20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 158021 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #855 på: 08. Aug. 2011, 13:00 »
Da ville han vel sannsynligvis vært den første til å gjøre det i en slik situasjon. Bestandig synd når slikt skjer. Når det er sagt så synes jeg at Rbk gjør en av sine beste kamper for året, og seieren var fullt fortjent.

Daniel De Rossi scoret med hånda mot Messina for noen år tilbake og løp rett bort til dommeren og erkjente sine synder. Dommeren annullerte målet og De Rossi fikk fair play prisen den sesongen i Serie A.

http://www.soccerblog.com/2009/11/video-daniele-de-rossi-admits.htm
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #856 på: 08. Aug. 2011, 13:15 »
Sjokk! Jeg er i utakt med resten av forumet. Handsen var et uhell. En refleksbevegelse i kampens hete. Burde selvfølgelig vært annullert, men det er dommerens oppgave, ikke spillerens. Man kan ikke løpe til dommeren hver gang ballen berører hånda. Dette er da tross alt en konkurranse, hvor hvert mål og hvert poeng har svært stor betydning. Skulle gjerne vært denne hendelsen foruten, men det er dommeren som er den største synderen her. Ikke Wangberg.

Sitat fra: Joakim

Nå må du være forsiktig med hva du sier her. Jeg kan godt komme en tur og banke livskiten av deg hvis du gjentar det der. Jeg hater det uruguayanske laget så utrolig sterkt at min verden faller fullstendig i grus om Uruguay kommer seg til finale. Og når Suarez får spille den finalen blir det bare enda verre. Jeg synes ikke Suarez fortjener å få spille et eneste sekund mer i dette mesterskapet. Han har brakt fotballen i vanry!

Å sparke ned en spiller som er helt alene gjennom er bedre enn å bevisst bokse ballen ut fra streken, når du har alle muligheter til å redde den ballen på lovlig vis. Suarez er det største avskummet som noen gang har spilt i et verdensmesterskap i fotball. Jeg blir så lynende forbanna på sånne spillere, som BEVISST forsøker å jukse seg og laget til en stor fordel gjennom samtlige 120 minutter han spiller. Og når en sånn spiller har en så stor rolle på et lag, da blir jeg forbannet på hele laget, og legger dem alle sammen for hat. Et vanvittig stort hat.

Jeg hadde en viss sympati med Uruguay frem til de møtte Ghana i kvarten. Men allerede mot Sør-Korea viste de at de er en møkkagjeng som vinner fordi det andre laget har en taktisk inkompetent trener. Sør-Korea var bedre enn Uruguay i store deler av kampen, men ga totalt faen i å gå får 2-1 når de først hadde fått 1-1, og da tapte de dessverre på grunn av en stor enkeltprestasjon.

Jeg håper og ber om at Nederland gruser Uruguay med tosifret antall mål. Alt annet vil være uutholdelig. Men jeg frykter at Uruguay har tilstrekkelig flaks til å slå ut turneringens nest beste lag.

Fantastisk =)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #857 på: 08. Aug. 2011, 13:30 »
Haha, det er så magisk at du drar opp den Andy! Rett og slett magisk! ;D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #858 på: 08. Aug. 2011, 13:35 »
Haha! Burned!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #859 på: 08. Aug. 2011, 13:37 »
Jeg tror vel alle innerst inne skjønner at Wangberg bevisst slår den inn. Den som først og fremst taper på hele situasjonen etter som tiden går er jo han selv. Akkurat som Kovacs valgte han å bli husket for noe slikt i årevis, fremfor å bli en legende.

Ut fra videoene ser det også ut som om Lustig overfaller Vatshaug med vilje, med mindre han har helt ekstremt dårlig retningssans og syn. Men dersom Vatshaug faktisk bokser Lustig i duellen, så skjønner jeg det egentlig ganske godt. Greit med litt "øye for øye" i kampens hete. Spesielt når man har Edvardsen som dommer, som garantert ikke kom til å legge merke til noenting.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #860 på: 08. Aug. 2011, 13:51 »
Joakim definerer dobbeltmoral?? Haha!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #861 på: 08. Aug. 2011, 13:56 »
Jeg tror vel alle innerst inne skjønner at Wangberg bevisst slår den inn. Den som først og fremst taper på hele situasjonen etter som tiden går er jo han selv. Akkurat som Kovacs valgte han å bli husket for noe slikt i årevis, fremfor å bli en legende.

