20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 157641 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #45 på: 28. Feb. 2011, 22:40 »
Det som er så sykt med hvor dårlig våre utenlandsimporter har gjort det er at absolutt alle ser hvor store kvaliteter spillerne egentlig har. Jeg har en litt over gjennomsnittlig fotballinteressert familie og til og med min mor kunne se hvor god en spiller som Eguren var og skjønte ikke hvorfor ikke han ble brukt fast. Det sier det meste om hvordan denne klubben tar vare på spillere med stort potensiale...

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #46 på: 28. Feb. 2011, 22:44 »
Mens de andre av oss ser Sumo i perfekt kvalitet helt gratis. :D

Uansett; Brann-forsvaret fortsetter i samme stil som i fjor. Vet ikke hvor mye av det her jeg orker å se på

Fortell ? ;P
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 01. Mars 2011, 13:45 »
Det som er så sykt med hvor dårlig våre utenlandsimporter har gjort det er at absolutt alle ser hvor store kvaliteter spillerne egentlig har. Jeg har en litt over gjennomsnittlig fotballinteressert familie og til og med min mor kunne se hvor god en spiller som Eguren var og skjønte ikke hvorfor ikke han ble brukt fast. Det sier det meste om hvordan denne klubben tar vare på spillere med stort potensiale...
Det er nettopp det! Veldig mange av RBKs utenlandsimporter har vært meget gode spillere, men enten har de ikke fått spilletid (Koné, Eguren, Sibaya), eller så har vi ikke greit å finne en egnet plass til dem (Traore, Konan Ya), og generelt sett kan man trygt si at vi ikke har evnet å gi dem nødvendig tillit. I Tyskland har Konan fått tillit som spiss, og storspiller nå for Hannover. I Polen har Traore fått tillit, og storspiller. Sibaya fikk tillit som DM i Rubin Kazan og for Sør-Afrika, og har dominert i årevis.

Behandlingen av Eguren fra Høgmo var en katastrofe. Samtidig så skal det sies at han til en viss grad konkurrerte med Per Ciljan Skjelbred om plassen på laget, og da er det fullt forståelig at Ciljan fikk tillit.

Jeg har stor tro på Torbjørnsens evne til å finne gode spillere, så jeg tror Demel er en god spiller. Men om vi klarer å integrere han, det vil vise seg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 03. Mars 2011, 20:34 »
Tromsø IL slutter aldri å imponere. Hvordan skal det være mulig å redde denne klubben?

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article193836.ece

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 03. Mars 2011, 22:58 »
Jeg syns det er relativt provoserende så mye de har sluppet unna, mer enn de fleste andre klubber i Norge. RBK har selvfølgelig levd alt annet enn bærekraftig, men de har midlene til å gjøre det over en viss periode. TIL derimot har måttet støtte seg til milliongaver i fleng fra han sokken fra Bergen. Og det skjer vel gjerne igjen kan jeg tenke meg. Håper det fins noe som heter karma i denne verden :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 04. Mars 2011, 09:38 »
Men Mohn kan da ikke holde på å redde en klubb som er teknisk konkurs sesong etter sesong etter sesong etter sesong, uten at en eller annen instans sier stopp.

Nå selger de vel Knarvik til Viking for småpenger (okey, Viking er sikkert gale nok til å betale det Trosmø krever uansett). Men dette er overhodet ikke nok til å redde klubben fra å gå dukken. Det bare utsetter problemene en måneds tid. Får ikke Tromsø solgt Kara for 15 millioner til utlandet i sommer (hvilket jeg tviler på at skjer, altfor stiv pris, og det betales sjelden overpris for utenlandske spillere lenger, se bare på hvor vanskelig Rosenborg hadde for å selge en spiller av Annans kaliber), så har de sannsynligvis bare to valg. Gå konkurs eller selge Kara til RBK. Om RBK fremdeles er interessert.

En glimrende sammenligning fra en av debattantene på rbkweb-forumet: Det blir som å miste strømmen fordi du ikke kan betale strømregninga, samtidig som du har en Ferrari stående i garasjen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 04. Mars 2011, 18:02 »
I og med at Knarvik er i siste kontraktsår, og tross alt en veldig middels spiller, så nøyer vel Tromsø seg med en 15-20 mill for ham.

Store sjanser for at ikke den økonomiske dopingen straffer seg på en god stund til. Blir de ikke reddet av Trond Mohn eller næringslivet der oppe, blir de helt sikkert reddet av skattepengene i kommunen. Kanskje det faktisk er TIL som har funnet oppskriften på hvordan man BØR drive en fotballklubb her i landet?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 04. Mars 2011, 20:59 »
FFK satte på plass Odd i dag og vant hele 5-1. Uten å bli overoptimist, så må jeg ærlig innrømme at dette ser lovende ut. Vi har fått inn spennende spillere med fart og teknikk, så tipper vi blir et artig lag å se på også for den nøytrale denne sesongen.

Spesielt gledelig er det at vår nye midtbanespille, 18år gamle Kalifha Jabbie viser seg frem og scorer 2 mål. Han kan vise seg å være et kanonkjøp!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 04. Mars 2011, 21:14 »
Bakenga putter 4 mål og vi slår Stabæk 5-3, kanskje denne sesongen ikke blir så ille om vi klarer å få på plass en ny stopper som kan spille ved siden av Wangberg og en ballvinnende midtbanespiller.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 04. Mars 2011, 23:21 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10090735

VG tipper oss på nest siste plass. Selv synes jeg dette året er langt vanskeligere å spå enn i fjor. Utrolig mange nye spillere som har erstattet "stjernene", og om vi kan klare å opptre bedre som et lag enn vi har gjort tidligere har jeg et godt håp om at vi unngår nedrykk også i år.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 05. Mars 2011, 22:21 »
Brann rykker ikke ned. Kommer nok til å havne rundt midten tenker jeg ettersom vi kommer til å vinne flere kamper på Stadion ;)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 11. Mars 2011, 14:43 »
Bentley er skadet, og er sannsynligvis ikke med i serieåpningen. Kan ende med to Urugayanere på topp for Brann... I tillegg er Piotr skadet, og vi må slite med Opdal som førstekeeper i noen uker. Ser ikke akkurat frem til første kamp mot RBK. Det kan bli flaut!

Spent på hvordan Kim Ojo spiller i siste treningskamp mot Start på søndag. Han har visstnok stort sett vært utrolig dårlig denne vinteren. Kanskje VG får rett likevel.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #57 på: 11. Mars 2011, 19:20 »
Lillebror MOS klar for TIL fra 20.mars og ut sesongen. Meget overraskende og positiv signering.

Takk til Tommy Knarvik for viktige bidrag i TIL-drakta. Og gratulere til Viking med en flott signering.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 12. Mars 2011, 15:52 »
http://www.rbk.no/incoming/article194771.ece

Stopper klar! Viktig, trenger en midtbanespiller før vi kan ha ambisjoner om å komme ut i Europa.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 12. Mars 2011, 16:19 »
Virker som et kjempekjøp. Må innrømme at med en kvalitetsspiller inn på midten nå tror jeg det godt skal gjøres å ikke vinne TL i år også.