20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157838 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #510 på: 31. Mai 2011, 22:23 »
Hvorfor skulle ikke Huseklepp ha grunn til å smile? Han har vist seg godt frem i Serie A, og sitter på en salgsopsjon og en fet lønnsavtale. Og i motsetning til Brann får han alle pengene han skal ha av Bari...

Det sitatet er fra før han hadde sett et rødt øre fra klubben. Det så ikke særlig bra ut da.

I en liten periode var alle spillerne i Bari uten lønn, ja. Men det sier seg selv at det enten blir kortvarig, eller at klubben går konkurs. Hadde ikke akkurat vært så bekymret selv heller, med mindre jeg hadde trengt penger umiddelbart. Og det mistenker jeg at svært få Serie A-spillere gjør...

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #511 på: 31. Mai 2011, 22:42 »
Ja orker ikke å gå sånn i dybden på det der. Kan godt hende du og Huseklepp synes det er uproblematisk å være i en kaosklubb.

Men jeg tror de fleste hadde vært litt bekymret, salgsopsjon og fet lønn hjelper lite når man ikke fikk lønn og man kanskje måtte løse seg fra kontrakt 3 måneder etter at proffdrømmen begynte. En liten periode uten lønn, eller et kvart år som det også heter, som også er smertegrensen iforhold til regelverk. Man bekymrer seg nok ikke for regningene akkurat, men fordi at man står i fare for å bli klubbløs og da var det hele litt mer usikkert.

Jeg bare ga uttrykk for at jeg liker at Huseklepp alltid er positiv og smiler selv når ting bokstavelig talt holdt på å gå åt skogen.

Om du vet at han ikke synes det var problematisk men at det igrunnen var helt greit, omstendighetene tatt i betraktning, så får jeg heller endre litt syn på Huseklepp og si at han er et menneske som da liker kaos og ikke nødvendigvis er den smilende optimisten som jeg har oppfattet han som.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #512 på: 31. Mai 2011, 22:54 »
Jeg kan ikke se det store problemet når ingen andre heller får lønn, nei. Om klubben overlever vil han få pengene, i motsatt tilfelle kan han bytte klubb. Sannsynligvis da til Celtic som han heller ville spille for. Ingen skandaler for Huseklepp sin del, det.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #513 på: 31. Mai 2011, 23:06 »
Nå var det heller ikke det jeg mente. Koblingen Huseklepp og skandale får du stå for.

Mitt poeng var at man sjelden finner noe negativt som er ytret av den karen der. Det meste er "kjekt det". At noe ikke nødvendigvis er "kjekt" er ikke det samme som at det er en skandale.

De fleste synes ikke det er herlig å spille i en klubb som sliter økonomisk og ikke får lønn. At alle andre ikke får lønn er fattig trøst i så måte. For de aller fleste er ikke dette kjekt, men ganske kjipt.

Men livet er jo for all del ikke over av den grunn.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #514 på: 31. Mai 2011, 23:28 »
Ja ja, samme det. Syntes bare det var vanskelig å skjønne hva du mente da det virket som om du insuinerte at Huseklepp var mer fornøyd enn han burde være, midt i diskusjonen rundt avtalen mellom Brann og Bari. Hadde vært helt lov å ha den meningen forøvrig, jeg spurte bare av ren nysgjerrighet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #515 på: 31. Mai 2011, 23:42 »
 ;) Jeg bare synes det var morsomt med Huseklepp som smiler stadig vekk og er tilsynelatende fornøyd. Det meste er jo "kjekt" der i gården.  :) Catch-phrase!

I forhold til Brann og Bari så har ikke Huseklepp så mye med det å gjøre nei, det er jeg enig i.

Men syntes det var festlig at han på spørsmål om rotet med lønn, overgang, nedrykkskamp og hvordan det var å spille for Bari under disse forholdene så svarte han: "Nei det e kjekt det [å spille i Bari], eg fekk jaffal oppleve en drøm å spele mot Milan på San Siro. Kjekt det!".

Var mer ment som et apres i forhold til Bari og hadde forsåvidt ikke noe med det som ble diskutert rundt bankgarantien. Beklager at det ikke var helt klart.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #516 på: 02. Juni 2011, 01:03 »
Haha. Dritbra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #517 på: 02. Juni 2011, 12:06 »
hehehe kanonbra:)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #518 på: 03. Juni 2011, 10:38 »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #519 på: 03. Juni 2011, 11:22 »
Det har gjort det. Og jeg tror vel det er flere årsaker til det. Den minste av dem er resultatene på banen. Den manglende viljen til å erstatte de spillerne som forsvant i vinter er nok en større årsak. En annen årsak er at det ikke lenger er de veldig store fordelene ved å være medlem av Kjernen, i og med at borteturene nesten har forsvunnet helt, og vel er dyrere enn før. Også har vi dette med trege trøndere da...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #520 på: 03. Juni 2011, 23:08 »
Og hjernedøde ledere i kjernen...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #521 på: 04. Juni 2011, 12:46 »
Og hjernedøde ledere i kjernen...
Tenker du på han som forsnakket seg?
Vel, han var mindre heldig. Men det har ingenting med medlemsflukt fra Kjernen å gjøre.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #522 på: 04. Juni 2011, 14:33 »
Hadde de ikke i tillegg en talsmann som presterte å uttale en gang at han ville stenge alle barn ute fra fotballkamper eller noe sånt? Med påfølgende desperat roing i media uken etterpå...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #523 på: 04. Juni 2011, 14:36 »
Var ikke det en kar fra Molde? Eller roter jeg veldig nå?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #524 på: 04. Juni 2011, 14:40 »
Godt mulig du har rett. Husker bare delvis uttalelsen fra en eller annen talsmann, og at etterspillet i media var ganske patetisk. Det var rett og slett en flere dager lang oppvisning i hvordan man IKKE skal fremstå i media.