20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Everton, lørdag 5/2 kl 16:00  (Lest 41804 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Everton, lørdag 5/2 kl 16:00
« Svar #180 på: 05. Mars 2011, 20:24 »
Han dribler seg ofte fast og gjør feil som blir store sjanser for motstanderen. Om han var god mot Bolton?
Nei; han var innblandet i målet og episoden hvor Elmander kjørte karusell med han. Ikke den Enriquen jeg kjenner til...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 05. Mars 2011, 20:33 »
Gløymte nemna Nolan blandt dei eg tykte var betre enn resten av laget idag. Han gjer veldig mange gode løp og skapar mykje grunna dette. Fin assist har han og. Gledar meg til han får Barton og Arfa rundt seg, i tillegg til ein toppspiss i sommar ;)

Beste av våre idag; Best og Nolan.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 05. Mars 2011, 20:34 »
Veldig skuffet nå etter dagens kamp. Taylor og spesielt Enrique var svake. Synes sistenevnte har tapt seg veldig i form den siste tiden og har hatt flere svake kamper.

Enrique gjør ting tungvint til tider også, sammen med Jonas. Til begges forsvar sliter alle sammen når Barton er ute. Vi har ingen ballfordeler som kan strø ballen dit mostanderen er i undertall. Alle lider når vi har fire klare førstelagsspillere ute..Er ikke noe annet å forvente med den tynne stallen vi har..

Jeg synes ikke det er noen brukendes unnskyldning for Enrique sin del her. Vet ikke hvem som har skylda på første målet men noterte meg at det var flere som sto altfor langt unna og lot Osman skyte inne i egen 16 meter mellom bena på Enrique. 2. målet er uten tvil Enrique sitt mål. Elendig markering og altfor passiv der.

Synes ikke 2. målet var Enriques feil. Det var rett og slett et fantastisk innlegg av Baines mellom keeper og forsvarer. Det er nesten umulig å ta ut alle spillerne når innlegget slås på den måten. Harper kan ikke gå ut i feltet. Og fordi innlegget skrur mot mål er det vanskelig for Enrique å ta ut Agielka (?).. Enrique kan dekke ham helt, men samtidig kan ikke Enrique være borti ballen fordi det sannsynligvis vil føre til selvmål. Og for å gjøre ting verre for Enrique så skrur ballen seg vekk fra ham, og Agielka kan dermed snike seg på baksiden  og sette frem en fot.

Synes faktisk 1. målet var dårligere. En svak avslutning som gikk mellom føttene. Den skulle tom. jeg ha klarert..
« Siste redigering: 05. Mars 2011, 20:38 av InspectorC »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 05. Mars 2011, 20:35 »
Gløymte nemna Nolan blandt dei eg tykte var betre enn resten av laget idag. Han gjer veldig mange gode løp og skapar mykje grunna dette. Fin assist har han og. Gledar meg til han får Barton og Arfa rundt seg, i tillegg til ein toppspiss i sommar ;)

Beste av våre idag; Best og Nolan.

Enig at Nolan klarte seg godt i dag..Sammen med Williamson og Tiote var han de mest fremtredende i dag.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 05. Mars 2011, 20:41 »
Synes ikke 2. målet var Enriques feil. Det var rett og slett et fantastisk innlegg av Baines mellom keeper og forsvarer. Det er nesten umulig å ta ut alle spillerne når innlegget slås på den måten. Harper kan ikke gå ut i feltet. Og fordi innlegget skrur mot mål er det vanskelig for Enrique å ta ut Agielka (?).. Enrique kan dekke ham helt, men samtidig kan ikke Enrique være borti ballen fordi det sannsynligvis vil føre til selmål. Fordi ballen skrur vekk fra Enrique kan Agielka snike seg på baksiden  og sette frem en fot.

Synes faktisk 1. målet var dårligere. En svak avslutning som gikk mellom føttene. Den skulle tom. jeg ha klarert..

Selvfølgelig er det mulig å forsvare seg mot gode innlegg/dødballer. Da må man bare være tett i markeringene og bruke kroppen til å komme først på ball eller hindre motstander i å nå den.
På 2. målet var det Enrique sin mann som puttet, veldig enkelt å dele skyld da Ennrique både var passiv og langt ifra tett i markeringen.

Er ikke sånn i fotball at man ikke kan forsvare seg motgode innlegg. Den kan du legge på hylla. Er ikke vits å diskutere en gang.
« Siste redigering: 05. Mars 2011, 20:43 av Frode »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 05. Mars 2011, 20:47 »
Men noen ganger må man også bare si at det var en fantastisk prestasjon av motstanderen. Hvorfor skal det alltid være en syndebukk eller en person å legge skylda på? Frisparket til Baines var verdensklasse og så godt som umulig å forsvare seg mot. Selvfølgelig vil det alltid finnes en mulighet til å hindre scoringen, men her synes jeg heller kvaliteten på det som gjøres skal hylles, fremfor å finne en å legge skylda på.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 05. Mars 2011, 20:51 »
Jeg er enig at man kan klare å forsvare seg mot gode innlegg. Men Baines innlegg var helt perfekt. Det er nok at en spiller toucher ballen og det er mål/selvmål. Derfor er spillerne redde for å være borti ballen. Hvor mange ganger har vi sett f.eks Gamst skru ballen rett i mål når han slår dem slik som Baines gjorde i dag? Jeg sier ikke at det ikke lar seg gjøre å ta ballen, men det er vanskelig, spesielt fordi ballen skrur vekk fra enrique, hvilket gjør det mulig for Jagielka å nå ballen ved å sette ut en fot, selv om han er helt dekt. Enrique kan jo ikke touche ballen, mens Jagielka kan.  Jeg vil ikke kalle dette en grov feil. 1. målet var verre. At Taylor ikke støter og praktisk talt inviterer Arteta inn i 16 m er en amatørfeil.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 05. Mars 2011, 21:03 »
Men noen ganger må man også bare si at det var en fantastisk prestasjon av motstanderen. Hvorfor skal det alltid være en syndebukk eller en person å legge skylda på? Frisparket til Baines var verdensklasse og så godt som umulig å forsvare seg mot. Selvfølgelig vil det alltid finnes en mulighet til å hindre scoringen, men her synes jeg heller kvaliteten på det som gjøres skal hylles, fremfor å finne en å legge skylda på.

Jeg har ikke sagt at det ikke var kvalitet over innlegget til Baines. Det jeg spør meg om er hvorfor Enrique lar mannen sin løpe upresset og umarkert å tuppe ballen i mål.
Det er nok å stå tettere, bruke kroppen slik at  Jagielka ikke hadde nådd frem til det innlegget. Er ikke så mye mer som skal til. Da hadde det innlegget gått videre ut til innkast eller utspark. Men når Jagielka kan gjøre som han vil inne i 5 meteren blir det vanskelig å hindre scoring.

Syndebukk? Faktum er at Enrique har vært veldig "sloppy" i kampene etter januar og vært involvert i flere av NUFC baklengsmål. Det er vel lov å kritisere andre enn Alan Smith også...............
« Siste redigering: 05. Mars 2011, 21:06 av Frode »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 05. Mars 2011, 21:17 »
Enig der Daniel. Castlesupportere er javnt over vant til et ræva forsvar. Derfor har vi en tendens til å gi skylda på forsvaret vårt for nesten hvert eneste mål som kommer i mot, uten å erkjenne at målene av og til er et resultat av høy klasse fra motstanderen. Og innlegget til Baines var av en slik karakter. Dette er ikke hans 1. målgivende for sesongen for å si det på den måten.

Frode: Enrique skal sørge for at Jagielka befinner seg i pasningskyggen ifht ballens bane. Enrique må nesten stå helt klistret i kroppen for å hindre at Jagielka får frem en fot der, og det er nesten umulig, spesielt siden Enrique må stå med kroppen mot ballen, mens Jagielka har fordelen av å ha full oversikt over ball og Enrique. I tillegg skur som sagt ballen vekk fra enrique, hvilket gjør at Jagielka kan nå ballen til tross for at han er dekt av Enrique, og som sagt vil forsvarsspillere være redde for å ta ballen i slike situasjoner, i frykt for å sette den i eget nett. Det er akkurat det sistnevnte punktet som gjør slike innlegg så farlige. Enrique må prøve å dekke mann, samtidig kan han ikke gripe inn og ta ballen i frykt for selvmål. Men ellers er jeg enig med deg at Enrique har vært under pari i flere kamper. Han kunne f.eks ha kostet oss seieren mot Bham
« Siste redigering: 05. Mars 2011, 21:20 av InspectorC »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 05. Mars 2011, 21:49 »
Frode: Enrique skal sørge for at Jagielka befinner seg i pasningskyggen ifht ballens bane. Enrique må nesten stå helt klistret i kroppen for å hindre at Jagielka får frem en fot der, og det er nesten umulig

Markering er tingen. Å la motstanderen få løpe upresset inne i egen 16 meter er alltid farlig, ihvertfall hvis innlegget er godt.

Om du har spilt fotball selv vet du at inne i egen 16 meter er det mann mot mann og at det gjelder å ikke bli for fokusert på ballen. Det gjelder også dødballer.
Du trenger ikke prøve å belære meg i dette.

Alle så at det var et godt innlegg, men også gode innlegg er det fult mulig å forsvare seg mot. Hadde alle gode innlegg endt i scoring hadde det blitt mange mål i løpet av en serierunde.

Uansett, vi blir ikke enige og jeg gidder ikke å diskutere dette lengre. Jeg har min mening og du din, ferdig med det!  ;)
« Siste redigering: 05. Mars 2011, 21:58 av Frode »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 05. Mars 2011, 21:55 »
Enrique hadde fortjent 2-3 kamper på benken no. Synst nivået hans har dalt etter alt snakket om avslått kontrakt etc. Dessverre så har vi jo ingen som kan ta over for han eller pushe han på noen måte til å skjerpe seg.

Hadde heller sett Babayaro på backen enn Enrique fortiden!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 05. Mars 2011, 21:57 »
Enrique hadde vel kanskje sin beste kamp i Newcastle-trøya mot Blackburn for noen uker siden, så å si at prestasjonene har dalt er bare tull. Han var også solid mot både Birmingham og Bolton. Vi har vel rett og slett bare blitt vandt til kanonkamper av Enrique, så hvis han brått spiller noen kamper litt under sitt normale nivå så er det noen som skal ha det til at han spiller svakt.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 05. Mars 2011, 22:02 »
Enrique hadde vel kanskje sin beste kamp i Newcastle-trøya mot Blackburn for noen uker siden, så å si at prestasjonene har dalt er bare tull. Han var også solid mot både Birmingham og Bolton.

Mener å huske at han var involvert i baklengsmålet i 1-1 kampen mot Bolton, og også mot Birmingham hadde han noen farlige ballmiss nærme egen 16 meter.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 05. Mars 2011, 22:08 »
Var vel Coloccini og Tiote som rota det til mot Bolton.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 05. Mars 2011, 22:15 »
Enrique var vel også innblanda der mener jeg?? Føler bare han virker litt misfornøyd og sur fortiden.. Hadde virkelig trengt litt konkurranse om plassen.