20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157992 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #930 på: 15. Aug. 2011, 11:54 »
Erik Hoftun, du har i det siste vist tegn til bedring, men har nå nok en gang sementert din posisjon som Norges dårligste sportsdirektør.

Stakkars Roald Bruun Hansen som mister tittelen sin.

Er det fordi han henter en eller annen B/G-spiller at han blir så hatet nå?
Var jo optimisme etter at han gjorde to gode (og dyre!!!) kjøp.

Etter vinterens overgangsmarked (les: bosmanmarked) tror jeg Bruun er på topp 3 i Europa når det kommer til sportsdirektører, så Hoftun virker litt på hælene , ja.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #931 på: 15. Aug. 2011, 17:24 »
Han sender en 26-åring som har vist seg å ha Tippeliganivå inne til Adeccoligaen, og henter en 28-åring som kun har Adecconivået inne til Tippeligaen. Og leker altså nok en gang den barmhjertige samaritan mot sin tidligere arbeidsgiver.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #932 på: 15. Aug. 2011, 18:16 »
Rønning har bevist langt mer i TL enn Nordberg - for å ha det på det rene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #933 på: 18. Aug. 2011, 22:54 »
Luktet litt Qarabag på Lerkendal i dag. Pinlig at dette RBK-laget fortsatt er i posisjon til å kunne vinne Tippeligaen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #934 på: 18. Aug. 2011, 22:58 »
Slettes ikke noe mer pinlig enn hva norske klubber generelt har prestert ute i Europa i flere år. Hvilket rett og slett bare bekrefter en ting - norsk klubbfotball holder et lavt nivå uansett hvor mye en måtte hype opp Ojo og Nordberg.

Nå motbeviser jo på en måte AaFK dette. Syns dette er litt morsomt - Rekdal ble vel kritisert her for å ikke ta e-cupen på alvor :P
« Siste redigering: 18. Aug. 2011, 23:02 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #935 på: 18. Aug. 2011, 23:19 »
Slettes ikke noe mer pinlig enn hva norske klubber generelt har prestert ute i Europa i flere år.

Som jeg har sagt tidligere er alle norske lag i stand til å ryke ut mot kokos-lag, og de norske Europa-representantene gjør det jevnlig. AaFK (og Strømsgodset forsåvidt) har vist bedre takter i år enn noen norske lag har gjort de siste årene, men når VIF, TIL og RBK er så begredelige hjelper ikke det stort på helhetsinntrykket.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #936 på: 18. Aug. 2011, 23:34 »
Kveldens Rosenborg oppgjør er en av de kjedeligste kampene jeg noensinne har sett....

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #937 på: 19. Aug. 2011, 07:53 »
Bleikt ja, men 0-0 er ikke det dårligste utgangspunktet før et returmøte...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #938 på: 19. Aug. 2011, 09:54 »
Men hvor i huleste skal scoringene komme fra, når man ikke skaper sjanser?

Hadde gjerne sett en kreativ offensiv midtbanespiller med gode dribleferdigheter i Rosenborg, men da må vi sannsynligvis lete i sør-amerika, og Terje Liverød er vel omtrent persona non grata på Lerkendal, i og med at Lago og Eguren var så forferdelig dårlige.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #939 på: 19. Aug. 2011, 12:34 »
Bleikt ja, men 0-0 er ikke det dårligste utgangspunktet før et returmøte...

Hadde det vært borte hadde det vært greit, men Rosenborg var jo på hjemmebane.. Da var jo nesten 0-0 et bedre utgangspunkt for kyprioterne.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #940 på: 19. Aug. 2011, 12:36 »
0-0 hjemme er jo bedre enn 0-0 borte. Da står du uten bortemål, og er nødt til å vinne på hjemmebane.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #941 på: 19. Aug. 2011, 12:39 »
0-0 hjemme er jo bedre enn 0-0 borte. Da står du uten bortemål, og er nødt til å vinne på hjemmebane.
Akkurat det jeg tenker. Vil si det er 70-30 favør RBK foran returmøtet mtp. resultat.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #942 på: 19. Aug. 2011, 14:02 »
Tja, det er vel sjelden man ser så stor forskjell på hjemmebane og bortebane som når man møter søreuropeiske lag i europacupene. Man bør helst ha med seg en seier om man starter hjemme. Motstanderne så riktignok grusomt dårlige ut på Lerkendal, og det er tross alt fjerdeplassen på Kypros (!) vi snakker om, men jeg ser ikke bort fra at de vil fremstå på en helt annet måte om en uke. Jeg er ikke så bombesikker på at uavgjort er godt nok for RBK fra hjemmeklampen ihvertfall.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #943 på: 19. Aug. 2011, 14:14 »
Motstanderne så riktignok grusomt dårlige ut på Lerkendal, og det er tross alt fjerdeplassen på Kypros (!) vi snakker om, men jeg ser ikke bort fra at de vil fremstå på en helt annet måte om en uke. Jeg er ikke så bombesikker på at uavgjort er godt nok for RBK fra hjemmeklampen ihvertfall.
Nå er den kypriotiske ligaen rangert 8 plasser høyere enn Tippeligaen, og Rosenborg ligger på 8. plass i denne divisjonen. For å sette det i perspektiv.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #944 på: 19. Aug. 2011, 14:22 »
Hehe, rangeringer. Vil du si at om Larnaca og Rosenborg spilte i samme ligaen over en sesong så hadde Larnaca endt en 15-20 plasser over Rosenborg (8 ligaer med 2-3 klubber i teten fra hver)? Personlig så tviler jeg litt på det.

Men jeg var ikke klar over at de er rangert så høyt, det er i tilfelle imponerende for en øy med en 800 000 innbyggere.