20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157540 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #1365 på: 20. Nov. 2011, 20:10 »
VIF-tap, RBK-tap og Brann-seier.

;D

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1366 på: 20. Nov. 2011, 20:15 »
Tilnærmet perfekt TL-runde. Det er fortsatt usannsynlig med Brann-medalje, men nå er det i hvert fall i høyeste grad mulig. Det så ikke slik ut for tre runder siden.

Usannsynlig? Snakker du om? Dere ligger på tredjeplass og trenger bare å vinne siste. :)

Peter

• Gjest
« Svar #1367 på: 20. Nov. 2011, 20:16 »
625 kr i gevinst takket være Gyans utligning på overtid  :wink:

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1368 på: 20. Nov. 2011, 20:22 »
Tilnærmet perfekt TL-runde. Det er fortsatt usannsynlig med Brann-medalje, men nå er det i hvert fall i høyeste grad mulig. Det så ikke slik ut for tre runder siden.

Usannsynlig? Snakker du om? Dere ligger på tredjeplass og trenger bare å vinne siste. :)

Vår siste kamp er borte mot AaFK, det er vel ikke spesielt sannsynlig at vi vinner den. Dessuten skal Odd (som har samme poengsum og bittelitt dårligere målforskjell enn oss) spille mot Sarpsborg i siste serierunde. Det er overhodet ikke sikkert at vi tar medalje selv om vi vinner. Mer sannsynlig at Odd tar bronse vil jeg si.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1369 på: 20. Nov. 2011, 20:27 »
Typisk Brann-supportere (ihvertfall dere apekatter her inne :) ) å være negative for så å hause fram hele laget som legender hvis det går bra :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1370 på: 20. Nov. 2011, 20:30 »
Hehe. :P

Tss, er ikke noe negativt i det jeg skrev. Kun en helt kunnskapsbasert, objektiv vurdering av situasjonen.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1371 på: 20. Nov. 2011, 21:22 »
Fytti grisen kor kjekt det var på Aker Stadion i dag. Men nesten litt flaut at folk jubla nesten høyest når TIL skora mot RBK... Uansett en kongekveld for meg ( og Ulf)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1372 på: 20. Nov. 2011, 21:31 »
Fytti grisen kor kjekt det var på Aker Stadion i dag. Men nesten litt flaut at folk jubla nesten høyest når TIL skora mot RBK... Uansett en kongekveld for meg ( og Ulf)

Jeg synes det virker som mange i Molde virker å ha et kompleks overfor RBK og synes det at vi ikke tar gullet er like kult som at dere faktisk tar det. Det er litt synd, for de burde heller fokusert på at dere tar et fortjent seriemesterskap etter å ha spilt den beste fotballen i år.

Vi spiller jo ikke bra for tida og det virker som samtlige sjanser i mot blir mål. Forsvaret vårt skriker etter en Stadsgaard-type med fart som kan holde følge med kjappe spisser ettersom vi ofte står høyt. Spillet går altfor mye på tvers og den eneste målfarlige spilleren vår for tiden er en 19-årig guttunge fra egen stall. TIL fortjener seieren i dag, de er mer aggresive og effektive i spillestilen enn det vi er. Det skal ikke være lov å la to motspillere gå i duell med keeper på en corner f.eks.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1373 på: 20. Nov. 2011, 23:36 »

Vår siste kamp er borte mot AaFK, det er vel ikke spesielt sannsynlig at vi vinner den. Dessuten skal Odd (som har samme poengsum og bittelitt dårligere målforskjell enn oss) spille mot Sarpsborg i siste serierunde. Det er overhodet ikke sikkert at vi tar medalje selv om vi vinner. Mer sannsynlig at Odd tar bronse vil jeg si.

Om Brann vinner med 1 mål, må Odd vinne med 5. :P Og er Aalesund borte virkelig så hardt? Har sett mange svake hjemmekamper fra Aalesund sin side hittil denne sesongen. Ikke vær så negativ, er nokså sikker på at dere klarer det. ;) Ganske bra det Brann har klart denne sesongen utifra forutsetningene.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1374 på: 21. Nov. 2011, 00:20 »

Jeg synes det virker som mange i Molde virker å ha et kompleks overfor RBK og synes det at vi ikke tar gullet er like kult som at dere faktisk tar det. Det er litt synd, for de burde heller fokusert på at dere tar et fortjent seriemesterskap etter å ha spilt den beste fotballen i år.

