20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157914 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #915 på: 11. Aug. 2011, 14:31 »
Enig med Geir. Ser ikke for meg i nærheten lignende reaksjoner hvis f.eks. Årst hadde scoret lignende mål i kampen mot Haugesund. (Jeg er tilnærmet helt nøytral når det gjelder norsk fotball, det eneste jeg håper på er at Enga går på trynet, og at de norske lagene bemerker seg i Europa.)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #916 på: 11. Aug. 2011, 17:14 »
Så nå har Joakim 2 alter ego?

- kjetil rekdal
- erasmus montanus

Wow!

Neida, spøk til side. Reka er konge for underholdningen i TL og oppnår resultater, men noe mønsterborger blir han aldri

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #917 på: 11. Aug. 2011, 18:57 »
Hvis noen tviler så er jeg ikke enig med Joakim i denne saken. Jeg mener at det er en i alle fall delvis bevisst hands og det optimale rett og slett hadde vært å si i fra til dommeren.
Jeg velger å sitere Nils Heldal.
Sitat fra: Nils Heldal
Sagt fra? Hva kunne dommeren gjort da? Dømt på ting spillere forteller ham, som han ikke ser selv? Det hadde blitt en fin presedens for framtidige fotballkamper.

Og så minner jeg om at min "konspirasjon" om TV2Sporten kanskje ikke er fullt så fjernt fra sannheten som mange måtte tro.

Sitat
Landskampen i går var en god kamp for Norge, men 3-0-målet var ikke billig som TV2-kommentatorene sa, det var et ran. Tarik og Cech hadde til nød føling i fjæra ? men kontakt hadde de ikke. Det var ikke straffe.

Der jeg satt på klubben Blæst i Trondheim og så kampen lurte jeg og de jeg satt med ? hva sier kommentatorene? Hva vil Davy Wathne si etterpå? At Tarik burde ha sagt i fra til dommeren? Jeg mener, kampen var betydningsløs, vi hadde vunnet. Å si ifra hadde ikke kostet en kalori.

Kommentatorenes slo fast at dømt er dømt ? ferdig med det. Wathne nevnte det ikke i det hele tatt. Ingen bombe det egentlig.

Rosenborg er Norges mest populære lag. Det er fakta, men det er få journalister blant disse

Ja, jeg vet jeg fyrer opp under debatten nå, men Halloo, vi vant.

Sitat fra: Kristian Stokdahl
Jeg vet ikke om dere har fått det med dere, men RBK slo Molde sist helg. Det har ikke vært så mye snakk om det denne uka.

Og helt til slutt...

« Siste redigering: 11. Aug. 2011, 19:02 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #918 på: 11. Aug. 2011, 19:00 »
Og når det er sagt så synes jeg det var en av de mer fortjente resultatene i årets sesong. Rbk var gode.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #919 på: 11. Aug. 2011, 19:01 »
Nå har jeg jo dømt fotball, så å spørre hva dommeren kunne gjort er å gjøre det veldig enkelt for meg. :P

Det som godkjenner et mål er avspark. Fram til avsparket er tatt kan dommeren dermed annullere målet. Om en spiller sier i fra at han handset er det selvfølgelig ikke noe problem å gi forsvarende lag frispark isteden. Dette er selvfølgelig ikke det samme som om Magne Hoset hadde sagt at Wangberg hadde handset. Akkurat der er jeg derfor ikke enig med Heldal.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #920 på: 11. Aug. 2011, 19:03 »
Jeg er helt enig, fordi jeg mener dommeren kan skjøtte sin jobb, og så får spillerne konsenterere seg om sitt.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #921 på: 11. Aug. 2011, 19:09 »
Interessant at ha du linket til faktisk sier at Pelu jukset seg til straffe Jokke... Er det virkelig tilfelle at han ikke fikk plutselig krampe i begge ben?!? Du må stille bloggeren til veggs før noen andre fatter mistanke :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #922 på: 11. Aug. 2011, 19:13 »
Hahaha.
Det er opplest og vedtatt at Pelu jukset, men jeg finner det fremdeles noe rart at han skulle ha gjort det. Han hadde jo egentlig ingenting å tjene på det. Hadde han stått på beina hadde han mest trolig scoret. Så hvorfor kaste seg da? Dessuten ville det vært mye klokere av både han og klubben å innrømme filming, i fall det var det. Hvorfor bruke så enormt mye krefter på å juge?

Men jeg har ikke tenkt å bruke mer tid på John Pelu. Han er ikke Rosenborg-spiller lenger. Og godt er det.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #923 på: 13. Aug. 2011, 15:57 »
Hahaha.
Det er opplest og vedtatt at Pelu jukset, men jeg finner det fremdeles noe rart at han skulle ha gjort det. Han hadde jo egentlig ingenting å tjene på det. Hadde han stått på beina hadde han mest trolig scoret. Så hvorfor kaste seg da? Dessuten ville det vært mye klokere av både han og klubben å innrømme filming, i fall det var det. Hvorfor bruke så enormt mye krefter på å juge?

Men jeg har ikke tenkt å bruke mer tid på John Pelu. Han er ikke Rosenborg-spiller lenger. Og godt er det.

Argumentet har du prøvd før, og det er naturligvis bare å linke til YouTube-videoen som beviser det stikk motsatte for å knuse argumentet:

Han spiller ballen for langt foran seg, kommer inn mellom to Viking-spillere og ser sitt snitt i å filme for så å i ettertid ljuge sammen med RBK-legen om hva som skjedde. Men ja, vi er i hvert fall enig om at slike usympatiske drittspillere ikke hører til i øverste divisjon i Norge. Og godt er det.  :)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #924 på: 14. Aug. 2011, 16:39 »
Han hører vel kanskje bedre til der han er nå da eller ?  ( Aserbadjansk toppserie  ;D )
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #925 på: 14. Aug. 2011, 17:58 »
Mens vi er inne på temaet: Hussain hadde en tro kopi av Pelu-situasjonen for FFK mot Molde nettopp. Ganske patetisk.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #926 på: 14. Aug. 2011, 19:55 »
Men har ikke hørt noe fra fysion om en medisinsk forklaring ennå...

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #927 på: 14. Aug. 2011, 20:39 »
Hussain-filmingen var noe av det pinligste jeg har sett av en spiller mtp filming. Ikke bare dårlig timing, men det var jo knapt noen spillere i nærheten. Tarik hadde jo en liknende krampe for et par uker siden på Fredrikstad Stadion, husker jeg. Kanskje på tide å rydde opp litt i FFK?  :)

Sammen med dommerteamet i Viking-Brann og folk som går i hawaii-skjorter på byen setter jeg Hussain under pinlig-kategorien.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #928 på: 15. Aug. 2011, 00:33 »
Erik Hoftun, du har i det siste vist tegn til bedring, men har nå nok en gang sementert din posisjon som Norges dårligste sportsdirektør.

Stakkars Roald Bruun Hansen som mister tittelen sin.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #929 på: 15. Aug. 2011, 00:44 »
Gode kolleger burde støtte hverandre, ikke hate hverandre. Stabæk Ultras støtter i hvert fall sine kolleger i Kjernen mot det som oppleves som totalt urettferdige angrep på supporterkulturen, med bakgrunn i 22/7. Det såkalte "Utøyakortet". Anbefalt lesning for de som trives som stående, syngende supportere for sitt lag.

http://www.ultras1912.no/nyheter/utoyakortet

Gammel-Erik har forøvrig jakta på den tittelen lenge. Nå har han endelig sementert den.