20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 458065 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #2805 på: 17. Mars 2012, 17:28 »
Er det lov å håpe at Sigurdsson ikke spiller når vi skal møte Swansea?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2806 på: 17. Mars 2012, 17:30 »
Selvsagt er det lov.

Er det lov å håpe Swansea ikke spiller swanseafotball når vi møter dem? :D

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2807 på: 17. Mars 2012, 17:37 »
Dette laget lekte mot oss i 30 min og scorte 5 mål?

De virker helt daue.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2808 på: 17. Mars 2012, 17:43 »
Obertan og Rout er litt same shit - different wrapping spør du meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2809 på: 17. Mars 2012, 17:45 »
Det er jeg enig i, selv om jeg helt klart ser et større potensiale i Obertan enn jeg noen gang gjorde i Rout.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2810 på: 17. Mars 2012, 17:47 »
Akkurat det skjer nok ikke under Pardew. Er vel ikke hans greie.

Pardew spilte ganske underholdene fotball da han var i West Ham, og alle som så FA cupfinalen i 2006 fikk se et West Ham lag som kjørte over LFC og brant mange store sjanser, blant annet 2 eller 3 i stengene og tverrligger.
På den tida var spillere som Benayoun og Etherington gode, unge og attraktive vinger som likte og utfolde seg langs krittlinja. Dean Ashton var spådd en lysende framtid og var god nok til å bli innkalt i Englands landslagstropp. Forskjellen var vel at forsvarslinja var vesentlig bedre i West Ham enn hva tilfelle er i NUFC.
Man må sette opp spillet etter hva slags spillere man har tilgjenglig og jeg synes etter nærmere ettertanke at det er et under at NUFC er på 6. plass med den forsvarsrekka som vi har hatt siden midten av oktober.

Simpson - Coloccini - Williamson - Santon/R. Taylor

QPR har Onuoha - Ferdinand - Gabbidon - Taiwo,  til sammenligning. Begge backene dems er bedre enn våre og er spillere flere her på forumet har ønsket seg til NUFC i transfertråden. Jeg går heller ikke over streken når jeg sier at både A.Ferdinand og Gabbidon, eller for den saks skyld Traorè, er spillere som er langt bedre enn Williamson.

Jeg er ganske sikker på at med bedre spillere i forsvaret så ville også midtbanen i langt større grad få mulighet til å trøkke litt på offensivt. Dessverre er det slik at de aller fleste i forsvaret vårt, bortsett fra Coloccini, rett og slett er elendige i 1 mot 1 situasjoner og er veldig avhengig av en tett og kompakt midtbane foran seg. 

Vi har sett det igjennom hele sesongen. De kampene Pardew har prøvd å flytte laget lenger opp i banen blir vi dødelig straffet for det. Som i Fulham og WBA kampen. Da viste det seg at det også var galt og de samme som kritiserte han for å være for defensiv kritiserte han da for å være for offensiv og at man ikke kunne ha laget så høyt i banen med ett så "tregt" forsvar. Så i bunn og grunn blir Pardew kritisert uansett...................

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2811 på: 17. Mars 2012, 17:49 »
Rout var et svært talent da han var i CP og ble kjøpt av Spurs. Var vel endel skader som ødela der.
For å være helt ærlig syns jeg at Rout var omtrentlig like effektiv som Obertan for oss forrige sesong - og jeg ser altså foreløpig akkurat like lite potensiale i Obertan som Routledge. Gjør meg ingen verdens ting om Obertan selges i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2812 på: 17. Mars 2012, 17:54 »
Er vel ingen som griner for det. Men Obertan har da tross alt vært langt mer effektiv enn Routledge som endte på 0 mål og 1 assist på 17 kamper. Gabby har 1 mål og 4 (?) assists på 22. Klasseforskjell!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2813 på: 17. Mars 2012, 17:59 »
Må ta med hvor mange kamper de har spilt fra start og minutter spilt i beregningen. Sier på ingen måte at Rout er noen god spiller - men det er da vitterlig ikke Obertan heller. For min del var det helt meningsløst å selge Rout for å kjøpe inn en omtrentlig like hjernedød kylling. For min del er der såvisst ingen klasseforskjell mellom de to spillerne. Mulig det kan bli det i fremtiden dersom Obertans svære potensiale (som mange tydeligvis ser) slår til. Inntil videre er Rout en ving som dominerer på nivået under - og det kan vel kanskje Obertan til og med kanskje klare, selv om jeg ikke ser for meg at han skal være så målfarlig i Wanker som Rout faktisk er.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2814 på: 17. Mars 2012, 18:07 »
Er vel ingen som griner for det. Men Obertan har da tross alt vært langt mer effektiv enn Routledge som endte på 0 mål og 1 assist på 17 kamper. Gabby har 1 mål og 4 (?) assists på 22. Klasseforskjell!

