Akkurat det skjer nok ikke under Pardew. Er vel ikke hans greie.
Pardew spilte ganske underholdene fotball da han var i West Ham, og alle som så FA cupfinalen i 2006 fikk se et West Ham lag som kjørte over LFC og brant mange store sjanser, blant annet 2 eller 3 i stengene og tverrligger.
På den tida var spillere som Benayoun og Etherington gode, unge og attraktive vinger som likte og utfolde seg langs krittlinja. Dean Ashton var spådd en lysende framtid og var god nok til å bli innkalt i Englands landslagstropp. Forskjellen var vel at forsvarslinja var vesentlig bedre i West Ham enn hva tilfelle er i NUFC.
Man må sette opp spillet etter hva slags spillere man har tilgjenglig og jeg synes etter nærmere ettertanke at det er et under at NUFC er på 6. plass med den forsvarsrekka som vi har hatt siden midten av oktober.
Simpson - Coloccini - Williamson - Santon/R. Taylor
QPR har Onuoha - Ferdinand - Gabbidon - Taiwo, til sammenligning. Begge backene dems er bedre enn våre og er spillere flere her på forumet har ønsket seg til NUFC i transfertråden. Jeg går heller ikke over streken når jeg sier at både A.Ferdinand og Gabbidon, eller for den saks skyld Traorè, er spillere som er langt bedre enn Williamson.
Jeg er ganske sikker på at med bedre spillere i forsvaret så ville også midtbanen i langt større grad få mulighet til å trøkke litt på offensivt. Dessverre er det slik at de aller fleste i forsvaret vårt, bortsett fra Coloccini, rett og slett er elendige i 1 mot 1 situasjoner og er veldig avhengig av en tett og kompakt midtbane foran seg.
Vi har sett det igjennom hele sesongen. De kampene Pardew har prøvd å flytte laget lenger opp i banen blir vi dødelig straffet for det. Som i Fulham og WBA kampen. Da viste det seg at det også var galt og de samme som kritiserte han for å være for defensiv kritiserte han da for å være for offensiv og at man ikke kunne ha laget så høyt i banen med ett så "tregt" forsvar. Så i bunn og grunn blir Pardew kritisert uansett...................