20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157661 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #480 på: 29. Mai 2011, 22:29 »
Jeg er totalt nøytral, min nærmeste tippeligaklubb i oppveksten var Sogndal, og selv da var det så langt unna at det var seriøst uaktuelt å føle noen tilhørighet. :) Tippeligaen er faktisk noe av det lille jeg ser av klubbfotball der hvor jeg kan heie litt med hodet, og lite med hjertet. Hehe.

Oooog når det er sagt, så må jeg nok innrømme at som plebUTG så ser jeg helst LSK-VIF, VIF-RBK, LSK-RBK framfor Tromsø-Godset.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #481 på: 29. Mai 2011, 22:30 »
Jeg er veldig imponert over det spillet Tromsø viser i denne kampen, for jeg trodde virkelig ikke dere var så gode. Det var ikke så defensivt som jeg hadde sett for meg heller.

Jeg synes vel egentlig at TIL var veldig defensive til å være hjemmelag, i den forstand at de alltid hadde en haug med folk i forsvar. Smart taktikk, for grunnen til at Brann har sanket så mye poeng på bortebane i år er nettopp at vi er så gode til å utnytte enhver mulighet for overtallsspill og kontringer. Det ble effektivt hindret i dag. Det ble kun farlig på riktig side av banen når Guastavino og Bentley fikk utnyttet ferdighetene sine i trange rom.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #482 på: 29. Mai 2011, 22:37 »
Ja, de er litt defensive, men de skaper ganske mye fremover og er helhjerta. Det kan selvfølgelig ha noe å gjøre med at Brann er såpass offensive også. Det virker som Brann er en garantist for at kampene blir morsomme. Det er litt annerledes enn i fjor der jeg synes mye av stilen var å spille langt mot Huseklepp.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #483 på: 29. Mai 2011, 22:45 »
Å score fire mål og likevel bli karakterisert som defensive må være musikk i en treners ører.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #484 på: 30. Mai 2011, 16:15 »
Bare meg, eller var det Ulf det ble zooma inn på der i noen sekunder? Mener å kjenne han igjen etter tida som leder i NUSSC... :P
stemmer nok sikkert. hadde 18 meldinger på tlf etter kampen..

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #485 på: 30. Mai 2011, 16:21 »
Ja, de er litt defensive, men de skaper ganske mye fremover og er helhjerta. Det kan selvfølgelig ha noe å gjøre med at Brann er såpass offensive også. Det virker som Brann er en garantist for at kampene blir morsomme. Det er litt annerledes enn i fjor der jeg synes mye av stilen var å spille langt mot Huseklepp.

Ja, det er litt merkelig at vi var så offensive og angrepsvillige i det som sannsynligvis (og forhåpentligvis) er den vanskeligste bortekampen for oss i år. Litt rart å se at TIL-angriperne ikke engang var oppe å presset når vi spilte i forsvar på stillingen 0-0, mens vi lå farlig høyt i mange situasjoner. Vi kunne nok definitivt ha vært smartere. Men vi har jo hatt stor suksess med å være offensive borte i år, så jeg kan jo forstå det.

Og denne kampen tror jeg ikke vi hadde fått poeng i uansett. 9 av 10 kamper mellom disse to lagoppstillingene på Alfheim går nok i TIL's favør. De har et veldig godt lag ferdighetsmessig, og en taktisk veldig flink trener.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #486 på: 30. Mai 2011, 16:25 »
Og HERREGUD det er godt å vite at man var der da det skjedde :D

At Høgli scora sitt første i denne kampen var også veldig moro. spesielt at ballguttene på Alfheim var fra hans barndomsklubb Skånland IL. De fikk valuta for turen med det, samt at han sprang rett bort til de på foto seanse like etter at hele laget la seg på kne og hyllet Rushfeldt.

