20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157737 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #660 på: 29. Juni 2011, 22:03 »
Jeg syns vel generelt at Hoftun får jævla mye pes fra RBK-fans som kanskje enda ikke har kommet over gamledager ja.

Hva er egentlig forskjellen fra nå og gamle dager økonomisk sett? Relativt til de andre lagene har RBK mye, mye større økonomiske muskler fortsatt. Men for alt jeg vet er det godt mulig at klubben har låst alt i ikke-likvide midler som eiendom el. eller at avdelingene utenfor den sportslige har vokst seg altfor store. Noe er ihvertfall veldig galt når RBK ikke cruiser gjennom serien, som de gjorde i fjor og året før. Jeg ville trodd at etterdønningene av finanskrisen ville gjøre at jobben med å vinne titler i Norge ble mye lettere for klubben.

Vanskelig å si akkurat hvor flaskehalsen er. Dersom det er slik at Hoftun må drive lobbyvirksomhet i egen klubb for å få penger til sportslig satsning, så er det ikke nødvendigvis han som er hovedproblemet.

Morsom kamp på Ullevaal nå, og ekstremt deilig at VIF tapte. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #661 på: 29. Juni 2011, 22:38 »
Har ikke selv RBK slitt med store underskudd og måttet skjerpe inn kostnader da de siste par årene?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #662 på: 29. Juni 2011, 22:50 »
Jo, garantert. Men det burde ikke smerte på langt nær så mye som for lagene som omtrent ikke har noe som helst å gå på. Brann har vært like dårlige på å innse realitetene som RBK virker å være, og det tok oss fra seriegull i 2007 til Tippeligarekord for tynneste stall samt ingen gjenværende egenkapital i år. Det har aller mest med udugelighet å gjøre. For RBK burde det hele være mye enklere, og dersom de har gått i samme ressursallokerings-fella så er det ingen tvil om at den kunne vært unngått. Å først og fremst spare inn på sportslig avdeling fører til en ond spiral for enhver fotballklubb, det burde f.eks Brann være stjerneeksempelet på.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #663 på: 29. Juni 2011, 23:19 »
Han har gjort en ok jobb synes jeg, men får mye kritikk for bruk av spillere, blandt annet Hans Erik Ramberg som har klippekort på laget uansett hvor svak han er.

Her er jeg enig med kritikken. Det jeg har sett av han spilleren fra Manu, blant annet i dag, viser at han har et mye større potensiale og mer ro i spillet enn det Ramberg har. Hadde jeg vært Aune, så ville jeg startet med han fremfor Ramberg neste kamp.

For øvrig morsomt med Søpla-tap i dag på Ullevaall. Om Yssouf Konè ikke har bedre avslutningsegenskaper enn det han viste i kveld, så tror jeg ikke han skal være særlig farlig. :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #664 på: 29. Juni 2011, 23:22 »
I Etzaz Hussain har vi fått en skikkelig diamant! Han har et overblikk og en pasningskvalitet som er meget bra, og får han den riktige veiledningen videre blir han meget, meget god!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #665 på: 30. Juni 2011, 18:15 »
Har ikke selv RBK slitt med store underskudd og måttet skjerpe inn kostnader da de siste par årene?
Ja, i en ørliten periode rundt 2009 så satset RBK knallhardt økonomisk for å vinne tilbake tronen i norsk fotball. Og det greide de med glans, med Sveriges landslagssjef som trener og store nok muskler til å hente Annan, Stadsgaard og Prica. Men den tiden der Rosenborg bare har kunnet plukke de beste spillerne fra de andre klubbene i Tippeligaen har vel egentlig aldri vært der? I vår såkalte storhetstid, under NAE hentet vi ikke en eneste etablert norsk landslagsspiller. På 2000-tallet hentet vi veldig mye gammelt skrot fra diverse norske klubber, men måtte i større grad se utenlands fordi i Norge ble prisene skrudd voldsomt opp hver gang man fikk en faks eller en telefon fra Rosenborg. Og sånn er det på sett og vis fremdeles.

