20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ny kaptein  (Lest 13423 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Ny kaptein
« Svar #45 på: 02. Juli 2011, 14:33 »
Fornuftig, spør du meg. Dei aktuelle kandidatane kan veksle på å ha kapteinsbindet i treningskampane, og så får den som beviser mest få vervet når sesongen trer i kraft.

Personleg trur eg Pardew ønsker Joey som ny kaptein, men at han (klokelig) ser situasjonen hans an. Mest sannsynleg spelar han vel i Newcastle også neste sesong, men eg blir ikkje superoverraska om han plutseleg er borte som dugg for sola før den tid. 

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 02. Juli 2011, 14:41 »
Er ganske sikker på at Pardew foretrekker Joey - men som du sier, plutselig har noen bydd det Ashley ser på som bra nok, og Joey er vekke. Jeg krysser ihvertfall fingrene for at Joey Barton er kaptein neste sesong.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 02. Juli 2011, 16:21 »
Fornuftig å vente. Et kaptein bør være en spiller hvis fremtid er mer forutsigbar. Og han bør være rimelig bankers på laget. Ingen av disse momentene tilfredsstiller Joey Barton. Dette utelukker også Tayls. Selv om hans fremtid er sikker, er hans plass på laget ikke garantert. Han bør i kommende sesong konsentrere seg om å spille mest mulig stabilt, og holde seg unna skader.  Alt i alt leder dette til kun en åpenbar kanditat: Colo. En av våre beste spillere, kan vise til erfaring og ansinitet, bankers på laget, er her garantert i en sesong til  minimum og har ingen kommunikasjonsproblemer.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 08. Juli 2011, 02:15 »
fudgie_ Chris   
If true, as I hear via the mutterings on here, I'm pleased that Colo is captain for/from next season #nufc #victoryforcurlyhair

Flere som skriver og rapporterer dette.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 08. Juli 2011, 12:05 »
Colo!!! <3

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 08. Juli 2011, 12:07 »
Er visstnok avgjort nå at Colo blir ny kaptein. :)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 08. Juli 2011, 12:16 »
Konge! Beste kandidaten, helt klart.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #52 på: 08. Juli 2011, 12:37 »
Newcastlesupporter siden 1992

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #53 på: 22. April 2013, 19:36 »
Bumpar opp denne, i og med det antakelig blir ei aktuell problemstilling i sommar.

Frå WBA 20.04.2013-tråden:

Hadde bare en av våre spillere kunne gått ut å kritisert slik omganger...istedenfor Steven Taylor som går ut i lokalmedia etter hver kamp og sier vi var "unlucky" - også de kampene hvor vi taper sjansestatistikken 1-15.

Dette er eit veldig godt poeng, og noko som også bør stå sentralt for vår framtidige kaptein. Ein som kan gå ut og vere ein del av den offentlege samtalen om Newcastle United FC. Ein spelar med ein slik tyngde i spelargruppa at vedkommande faktisk kan gå ut og gi sine personlege - eller laget sine - synspunkt på ting som også opptar fansen. Og som faktisk kan gjere dette med ei tydelegheit og ein autoritet, som ikkje nødvendigvis skal underminere manageren, men bidra til å belyse alle oss som ikkje har kjennskap til det indre liv i klubben. Dei kan på ingen måte vere bekjent av det som har skjedd denne sesongen, og "unlucky" utgjer berre ein brøkdel av det som forklarer den labre poengfangsten. Det er ikkje rart at folk stiller spørsmål ved kva som skjer på SJP, men det blir dessverre berre med akkurat det: Ubesvarte spørsmål.

Nolan var ein slik kapteinstype som leverte både på og utanfor banen, og den første og siste vi har hatt av desse sidan Shearer la opp. I dagens spelargruppe ser eg ingen slike typar, og det bekymrar meg veldig.

Mitt fyrstevalg av dagens spelarar ville ha vore Krul (ev. ein modigare og meir skadefri Taylor), men eg ser gjerne at vi gjer ein handel slik som Houllier gjorde då han henta inn Gary McAllister til Liverpool. Ikkje nødvendigvis ein som spelar 38 kampar i ein sesong, men ein som er knallhard på kva som forventast som United-spelar. Ein som piskar opp laget når det trengs, og som er eit tydeleg mellomledd frå spelarane/manageren til fansen.