Å score fire mål og likevel bli karakterisert som defensive må være musikk i en treners ører.
Og for en supporter :)

TIL fremstår muligens for dere som defensive men jeg (og mange andre også) kaller det organisert.

TIL kjører kontringer når de kan. bare se på 1-0 og 3-0 målene. Da går det styggfort i lengderetning. Björk og Reginiussen spiller sin andre kamp sammen i midtforsvaret (cupen mot Glimt var den første) men fremstår som om de skulle gjort det i flere sesonger. De har god kontroll på Ojo og da er mye av stinget til Brann borte.

Jeg er vel enda noe adrenalin høy etter den kampen. ;)

OG TAKK til alle som er så storsinnet og ydmyke å hedre en hedersmann som Rushfeldt. Dere har helt rett, han fortjener det virkelig.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #487 på: 30. Mai 2011, 16:54 »
Stort av Rushfeldt å ta rekorden, spesielt på den måten. Grattis til både han og klubben(e).

Så forresten ut til at du koste deg greit på tribunen i går Ulf, selv om du var litt vel ivrig med mobilen. ;)

Jeg ble forøvrig veldig imponert over måten Tromsø spilte på. Godt organisert bakover, effektive og raske kontringer, og et spisspar som begynner å finne tonen. Mange spennende spillere på midten deres og, i form av Remi Johansen, Kara og Thomas Drage. Sistnevnte har jeg aldri hørt om før, men han imponerte veldig på venstrekanten i går.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #488 på: 30. Mai 2011, 19:31 »
Noen bør lære RBKs forsvar å markere mann i stedet for å se på ballen ved innlegg. Jeg lærte det da jeg var 10 år.

Synd at det er sympatiske Jönsson som må ta støyten for å ha et så dårlig lag. Skulle ønske det var "SOS Rasisme"-Eggen.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #489 på: 30. Mai 2011, 19:46 »
Stort av Rushfeldt å ta rekorden, spesielt på den måten. Grattis til både han og klubben(e).

Så forresten ut til at du koste deg greit på tribunen i går Ulf, selv om du var litt vel ivrig med mobilen. ;)

Jeg ble forøvrig veldig imponert over måten Tromsø spilte på. Godt organisert bakover, effektive og raske kontringer, og et spisspar som begynner å finne tonen. Mange spennende spillere på midten deres og, i form av Remi Johansen, Kara og Thomas Drage. Sistnevnte har jeg aldri hørt om før, men han imponerte veldig på venstrekanten i går.
Mobilen måtte frem når det var rekord i luften ;)
Ellers ligger den rimelig trygt i lomma. Ja jeg kosa meg i går. Var en herlig kamp å være på. I dag har jeg nesten ikke hatt stemme :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #490 på: 30. Mai 2011, 19:50 »
Noen bør lære RBKs forsvar å markere mann i stedet for å se på ballen ved innlegg. Jeg lærte det da jeg var 10 år.

Sant. Vi er møkkdårlige bakover!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #491 på: 30. Mai 2011, 19:53 »
Som Mini sa før kampen; i dag går toget- de som står igjen på perongen i dag klarer ikke seriegullet i år!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #492 på: 30. Mai 2011, 20:51 »
Tror det at RBK har Tippeligaens beste spiss gjør at de kan være med i toppen i år. Midtbanen og forsvaret er ikke bra nok til å vinne Tippeligaen,tror jeg.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #493 på: 30. Mai 2011, 21:03 »
Morsom kamp i dag, med to offensive lag.

9 poeng på 9 kamper for RBK nå. Dersom man klarer to poeng per kamp, holder det vanligvis til topp tre, og relativt ofte til seriegull også. Det ville gitt tredjeplass i fjor. Med seier på alle de ni neste, så er RBK akkurat i rute til dette før den siste tredjedelen av sesongen. :P

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #494 på: 30. Mai 2011, 21:13 »
Hvis Rosenborg vinner de ni neste så må de i gjennom minst et par extreme makeovers.