20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157758 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #495 på: 30. Mai 2011, 21:25 »
Hvis Rosenborg vinner de ni neste så må de i gjennom minst et par extreme makeovers.

Ja, det må de nok. Og den stallen de har nå er ikke god nok eller bred nok til å vinne TL. Henriksen og Prica er mer enn gode nok for et topplag synes jeg, men ellers er det mye middelmådig. Offensive backer som Dorsin og Lustig fungerer nok bra når de andre defensive spillerne på laget er på Annan-, Stadsgaard- og Demidov-nivå, men uten en defensiv midtbanespiller og med to høyst middelmådige stoppere blir det mye baklengs.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #496 på: 30. Mai 2011, 21:45 »
Prica er kongen. Herregud så god han er. Om resten av laget bare evnet og komme litt etter ville vi vunnet alle kampene. Vi har dessverre Erik Hoftun som sportsdirektør, og han evner ikke å supplere stallen med kvalitetsspillere.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #497 på: 30. Mai 2011, 22:01 »
Ja, Prica er nærmest en garantist for å unngå nedrykk uansett hvor dårlig resten av laget er. Strålende på hodet, og et helt vanvittig skuddbein. Perfekt for RBK å ha ham i stallen egentlig, for han er for gammel til å være høyaktuell for eksport, men ung nok til å holde dette nivået i mange år til.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #498 på: 30. Mai 2011, 22:05 »
Når dere snakker om Landslaget, så har Drillo Thomas sørum i sikte ;)
På tide !!
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #499 på: 30. Mai 2011, 22:07 »
Ja, Prica er nærmest en garantist for å unngå nedrykk uansett hvor dårlig resten av laget er. Strålende på hodet, og et helt vanvittig skuddbein. Perfekt for RBK å ha ham i stallen egentlig, for han er for gammel til å være høyaktuell for eksport, men ung nok til å holde dette nivået i mange år til.

Ja, jeg sa det allerede før kampen at jeg er stygt redd for at vi rykker ned om Prica blir skadet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #500 på: 30. Mai 2011, 22:23 »

Ja, jeg sa det allerede før kampen at jeg er stygt redd for at vi rykker ned om Prica blir skadet.

Det tror jeg ikke skjer uansett. Per i dag har RBK automatisk en ulempe ved at de skal være offensive på bortebane, og hente tre poeng i hver bortekamp, fordi de har vært soleklare favoritter før seriestart. Dersom laget går inn i "unngå nedrykk"-modus, er jeg ikke i tvil om at de er gode nok til å sanke nok poeng til å holde seg. Det er uansett to tredjedeler av sesongen igjen, inkludert et overgangsvindu. Tipper det ender et sted over midten av tabellen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #501 på: 30. Mai 2011, 22:25 »
Med et par gode kjøp i sommer og litt mer marginer blir det sikkert helt ok, men da er vi avhengige av forsterkninger. Jeg er dessverre ikke helt sikker på at Hoftun klarer å skaffe de forsterkningene.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #502 på: 30. Mai 2011, 22:44 »
Jeg lurer på om Hoftun plutselig har begynt å vise sympati med molde, og dermed bremser RBK sånn at vi skal slå dere. Han har jo spilt for oss :p

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #503 på: 31. Mai 2011, 19:39 »
http://www.tv2sporten.no/fotball/italia/bari-ga-aldri-brann-noen-bankgaranti-3507174.html

og her er Davy's reaksjon på twitter om den saken:
"TV2Davy Davy Wathne
Ingen bankgaranti, men et løfte om at banken ville overføre pengene til Brann den dagen Bari betalte dem. Amatøreri uten grenser!"

Noen som er overrasket over dette?? Jeg er det ikke....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #504 på: 31. Mai 2011, 20:22 »
Det er vel egentlig ingenting som er overraskende med Brann. Men jeg må likevel si at det kom som et sjokk, at de faktisk har vært så dumme. Erik Hoftun har gjort mange brølere som sportsdirektør i RBK, men bankgaranti har han i det minste sikret seg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #505 på: 31. Mai 2011, 21:11 »
Man skulle tro RBH hadde lært at kynisme er det eneste som fungerer på fotballmarkedet etter Ighalo-skandalen, men neida. Fyren er naiv nok til å ta spagettimafiaen i Bari på sitt ord. Jeg trodde tittelen som årets elendigste fotball-leder allerede kunne innkasseres av Hoftun, men her legger Bruun inn en ypperlig søknad. Spesielt komisk med tanke på at han selv anser forhandlinger og kontraktsinngåelser som en av sine spissferdigheter. Lurer på hva han mener de dårlige egenskapene hans er.

Godt vi fikk deltids-forræderen Trond Mohn til å stille med penger for Bentley ihvertfall. Hadde ikke vært optimalt med sinte kreditorer på døren som krever penger av Brann som en gjennomkorrupt klubb i et gjennomkorrupt land er i besittelse av.

Ikke at jeg tror det ville vært noe særlig enklere å få utbetalt pengene fra en italiensk bank forøvrig, bankgaranti eller ikke.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #506 på: 31. Mai 2011, 21:32 »
For en fadese sier jeg bare. Normalt sett vil jeg si at hoder burde rulle, men med Brann vet man aldri! Er nesten business as usual det her, iallefall om vi ser litt historisk på det.

Smiler litt hver gang jeg ser Titten Teiseklepp sitte der og smile: "Nei det e kjekt det, eg fekk jaffal oppleve en drøm å spele mot Milan. Kjekt det!"

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #507 på: 31. Mai 2011, 22:13 »
For en fadese sier jeg bare. Normalt sett vil jeg si at hoder burde rulle, men med Brann vet man aldri! Er nesten business as usual det her, iallefall om vi ser litt historisk på det.

Brann er stjerneeksempelet på Gutteklubben Grei. Men slike tendenser ser man hos mange fotballklubber, og jeg tror det er noe av det som bla. gjør RBK skadelidende for tiden også.

Sitat
Smiler litt hver gang jeg ser Titten Teiseklepp sitte der og smile: "Nei det e kjekt det, eg fekk jaffal oppleve en drøm å spele mot Milan. Kjekt det!"

Hvorfor skulle ikke Huseklepp ha grunn til å smile? Han har vist seg godt frem i Serie A, og sitter på en salgsopsjon og en fet lønnsavtale. Og i motsetning til Brann får han alle pengene han skal ha av Bari...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #508 på: 31. Mai 2011, 22:17 »
Det er veldig mye med Brann og RBK som minner om hverandre for øyeblikket ja. Vi begynner riktignok å bli ganske gode på talentutvikling, men det hjelper ikke så mye så lenge vi ikke klarer å hente mer erfarne spillere å supplere med.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #509 på: 31. Mai 2011, 22:20 »
Hvorfor skulle ikke Huseklepp ha grunn til å smile? Han har vist seg godt frem i Serie A, og sitter på en salgsopsjon og en fet lønnsavtale. Og i motsetning til Brann får han alle pengene han skal ha av Bari...

Det sitatet er fra før han hadde sett et rødt øre fra klubben. Det så ikke særlig bra ut da.