20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 455945 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #1185 på: 25. Nov. 2011, 09:03 »
For å si det sånn, jeg ville aldri ha byttet Tioté mot Lucas. Men jeg anerkjenner at han har tatt kvantesteg fra den håpløse spilleren han var for noen år siden, og er vel per nå den i Premier League med flest taklinger både på ball og totalt.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1186 på: 25. Nov. 2011, 09:41 »
Jeg ville spilt med Shola Ameobi og Pistol-Pete som midtstopperpar framfor å bytte Tiote med Lucas Leiva.
Same old Shearer, always scoring!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1187 på: 25. Nov. 2011, 09:58 »
Lucas vs Tiote? Bør ikke være en diskusjon en gang. Selv om ryktene rundt Chelsea og Scum må tas med en klype salt, er det en grunn til at de dukker opp:  Tiote er god nok for omtrent samtlige lag i PL. Det er lenge siden jeg har sett en DM i PL med så god pasningsfot og nærteknikk. Han er i stand til å komme seg ut av pressede situasjoner uten å miste ballen, hvilket er gull verdt på bortebane spesielt. Det som kanskje skiller ham fra Essien er sistnevntes driv og besluttsomhet når han nærmer seg motstanderens 16m. Hvis Tiote klarer å eliminere ubesluttsomheten, som av og til gjør at han havner i unødvendige situasjoner, tror jeg han har potensiale til å bli en verdensklassespiller i sin posisjon.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1188 på: 25. Nov. 2011, 10:15 »
Selv om Lucas har utviklet seg en del siden han for et par år siden var liverpools klart svake punkt, mener jeg Tioté klart holder høyere klasse. Ellers veldig enig med sammenlikningen mellom Essien og Tioté, veldig like spillere. Essien har nok noe bedre avleveringer på de lengre ballene, samt at han er mange klasser over på avslutninger. Mens jeg synes Tioté faktisk er enda bedre enn ham i den defensive delen av spillet, i forhold til posisjonering og ballvinning.

Cheiken har en del farlige balltap i løpet av en sesong, og har en del å gå på i den offensive delen av spillet. Men likevel en spiller jeg tror det ville vært plass til i stallen til omtrent samtlige lag i verden!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1189 på: 25. Nov. 2011, 15:21 »
Essien er jo ingen typisk ballvinner, han er en slags dyp playmaker. Han er ikke like fantastisk på gjenvinning og posisjonering som Tiote. En slik spiller (som Tiote) har ikke Chelsea hatt siden Makelele, og jeg kan forstå om de prøver seg på Tiote. Selv om heller ikke Tiote - inn all fairness - er like fantastisk som Makelele var, så er han likevel kanskje den beste i England for øyeblikket.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1190 på: 25. Nov. 2011, 15:57 »
vist Lucas er klasse er Tiote også klasse. Enkelte her inne vil jo nesten gledelig se Tiote ut døra bare prisen er høy nok. Jeg trodde leksen var lært i de siste overgangsvinduene. Tror folk må våkne litt. Vi har en klassespiller i Tiote og selger vi han kommer det aldri i verden noe som er bedre enn han inn. Måtte bare dra inn litt transfer her når det var snakk om Tiote.
Igjen: tror INGEN ønsker salg, men mange kan forstå at man selger hvis man nærmer seg £30mill. Det er ikke det samme som å ønske det...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1191 på: 25. Nov. 2011, 16:01 »
En annen viktig faktor mellom Lucas Leiva og Tiote er at Tiote er en "killer" som det er lett å unnskylde hvis han glipper en gang i ny og ne. Jeg har ikke samme følelsen av tilgivelse hvis Lucas Leiva hadde gjort en tabbe. Rett og slett noe med spillertypen som jeg liker.

faen; han kan jo skremme fanden på flat mark. Jeg tror ikke Lucas Leiva kunne skremt en femåring

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1192 på: 25. Nov. 2011, 16:10 »
vist Lucas er klasse er Tiote også klasse. Enkelte her inne vil jo nesten gledelig se Tiote ut døra bare prisen er høy nok. Jeg trodde leksen var lært i de siste overgangsvinduene. Tror folk må våkne litt. Vi har en klassespiller i Tiote og selger vi han kommer det aldri i verden noe som er bedre enn han inn. Måtte bare dra inn litt transfer her når det var snakk om Tiote.
Igjen: tror INGEN ønsker salg, men mange kan forstå at man selger hvis man nærmer seg £30mill. Det er ikke det samme som å ønske det...
Ingen som ønsker. Men enkelte som sier 20m£ selg han og ikke ofrer en tanke lenger. Jeg sier bestemt nei! Det kommer ikke noen bedre inn og pengene kommer ikke på erstatteren. Så hvorfor selge når laget får lide uansett.
Ta en titt i transfertråden der er flere eksempler som synst det er helt greit å selge for 20m£. Håpløst sier jeg.
« Siste redigering: 25. Nov. 2011, 16:13 av Fluffy »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #1193 på: 25. Nov. 2011, 16:45 »
Det er ingen som mener at vi burde selge Tiote her inne. De ser på prislappen og forstår at vi selger, men de ordlegger seg feil. Uttalelser som "selg han" tolker jeg som en misforståelse.
If it has tits or wheels, count on problems!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1194 på: 25. Nov. 2011, 16:53 »
Hvordan stiller folk seg i en debatt vedørende Lucas Leiva vs Tiote?

Jeg er vel en av de få som mener Lucas er klasse.

Samme her. Synes han er blandt de bedre defensive midtbanespillerne i PL. Har spilt fast for LFC siden han var 19-20 år og ble sist sesong kåret til klubbens beste spiller.  Det at han nå spiller regelmessig/fast for Brasil, et av verdens absolutte fotballstormakter, bygger jo bare opp om at han er en kvalitetspiller.

I likhet med mange andre defensive midtbanespillere er det ikke alltid like lett å legge merke og gi honnør til den jobben de gjør for laget. Det er gjerne disse som får gjennomgå når laget sliter eller det offensive ikke sitter godt nok.

Det er litt for lett for "oss" NUFC supportere å si at Tiotè er en bedre spiller. Han er en kriger som gir absolutt alt og kjemper som en løve om hver eneste ball som er i hans nærhet. Han har veldig god teknikk og pasninger, og hans samarbeid med Cabaye er noe av det beste vi har hatt sentralt på veldig lenge.

Leiva har også veldig god teknikk og pasninger og er ekstremt god på å skjerme ballen, han mister den veldig sjeldent. Han velger ofte enkle løsninger når det kommer til pasninger uten at det er noe i veien med det.
Der Tiotè er en kriger og bruker muskler vil jeg si at Leiva er mer en "klegg" som er rundt beina til motstanderen hele tiden og ikke lar dem være ett tidels sekund i fred.

Jeg ville ikke byttet Tiotè mot Leiva, men synes ikke det er så opplagt at han er bedre som flere her vil ha det til. Egentlig ganske jevnt. Hva tror man supportere av andre lag tenker om dette temaet da?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1195 på: 25. Nov. 2011, 16:55 »
Det er ingen som mener at vi burde selge Tiote her inne. De ser på prislappen og forstår at vi selger, men de ordlegger seg feil. Uttalelser som "selg han" tolker jeg som en misforståelse.
Ja det kan nå vere, men da får en ordlegge seg på andre måter. Ja jeg forstår vist vi selger for en høy sum det kan jeg gå med på. 20m£ er mye penger, men heller ikke så forbanna mye i dagens fotball.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1196 på: 26. Nov. 2011, 15:17 »
Når skal Kean ryke?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1197 på: 26. Nov. 2011, 15:17 »
For en drittkamp. To lag hvorav ingen prøver å spille fotball. Flaut! :lol:
Nei.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1198 på: 26. Nov. 2011, 15:59 »
Når skal Kean ryke?

Har det ikke vært snakk om ny kontrakt for han da? Med agenten som "styrer" den klubben der så kan jo det meste skje.......

Peter

• Gjest
« Svar #1199 på: 26. Nov. 2011, 16:51 »
Når skal Kean ryke?

Har det ikke vært snakk om ny kontrakt for han da? Med agenten som "styrer" den klubben der så kan jo det meste skje.......

Ikke bare vært snakk om, han signerte vel en ny 4 årsavtale eller no.