Hvor pengene våre har tatt veien? Vel, mange av klubbens ikke-likvide midler har nok blitt slukt i underorganisasjonene, som eiendom, marked osv. Klubbens markedsavdeling er jo bortimot like stor som Rosenborgs spillerstall. Om ikke større. Og vi har ikke gitt opp å satse på eiendom helt ennå, med planer om å la Arthur Buchard bygge hotell på parkeringsplassen mellom stadion og Brakka.

Ja, og så var det jo veldig smart å kjøpe Steffen Iversens leilighet på Nedre Elvehavn, for deretter å bruke to-tre år på å få solgt den til milevis under asking price.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #666 på: 30. Juni 2011, 18:57 »
Spennende å se om jeg har et lag å holde med i TL neste år :S Er redd for at dette er slutten for Stabæk :(

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #667 på: 30. Juni 2011, 21:29 »
Deilig med to seire på rad og medaljeplass, selv om det bare er midlertidig. Jeg var bekymret for hvordan TL's tynneste stall skulle takle det ekstremt tette programmet før ferien, men det har jo gått helt ypperlig, selv om det var lett å se at spillerne var slitne fra start i dag. Tror derimot vi kan komme til å slite i neste kamp om allerede tre dager igjen...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #668 på: 30. Juni 2011, 22:01 »
Jeg er litt imponert over Brann. Det virker som dere vinner kamper på en suveren innstilling og har kvittet dere med en del av de overbetalte elementene fra i fjor. Jeg tror forresten vi har en nesten like tynn stall som dere. Vi bruker vel ca tre juniorer fast til enhver tid blant annet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #669 på: 30. Juni 2011, 22:08 »
Går forresten sterke rykter om at vi skal signere/har signert en defensiv midtbanespiller ved navn Mohammed Awal-Issah fra Røde Stjerne.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #670 på: 01. Juli 2011, 09:50 »
Ser Torbjørnsen benekter det. Vet ikke helt hvor mye jeg tror på det. Det er jo lenge til 1. august ennå. Erik Hoftun kan da umulig være så tidlig ute.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #671 på: 01. Juli 2011, 14:39 »
Det ligger vel uansett i kortene at det kommer en storsignering for RBK. Ser på det som overveiende sannsynlig at RBK vinner serien dersom de får et godt og heldig overgangsvindu nå.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #672 på: 02. Juli 2011, 14:35 »
Ja dersom flere lag enn TIL svekkes i dette vinduet så kan RBK vinne, men da tror jeg blant andre Molde og VIF må svekkes betraktelig. Noe jeg tviler sterkt på. Men at RBK kan være med i kampen om Europacup neste år tror jeg definitivt.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #673 på: 02. Juli 2011, 14:42 »
Molde har i alle fall verken behov eller ønske om å selge spelarar. Solskjær har sagt at ingen av dei aktuelle salgsobjekta ønsker å flytte på seg heller. Om Molde klarer å ordne opp i ein del av det defensive trøbbelet som tidvis har prega klubben denne våren, så trur eg dei må reknast som gullfavoritt.

Verdt å merke seg at eit lag som Godset - som vel er eit langt betre heimelag enn bortelag - har spelt 2/3 av kampane sine til no på heimebane. Tviler på at dei kan henge med rundt medaljeplass når sesongen nærmar seg slutten. Tromsø er vel i samme situasjon som Godset, men der er det vel meir overgangsvinduet som avgjer kvar dei vil plassere seg ved sesongslutt.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #674 på: 02. Juli 2011, 20:28 »
Mandag møtes FFK og TIL i Fredrikstad. Den kampen vil vise mye av hva som bor i årets TIL-lag. FFK er sterke hjemme, og TIL må være 100% skjerpet mot Tarik & Co. for å få noe ut av den kampen. I og med at VIF og SIF spilte uavgjort i kveld vil det være veldig viktig å benytte sjansen for å distansere VIF i kampen om plasseringene.