20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157512 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #840 på: 07. Aug. 2011, 23:47 »
Wangbergs mål gir meg en litt ekkel smak i munnen ja. På den andre siden synes jeg det var helt utrolig at Hoseth ikke ble utvist i løpet av kampen og at det var en veldig fortjent seier. De nye spilte bra og Prica kan godt fortsette som kaptein.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #841 på: 08. Aug. 2011, 00:08 »
Enig Geir. Hoseth var overtent og burde nok vært utvist. Men det er likevel verre det wangberg gjorde etter min mening

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #842 på: 08. Aug. 2011, 00:10 »
Ja, jeg vil ikke unnskylde det i det hele tatt. Jeg synes det er veldig synd at det målet ble godkjent og Wangberg kunne godt ha sagt i fra at han var på den med hånda.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #843 på: 08. Aug. 2011, 00:17 »
Da ville han vel sannsynligvis vært den første til å gjøre det i en slik situasjon. Bestandig synd når slikt skjer. Når det er sagt så synes jeg at Rbk gjør en av sine beste kamper for året, og seieren var fullt fortjent.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #844 på: 08. Aug. 2011, 00:17 »
Og kontroversene ender ikke der: På Dagbladets bilder ser det ut som om Vatshaug forsøker å slå til Lustig, mens denne videoen ( http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/jonsson-snille-deg-spar-meg-3553714.html ) viser at Lustig svarer med å overfalle og skade Vatshaug etter målet.

TV 2 kan ihvertfall gni seg i hendene etter nok en RBK-kamp som ender med sirkus i etterkant. :P

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #845 på: 08. Aug. 2011, 00:22 »
Jeg var helt sikker på at Eikrem sprang inn i Lustig som så datt over Vatshaug, men det stemmer nok ikke. Jeg tror uansett ikke verken hånda til Vatshaug eller at Lustig tar igjen var så voldsomt tilsiktet.

Jeg vil heller fokusere på at det var en veldig god og spennende fotballkamp, selv om det var noen dumme hendelser.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #846 på: 08. Aug. 2011, 00:48 »
Sjokk! Jeg er i utakt med resten av forumet. Handsen var et uhell. En refleksbevegelse i kampens hete. Burde selvfølgelig vært annullert, men det er dommerens oppgave, ikke spillerens. Man kan ikke løpe til dommeren hver gang ballen berører hånda. Dette er da tross alt en konkurranse, hvor hvert mål og hvert poeng har svært stor betydning. Skulle gjerne vært denne hendelsen foruten, men det er dommeren som er den største synderen her. Ikke Wangberg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #847 på: 08. Aug. 2011, 00:51 »
Jeg heller mot å være enig med Joakim. Hendelsen med Lustig ser imidlertid ikke bra ut. Virker helt klart som et tilsiktet overfall.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #848 på: 08. Aug. 2011, 06:36 »
Godt å se at noe er ved det samme gamle Jokke.  Du bruker følelsen for RBK til å evaluere intensjonen til Wangberg. Bombe.

Når det kommer til Lustig, så har jeg ikke sett klipp som viser nøyaktig hva som skjedde, men registrere reaksjoner i alle retninger. Det KAN ha vært et uhell. Uansett kjipt for Molde, for Vatshaug er bedre enn Steen pr i dag.
« Siste redigering: 08. Aug. 2011, 07:17 av bjørni »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #849 på: 08. Aug. 2011, 08:33 »
Sjokk! Jeg er i utakt med resten av forumet. Handsen var et uhell. En refleksbevegelse i kampens hete. Burde selvfølgelig vært annullert, men det er dommerens oppgave, ikke spillerens. Man kan ikke løpe til dommeren hver gang ballen berører hånda. Dette er da tross alt en konkurranse, hvor hvert mål og hvert poeng har svært stor betydning. Skulle gjerne vært denne hendelsen foruten, men det er dommeren som er den største synderen her. Ikke Wangberg.

Hallo?? Er du helt borte i natta Jokke? Dette var en bevisst handling og ikke en refleksbevegelse.Innlegget ditt er så 100% rbk-vinklet at det er nesten så jeg blir hissig.. Jeg kunne vært enig om ballen hadde kommet direkte mot Wangberg, da bruker det av og til å komme ut en hånd i ren refleks. Typisk i slike tilfeller er spillere som handser på streken. Wangberg derimot stod på  ANDRE siden av en moldespiller.. Han hadde ikke hatt sjans å nå den ballen uten at han STRAKK frem hånda... Det er forskjell på å stikke ut hånda rett fra kroppen og Wangbergs hands hvor han strekker seg etter ballen..

Resten av innlegget til representerer også litt av problemet i fotball generelt, både hos supportere og spillere..Man skal vinne, alle virkemidler er lov..Du eliminerer det moralske aspektet som fair play, og gir dommeren all skyld for at han ikke så handsen. Jeg er faktisk mindre hissig på Edvardsen enn Wangberg, fordi Edvardsen kunne umulig ha sett handsen, det samme med linjedommeren som stod på motsatt side. En dommer kan ikke få med seg alt, og da kan det ikke være slik at "anything goes" så lenge han ikke er i nærheten..Det er bekymringsverdig hvis dette også er akseptert hos supporterne..Jeg vil f.eks påpeke at slik atferd ikke eksiterer i håndball, engelsk rygby eller ishockey..I sistnevnte sport eksisterer det en indre justis som gjør at spillere nødig vil bli sett på som en "kjerring" som filmer..Og i alle disse tre sportene er det en  helt annen respekt for dommerne også..Poenget mitt er at hvis fotballspillere hadde vært litt mer moralske, ville ikke Wanberg strukket fram hånda i det hele tatt..