Selvfølgelig! Det handler om å gi spillere tid over en lengre periode, og ihvertfall de yngre. Det har NUFC vært elendige på og det er mange spillere som har blitt ansett for å være for dårlige i NUFC og som har slått til i langt større klubber, eller som var ansett for å være gode da de kom til klubben. Riktignok var de aller fleste ikke fantastiske i NUFC, men de fikk heller ikke tid på seg.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2815 på: 18. Mars 2012, 02:03 »
Må ta med hvor mange kamper de har spilt fra start og minutter spilt i beregningen. Sier på ingen måte at Rout er noen god spiller - men det er da vitterlig ikke Obertan heller. For min del var det helt meningsløst å selge Rout for å kjøpe inn en omtrentlig like hjernedød kylling. For min del er der såvisst ingen klasseforskjell mellom de to spillerne. Mulig det kan bli det i fremtiden dersom Obertans svære potensiale (som mange tydeligvis ser) slår til. Inntil videre er Rout en ving som dominerer på nivået under - og det kan vel kanskje Obertan til og med kanskje klare, selv om jeg ikke ser for meg at han skal være så målfarlig i Wanker som Rout faktisk er.

Klasseforskjell var kun et lite innslag av ironi. Men at Obertan har vært mer effektiv, innbytte eller ikke, er det jo ingen tvil om. Kan vel også ta aldersforskjellen med i betraktningen.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #2816 på: 18. Mars 2012, 03:21 »
Ingen forskjell på Routledge og Obertan spør du meg. Veldig like spillertyper som begge mangler et stort snev av spilleforståelse. Eneste som skiller dem er at Routledge er litt mer framoverrettet (uten at det fører til noe), mens Obertan har bedre teknikk selv om han aldri bruker den på fornuftig vis.

Vi trenger TO NYE VINGER!! Verken Gutierrez eller Obertan har krutt i beina til å slå et innlegg.
« Siste redigering: 18. Mars 2012, 03:23 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2817 på: 18. Mars 2012, 11:43 »
Ingen forskjell på Routledge og Obertan spør du meg. Veldig like spillertyper som begge mangler et stort snev av spilleforståelse. Eneste som skiller dem er at Routledge er litt mer framoverrettet (uten at det fører til noe), mens Obertan har bedre teknikk selv om han aldri bruker den på fornuftig vis.

Vi trenger TO NYE VINGER!! Verken Gutierrez eller Obertan har krutt i beina til å slå et innlegg.

Vi trenger to nye raske vinger som kan utfordre å skape noe på begge kantene.
Vi trenger backer og en stopper.
Vi trenger en eventuelt erstatning til Ba om han forsvinner.
Lista er lang :D

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2818 på: 18. Mars 2012, 15:20 »
Nok en kamp ramler ulvene helt sammen :D

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2819 på: 18. Mars 2012, 15:28 »
2-2 kampen hjemme mot Wolves er den flaueste opptredenen jeg kan huske som NUFC supporter. Tilogmed værre enn 5-1 mot Bolton forrige sesong, 4-2 mot Norwich denne, 5-2 mot Fulham, og 5-0 mot Tham. Nesten værre enn tapet mot Brighton og Stevenage. Da angrep vi ihvertfall. Å legge seg bakpå etter 20 minutt på 2-0, og å tape 2 poeng mot det totalt uorganiserte drittlaget der svir..