20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157852 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #1020 på: 30. Aug. 2011, 10:24 »
Bortekampen mot Tromsø er vel den vanskeligste kampen vi har igjen, og vi har etter hvert begynt å få et bedre tak på dem der oppe blant isbjørnene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1021 på: 30. Aug. 2011, 12:18 »
Når dere har åpnet pengesekken så til de grader skal det mye til å ikke vinne resten av kampene da, strengt tatt. :P

Blir litt som å komme inn på pokerbordet i turnering med 20,000 $ mot alle andre som har igjen 500 $ - og gå tapende ut...

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1022 på: 30. Aug. 2011, 12:37 »
Når dere har åpnet pengesekken så til de grader skal det mye til å ikke vinne resten av kampene da, strengt tatt. :P

Blir litt som å komme inn på pokerbordet i turnering med 20,000 $ mot alle andre som har igjen 500 $ - og gå tapende ut...
Ja, det er jo det som er så greit med fotball. Det er bare å kjøpe noen nye spillere så kommer resultatene automatisk. Deilig at spillere man kjøper glir rett inn i spillestilen og tilpasser seg på et blunk. Det er selvsagt at resten av kampene vinnes! Skal bli deilig :) Ironi slutt...

Overgangene er nok tenkt for neste sesong. Har stor trua på 2012-sesongen for Rosenborgs del. Mange unge spillere er blitt et år eldre og nye spillere har fått god tid med laget.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1023 på: 30. Aug. 2011, 12:47 »
Jeg vil i hvert fall bli svært overrasket om RBK ikke klarer å vinne resten av kampene nå, men det er dere muligens uenig med meg i, og det er jo helt okay.

Var for øvrig 'present' på Hamburg - Köln, og må bare si om man innehar den forretningssansen som tilsier at man kan selge spillere som PCS til 7 millioner jevnlig... ja, så ender man opp med mye penger til slutt.  ;)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1024 på: 30. Aug. 2011, 15:42 »
Regner med alle hint om at Molde er et kjøpelag snart tar slutt fra RBK...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1025 på: 30. Aug. 2011, 17:16 »
Molde har jo solgt sin beste spiller?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1026 på: 30. Aug. 2011, 17:40 »
Ja, to år på rad

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1027 på: 30. Aug. 2011, 18:08 »
Kan ikke kalle dem så veldig kjøpeklubb da.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1028 på: 30. Aug. 2011, 18:19 »
Nei... My point exactly.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1029 på: 30. Aug. 2011, 18:32 »
Har det vært noe særlig folk som har kalt Molde en "kjøpeklubb"?

Man bruker jo de ressursene man har på best mulig måte, og man må kunne forvente at en klubb med mye høyere budsjett også gjør det bedre sportslig. Om disse to tingene ikke virker å henge sammen etter en viss periode, så er man dårlig til å utnytte ressursene sine. Det virker ikke molde å være.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1030 på: 30. Aug. 2011, 18:49 »
Hei. Her på forumet viser folk at def forstår dette. På Db og vg samt div andre forum slenges det drit om kjøpeklubben og utlendingsklubben Molde...

Jeg sjekket tv2 sin klubbinfo om spillerne i Molde kontra Ålesund, og overraskende nok så viser det seg at ÅFK har flere utlendinger i stallen enn Molde. Bare et eksempel, og ikke ment negativt mot ÅFK.

Årsaken til at jeg postet ovenstående var at RBK fansen hadde slengt mye drit på div forum ( ikke dette), og jeg gadd ikke diskutere med bruskhjernene der...

Pay no notice of me, just getting it out of my system

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1031 på: 30. Aug. 2011, 18:56 »
Jeg ser den. Man bruker de ressursene man har og der har Molde vært dyktige. Det er greit med egenutviklede spillere på et fotballag, som jeg synes Molde har, men om de først kommer fra utenfor eget nedslagsfelt er det egentlig knekkende likegyldig om de er fra Norge eller Senegal.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1032 på: 30. Aug. 2011, 22:47 »
Molde har mye penger, takket være Kjell Inge Røkke. Men det er ingen forbrytelse (dessverre), og de kjøper ikke mer enn for eksempel Rosenborg. Hvis Molde er et kjøpelag er det mange som er det.

Størstedelen av Moldes lag denne sesongen er det samme som forrige sesong. Sentrallinja har stort sett vært den samme i flere sesonger. Det er ikke hva jeg forbinder med et kjøpelag.

Personlig skulle jeg veldig gjerne hatt mye mer å utsette på Molde enn en håndfull spillere og treneren.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1033 på: 31. Aug. 2011, 02:05 »
Det er ihvertfall ingen tvil om at RBK blir kjempefavoritt foran 2012 når de har brukt så enormt med penger som de har gjort i år. Jeg må innrømme at jeg blir litt oppgitt litt når vi får se slike signeringer som RBK kom med i går. Å signere spillere for over ti millioner NOK i norsk fotball (spesielt i disse tider!) er en ren utopi for alle andre. Det er selvsagt smart gjort av Rosenborg, det er fordi de utnytter denne konkurransefordelen at de har blitt seriemestere omtrent hvert år de siste 20 årene, men faen så kjedelig det blir når et lag er superfavoritt hvert år. :P

Både RBK og Brann mistet massevis av nøkkelspillere i 2010. Mens Brann kun har hentet bosmanspillere som i tillegg godtar lav lønn, har RBK hatt muligheten til å hente spillere for titalls med millioner. Mitt håp akkurat nå er først og fremst at tronen skal bli ledig i norsk fotball, og jeg synes det er all grunn til å bli litt resignert når man tenker på framtiden, til tross for at RBK har hatt en dårlig TL-sesong og en helt grusom Europa-opptreden.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1034 på: 31. Aug. 2011, 09:45 »
Det kan jo virke som vi faktisk har hentet litt smart for en gangs skyld også. Trond Olsen til 10 mill er også et dyrt kjøp, men det er kanskje ikke det beste man kan bruke pengene på. Jeg er veldig spent på hvordan Dockal, Issah, Chibuke og kanskje ikke minst Daniel Berntsen om vi får han kan finne på for oss.