20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Bolton 26. Februar, kl.16.00  (Lest 43667 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Bolton 26. Februar, kl.16.00
« Svar #225 på: 27. Feb. 2011, 09:44 »
Alop123: Tror Enrique akkurat hadde tatt et sugende løp oppover i 16 m til Bolton rett før den situasjonen, så han var vel sliten.

Og den feiringen Sturridge gjorde er det mange som har gjort før ham. Den tar jeg mao ikke så alvorlig. Hadde vært mer alvorlig om han hadde sprunget ut av banen og bort til castlefansen . Tror vi kan glemme sturridge nå. Med Chelseas spissproblemer, tror jeg han kommer til å bli brukt neste sesong.

Bittert med 1-1, men vi må ta med oss det positive. Vi dominerte førsteomgangen fullstendig. Og det er spesielt impoerende når vi tar med all den kreativiteten vi mangler på midtbanen: Barton, Ireland, Ben Arfa, Guthrie og Gosling. Best og Løven blir bedre for hver kamp også, men de sliter åpenbart med småskader begge to.

Kampen viste også hvor viktig det er med gode innlegg når laget har flyttet etter. Spesielt to ganger la jeg merke til. Enrique fullstendig upresset på kant og klarte å blåse innlegget til innkast. Tror vi hadde 4 spillere i boksen da, og Bolton var uorganisert. Det samme gjentok seg i 2. omgang, men med Jonas. Igjen hadde vi flust med spillere i boksen.  Med Baines eller Nani i tilsvarende posisjon ville vi hatt to potensielt gode muligheter. Men Enrique treffer på innleggene oftere enn før, ditto Jonas. Så de forbedrer seg..

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #226 på: 27. Feb. 2011, 10:36 »
Først: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3099731.ece hahahahaha! for en idiot.

Så: http://www.skysports.com/story/0,19528,11668_6776946,00.html
 vi kan altså glemme sturridge. Men jeg hadde gjerne sett ham i klubben...

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 27. Feb. 2011, 11:34 »
Det er ikke noe galt i å se oppover. Det er bare jeg som automatisk håper at bunnlagene taper når de eneste tilgjengelige spissene våre heter Best, Løven og Ranger. I hvert fall til vi har kommet over den magiske grensa på 40 poeng, noe som forhåpentligvis skjer snart.

Sebastian: Det høres klisje-aktig ut, men hvorfor skal vi ikke se frem til neste sesong? Vi får Gosling og Ben Arfa tilbake fra skade og vi har 35 mill pund å handle for. I tillegg har Tiote og S. Taylor skrevet under på langtidskonrakter, og Barton og Enrique gjør forhåpentligvis det samme i løpet av sommeren. Det er lenge siden det har sett så lyst ut for Newcastles del.

Det som er fakta er at vi så og si hver sesong snakker om neste sesong. Vi kan vel dog si at "neste sesong" stort sett har blitt dårligere enn "forrige sesong" siden Bobby fikk fyken.

Heilt greit å snakke, håpe og spå om "neste sesong", men håper bare vi snart klarer å prestere skikkelig "denne sesongen"

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 27. Feb. 2011, 11:42 »
Mitt mål for denne sesongen er fortsatt å oppnå 40-42 poeng - etter det starter jeg utvilsomt kanskje å se på hvilke muligheter som er tilstede - selv om jeg fortsatt mener det er noe optimistisk å håpe på EL-plass.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 27. Feb. 2011, 13:38 »
Kan ikkje noken laga ein tråd der mi kan ta for oss resten av kampane denne sesongen. So kan mi sjå litt på kva slags poengsum so kan vera realistisk. :) Det er vertfall nokre heimekampar eg forventar 3 poeng i, dermed tek mi oss øve 40 poeng.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #230 på: 27. Feb. 2011, 13:38 »
Så var det jo Enrique og Tiote som forærte Bolton ballen før scoringen. En vanskelig/dårlig ball av Tiote, som Enrique prøver å drible med seg ut av situasjonen.

Det var vel Coloccini som startet det hele med en kjapp ball til Tiote som stod med en mann i ryggen. Tiote får lite tid på å bestemme seg og tar ikke det beste valget (men usikker på om ikke det beste valget hadde vært at Colo måket den oppover i banen). Tiote spiller til Enrique på one-touch. Litt dårlig ball og Enrique er i ubalanse. Blir snappet opp av Bolton før Enrique får tak i ballen, men samtidig uten at Enrique dribler noe i det hele tatt. Ballen blir spillt direkte til Sturridge som nå har driftet inn mellom Colo og Williamson. Han skyter rimelig kjapt og i mål.

Blir litt tynt, synes jeg da, og legge skylden på Tiote/Enrique. Enrique rekker ikke gjøre noe hverken den ene eller andre veien. Tiote har den fatale passningen, men det var Colo som kanskje burde valgt anderledes. Samtidig kunne kanskje Willi eller Colo vært noe mer på hugget mot Sturridge.

Som sagt, vanskelig å legge skylden på noen her. En situasjon som "spirals out of control" og ender i mål.

Personlig mener jeg kanskje at være latinske venner (og forsåvidt Tiote) kanskje kunne bli litt flinkere til å vurdere situasjonen. Om de skal spille seg ut eller måke ballen.

Link til målene

« Siste redigering: 27. Feb. 2011, 13:47 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 27. Feb. 2011, 13:46 »
Enrique kan ikke skyldes for det målet der - hovedsaklig syns jeg Colo kan skyldes som spiller til Tiote under sterkt press like utenfor boksen, som igjen tvinges til å spille en risikabel ball til Jose. Det er i disse situasjonene jeg stadig etterlyser mer kynisme - for vi har sluppet inn for mange slike mål denne sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 27. Feb. 2011, 14:12 »
Jeg synes det er en altfor svak pasning av Tiotè og at det er han sammen med en svak Harper som kan lastes for målet. Skuddet eller "lompa" til Sturridge er ikke spesielt bra plassert og heller ikke særlig hardt. Slike mål kunne vært avverget med en bedre keeper.Trenger en sisteskanse som kan opptre som en matchvinner for "oss", det er ikke Harper, desverre.
Ellers er jeg enig med Kristoffer i at i slike situasjoner må spillerne opptre mye mer kynisk. Er ikke første gang vi slipper inn slike pissmål denne sesongen, og det er heller ikke første gang Tiotè slurver farlig nær egen 16 meter. Tror han gjorde en lignende feil på et av målene vi slapp inn hjemme mot ManCity.

Det som ødela kampen er uansett den unødvendige og klønete taklingen til R. Taylor. Før det røde kortet skapte vi flere store sjanser og hadde god kontroll på kampen.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #233 på: 27. Feb. 2011, 14:34 »
Tror han gjorde en lignende feil på et av målene vi slapp inn hjemme mot ManCity.

Gav i alle fall vekk eit mål til Gamsten på SJP.

-
Charlie Nicholas sa forresten av målet til Sturridge var uttakbart for keeper. Eg heller vel meir mot det andre her har sagt; at Harper kunne gjort det betre.

Men synest Harper har vore veldig solid etter nyttår, og at han også kan vere ein matchvinner kom godt fram på den eine redninga han hadde mot Spurs sist vi møtte dei. I går var han ikkje så patent, men rangert utifrå 2011-stats er det nok få målvakter i ligaen som har gjort merkbart færre feil enn Harper.

Og når vi først skal erstatte Harper, blir det forhåpentlegvis ein frå eigne rekker.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #234 på: 27. Feb. 2011, 14:38 »
Og når vi først skal erstatte Harper, blir det forhåpentlegvis ein frå eigne rekker.
Enig der. Må si jeg egentlig håper litt mer på Forster enn Krul, men vi får nå se hva som skjer med den saken utover sesongen, evt neste sesong.