Det jeg virkelig blir irritert over er Edvardsen mangel på fotballforståelse..I åpningsminuttene ble vi fratatt en god overgangsmulighet da Mostrøm ble felt, rett etterpå ble Gatt også bevisst dratt ned av Lago, men han kom seg opp igjen. Dette er SOLEKLARE gule kort og kunne ha formet kampen siden disse to spillerne ikke kunne vært så inne i duellene i resten av kampen.

Når alt det er sagt, så tapte vi fortjent.Som vanlig mot RBK, er det våre egne feil i forsvar som feller oss.  Begge  første målene skaper vi selv pga slurv. .1. målet kom at et hjørnespark pga Vatshaugs farlige pasning opp i midten som ble brutt. 2. målet ren forsvarssfeil og 3. målet på dødball..RBK spilte som vanlig ræv fotball. Null kombinasjonsspill..Alt ble skapt enten på innlegg fra kant, eller høyt oppe i banen, eller skudd fra distanse..Innlegg og dødballer må mao unngås. Og det er nettopp der svakheten i MFKs lag ligger i år..Vi har vært dårlige i markeringene på dødballer  hele sesongen. Så tapet kom ikke som en overraskelse..Når vi i i tillegg lager unødvendige frispark, samt at RBK-spillerne konsturerte frispark selv et par tilfeller (store lago som ramler som en sekk når lille Gatt kommer i ryggen på ham) så måtte det gå som det gikk.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #850 på: 08. Aug. 2011, 08:45 »
Skulle likt å se Joakim forsvare Arild Sundgot på samme måten! :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #851 på: 08. Aug. 2011, 08:56 »
Hehe, denne her føyer seg vel inn på fjerdeplass på "RBK-brille"-listen hans.
Kan jo oppsummere for de som ikke har så lang fartstid her på forumet.

1. Mener at John Pelu fikk krampe i begge benene i det millisekundet det var mulig å filme seg til straffe mot Viking.
2. Mener at Skjeldbred både er landslagsmateriale og at han for to år siden "er verdt minst 30 millioner mer enn alle andre TL-spillere".
3. Diktet opp en TV2-konspirasjon som for alvor fikk fart da Joakim mente at Norges nest største TV-kanal bedrev regelrett rasisme etter en "svertekampanje" mot Anthony Annan i fjor sommer.
4. Wangbergs hands mot Molde.

Så jeg tror du skal spare deg for å bli hissig, InspectorC.  :P
Ta det med knusende ro, du. hehe

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #852 på: 08. Aug. 2011, 11:15 »
Jeg er enig i at Joakims syn er sterkt preget av RBK-briller, men jeg synes kanskje ikke InspectorC skal være den som roper høyest om akkurat det etter det siste innlegget. Du kan tydeligvis aldri innrømme at vi spiller bra fotball, for det synes jeg virkelig vi gjorde i går.

Vi kan alle være enige i at det Wangberg gjør absolutt ikke skal skje på en fotballbane og den er selvfølgelig jævlig sur å få i mot seg. Jeg håper virkelig han aldri gjør noe slikt igjen, men derfra til at Edvardsen bare dømmer i fordel oss synes jeg det er et stykke.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #853 på: 08. Aug. 2011, 11:17 »
Rett og slett idiotisk å si at det der ikke er en viljehands! Få av deg RBK-brillene Joakim.
Dommeren skulle ha sett det, men han har en Molde-spiller i mellom seg og situasjonen.

Nok et eksempel på at videodømming burde vært tatt i bruk. Det hadde tatt en femtedommer 2 sekunder å sjekket dette på en pc-skjerm!

Når det er sagt, så vinner Rosenborg fortjent. Bare dumt at de får utlikningen sin som følge av juks...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #854 på: 08. Aug. 2011, 11:41 »
Jeg er enig i at Joakims syn er sterkt preget av RBK-briller, men jeg synes kanskje ikke InspectorC skal være den som roper høyest om akkurat det etter det siste innlegget. Du kan tydeligvis aldri innrømme at vi spiller bra fotball, for det synes jeg virkelig vi gjorde i går.

Vi kan alle være enige i at det Wangberg gjør absolutt ikke skal skje på en fotballbane og den er selvfølgelig jævlig sur å få i mot seg. Jeg håper virkelig han aldri gjør noe slikt igjen, men derfra til at Edvardsen bare dømmer i fordel oss synes jeg det er et stykke.

Alt avhengig av hva du legger i fin fotball..Fin fotball for meg er triangelspill, hurtige pasninger i lengderetningen og samtidige bevegelser..Hvis du synes fin fotball er kun fokus på innlegg og dødballer, lite bevegelse rundt ballinnehaver så blir RBKs spill fint for deg..Bare fordi RBK vinner vil ikke det si det samme som at de spiller flott fotball. Jeg sa det på forhånd: RBK kommer til å skåre på dødballer eller polere i bakrom på MFK, og jeg fikk rett.  Det er nettopp derfor dere ryker på hodet ut av Cl også, der møter dere lag som er like sterke defensivt, og da har dere ingen plan for hvordan dere skal spille dem ut..Da hjelper det å slå ballen inn fra midtbanen og håpe at Prica fikser resten, jfr deres hjemme kamp mot det tsjekkiske laget. Det fungerer mot MFK, men ikke mot bedre lag..Nesten alle sjanser i går kom på enten skudd fra distanse, innlegg eller dødballer. Kun en gang fikk dere en sjanse hvor ballen befant seg på gresset i stedet for i lufta. Det var da Prica sendte Sten i pølseboden og slo en fin 45 ut i feltet.

Forøvrig viser videosnutten til Tv2 at Vatshaug bevisst ble sprunget rett ned.
« Siste redigering: 08. Aug. 2011, 11:54 av InspectorC »