Ja, det er nok ganske klart at dette er noe han gjør med vilje. Han burde absolutt ha sagt i fra og han så tydelig ukomfortabel ut etterpå. Jeg er egentlig litt skuffet da jeg flere ganger har dømt Simen Wangberg på aldersbestemt nivå og vet at han egentlig er en veldig fair spiller som jeg ikke hadde sett for meg skulle gjøre noe slikt.

Jeg synes likevel det er litt utgjort at disse situasjonene skal komme og ta alt mediafokus fra årets klart beste kamp fra vår side, selv om vi nok må se at det nok er ganske mye vår egen feil. Prica spiller en kamp som får meg til å lure på hva i all verden han gjorde på benken i Sunderland, og både Issah og Dockal hadde sterke debuter. Det skal også bli ekstremt trist å miste Lago, som er min desiderte yndlingsspiller kun pga sine fantastiske holdninger og evnen til å alltid gi 100%, selv i en uvant posisjon.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #862 på: 08. Aug. 2011, 14:05 »
Ja, Prica var strålende, og han nye tsjekkeren virker for meg enda bedre enn Sapara basert på denne ene kampen. Ingen tvil om at RBK var meget gode, og det er langt fra umulig at RBK hadde tatt tre poeng selv uten det kontroversielle målet og skaden på Vatshaug.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #863 på: 08. Aug. 2011, 14:14 »
Kanskje litt urettferdig å klage på dommern, men det blir jaggu meg alltid bråk når Svein Erik Edvartsen dømmer. Hadde jeg vært dommersjef så hadde jeg sendt han rett ned i 3.div.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #864 på: 08. Aug. 2011, 14:36 »
Det er vel strengt tatt umulig for han å se situasjonen i går. Masse spillere i feltet. Og som han sier i dagens VG så kan han ikke dømme på noe han ikke har sett. Han hadde forhørt seg med både linjedommere og fjerdedommere over headsettet også.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #865 på: 08. Aug. 2011, 15:12 »
Kanskje litt urettferdig å klage på dommern, men det blir jaggu meg alltid bråk når Svein Erik Edvartsen dømmer. Hadde jeg vært dommersjef så hadde jeg sendt han rett ned i 3.div.

Laget mitt hadde utrolig nok Edvartsen som dommer i 3. div. for en 4-5 år tilbake. Makan til arrogant jævel og dårlig dømming var det ikke den sesongen i alle fall, og sannsynligvis hverken før eller etter.

Når det er sagt synes jeg ikke bestandig han fremstår som noen elendig dommer, men han har en egen evne til å komme opp i bråk og kontroversielle situasjoner. I går derimot synes jeg han skal frikjennes.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #866 på: 08. Aug. 2011, 15:32 »
Har vært borti Edvartsen som spiller i 3.div jeg også og han er en motbydelig type som du sier.

Jeg sa ikke at det var hans feil i går, men det er komisk at bråk alltid forfølger han. Skal også sies at han virker hakket bedre i år enn i fjor, men listen over tabber og bråk rundt Edvartsen er laaaaang nok til at han burde vært langt vekk fra TL..

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #867 på: 08. Aug. 2011, 15:38 »
Har faktisk vært bra i år, men han virker som han er forfulgt av snåle situasjoner som han løser på en dårlig måte. Jeg glemmer nok aldri da han blåste av Prica for offside i 5-0-seieren mot Glimt for noen år siden etter å ha fått ballen fra en motspiller og så bli rent ned av keeper.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #868 på: 08. Aug. 2011, 15:55 »
Jeg vil se en kommentar fra Joakim :-D

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #869 på: 08. Aug. 2011, 17:06 »
Jeg vil nevne at jeg setter større og større pris på å diskutere norsk fotball på dette forumet. Det er som regel (som i denne situasjonen) saklige argumenter og reflekterte synspunkter istedenfor det evige maset om at alle dommere konsekvent dømmer for RBK og mot eget lag. Til og med Moldesupporterne her er jo balanserte i synet sitt etter kampen til tross for det som må føles som et ekstremt surt mål i mot. Godt å slippe det evinnelige tabloide fokuset som er overalt ellers.