20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157894 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #615 på: 22. Juni 2011, 17:50 »
Litt snålt og ikkje minst uproft og trekke seg rett før kampen da. Burde holdt ut til etter kampen før han trakk seg.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #616 på: 22. Juni 2011, 18:06 »
Han skylder ikke den gjengen der noen ting som helst. Helt greit at han ga seg med en gang.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #617 på: 22. Juni 2011, 18:41 »
Ikkje enig der. Greit nok han ikkje skylder Start noke men uansett om han bare tenker på seg sjølv så burde han venta til etter kampen. For det er uproft og si opp rett før kampen.. det kan bli ein negativ parantes som vil bli notert i eventuelle evalueringer når fremtidige klubber vurderer ham som aktuell..

BTW

FOR EIN SPILLER DANIEL BAMBERG ER!!!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #618 på: 22. Juni 2011, 18:44 »
Jeg regner du har fått med deg hele saken? Tørum er aldri tilbudt ny kontrakt og sitter i realiteten på oppsigelse i tillegg til at anonyme (feige) spillere i gruppa går til avisene med at alt er så fælt. Jeg synes det Tørum gjør er på sin plass for å vise at slikt ikke er OK. Den integriteten han har teller mye.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #619 på: 22. Juni 2011, 18:54 »
Jeg regner du har fått med deg hele saken? Tørum er aldri tilbudt ny kontrakt og sitter i realiteten på oppsigelse i tillegg til at anonyme (feige) spillere i gruppa går til avisene med at alt er så fælt. Jeg synes det Tørum gjør er på sin plass for å vise at slikt ikke er OK. Den integriteten han har teller mye.

Ja eg veit det. Men kunne han ikkje vist det samme om han gikk av etter kampen da og gått av med respekten i behold? Er han så mykje bedre enn Start når han "tar igjen" på denne måten ?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #620 på: 22. Juni 2011, 18:58 »
Det kan selvfølgelig diskuteres, men han går i alle fall ikke ned i aktelse i min bok.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #621 på: 22. Juni 2011, 20:04 »
Tror ikke Tørum vil lide noe for dette - nettopp av de grunner du nevner, Geir. En veldig flott fyr.
Forøvrig kan jeg ihvertfall puste lettet ut over at Tromsø ikke tar the double i år!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #622 på: 24. Juni 2011, 09:57 »
Ser ikke den helt store forskjellen på om han hadde trukket seg da eller da. Det var ikke så rett før kamp heller.
Fem timer før kamp, eller noe? Da gjør jeg regning med at han allerede noen timer tidligere har varslet styret, deretter spillerne,og så tatt farvel med resten av gjengen.

Og hvis han først har kommet til det punktet at han ikke har tillit i spillegruppen, så kan han heller ikke ha tillit til dem, og da er detfeil å lede laget i kamp, for deretter å trekke deg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #623 på: 24. Juni 2011, 11:42 »
Utrolig unødvendig uttalelse av Mathisen i forbindelse med Tørums avgang.Jeg skjønner Tørum bedre og bedre. Det er mye som tyder på at Jesper ligner svært lite på faren sin...

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article203858.ece

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #624 på: 24. Juni 2011, 12:01 »
Sorry, men du vet ikke hva du snakker om.

Hva er det du "skjønner" med Tørum?
Og dette er jo en erketypisk "Mathisen uttalelse".

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #625 på: 24. Juni 2011, 18:20 »
Ok, om du vet noe som jeg ikke vet, så fortell meg det. Jeg har egentlig bare dannet meg et inntrykk basert på hva jeg har hørt i media.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #626 på: 24. Juni 2011, 20:51 »
Hehe, det er vel du som konkluderer og viser til en eneste artikkel. Jeg spør igjen, hva er du "skjønner med Tørum"?

Var resultatene gode nok?
Hadde han nok autoritet og respekt i spillergruppa?
Var spillerkjøpene bra?
Klarte han iløpet av 2 år å slippe inn mindre enn 3 mål i hver kamp?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #627 på: 25. Juni 2011, 03:22 »
Nei, det er nok gode grunner til at han ikke fikk fortsette. Det er mer måten det skjedde på som har forundret meg litt og det er basert på mer enn en artikkel, men det er selvfølgelig mulighet for at jeg tar feil.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #628 på: 25. Juni 2011, 04:12 »
Vanskelig å si akkurat hvordan dette har gått som det har gått, men det er forsåvidt ganske lett å i det minste se konturene av hva som har skjedd i denne saken. En trener som tilsynelatende enten har vært veldig dårlig, eller bare passet utrolig dårlig til gruppen han ledet. Samtidig har saken blitt behandlet utrolig rart av klubben. Det går rett og slett ikke an at man i realiteten setter en fotballtrener på oppsigelse, men lar han fortsette til kontrakten går ut. Det finnes vel knapt andre lederstillinger hvor man må kjempe mer for autoritet enn som trener for et profesjonelt fotball-lag, der først og fremst spillerne blir utpekt som stjernene og de viktige personlighetene. Spillerne tjener stort sett mer, får mer oppmerksomhet, og kan lett få mer reell makt enn sjefen sin. Slikt har vanskeligere for å skje i andre foretak. Ryktene sier jo for eksempel at det var Zlatan, og ikke det svenske fotballforbundet, som hadde siste ord da Hamrén fikk jobben som svensk landslagssjef, og det virker ikke usannsynlig etter min mening. Tørum har nok vært i en ganske fortvilet situasjon i lang tid, hvor det er vanskelig for ham å få rettet på noe som helst.

Samtidig er det ikke mye som er verre i slike sammenhenger enn å ha en sjef som tar avgjørelser man er helt uenig i, eller for den saks skyld en sjef som rett og slett er inkompetent. Jeg tipper det var bra for både Start og Tørum at han forsvant. Tørum har jo sanket enormt med sympati pga medieoppmerksomheten, og det kan jo være bra for ham. Om det er fortjent eller ikke er det vanskelig å svare på, men han har ihvertfall ikke fått tilliten han trenger for å gjøre en så god jobb som mulig i Start synes jeg.

Uansett har jeg aldri sett på ham som noe mer enn en veldig middelmådig trener.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #629 på: 25. Juni 2011, 11:13 »
Tror ikke Tørum vil lide noe for dette - nettopp av de grunner du nevner, Geir. En veldig flott fyr.
Forøvrig kan jeg ihvertfall puste lettet ut over at Tromsø ikke tar the double i år!
Nå skal jeg ikke påstå at det kommer til å skje, for sjansene e vel "noget" redusert, men fortsatt kan vi ta the double- er jo starten på EL-kvalikken snart ;p

Tror forøvrig at det ikke vil skje, da jeg ser på MFK som klare favoritter til seriegullet. Og RBK klarte å klamre seg fast til håpet med seieren over TIL. De skal ikke avskrives. Klarer de å signere ett par gode spillere nå i vinduet så er de veldig nærme å være med i kampen igjen for fullt.

Avgangen av Høgli og Reginiussen svekker også TIL's sjanser betraktelig. Men uansett nyter jeg dagene så lenge det varer.

Når det gjelder TV2 vs Canaldigital og fotball så driter jeg egentlig i hvem som sitter på rettighetene. Dersom denne avtalen gjør at det blir mer fotball i HELGENE så gjerne for meg. Dog hadde jeg personlig foretrukket lørdager, men det vil aldri skje pga blant annet at Norges befolkning har en helt annen prioritering i helgene enn f.eks engelskmenn. I Norge skal vi på hytta, i campingvogna, på sjøen, stranda eller harry-tur til Sverige på lørdager. Så avslutter noen av oss helgen med ett besøk på tippeliga arenaene rundt omkring.

I England skal man først og fremst på kamp, gjerne med et besøk på puben før og etter kamp. Da passer det best med lørdagskamper.

Om det er noe hold i mine påstander (spesielt angående engelskmennene) kan jeg vel ikke akkurat dokumentere. Men at engelskmennene prioriterer fotballen på en helt annen måte enn nordmenn det er det vel ingen tvil om.

Så i Norge er nok søndag den beste dagen for fotball. Så om CD sender flere kamper på søndager så er de hjertelig velkomne.