20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ny kaptein  (Lest 13410 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny kaptein
« Svar #30 på: 16. Juni 2011, 17:29 »
Barton er jeg stygt redd for at drar. Men hvis han ikke gjør det, og i stedet signerer ny kontrakt, så bevares, da skal Joey Barton være kaptein. Hvis Barton ikke blir solgt, men heller ikke signerer ny kontrakt før sesongen starter skal IKKE Joey Barton være kaptein, fordi han da har mindre enn et år igjen av kontrakten sin. Og ingen spillere på utegående kontrakt bør være kaptein. Hvis ikke Barton er det for meg kun ett naturlig valg. Og det er Steven Taylor.

Han er vår nest beste midtstopper, en fyr som jeg tror er godt likt både på og utenfor banen. Han er ikke den som finner på for mye tull, han er seriøs og ordentlig. En god representant for klubben, og ikke minst det nærmeste du kommer en geordie blant de som trolig vil utgjøre stammen i laget.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 16. Juni 2011, 17:31 »
Helt enig med siste taler.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 16. Juni 2011, 17:55 »
Eneste problemet med Taylor slik jeg ser det er at han ikke er selvskreven i start 11eren. Tror faktisk jeg vil ha Colo som kaptein med enten Tayls eller Harper som visekaptein.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 16. Juni 2011, 18:15 »
Jeg håper at en skadefri Steven Taylor vil bli like selvskreven som Colo.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 16. Juni 2011, 18:24 »
Dersom skadefri tror jeg Tayls nailer den ene stopperplassen ja. Forutsett at vi ikke kjøper inn en god stopper i sommer - men virker ikke som det er noe hovedprio.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Richiii

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #35 på: 16. Juni 2011, 18:29 »
Med den innspurten Taylor hadde i slutten av sesongen, la han inn en veldig god søknad om å få den ene stopperplassen. Gjør han det like bra i preseason ser jeg ikke hvorfor han skal erstattes. Håper bare han holder seg skadefri.
Når han er på banen er vi plutseligt farlige på dødballer igjen. 3 mål på de 3 siste kampene sier vel sitt :)

Personlig håper jeg at Barton blir vår nye kaptein, men vet at det er minimale kjangser for det. Blir ikke skuffet om Saylor leder oss neste sesong.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 18. Juni 2011, 00:29 »
Det er ikke sikkert at hverken Harper, Barton eller Taylor er faste neste sesong. Synes selv at Coloccini burde være aktuell som kaptein.
Han spiller alle kamper, og har vært en stor trygghet bak i to sesonger nå, og begynner å få god fartstid i klubben. Selv om han kanskje ikke er den som prater mest på banen, så
er han en type spiller som kan lede med eksempel.

Nasjonalitet burde ikke ha noe å si så lenge man er god/kvalifisert nok. Tåpelig å foretrekke noen bare pga at de er Engelske.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 18. Juni 2011, 00:41 »
Jeg håper også på Barton. Selv om han ikke kommer til å starte alle kampene, kommer han til å bli en viktig spiller for oss denne sesongen. Får bare krysse fingrene for at han ikke blir solgt.
Det kan godt være at Barton vokser med oppgaven og unngår de værste twittermeldingene.

Hvis barton og colo drar før neste sesong. (bartons kontrakt går ut, og colo blir solgt billig) Får vi håpe Cabaye står opp. Han har var vell kaptein på u-21 landslaget, så litt kapteinsegenskaper må han vell besitte.

Skulle likevell ønske vi hadde flere klare ledertyper. Demba Ba virker som en type som kan stå fram å ta ansvar.

Desverre er det ingen som kan måle seg med Nolan akkurat nå.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #38 på: 18. Juni 2011, 10:55 »
Anser som de fleste andre; Tayls, Colo og Barton som de tydeligstse alternativene.
Tror heller ikke at Barton spiller FOR oss i kampen mot Arsenal, men at han dessverre fort kan stå på andre banehalvdelen. Dersom han blir værende er han det klareste valget i mine øyne. Ellers setter jeg Tayls ett knappenålshode foran Colo da jeg anser han som en som er bedre til å kommunisere. MEN det avhenger av at han spiller fast.

Kort oppsummert er dette mine alternativer:
1. Barton
2. S.Taylor
3. Colo

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #39 på: 18. Juni 2011, 13:19 »
Taylor er ung enda, og kanskje ikkje eit like bra alternativ som Barton og Colo. Men når det er sagt føler eg fremtiden til Barton og Colo er meir usikker enn Tayls. Newcastle heller på å bygge stein på stein, og er i begynnelses-fasen med dette. Derfor håper eg Taylor får bindet, og får neste sesong på seg til å vokse med det, i denne bygge-fasen. Når ting er "settled" og neste sesong er ferdig, håper eg Taylor fekk sjansen slik at me har nåke å gå videre på til neste sesong DER igjen. Barton er det beste valget per dags dato, med Colo som nummer to. Men eg håper det blir:
1.Taylor
2.Barton
3.Colo
-Enkelt fordi Taylor har garantert ei fremtid i Newcastle, og me kan tillate oss og prøve og feile med han neste sesong, da er me enda bedre rustet i fremtiden etter denne sesongen, sjølv om han ikkje er det beste valget per dags dato...
Venter i spenning...

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #40 på: 18. Juni 2011, 14:15 »
Eg trur dette kommunikasjonsproblemet til Coloccini er overdrive. Sjølv om han angiveleg snakkar dårlegare engelsk enn den sju år gamle dottera si, går likevel fotballspråket på tvers av landegrenser og separat lingvistikk. Eg synest det ser ut som Coloccini er den som forsvarslinja blir organisert utifrå, og samarbeidet på tvers av linja ser ut til å fungere meir enn tilstrekkelig. Linja vår i 10/11-sesongen var i alle fall langt betre enn den var dei siste par-tre sesongane før nedrykket.

Williamson skryter stort av Coloccini sin ro og speleforståing, og til tross for enkelte fysiske svakheiter synest eg Colo leiar fram med sin majestetiske eleganse. Han er også den av kapteinsalternativa det er mest sikkerheit rundt. Nesten aldri skada, ein fhv. sikker kontraktssituasjon (om det i det heile tatt finst i Newcastle) og fast på laget.

Har kapteinserfaring for oss frå før, og har løyst det veldig bra. Både på banen og dei uttalelsane han hadde vedr. kapteinsrolla i etterkant. Responderte med å dunke inn 2-2 på overtid mot Wigan, og briljerte mot Depor i den ubetydelige sommarcupen. Eg er villig til å gi han sjansen. Colo verkar til å vere model pro, er kløktig og ein mann som nyter respekt i spelargruppa. Det han manglar på brøling og kjefting kan Stevie T og Joey ta seg av.

1. Colo
2. Barton
3. Tayls/Harps.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #41 på: 18. Juni 2011, 15:47 »
Bra resonert Hans.

Det at Taylor angivelig ikke er så godt likt i spillergruppen burde også telle imot han som kapteinsmateriale.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #42 på: 18. Juni 2011, 16:22 »
Forsåvidt enig Hans, men for min del så hvilte ikke skepsisen til Colo på engelskferdighetene, men mer på at han virker som en taus type generelt. Han er litt mer stoisk, nesten kjølig og no-nonsense på banen. Lite smil, latter, tårer og brøl på en måte. Det er forsåvidt greit, og disse typene kan egne seg godt som kapteiner, spesielt hvis roen smitter osv. Men dette er det vanskelig å måle for oss som tilskuere. Uegnet er han definitivt ikke etter mitt inntrykk.

Jeg må nok likevel innrømme at jeg mest fan av den vokale og emosjonelle kapteinen som pisker til kamp, maner til ro og som stryker fansen med hårene i intervju etter og utenfor kamp.

Vanskelig å rangere de aktuelle synes jeg da det er endel moment som vi ikke har oversikt over. Men kan si at Barton er jeg mest usikker på at jeg vil ha, med mindre der skjer noe i forholdt til kontrakt og relasjon til administrasjon.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 18. Juni 2011, 17:48 »
Bra resonert Hans.

Det at Taylor angivelig ikke er så godt likt i spillergruppen burde også telle imot han som kapteinsmateriale.

Hvor har du det fra? Det har i alle fall ikke jeg fått med meg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 26. Juni 2011, 17:47 »
Hahaha. Shola Ameobi som kaptein. Det hadde vært ustyrtelig morsomt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon