20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Demba Ba  (Lest 102497 ganger)

0 medlemmer og 8 gjester leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Demba Ba
« Svar #181 på: 07. Jan. 2012, 11:42 »
Kan virkelig ikke i mine villeste fantasier se for meg at Demba Ba er newcastlespiller den 1.februar hvis det er sant at han har en klausul i kontrakten.

Han kan virke så trivlig og jordnær han bare vil, men kommer en av de store på banen, så hopper godeste Demba på første tog til London - tro meg!

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #182 på: 07. Jan. 2012, 11:48 »
Kan virkelig ikke i mine villeste fantasier se for meg at Demba Ba er newcastlespiller den 1.februar hvis det er sant at han har en klausul i kontrakten.

Han kan virke så trivlig og jordnær han bare vil, men kommer en av de store på banen, så hopper godeste Demba på første tog til London - tro meg!

Hvorfor skal vi tro på deg? Du har jo uansett ikke mer peiling enn noen andre, selvom du er så jævla negativ.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 07. Jan. 2012, 11:51 »
Fordi det er så forbanna logisk, og man skal være litt blåøyd for å tro at det ikke kommer til å skje. Hvis det derimot ikke skjer, spiser jeg gjerne hatten er meget fornøyd med det.

Har du i det hele tatt fulgt med på hvordan Mike Ashley gjør ting? Hvis han kan tjene 10mp på 6 måneder- bring it on!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #184 på: 07. Jan. 2012, 11:56 »
Jeg er enig med Eivind. Dersom denne klausulen eksisterer, noe den mest sansynlig gjør, så kommer Totenham til å by, og de kommer til og tilby han mer lønn enn oss, og de kan tilby Champions League spill etter sesongen, pluss at de kjemer om ligagull. Mye kan tyde på at vi mister Ba, om ikke i januar, så i hvert fall til sommeren.
Er bare så bittert hvis han ender opp med å dra for 10 mp. Men vi må uansett innse at klubben ikke er interessert i å holde å de beste spillerne når en klubb byr mye penger. Newcaste er mest opptatt av å tjene penger.
Vi har ikke Daniel Levy, vi har Mike Ashley.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #185 på: 07. Jan. 2012, 11:56 »
Ja, jeg har fulgt med på hvordan Ashley gjør ting, men det behøver ikke bety at jeg er imot alt han har gjort uansett. Det er ikke mange salg vi har gjort som jeg ikke er enig i, og han har gjort forbanna god butikk på det i tillegg.

Var ikke meninga å være stygg mot deg, syns bare det er så utrolig irriterende med all den negativiteten rundt her. Vi ligger på 7 plass, har hatt en forbanna god sesong, har gjort veldig gode kjøp, har en fantastisk lagmoral og manager som (til tider) gjør det veldig bra.

Syns det er rart at så å si alle emner vi snakker om her, ender i negativitet! Livet smiler jo om dagen...

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #186 på: 07. Jan. 2012, 12:02 »
Ja, jeg har fulgt med på hvordan Ashley gjør ting, men det behøver ikke bety at jeg er imot alt han har gjort uansett. Det er ikke mange salg vi har gjort som jeg ikke er enig i, og han har gjort forbanna god butikk på det i tillegg.

Var ikke meninga å være stygg mot deg, syns bare det er så utrolig irriterende med all den negativiteten rundt her. Vi ligger på 7 plass, har hatt en forbanna god sesong, har gjort veldig gode kjøp, har en fantastisk lagmoral og manager som (til tider) gjør det veldig bra.

Syns det er rart at så å si alle emner vi snakker om her, ender i negativitet! Livet smiler jo om dagen...

Livet SMILTE, helt til Harry Redknapp gikk ut i media og fortalte at det eksisterte en utkjøpsklausul i kontrakten til vår kanskje beste fotballspiller.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 07. Jan. 2012, 12:08 »
... Noe som ikke er annet enn spekulasjoner. Det er jo også mulig at Ba trives såpass godt på Tyneside at han ikke vil forlate klubben, i alle fall ikke før til sommeren. Jeg anser sjansen for at han blir som ganske mye større enn at han drar, alle omstendighetene tatt i betraktning. Men alt man kan gjøre er egentlig å avvente situasjonen og håpe på det beste.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 07. Jan. 2012, 12:17 »
Eg håpar på at ingenting skjer før februar og at me får ut fingeren og tilbyr han ny kontrakt. Slik som me gjorde med Tiote midt i sesongen.

