20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tour de France 2011  (Lest 17524 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Tour de France 2011
« på: 11. Juni 2011, 17:31 »
Jada, da nærmer det seg virkelig. Gleder meg som en unge til denne sesongens utgave av Tour de France.

http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10095198
Helt enig med godeste Dag Otto, det er en skam for sykkelsporten at han for lov til å sykle, ja snakker om Alberto Contador.

Hvem har ikke fått med seg at visse Mexico spillere ble utestengt for doping, hmmmm. Ja, det stemmer, de hadde tatt det samme som Contador.
Håper og tror? At årets ritt blir dopingfritt. Men hva er sjansen for det?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Tour de France 2011
« Svar #1 på: 11. Juni 2011, 17:33 »
http://www.letour.fr/2011/TDF/COURSE/us/le_parcours.html
Her kan dere oppdatere dere på løypeprofilene og annet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 11. Juni 2011, 19:56 »
Vi må vell ha manager i år og:) første år jeg ikke kjøper thor som spurter:p
Han kom, ble mett og dett var dett....

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 11. Juni 2011, 21:05 »
Jada, da nærmer det seg virkelig. Gleder meg som en unge til denne sesongens utgave av Tour de France.

http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10095198
Helt enig med godeste Dag Otto, det er en skam for sykkelsporten at han for lov til å sykle, ja snakker om Alberto Contador.

Hvem har ikke fått med seg at visse Mexico spillere ble utestengt for doping, hmmmm. Ja, det stemmer, de hadde tatt det samme som Contador.
Håper og tror? At årets ritt blir dopingfritt. Men hva er sjansen for det?

Det er jo ikke en skam at han sykler, men at avgjørelsen ikke er tatt. Der ødelegger man bare for seg selv. En dom i etterkant vil være ekstra ødeleggende, spesielt hvis Contador vinner TdF.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29. Juni 2011, 00:49 »
http://www.tv2.no/sport/sykkel/tdf/disse-rytterne-kjoerer-aarets-tour-de-france-3521746.html

Da er lagene og syklistene klare.
Blir spennende og følge med i år, som alltid.
Husk meld dere på Tour manager:)

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29. Juni 2011, 23:36 »
Endres kjøpesummen til rytterne etter hvert som de gjør det bra/dårlig?

Simmi

• Gjest
« Svar #6 på: 29. Juni 2011, 23:38 »
Nup.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 30. Juni 2011, 00:52 »
Contador stiller til start i årets TDF, ikke sant? Jeg skjønner ikke engang at han orker det, jeg hadde vært jævlig flau for å stille opp på noe sånt når hele verden ikke lenger er i tvil, til tross for manglende dom. Men det er mulig kulturen innenfor sporten er mer tilgivende overfor juks enn andre steder. Det er vel ingen som egentlig er i noe særlig tvil om at Vinokourov jukset i fjor igjen for eksempel, men han gikk gjennom touren med hodet hevet.

Selv synes jeg faktisk dopingspekulasjonene og avsløringene er noe av det underholdende med sykling, men kjipt når de som det i realiteten ikke bør være noe tvil rundt ikke får noen straff, pga for tynne bevis eller liknende.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30. Juni 2011, 02:20 »
Må si meg enig med siste taler her. Gikk inn på diverse nettsteder for å sjekke om det er noe vits i å legge inn odds på vinner av tour de france, og Contandor stiller med alt fra 2.15 til 3.95 - med andre ord soleklar favoritt hos samtlige bookingsselskaper. Spørs om han tør å stille med EPO i kroppen (eller hva det var) i år, og om han ikke tør det kan han jo gå på en smell...

Det å bli dopingtatt to år på rad bør være ganske flaut. Selv for en sør-europeer

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30. Juni 2011, 02:40 »
Går det an å vinne uten?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30. Juni 2011, 13:17 »

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #11 på: 01. Juli 2011, 09:57 »
Bør vel døpe om Touren til Tour dop de France. Jeg har aldri hatt den store kjærligheten til sykkelsporten, men de siste 4-5 årene har jeg fått totalt avsmak på det hele. Den dagen det kommer beviser på at fotballen er like uren som sykkelsporten, er min tid som fotballsupporter definitivt over. Jeg ser bare frem til når Hushovd har lagt opp og forteller sannheten om sin karriere... ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 01. Juli 2011, 12:26 »
Fulgte med for noen år siden jeg også ja. Sitter nå med samme følelse som Ulf. Drittsport :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simmi

• Gjest
« Svar #13 på: 01. Juli 2011, 12:41 »
Fullstendig uenig :P Fantastisk sport.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 02. Juli 2011, 10:59 »
Enig Christian. En veldig spennende sport.
Lagsammensetninger der hver rytter har sine oppgaver og egenskaper sammen med alt taktikkeriet som foregår i hvert enkelt lag synes jeg gjør denne sporten utrolig interessant. Råskapen i utøverne er imponerende.
Intensiteten når det nærmer seg en spurt eller på fjelletapper der det gjelder å spille verandre ut er vanvittig. Jeg gleder med ihvertfall til TdF starter om ca 1 time.