Ellers hadde det jo vært morro med en ung og særdeles lovende keeper (tar vekk "særdeles" for Krul og Forster sin del jeg da), .
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 27. Feb. 2011, 15:15 »
Jeg synes det er en altfor svak pasning av Tiotè og at det er han sammen med en svak Harper som kan lastes for målet. Skuddet eller "lompa" til Sturridge er ikke spesielt bra plassert og heller ikke særlig hardt. Slike mål kunne vært avverget med en bedre keeper.Trenger en sisteskanse som kan opptre som en matchvinner for "oss", det er ikke Harper, desverre.
Ellers er jeg enig med Kristoffer i at i slike situasjoner må spillerne opptre mye mer kynisk. Er ikke første gang vi slipper inn slike pissmål denne sesongen, og det er heller ikke første gang Tiotè slurver farlig nær egen 16 meter. Tror han gjorde en lignende feil på et av målene vi slapp inn hjemme mot ManCity.

Det som ødela kampen er uansett den unødvendige og klønete taklingen til R. Taylor. Før det røde kortet skapte vi flere store sjanser og hadde god kontroll på kampen.

Greit nok at Harper kanskje kunne teke den, då hadde det vore ein veldig god redning. Først og fremst er det elendig av Colo-Tiote-Enrique. Slike feil har mi sett utruleg mange gonger denne sesongen, og mi etterlyse kynisme kvar gong.
Ellers vil eg påstå at Harper har vore VELDIG solid sidan han kom tilbake, og det er vertfall godt nok denne sesongen. So får mi sjå neste sesong, om Krul eller Forster kan vippe han ned frå 1.plass.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #236 på: 27. Feb. 2011, 17:53 »
Mine poeng går i dag til pardew, best, nolan, enrique og tiote ( etter utvisningen). Godt å se at manageren tar slike grep, og best er godt på veg til å gjøre mine tidligere ytringer til skamme.

Hvis vi skal bruke mye penger på 1 spiss til sommeren, ønsker jeg med sturridge

Vet du hvem som scorte mot oss idag?
Du burde hate han, ikke ønske han! Vil heller se Martins i den stripete drakta...
Dette tar jeg ikke seriøst. Prøv igjen!

Prøver igjen: :P
Nei men herregud, du skal da ikke ta det seriøst heller da! Du ser vel at han ikke er den mest populære mannen i Newcastle-øyner akkurat nå... Og ja, han feiret MOT Newcastle-fansen!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #237 på: 27. Feb. 2011, 18:30 »
Alle gode ting er tre. Du har ett forsøk igjen. Make it count

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 27. Feb. 2011, 19:10 »
Enig der. Må si jeg egentlig håper litt mer på Forster enn Krul, men vi får nå se hva som skjer med den saken utover sesongen, evt neste sesong.

Ellers hadde det jo vært morro med en ung og særdeles lovende keeper (tar vekk "særdeles" for Krul og Forster sin del jeg da), .
Du kan ikke bruke en sånn video som et "bevis" på at De Gea er mye bedre enn Forster/Krul, selv om han meget muligens er det.

Tim Krul i særdeleshet har hatt flere kamper hvor han har stått som en levende vegg, og tatt absolutt alt som er. Du kan også plukke frem noen av hans mindre gode kamper, og finne redninger som ser veldig imponerende ut på video.

Du kan lage en videokompilasjon av Espen Johnsen og få han til å fremstå som like god som De Gea også. Det er overhodet ingen stor prestasjon. Men du kan også lage en video som får enhver keeper til å fremstå som dårligere og med større tabber enn når Bjarte Flem kastet ballen i eget mål. De Gea har sikkert også gjort sin andel av tabber, og setter du sammen dem, så vips, så er han Spanias Espen Johnsen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #239 på: 27. Feb. 2011, 19:39 »
Alle gode ting er tre. Du har ett forsøk igjen. Make it count

Først må du begrunne hvorfor ikke den ble godkjent...