20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157928 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #1095 på: 23. Sep. 2011, 13:23 »

Dette kaller jeg holding, og jeg kaller det et korrekt idømt straffespark.

Der ikke lov å holde en motspiller i fast grep inne i feltet, så når man gjør dette er det bestandig en risiko. Jeg velger å tro at dommerne dømmer HVER GANG de ser en holding som kvalifiserer til straffe. At det ikke blir blåst de aller fleste gangene er fordi det er noe av det absolutt vanskeligste å se. Det er der bingoelementet kommer inn. Hvis man unngår å holde i feltet, vil man heller aldri få straffe imot.
Synes du oppsummerer det ganske godt. Helt enig.

Jan Jönsson velger å ta et oppgjør med egen spiller (Morten Moldskred) etter at RBK får straffe mot seg i Kristiansand, Harald Aabrekk velger å angripe dommeren, og sier noe så drøyt som at man skal la være å dømme på holding i feltet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1096 på: 23. Sep. 2011, 13:29 »
Der tror jeg du har mye av grunnen til den påståtte favoriseringen av RBK også, fokuset. Jeg er litt lei av at alle motstandertrenere mener at det er så ille at alle motstandertrenere skal komme drassende med dette argumentet hver gang. Jönsson fokuserte i stedet på å at Moldskred ikke måtte holde i feltet. For laget som helhet er det nok ingen tvil om at man profilerer mest på å gå i seg selv og heller forbedre disse delene ved spillet sitt, men det er jo så forbanna mye lettere å bare klage på dommeren.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1097 på: 23. Sep. 2011, 22:56 »
Jaja - Molde hadde iallefall flaks med dommeren to ganger i kveld, og skal prise oss lykkelig for ett poeng i dag.Jeg skjønner ikke at Angan får fortsette på topp, og at Thione får fortsette på midtbanen. Begge senker spillet noe jævlig, selv om begge er kapable til de store ting.

Nå blir kampen mot TIL neste helg veldig viktig, men jeg frykter vi sprekker som en ballong. Jeg er uansett veldig fornøyd med sesongen, den har vært over all forventning.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1098 på: 23. Sep. 2011, 22:59 »
Blir selvsagt ikke nevnt noe om dette av Brannfansen.

Hvis RBK hadde vært Molde i kveld... ::)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1099 på: 23. Sep. 2011, 23:10 »
Brannfansen???

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1100 på: 24. Sep. 2011, 00:25 »
Ja, brannfansen ja. Det er alltid de som roper høyest når RBK får dommeravgjørelser med seg. Men de holder kjeft når Molde får vel så store fordeler som fort kan avgjøre seriemesterskapet i deres favør.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1101 på: 24. Sep. 2011, 00:30 »
edit
« Siste redigering: 24. Sep. 2011, 05:27 av plebUTG »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1102 på: 24. Sep. 2011, 01:15 »
Ja, brannfansen ja. Det er alltid de som roper høyest når RBK får dommeravgjørelser med seg. Men de holder kjeft når Molde får vel så store fordeler som fort kan avgjøre seriemesterskapet i deres favør.

hahaaaa. Det er så latterlig. Bare for å surfe videre på generaliseringsbølgen din: RBK-fansen må være de mest hårsåre folka i Norge. Begynner dere ikke å bli litt lei av å ta offer-rollen hver eneste gang? Dere er jo spesialister på det. Minner faen meg om Carl I Hagen, og da er det på tide å endre strategi. Hvor mange Brann-fans er det egentlig som gidder å se Molde-Viking på en fresagskveld?

Men neste gang et lag i Norge får en feilaktig dommeravgjørelse mot seg må jeg vel passe på å sitt pal på forumet for å kommentere det. Ellers er jeg visst en konspiratorisk RBK-hater. Hvor var du da det ble begått justismord mot Brann på røkkeløkka? Du skrev ihvertfall ikke side opp og side ned om det på forumet her, som du gjør hver gang RBK har fått et gult kort for mye.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1103 på: 24. Sep. 2011, 08:08 »
Jaja - Molde hadde iallefall flaks med dommeren to ganger i kveld, og skal prise oss lykkelig for ett poeng i dag.Jeg skjønner ikke at Angan får fortsette på topp, og at Thione får fortsette på midtbanen. Begge senker spillet noe jævlig, selv om begge er kapable til de store ting.

Nå blir kampen mot TIL neste helg veldig viktig, men jeg frykter vi sprekker som en ballong. Jeg er uansett veldig fornøyd med sesongen, den har vært over all forventning.

Som sagt, det der kommer og går. Neste kamp kan dere få en uheldig straffe i mot dere og tape poeng på det. Det er faktisk ikke slike enkeltavgjørelser som avgjør seriegullet over en lag sesong. Jeg har sett det der så mange ganger med Helgerud, han er litt feig i slike situasjoner uavhengig av lag.

Jeg synes heller ikke Angan var så voldsomt god i går, men han hadde et ganske bra skudd som gikk i stanga. Det vistes ganske tydelig at Molde er et mye bedre lag enn Viking selv om de nok var litt heldige med dommeren og ikke klarte å omsette spillet sitt i tellende resultat.

Det som i alle fall er sikkert er at det kommer til å bli et rotterace på slutten, selv om vi sikkert avgir poeng mot VIF når vi først har muligheten til å ta igjen på luka nå.

hahaaaa. Det er så latterlig. Bare for å surfe videre på generaliseringsbølgen din: RBK-fansen må være de mest hårsåre folka i Norge. Begynner dere ikke å bli litt lei av å ta offer-rollen hver eneste gang? Dere er jo spesialister på det. Minner faen meg om Carl I Hagen, og da er det på tide å endre strategi. Hvor mange Brann-fans er det egentlig som gidder å se Molde-Viking på en fresagskveld?

Om du sikter til flere av oss, så er det ikke meninga å framstå som hårsåre for min del i alle fall, jeg er bare litt lei av at det er i ferd med å bli en etablert sannhet (riktignok ikke på dette forumet) om at RBK får dommerhjelp hele tiden.

Jeg har heller ikke noe inntrykk av at det er umulig å diskutere med Brannfansen og at de roper høyest hver gang vi får en avgjørelse med oss.
« Siste redigering: 24. Sep. 2011, 08:14 av Geir »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1104 på: 24. Sep. 2011, 12:22 »
Om du sikter til flere av oss

Neida. ;)

Poenget var egentlig bare å vise hvor idiotiske slike generaliseringer er, og håpet var at enkelte kanskje skulle forstå det poenget når det blir begått motsatt vei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1105 på: 25. Sep. 2011, 17:54 »
Noen som har stream til Sogndal - Brann?
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1106 på: 25. Sep. 2011, 20:36 »
Noen som har stream til Sogndal - Brann?

Du skal være strålende fornøyd om du ikke fikk sett kampen tror jeg... Årsverste.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1107 på: 25. Sep. 2011, 20:50 »
Først slår dere oss ut av cupen og så gir dere Sogndal 3 poeng i kampen mot nedrykk! Takk, jævla bergensere! :)

Og LSK da... Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Men alt er fortsatt opp til oss selv og la oss starte med 3 poeng i S*******g i morra!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1108 på: 25. Sep. 2011, 21:29 »
Resultatene blir vel uansett uviktige når sånne ting skjer: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10030068

Vi må vel regne med at Torp har spilt sin siste fotballkamp? Utrolig trist for ham, som er en fantastisk person, og utrolig synd for Brann, som mister en strålende fotballspiller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1109 på: 25. Sep. 2011, 21:34 »
Du har helt rett ja, alt annet blir uviktig. Håper det går bra med han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida