20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157997 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #945 på: 19. Aug. 2011, 14:30 »
Nei, de ville selvsagt ikke gjort det. Prøver bare å få fram at Tippeligaen er en drittliga. Vi kan godt le av den kypriotiske fotballen, men sannheten er at de ler sikkert av oss også.

Herlig å se at utsagnet "en jevnere Tippeliga hever nivået" ikke holder en dråpe vann. Å utvide Tippeligaen til 16 lag er noe av det mest latterlige som er blitt gjort. Vi burde heller prøvd den danske modellen med 12 lag.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #946 på: 19. Aug. 2011, 14:33 »
Hehe, det kan jeg være tilbøyelig til å være enig med deg i. Som jeg tidligere har sagt så har jeg liten til ingen interesse i TL utover at det kan være artig å gå på en kamp i ny og ne.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #947 på: 19. Aug. 2011, 15:03 »
Tja, Aafk viser jo at lag fra "drittligaen" kan slå veldig gode lag uten å ha et sinnsykt økonomisk forsprang på andre norske klubber slik RBK har. Skal man måle AAFKs og Strømsgodsets prestasjoner opp mot RBKs og ta hensyn til deres elleville bankkonto og sommerens kjøpshistorikk, så kommer nok krampe-gutta ganske dårlig ut... :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #948 på: 19. Aug. 2011, 16:17 »
Hehe, det kan jeg være tilbøyelig til å være enig med deg i. Som jeg tidligere har sagt så har jeg liten til ingen interesse i TL utover at det kan være artig å gå på en kamp i ny og ne.

Enige der, Hughie. Jeg pleier ofte å følge noen kamper på tv mellom medio mai og medio august, men etter det blir det ofte jevnt slutt, av en eller annen grunn...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #949 på: 19. Aug. 2011, 16:25 »
Hamoud har forøvrig blitt enig med Godset, og drar dit på nyåret. Hamoud, som i likhet med resten av Glimt ble for påvirka av det labre nivået på trener Ingebrigtsen, har fått en massiv opptur etter at Cato Hansen tok over og har vært jævla god etterhvert denne sesongen. Tror Godset har gjort seg et varp der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #950 på: 19. Aug. 2011, 17:09 »
Mens Rosenborg som står uten høyreback ved nyttår i stedet handler en midtstopper fra samme klubb, bare sånn at man kan bruke en midtstopper som reserve på begge backene. Men denne midtstopperbackreserven er jo heller ikke i Rosenborg i 2012. Og med Jon Inge Høiland som eneste alternativ på høyreback i 2012 per dags dato, så hadde Hamoud vært en SOLEKLAR forsterkning også for Rosenborg.

Greit nok, Hamoud er ikke verdens beste høyreback, ei heller Norges beste. Men han holder et brukbart nivå, og alt er bedre enn ingenting, slik jeg ser det. Sånn passe nervøs for hva Erik Hoftun finner på i vinter. Han venter nok sannsynligvis til slutten av mars før han foretar seg noe.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #951 på: 19. Aug. 2011, 17:28 »
Men ville ikke et kjøp av Hamoud gitt vann på mølla for de som mener Hoftun er en barmhjertig samaritan for sin tidligere arbeidsgiver? Ser for meg den med blokkbokstaver om Hamoud hadde floppet.  :D

Neida, kunne bare ikke dy meg, hehe. Det virker jo som noe annet enn kjøpet av Rønning uten at jeg har noe grunnlag for å uttale meg om det ene eller det andre.  ;D

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #952 på: 19. Aug. 2011, 18:20 »
Herlig å se at utsagnet "en jevnere Tippeliga hever nivået" ikke holder en dråpe vann. Å utvide Tippeligaen til 16 lag er noe av det mest latterlige som er blitt gjort. Vi burde heller prøvd den danske modellen med 12 lag.

Har noen faktisk kommet med det utsagnet? Hva er i så fall argumentene som ligger bak? Det er jo uansett stikk i strid med omleggingen til 16 lag, som skulle gjøre forskjellene mellom topp og bunn større. Når det gjelder forslaget om dansk modell på ligaen, så må man nesten vurdere hva man setter høyest av kvalitet og underholdning. Gjennomsnittskvaliteten øker, og det er mulig kvaliteten på de beste øker marginalt på sikt, men det blir jo jævlig mye kjedeligere når noen få lag skal spille mot hverandre 3-4 ganger.