Av tilgjengelege der ute, er vel kanskje Phil Neville då det mest realistiske valget. Ja, han er gammal. Ja, han er begrensa. Ja, han er ikkje ein vi bør bygge laget rundt. Ja, han bør ikkje stele plassen til yngre og meir lovande krefter. Men, han kan vere ein knallfyr å ha der. Eg trur han har meir å bidra med enn det respektivt Smith og Butt hadde på banen, og er minst like oppegåande som dei i eit hypotetisk kapteinsteam.

Eg ser for meg eit kapteinsteam beståande av Krul, S.Taylor og ein McAllister-type (gjerne Neville for min del). Og lag gjerne ein kvartett av det om Carroll returnerer til Nord-England. Då har vi folk som garantert vil yte maks, enten i form av tilhøyrigheit til klubben og/eller profesjonalitet.

Denne sesongen har vist meg ettertrykkeleg at fransk flair ikkje er nokon garanti i motgang, og at grunnmuren ein byggjer eit kapteinsteam på også må innehalde andre verdiar og ferdigheiter. Cabaye sin innsats mot Sunderland kan stå igjen som eit smerteleg eksempel på akkurat det.
« Siste redigering: 22. April 2013, 19:42 av Hans J »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 22. April 2013, 19:49 »
Bra innlegg, men for meg er Steven Taylor et soleklart førstevalg som kaptein(Med forbehold om at han spiller fast når han er skadefri), og sier glatt nei takk til Phil Neville.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 22. April 2013, 20:22 »
Veldig bra innlegg og poenger. Men Phil Neville føler jeg blir alt for svakt. Carroll bør helt klart hentes tilbake først og fremst på grunn av spissferdighetene sine, men det er også åpenbart at vi trenger slike spillere i matcher som mot Mackems. Selv om Carroll vel kanskje enda ikke er helt voksen nok til å bli kaptein.
Taylor er av dagens spillere min favoritt som kaptein.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TommyWee

• Gjest
« Svar #56 på: 22. April 2013, 20:28 »
Tim Krul.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 22. April 2013, 20:42 »
Hans J; Flott innlegg.

Jeg mener også Kevin Nolan var en fantastisk kaptein. I likhet med Joey Barton var han en type som turte å være ærlig, både på banen, i lokalmedia og direkte på tv.

Jeg er overbevist om at vi mangler ledertypene som tar tak og bruker kjeften på resten av gutta for å få opp fandenivolskheten som trengs i perioder.

Man kan si at det er litt irrelevant hvem som er kaptein, og hvilken type person vedkommende er. Det som derimot er udiskutabelt slik jeg ser det, er at man trenger typer som er tøffe med seg selv, laget og manageren. Vi hadde noen av dem da vi rykket opp, nå er jeg mer usikker på om det eksisterer. Jeg ser på Tim Krul som vår mest ambisiøse og mentalt tøffeste spiller, så kanskje han er noe i nærheten.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 22. April 2013, 21:05 »
Alt pratet om Kevin Nolan, Barton og Carroll får meg nesten i litt sentimentalt humør. Selv om fjorårssesongen var fantastisk så tror jeg nesten at jeg har enda bedre minner fra høstsesongen da vi var nyopprykka. 6-1 mot Villa, 5-1 mot Sunderland, 2-1 på Upton Park, 3-1 hjemme mot Pool. De beste minnene i mitt liv som voksen Newcastle-supporter. Vanskelig å sette opp mot Keegan- og Robson-periodene i og med at en ikke har det samme begrepet som 8-10-12 åring.

Kevin Nolan er etter Shearer den suverent beste Newcastle-kapteinen i min tid som supporter. Coloccini er en fantastisk stopper, men har aldri fått den skikkelig kapteinsfølelsen. Jeg ser mer av det i Steven Taylor, men er usikker på om han har alle egenskapene man trenger. Har dessverre ingen opplagte kandidater i dagens stall. Likevel burde det ikke være grunn nok for å bruke ressurser på en spiller som Phil Neville. 

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 22. April 2013, 21:20 »
2010/11

Harper/Krul
Simpson - Taylor - Colo - Jose Enrique
Barton - Tiote - Nolan - Jonas
Ben Arfa
Carroll

Hughton

2012/13
Krul
Debuchy - Mbiwa/Taylor - Colo - Santon
Ben Arfa - Cabaye - Tiote - Sissoko - Jonas
Cisse

Pardew

Selv om det på mange måter ser bedre ut på papiret nå, så spilte vi med en helt annen glød høsten 2010. Jeg ble ihvertfall underholdt langt oftere med de gode gamle engelske gutta ute på bana enn den franske kolonien vi spiller med nå. Fotball er underholdning - hadde lett bytta tilbake til gutta som startet sesongen 2010/11
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM