20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Demba Ba  (Lest 102926 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Demba Ba
« Svar #526 på: 02. Jan. 2013, 17:58 »

:spytt:

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #527 på: 02. Jan. 2013, 18:18 »
Enhver spiller som drar fra klubben med en gang et bud tikker inn, kan bare ha det så godt for min del, og jeg håper Ba flopper i Chelsea slik Carroll floppet i Liverpool.

Fotballen - særlig klubbfotballen - er selvfølgelig ødelagt for lengst. Spillerne bryr seg kun om egen lommebok, og spesielt engelske lag er jo bare en miks av random, pengegriske spillere av alle verdens nasjonaliteter og religioner. Etter å ha fulgt PL i en del år, ser man jo også at spillerne og trenerne bare rullerer klubbene etter hensyn til egen karriere og økonomi. Sikkert greit nok, men hvem som vinner eller taper begynner egentlig å bli meg ganske likegyldig. Det er vanskelig å føle tilhørighet til noe uten tilhørighet.

Det hadde vært bedre med 11 Steven Taylor-typer på banen i stedet for 11 internasjonale karrierejegere, selv om det ville ha gått på kraftig bekostning av sportslige resultater (hvis det var sportslige resultater som var det viktigste, kunne man jo bare begynne å holde med Manu i stedet).

ja tenk at en spiller velger å gå til en klubb beståenda av verdens stjerner og en av verdensrikeste eiere som der han nesten er garantert champion league vert år og i tillegg tjener nok til brødfø hele familien sin i flere generasjoner. Jammen ikke lett å forstå seg på disse fotball spillerene.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #528 på: 02. Jan. 2013, 18:20 »
Jeg mener ærlig at vi ikke har sett en klassespiss som Ba i Newcastle siden Alan Shearer spilte. Og nå klarer vi faktisk å miste han inn mot en vårsesong hvor vi har underprestert i høst og har "alle" stjernespillerne våre skadet...

Herregud

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #529 på: 02. Jan. 2013, 18:24 »
Tror flere andre vil blomstre mer nå som Ba forsvinner jeg.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #530 på: 02. Jan. 2013, 18:32 »
Enig med Daniel i at flere kommer til å prestere godt nå.  Tror Cisse kommer til å levere like godt som BA har gjort nå når han for hovedrollen på topp. Hadde BA blitt solgt i sommer når han var i like dårlig form som Cisse er nå hadde ikke så mange brydd seg så mye. Forskjellen på BA og Cisse er at BA sutret og var misfornøyd i den perioden.

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #531 på: 02. Jan. 2013, 18:33 »
Jeg mener ærlig at vi ikke har sett en klassespiss som Ba i Newcastle siden Alan Shearer spilte. Og nå klarer vi faktisk å miste han inn mot en vårsesong hvor vi har underprestert i høst og har "alle" stjernespillerne våre skadet...

Herregud

Litt vel pessimistisk. Både Ba og Cisse har scoret mål uansett hvor de har vært. Men slik vi skal spille så vil jeg heller se Cisse på topp enn Ba. Fra et medisinsk- og økonomisk perspektiv er det helt greit å selge Ba. Selvfølgelig vannvittig frustrerende å selge han for "halv pris", men jeg tror og håper det resulterer i en blomstrende Papiss + vi ikke har flere spillere å lempe baller på fra Williamson.

Ba må i tillegg erstattes, men denne gang med en spiller som passer inn i systemet. Det er alltid bra å kjøpe spillere etter hva systemet trenger, og ikke tilpasse systemet etter hvilke spillere vi har. Jeg kan også se at Ben Arfa kan bli mer produktiv uten 2 senegalesere foran seg.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #532 på: 02. Jan. 2013, 19:03 »
Tror flere andre vil blomstre mer nå som Ba forsvinner jeg.

Shola Ameobi?

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #533 på: 02. Jan. 2013, 19:34 »
http://www.thetimes.co.uk/tto/sport/football/clubs/newcastleunited/article3646285.ece

Sjokk  :lol: Så klart handler det om peng, med Ba&co.

"Demba Ba agreed terms with Chelsea this evening but the deal hit a snag when it is understood that he demanded a quarter of the agent?s fee."
« Siste redigering: 02. Jan. 2013, 19:43 av Christian »

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #534 på: 02. Jan. 2013, 19:58 »

Litt vel pessimistisk.

Tja, når man mister han som har scoret 50 % av målene for et nedrykkstruet lag, så ja - da blir jeg faktisk litt pessimistisk. Får jo selvfølgelig håpe at Cissè begynner å briljere igjen, men ser ikke helt automatikken i at det 100 % sikkert kommer til å skje.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #535 på: 02. Jan. 2013, 20:08 »
Det er jo relativt. Hadde ikke Ba vært her er det ikke sånn at vi hadde scoret 50% mindre, noen (Cisse) hadde nok puttet en del mål i hans posisjon. Enten mindre, like mange eller flere.

Selvfølgelig negativt å miste den spilleren som har scoret flest mål. Men det er ikke som å selge Alan Shearer. :P
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #536 på: 02. Jan. 2013, 20:37 »
Pardew: It's done, he'll go to Chelsea.

(Usikker på kilden, sprer seg på twitter nå)

viuldriftking

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #537 på: 02. Jan. 2013, 20:41 »
Eneste positive med at vi Mister BA nå, er at det er så tidlig i transfer vinduet at vi må klare å få rotet oss til å få inn en erstatter.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #538 på: 02. Jan. 2013, 20:43 »
Miles Starforth ‏@milesstarforth
Pardew on Ba: 'No player is bigger than this club. This is a massive club. We can move on.' #nufc #jptransfers #cfc

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #539 på: 02. Jan. 2013, 20:50 »
Bare å få inn Remy fortere enn fort. Nå er spissplassen like prekær som forsvaret.