Selv bryr jeg meg forøvrig veldig lite om kvaliteten på norsk fotball, kun kvaliteten på Brann. Det henger jo littegrann sammen, men ikke nok til at jeg setter pris på ting som gagner noen andre norske lag mer enn det gagner oss. Det skal gå fint an å kunne hevde seg OK i Europa samtidig som man spiller i en drittliga dersom forutsetningene i klubben er tilstede. Jeg må derfor innrømme at alle tiltakene som i tide og utide blir gjort for å "heve kvaliteten på norsk fotball" på bekostning av noe annet er ganske irriterende.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #953 på: 21. Aug. 2011, 03:05 »
Men ville ikke et kjøp av Hamoud gitt vann på mølla for de som mener Hoftun er en barmhjertig samaritan for sin tidligere arbeidsgiver? Ser for meg den med blokkbokstaver om Hamoud hadde floppet.  :D

Neida, kunne bare ikke dy meg, hehe. Det virker jo som noe annet enn kjøpet av Rønning uten at jeg har noe grunnlag for å uttale meg om det ene eller det andre.  ;D
Mange ville helt sikkert reagert på små ambisjoner om vi hadde kjøpt Hamoud, men nå er det jo en gang sånn at Rosenborg IKKE har noen høyreback i laget når Lustig er så ekstremt ivrig på å dra. Og det er ikke sånn at vi hadde byttet en yngre spiller i samme posisjon mot en eldre Hamoud.

Mange RBK-supportere reagerer på at vi har gitt fra oss en 26 år gammel spiller som vi kjøpte for under ett år siden og fått inn en to år eldre spiller som ikke har spilt i Tippeligaen på flere år, og som ikke lenger er noe ekstremt stort tap for Bodø/Glimt. Glimt-fansen er fornøyde med det Rønning har gjort for dem, men han har ikke spilt spesielt bra de siste to sesongene og fansen kan dermed helt greit leve med at han blir solgt, og særlig når de får inn en yngre - og kanskje bedre - spiller i retur.

I tillegg er det slik at Rønning overhodet ikke hentes inn soim noe førstevalg. Han kommer overhodet ikke til å danke ut Larsen eller Wangberg på verken kort eller lang sikt, og Alejandro Lago er også foran Rønning i stopperkøa i Rosenborg.

Det er forskjell på å hente et nytt førstevalg og å hente et fjerdevalg.

Så skal det sies at jeg selvfølgelig vil ha en bedre høyreback enn Mounir Hamoud i Rosenborg. Men det faktum at han er høyreback gjør han hundre ganger mer interessant enn Per Verner Rønning. Bare ikke for Hoftun. I og med at Rønning er trønder og Hamoud er muslim.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #954 på: 21. Aug. 2011, 12:25 »
Nå syns jeg du er litt på viddene her. Rønning er da kanskje den spilleren som har spilt på et jevnt høyest nivå for Glimt de siste 4 sesongene, så at det ikke er et tap for oss i Glimt er jo sludder.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #955 på: 21. Aug. 2011, 14:23 »
Jeg baserer meg på det jeg har lest på glimtforumet, og der blir nyheten mottatt med behersket optimisme, og flere der påpeker at han ikke akkurat var strålende de siste to sesongene for Glimt (men igjen, det har vel ingen vært under Kåre Conradi).

Og bare for å spore av: Nesten rart at ikke Erik Hoftun har hentet Minis faste kompanjong inn i Rosenborg-systemet igjen, som assistent til tidligere assisterende sportslig leder, eller assistent til asssitenttreneren på andrelaget til Rosenborgs juniorlag eller noe sånt.

Rønning var forøvrig trygg og god i sin debut for Rosenborg, selv om det var mot et Larnaca som overhodet ikke var det minste interessert i å angripe på Lerkendal. Og han skal få pluss for at han faktisk har et ørlite fintereportoar. Det er mer enn han tidligere Glimt-spilleren vi nettopp sendte til Stavanger.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #956 på: 21. Aug. 2011, 14:30 »
Det finner jeg isåfall spesielt da. Hele laget har selvfølgelig underprestert stort under Ingebrigtsen - men allikevel har alltid Rønning fremstått som ganske solid - og har vært den ene stopperen i alle disse årene som vi har kunnet stole på. Bjørdal var knall - men ofte skadd, og de andre har rett og slett ikke holdt godt nok nivå. Jeg skjønner selvfølgelig at RBKere dog er skuffet, for det er ikke Rønning som skaffer dere CL-spill. Men han er absolutt en habil TL-spiller, og som back-up syns jeg han bør funke. Jeg håper dog Nordberg kan holde et lignende nivå - og kanskje utvikle seg til å bli bedre.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #957 på: 22. Aug. 2011, 19:51 »
Godt og komme tilbake fra 0-2 mot eit kynisk RBK lag. Ørlund begynnte jo og drøye tid allerede etter 25 min.

Ellers var det jo skuffende oppførsel på Rade Prica i går !! :(

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #958 på: 22. Aug. 2011, 19:57 »
Prica var virkelig pinlig, og den type oppførsel er forbeholdt vanskeligstilte 12-åringer. Noe annet er det ikke å si om den saken.

RBK er vel på en måte Tippeligaens "Fremskrittspartiet" sett i lys av alt de holder på med og må slite med. :)

Simmi

• Gjest
« Svar #959 på: 22. Aug. 2011, 20:07 »
Hvor kommer alt Rosenborg-hatet fra, pleb?  :)