Vi spiller jo ikke bra for tida og det virker som samtlige sjanser i mot blir mål. Forsvaret vårt skriker etter en Stadsgaard-type med fart som kan holde følge med kjappe spisser ettersom vi ofte står høyt. Spillet går altfor mye på tvers og den eneste målfarlige spilleren vår for tiden er en 19-årig guttunge fra egen stall. TIL fortjener seieren i dag, de er mer aggresive og effektive i spillestilen enn det vi er. Det skal ikke være lov å la to motspillere gå i duell med keeper på en corner f.eks.
Det meste av dette henger sammen med tiden da Mini drev og slengte med kjeften, og så har jo RBK snytt oss for en del opp gjennom årene, så at det er et "hatforhold" er jo ikke så rart. Jeg "hater" også RBK, men mest i kampene vi spiller mot hverandre. Ellers er RBK fullt ut spiselig og stuereint, nå som Mini ikke spiller der mer.

I M&R har vi samme holdning mellom AaFK og MFK, der enkelte AaFK fans hater Molde nesten mer enn de heier på AaFK. De driter jeg i, for det er RBK som er vår rival, og ikke AaFK. Jeg unner de alt godt så lenge det ikke går på bekostning av MFK

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1375 på: 21. Nov. 2011, 00:32 »
Alt som skaper litt mer blesst rundt kamper i Tippeligaen er jeg veldig for, men akkurat dette "rivaleriet" med RBK og Molde har jeg aldri forstått. Er det kun han TV2-ansatte idioten som har skylden i det her, så er jo det ganske spesielt.

Husker at en del harrytasser løp rundt og lagde bråk i Molde sentrum for et par år siden, så det er tydelig at trønderne tar det noe seriøst.

For øvrig fantastisk at legenden Nordkvelle kommer innpå for Godset for så å sette en vakker scoring og løpe fra VIF-forsvaret og legge inn assist til Keita. Slikt kan vi like i Bergen neste år.  :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1376 på: 21. Nov. 2011, 00:43 »
Alt som skaper litt mer blesst rundt kamper i Tippeligaen er jeg veldig for, men akkurat dette "rivaleriet" med RBK og Molde har jeg aldri forstått. Er det kun han TV2-ansatte idioten som har skylden i det her, så er jo det ganske spesielt.

Husker at en del harrytasser løp rundt og lagde bråk i Molde sentrum for et par år siden, så det er tydelig at trønderne tar det noe seriøst.

For øvrig fantastisk at legenden Nordkvelle kommer innpå for Godset for så å sette en vakker scoring og løpe fra VIF-forsvaret og legge inn assist til Keita. Slikt kan vi like i Bergen neste år.  :)
Det er jo et "lokaloppgjør"

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1377 på: 21. Nov. 2011, 02:20 »
Lokalt og lokalt. Men Molde og RBK har flere ganger kjempet om gullet i Tippeligaen. Og det er ikke bare Mini sin skyld. Molde kunne vært langt mer spiselige uten Daniel Berg Hestad de også, som har bidratt sterkt til å holde RBK-hatet levende i Molde. Disse klubbene skal være rivaler, så sant VIF og Brann er det. Enda mer så, i og med at Molde og Rosenborg representerer samme landsdel, altså det man gjerne kaller Midt-Norge.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1378 på: 21. Nov. 2011, 14:09 »
Om Brann vinner med 1 mål, må Odd vinne med 5.

Det stemmer, ser jeg. Trodde de bare lå bak med et eller to mål, så "analysen" min var kanskje ikke så kunnskapsbasert som jeg prøvde å gi inntrykk av... Uansett er nok sjansen større for at det ikke blir bronse på Brann. Vil vel si at det er ca 90 prosent sikkert at Odd slår Sarpsborg, og rundt 30-40% sjanse for at Brann tar tre poeng mot AaFK.

RBK kan jo også ta bronseplassen, dersom Odd faktisk ikke skulle vinne.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1379 på: 21. Nov. 2011, 17:20 »
Det skjer ikke at RBK tar bronse. Odd slår Sarpsborg. Og hvis ikke kommer Brann til å slå Aalesund. Føler meg ganske sikker på at det blir fjerde eller femteplass for RBK. Hvis ikke vi presterer å tape mot Viking da... Ingenting er umulig i siste serierunde. Bortsett fra at RBK tar bronse. Det skjer bare ikke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon