20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 158024 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #1005 på: 28. Aug. 2011, 18:40 »
Sogndal leder borte mot LSK og dermed hjelper det lite at Start leder hjemme mot Sarpsborg.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1006 på: 28. Aug. 2011, 20:11 »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1007 på: 28. Aug. 2011, 20:19 »
Har egentlig ingen spesielle sympatier for noen Tippeliga-lag, men som notorisk tilhenger av bygde-Norge synes jeg det er morro at Sogndal ser ut til å være i siget.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1008 på: 28. Aug. 2011, 21:02 »
Joakim:
Jeg er enig med første del av innlegget ditt, der du sier at det er viktig for talentutviklingen at talentene får anledning til å prøve seg, og dette er lettere å få til når faren for å rykke ned er marginal for de fleste klubbene. Du slår likevel argumentet ditt litt ihjæl ved å ville innføre et økonomisk skille mellom topp fire og resten. Hvis den forskjellen blir stor, vil jo de andre klubbene bli nødt til å gå for billige afrikanere igjen for å ta igjen forspranget.

Ellers er jeg enig i det du skriver forøvrig.
Personlig mener jeg det handler om å finne sin plass i hierarkiet, innse at ikke alle kan vinne seriegull, og rett og slett bygge stein for stein, og ikke alltid tenke like kortsiktig. Det er ikke alltid sånn at de med mest penger alltid presterer best. Rosenborg gjør en jævlig dårlig sesong så langt, og akkurat nå er det ikke mye som tyder på at vi skal få noen topp 4-plassering. Hadde vi nå hatt det systemet jeg tenker, er det da en annen klubb som ville fårt de pengene som "normalt sett" ville gått til Rosenborg. Da har den klubben fått ekstra belønning for å ha gjort en veldig god sesong, og har en liten fordel den påfølgende sesongen.

Vi begynner å se en tendens til noen flere lag begynner å stabilisere seg, men vi ser også fremdeles at det er mye bingo i norsk Tippeliga. Jeg tror det vil være til det beste for norsk fotball å få en tre til fem klubber som alltid presterer stabilt og som konkurrerer om de tre øverste plassene på tabellen hver eneste sesong. Jeg greier ikke akkurat å se at Premier League har blitt dårligere av at klubber som Blackburn og Newcastle ikke lenger er i stand til å vinne ligagull. Det er selvfølgelig irriterende for oss som er Newcastle-supportere, men jeg tror ligaen har blitt bedre av mer forutsigbarhet.

Men vi ser også at det ikke er en selvfølge for Liverpool, Arsenal, Chelsea og ManU å være like gode hvert år. Man City og Tottenham har begge vært oppe og snust på topp 4, og flere klubber har snust på femteplassen, som gir EL.

Jeg tror vi har godt av å få en større forutsigbarhet i Tippeligaen, som i Premier League. Men det spørs om norske klubber er klare til å innse sine muligheter og begrensninger. Alle liker jo helst å tro at de er så vanvittig mye bedre enn det de egentlig er.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1009 på: 28. Aug. 2011, 23:34 »
Sett vekk fra RBK var det da ingen slik forutsigbarhet på det gladet 90-tall uten at det skadet norsk fotball. Håper det forblir like uforutsigbart jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1010 på: 29. Aug. 2011, 00:21 »
Rimelig lite samsvar mellom et stort konkurranseinstinkt og en innstilling som den du forfekter Joakim

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1011 på: 29. Aug. 2011, 00:46 »
Jeg skjønner ikke hva å "innse sine begrensninger" og å "finne sin plass i hierarkiet" betyr i denne sammenhengen. Alle prøver jo å gjøre jo så godt de kan ut fra forutsetningene, og så ender de så høyt på tabellen som de klarer til slutt.

Sitat
Etter å fått summet meg litt etter gårdagens kamp på Brann Stadion så er jeg relativt fornøyd med ett poeng borte. Brann var etter rapportene klart best i 1.omgang. Agnar Christensen er ikke en som legger skjul på sannheten og når han sier at TIL er overkjørt så stoler jeg på at det er riktig. Det fikk jeg heldigvis ikke med meg, da jeg er redd jeg ville fått problemer med hjertet... Det er egentlig 10 ganger jævligere å se kampen alene på TV enn å stå på stadion!

Det første jeg fikk sett var utligningsmålet til Mos

2.omgangen hadde kanskje Brann ballen mest, men jeg føler likevel at det var TIL som produserte de farligste sjansene. Alt i alt ett greit resultat(?)
Antar det er noen av dere bergensere som var på stadion som kanskje føler at dere tapte to poeng istedenfor å vinne ett, eller hva?

Jeg har slått meg til ro med at TIL ikke er gode/heldige nok på bortebane til å vinne tippeligaen i år. Men så lenge de klarer Europacup kvalik skal vi vel tross alt si oss fornøyde. Men for all del, om gullet skulle ramle nordover så skal jeg sørge for å ta det vel imot. Dog ser Solskjærs lag ut til å ha de sterkeste sjansene i år. Men de har noen vridne bortekamper igjen. Blant annet den som kommer i morgen. Jeg har dog satt 500 kroner på seier til MFK for å garantere at jeg får litt glede ut av søndagen. Taper Molde er det strålende nyheter, spiller de uavgjort er det også bra, vinner de så får jeg tross alt 1100 kr i trøstepremie.... Helgardering kalles det.

Sjansemessig var det nok et rettferdig resultat, men det var ingen tvil om at Brann dominerte banespillet i stort sett hele kampen. Førsteomgangen var regelrett overkjøring. Men TIL har et mye, mye bedre forsvarsspill enn Brann, og det var slående hvor mye lettere det var å trenge gjennom vårt forsvar og produsere sjanser enn det var motsatt vei. Hadde vi ikke hatt Rudolph Austin, så hadde dere vunnet.

Austin topper forøvrig spillerbørsen i VG helt soleklart, og er etter min mening definitivt den beste spilleren i ligaen nå. Utrolig deilig at han ikke blir solgt i sommer, han er livsviktig både offensivt og i et ellers skralt Brann-forsvar.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1012 på: 29. Aug. 2011, 19:22 »
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article208476.ece

Jøss, vi har plutselig masse penger likevel :) I tillegg er Berntsen svært nær, samt en brasiliansk back på prøvespill! Liker det som skjer på bursdagen min.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1013 på: 29. Aug. 2011, 22:02 »
Gratulerer med dagen. Kan du helst ha bursdag litt oftere?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1014 på: 29. Aug. 2011, 22:08 »
Jeg ser helst han flytter bursdagen sin til 29.februar... dvs hvert fjerde år...

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1015 på: 29. Aug. 2011, 23:24 »
Haha, takk :) Etter den dagen her vurderer jeg å ha bursdag litt oftere!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1016 på: 29. Aug. 2011, 23:29 »
Kan du bli Start supporter og ha bursdag hver uke frem til sesongslutt?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1017 på: 29. Aug. 2011, 23:36 »
Hehe, sesongens definitivt beste dag for RBK, ja. Tok en kjapp titt på terminlisten nå også, og det ser ut som om dere kommer til å suse opp på medaljeplass innen få runder. Spåmannen i meg sier at Molde tar gull og RBK sølv.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1018 på: 30. Aug. 2011, 09:20 »
Haha, takk :) Etter den dagen her vurderer jeg å ha bursdag litt oftere!
Håper du har bursdag hver kampdag frem til sesongslutt nå. Da kanskje vi har en mulighet til å ta igjen pakket fra fergekaia. Gratulerer med dagen, på etterskudd. Si meg, fortalte du til Janne og Erik at du hadde bursdag? Det kunne se sånn ut...

Hvis ikke vi tar gull, så er det ett fett for meg hvilken medaljevalør vi tar. Så i og med at vi mangler bronsemedalje, så tar jeg gjerne til takke med det. Må jo komplettere premiesamlinga på Brakka.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1019 på: 30. Aug. 2011, 09:35 »
Takk for det! Nei, Janne og Erik overraska meg på senga med nyheten i går. Tror nok gullet er lost. Molde er litt for gode (motstanden for dårlig) til å gi fra seg 8-9 poeng mer enn oss. Vi har både enkle og vanskelige kamper igjen, men jeg tror vi tar medalje. Bortekampen mot Tromsø blir nok utslagsgivende!