MÅ ha så sterke følelser for oss at han MÅ bli her livet ut.
Debuchy har vært i Lille siden 2003, skulle vi unngått å legge inn bud da, for er jo respektløst mot Lille...

Man kan si at Newcastle kan takkes for at karrieren til Ba kom på rett kjøl igjen. Noe jeg er rimelig sikker på at han er evig takknemlig over.

Han har vært en av de viktigste, om ikke den viktigste, årsakene til at vi kom på 5. plass i fjor og at vi ligger over streken i år. Takk Demba <3
Same old Shearer, always scoring!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #550 på: 04. Jan. 2013, 17:08 »
Bra innlegg, Ben Arfa. Skrev akkurat det samme i FB-gruppa til Newcastle Supporters Worldwide. Er en gjeng med gjøker der som ikke forstår noe som helst. Godt å se at folk er litt mer oppegående her inne :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #551 på: 04. Jan. 2013, 17:23 »
Helt enig ben arfa. Finner cisse formen igjen kommer ingen til og savne ba. Noe eg trur han gjør! Uansett, ser ikke ned på ba sjøl om han er dratt. Han har gitt klubben mye glede....

Legion of Light

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #552 på: 04. Jan. 2013, 23:44 »
Takk for selvmålet i oktober, første gang jeg opplever å få poeng på Stadium of Light.
S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #553 på: 05. Jan. 2013, 03:21 »
For all del, jeg ser at det er gode argumenter for å gå til Chelsea. Og en del av dem er helt klart legitime. Jeg synes likevel Ba skyldte oss mer enn som så, og at han ikke har kommet til enighet med Newcastle tidligere irriterer meg. At han nå drar, når tilbudet fra Chelsea kommer, som er langt, langt mer attraktivt enn det Newcastle kan tilby, så forstår jeg det godt.

En annen følelse hos meg er tristheten over at han tok litt for stor plass. At han overskygget resten av laget, og overhodet ikke kom særskilt overens med "navnebror" og landslagskompis Cissé.

Scoringene hans var fantastiske og han har et vanvittig målsnitt i Newcastle. Likevel tror jeg vi er bedre uten han. Det gjør meg bare trist. Samtidig synes jeg han forlater oss på en måte som gir meg dårlig smak i munnen. Jeg synes han har fremstått som en grisk jævel, totalt blottet for enhver klubbfølelse og lojalitet, i den grad man kan forvente det av en slik spiller.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #554 på: 05. Jan. 2013, 09:47 »
Fantastisk spiller, men dessverre en "leiesoldat"

En av de bedre leiesoldatene der ute tho, og Pardew skylder deg en stor takk for at du fikk oss opp der vi var ifjor.

Det var ikke pga pardew vi havnet der vi gjorde ifjor, det var pga deg og andre på laget.