Ein kan jo og teinkje slik; Viss det finst ein klausul so vil vel Ashley sjå at Ba har gjort seg fortent til ein ny og betre kontrakt slik som med Tiote forrige sesong. Og dermed vera kjapt ute med å gjera nettopp slik han gjorde med Tiote. Sikra seg ein 6 års kontrakt (?) og dermed sikra seg at evt klubbar må betala "silly money" for han.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 07. Jan. 2012, 12:24 »
Jeg tror det Ba lignende klausul som i WH. Rykker vi ned får han gå billigere. Han er jo en 30-milionersspiss, så sånn sett virker da 10 mill logisk ved et nedrykk   :)

Han var langt unna å være en £30 mill spiss da han ble signert, selv om han da hadde bevist at han var god.
Du var jo selv imot å kjøpe Ba, noe så skikkelig også. Jeg med fler hadde flere lange og gode diskusjoner med deg om dette. Du ville jo ikke engang ha han på free transfer....... Gervinho og N`Zogbia (fikk bot for dårlig oppførsel for noen mnd siden) er jo spillere som ikke har hatt noen spesielt god sesong i PL. til sammenligning.  ;)

Hyssj! ;) Var vel først og fremst knærne som gjorde at jeg var skeptisk til Ba. Ikke bare er han god, han virker som en sympatisk type også.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #190 på: 07. Jan. 2012, 12:29 »
Gått i egen felle?!?
Vi fikk ham gratis...
Gratis? hva snakker du om. Jeg snakker om hvordan vi opererer på markedet. Derav egen felle..
Duh!
Kan det ha noe med at Demba hadde LITT gode kort i forhandlinga med oss om kontrakt, pga at han var gratis?
Og jeg skjønner selvfølgelig hva du snakker om. MA har nok en litt Bedre forretningsstrategi enn både deg og meg, dvs han bryter egne regler gor fortjenestens skyld
Ba hadde gjort det bra med West Ham, men å si at han hadde fantastiske kort å spille på blir litt feil. Det var mange som var meget skeptisk til å signere, og at han skal ha så fryktelig mye å forlange i en kontrakt vs Ashley er jeg ikke så sikker på. Så lenge Ashley har styrt har det vel heller aldri eksistert en klausul på en spiller. Jeg tviler også på det når det gjelder Ba, men vi får se..
OK. Da stoler jeg på at kildene dine er bedre enn avisene sine kilder

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 07. Jan. 2012, 12:41 »
Noen ganger hater jeg skikkelig på at vi ikke er en klubb som kjemper om pallplass. Da kunne vi gitt Ba ny kontrakt, 700k i uka og bye bye klausul.

Er jo ekstremt logisk at han har en utkjøpsklausul på £10M.  Han var ikke verdt noe mer enn det når han kom hit. Aldri i verden om vi hadde fått kloa i han da.

Kjenner jeg blir trist på tanken av BA i tottenham/Chelsea/whatever drakt.........

You are my Demba, my only Demba, you make me happy, when skies are grey!
Kun Aguero, got nothing on you! Please don't take my Demba away.
Same old Shearer, always scoring!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #192 på: 07. Jan. 2012, 12:48 »
Han har mest sannsynlig en overgangsklausul, men jeg tror ikke det er en enkel "ledig med én gang for £10m."

Forhåpentligvis signerer han en ny snart.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 07. Jan. 2012, 12:50 »
Aldri i verden om Ashley godkjenner en 10mill videresalgsklausul så lenge vi holder pl-plassen. Han er mye rart, men pengeforvaltning kan han.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 07. Jan. 2012, 13:10 »
Godkjente mener du? Er ikke så mye han får gjort nå, hvis klausulen ligger der. Eneste alternativ er å dra en Swansea, uten at jeg helt vet hva de gjorde...