20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 160271 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #600 på: 21. Juni 2011, 19:42 »
Det går vel egentlig på ett ut hvem som har rettighetene og ikke. Det blir vel omtrent like mye gratis og like mye betaling som før. Og TV2 vil neppe endre profil all verden av at de mister monopolet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #601 på: 21. Juni 2011, 19:58 »
Nå har Canal+ kjøpt rettighetene til Tippeligaen fra 2013 og utover.

http://www.dagbladet.no/2011/06/21/sport/tippeliga/canal_plus/17012095/

Merkelig forretningsskikk av de som solgte rettighetene. Kunne på én måte ha skjønt det dersom TV2 hadde fått kjøpe rettighetene uten budrunde, men dette salget gir jo ikke mening. Resultatet blir nok dessverre en mye dårligere dekning, TV2 har tross alt vært meget gode på TL. 

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #602 på: 21. Juni 2011, 20:10 »
Meget gode vet jeg ikke om jeg nødvendigvis vil være enig i. De har jo hauset opp bingoligaen så voldsomt at det har gått både klubber og supportere til hodet. Men de har økt tilgjengeligheten og redusert tilskuertallene på stadion. De har bestemt at fotball skal spilles på hverdager, og minst av alt i helgene. Så jeg vil ikke si at de har vært så fantastisk gode.

Men at det er en helt merkelig prosess, og direkte respektløst mot TV2, det kan jeg være enig i. Men NFF er ikke kjent for å være så veldig nøye på akkurat det med fair play. Var ikke helt fair play da Rune Hauge sikret TV2 rettighetene for noen år siden, for en helt hinsides sum, hvor en litt for god prosentandel gikk i lomma på en høyst tvilsom agent.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #603 på: 21. Juni 2011, 20:56 »
Meget gode vet jeg ikke om jeg nødvendigvis vil være enig i. De har jo hauset opp bingoligaen så voldsomt at det har gått både klubber og supportere til hodet. Men de har økt tilgjengeligheten og redusert tilskuertallene på stadion. De har bestemt at fotball skal spilles på hverdager, og minst av alt i helgene. Så jeg vil ikke si at de har vært så fantastisk gode.

Men at det er en helt merkelig prosess, og direkte respektløst mot TV2, det kan jeg være enig i. Men NFF er ikke kjent for å være så veldig nøye på akkurat det med fair play. Var ikke helt fair play da Rune Hauge sikret TV2 rettighetene for noen år siden, for en helt hinsides sum, hvor en litt for god prosentandel gikk i lomma på en høyst tvilsom agent.
10 poeng!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #604 på: 21. Juni 2011, 22:48 »
Veldig kjekk oppsummering av Jokke ja!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #605 på: 21. Juni 2011, 23:39 »
Trist. Håper tv2 forsatt vil satse på TL sjølv om kampane skrumper inn. Om Vintersport er NRK er ialfall tippeliga Tv2!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #606 på: 22. Juni 2011, 10:12 »
Søren heller, da håper jeg tv2 går for full dekning på landskamper.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #607 på: 22. Juni 2011, 10:28 »
Da håper jeg virkelig Canal+ oppretter nye kanaler fort Tippeligaen, slik at denne ikke går på bekostning av eksisterende tilbud. Canal+ har etterhvert fått istand et ganske godt produkt, med La Liga, Seria A, noe nederlandsk serie, samt et par mindre serier. Og i tillegg mesterskap som Copa America og Wimbledon.

Så om de nå ønsker å endre profil fra å være en sporttskanal med stor bredde, spesielt innen fotball, til å i hovedsak satse på nordiske serier, som Tippeligaen, Allsvenskan, og Elitserien, forsvinner nok mitt abonnement.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #608 på: 22. Juni 2011, 10:52 »
Jeg tror de er nødt til å få inn en "gratis"-kanal i programpakken som en del av denne avtalen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #609 på: 22. Juni 2011, 11:02 »
Uansett hva man personlig måtte mene om enkeltansatte i TV2, så kan jeg ikke skjønne at man ikke mener dekningen har vært meget god og profesjonell. Det er rett og slett ingen norske mediestasjoner som er i nærheten av TV2 når det kommer til god fotballdekning, det fikk vi også bevis på under fotball-VM i fjor.

Å klage på at TV2 har "hauset opp" (les: reklamert for) Tippeligaen, blir som å klage på at TV2 har hauset opp Farmen,  Senkveld og alle andre viktige satsninger de har... Omtrent det samme gjelder klagingen over nedgangen i tilskuerantallet.  Som forøvrig gikk kraftig opp da TV2 startet sin storsatsing på norsk fotball, og er på vei ned igjen nå. At begge disse effektene skyldes TV2, bare én av dem, eller ingen av dem, blir rene spekulasjoner. Det er masse annet som spiller inn på publikumsoppmøtet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 22. Juni 2011, 11:35 »
Jeg er litt enig med deg. Jeg tror nok TV2s satsning har vært ekstremt viktig for interessen for norsk fotball.

Det jeg derimot ikke kommer til å savne er de tabloide oppslagene. De drar inn Kjetil Rekdal som nettopp har sagt at både NFF og norske dommere er korrupte og gjør alt for å tekkes RBK. Dette sier så Davy Wathne at faktisk er sant og at RBK aldri har fått straffe mot seg på Lerkendal. Denne typen dekning liker jeg ikke, da alle vet at Wathne ikke snakker sant og at man lett kunne funnet situasjoner der RBK faktisk har fått straffe mot seg. Man trekker heller ikke inn noen med et motstridende synspunkt, men lar heller denne raljeringen få stå uimotsagt i stedet for å la det gå til en diskusjon. Akkurat det kan nok riktignok være lurt, for enhver argumentasjon ville jo plukket fra hverandre det tullet de får lov til å sitte på riksdekkende tv og lire av seg.

Men det er klart, det funker. Ellers hadde jeg vel aldri giddet å skrive dette.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #611 på: 22. Juni 2011, 15:48 »
Utover at man får tilgang til samtlige kamper i Premier League, noe som selvfølgelig er fantastisk, er det vel lite som skiller tilbudet fra Altibox fra det man får hos Canal Digital og Get? Du får såvidt jeg vet også PL, CL, La Liga, Serie A og Tippeliga med disse.

Skulle selvfølgelig svært gjerne hatt samtlige kamper i Premier League, uten å måtte involvere SUMO, men utover dette kan jeg ikke helt se hvor Altibox er særlig mye bedre enn Canal Digital, som leverer til meg. Der får jeg forøvrig også med gratis Wimp, samt Tippeliga gratis på nett.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #612 på: 22. Juni 2011, 16:11 »
Har selv Altibox, dog uten fotballpakka. Og overlegent nett. Dog er det Signal i Bodø da - men veldig fornøyd med greia :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #613 på: 22. Juni 2011, 16:48 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10095735
Knut Tørum takker for seg, kommer ikke til og se Start kampen i cupen i kveld.
Her har visse spillere og ledere gjort sånn at klubben mister en av Norges kansje beste trenere.
Syns, for jeg har sansen for godeste KT.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #614 på: 22. Juni 2011, 17:38 »
Vil tro han tar over Viking om litt dersom ikke Hareide snur ting der.