20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Birmingham - Newcastle 15. Februar kl. 20.45  (Lest 30565 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andi

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Birmingham - Newcastle 15. Februar kl. 20.45
« Svar #195 på: 16. Feb. 2011, 08:10 »
Fantastisk med trepoeng igjen etter vedvarende stang ut mot S'Land, T'Ham og Blackburn. Nå føler jeg meg for første gang denne sesongen trygg på at vi ikke går ned ihvertfall noe som er godt. Og med kampprogrammet fremover skulle vi ha gode muligheter til å bli værende på øvre halvdel på tabellen og avansere.

Vedrørende kampen i går så synes jeg den i likhet med Blackburn kampen ble så og si prikkfritt gjennomført taktisk. Tiote, Barton og Nolan rev i stykker B'Ham, mens Jonas prikket inn 2 fine assists. Forøvrig synes jeg Nolan står til karakter 7 på børsen noe som nok har falt ut av referatet på forsiden. En tilbakevendende irritasjon i kampene våre er at dommerne virker å ha forhåndsdømt Barton og Nolan som får billige kort. Mens Zigic slipper unna flying-elbow mot Willy gang på gang, og taklingen til Murphy mot Barton var det godt med rødtskjær i.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 16. Feb. 2011, 08:15 »
Vil og dra fram Nolan som jobbar utruleg godt heile kampen gjennom og er veldig viktig defansivt.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #197 på: 16. Feb. 2011, 08:28 »
Vi er ikke trygge ennå, og det er viktig at spillerne ikke føler på det samme som mange av dere andre her inne, dog er jeg enig i at det ser ganske så lyst ut etter gårsdagens seier. Defensivt er det meget bra, våre svakeste ledd Simmo-Willo-Besty-Loven synes jeg klarte seg veldig bra til di å være i går. Det var vel omtrent Championship nivå på pitchen i går så det kan være derfor.

Barton hadde en fæl førsteomgang, der han misset på det meste, men spilte seg stort opp. Tiote MOM, klassespiller.

Det snakkes om Europa, men jeg tror max vi kan oppnå er 7 plass, og klarer vi det er det en vis mulighet for europa.
Det er svært gunstig med pause i spillet nå, dette fordi vi har spillere som snart er tilbake fra skade. Får vi gang på Ben Arfa og Taylor, så tror jeg det kan være mulig å hente 7 plassen, men vis ikke er topp 10 meget bra.
"PROBLEMET" om vi kommer til europa er at det blir utrolig mange kamper, og vi må nok hente minst 6 nye i tillegg til å erstatte di vi sender avgårde. Mange skader og diverse kan gjør at vi får en vanskelig sesong nummer 2.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #198 på: 16. Feb. 2011, 09:42 »
Må rett og slett si jeg er kjempe fornøyd med en 2-0 seier borte mot Birmingham.
Hadde ikke trodd vi skulle ta 3 poeng i denne kampen, iallefall ikke holde nullen 8)
Men nå så jeg ikke kampen, men ser noen sier det var en tektisk perfekt kamp nesten?
Spilte Jonas helt konge, han traff jo på innleggene sine, regner med AP har bedt han trene på dette kansje?
Best, ja han var helt best på målet, hopper himmelhøyt.

Jeg er en lykkelig mann i dag.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 16. Feb. 2011, 09:42 »
Det at Barton enklere får gult kort enn andre, er noe vi bare må lære oss å leve med. Dette er selvfølgelig elendig dømming, men de vet desverre ikke bedre. I alle andre enn Newcastlesupporterne sine hoder, er Barton en kiminell skurk som hører hjemme i fengsel.

Jeg husker forresten et fantastisk øyeblikk i kampen, da en Birminghamspiller veltet over Tioté. Tioté gikk i bakken, b'hamspilleren ble sur og prøvde å starte å bråke med sjeiken, men han bare satt på bakken og smilte mens b'ham spilleren stod og skrek til ham :D Husker ikke hvilken av b'hamspillerne det var.
« Siste redigering: 16. Feb. 2011, 09:44 av tveit »

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #200 på: 16. Feb. 2011, 10:06 »
Det var Johnson :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 16. Feb. 2011, 11:44 »
Og enda en bonus er at Tiote unngikk gult kort. Dermed kan han spille mot Bolton.

Får satse på at han holder seg unna kortet mot Bolton og, så han kan spille mot Everton!  ;)

Jeg vil gjerne ha ham med mot Stoke også. Der kan han eventuelt pådra seg kort, og stå over mot Wolves. Men har mine tvil om at han skal klare to kamper til uten kort  :-\

Hehe, har mine tvil på det eg også!  :P Men er jo lov å håpe  ;D

Både Tioté, Barton og Nolan nærmer seg altså 10 gule. Snakker vi da to kampers karantene?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #202 på: 16. Feb. 2011, 13:23 »
Kampen i går var preget av mye bra innsats, føler jeg. Enrique god som alltid, Jonas klarer å komme seg til to flotte innlegg, og spissene vi har setter sjanser. Akkurat sånn det skal være.

Nile Ranger var en stoor stoor skuffelse... de få gangene han var involvert, så klarte han ikke å gjøre noe med ballen. Nesten usikker på om jeg foretrekker Løvenkrands foran Nile nå.

Tiote er god med enorm innsats, men kan i enkelte situasjoner miste helt hodet. Sånn som i sluttminuttene der vi skal holde på ballen, mens han løper rundt som en tomsing og mister den gang på gang. Gi han et par år, så er han en klassespiller.

Nå er det vel ikke lenge til Enrique signerer ny kontrakt heller. :D

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #203 på: 16. Feb. 2011, 14:04 »
Stor skuffelse? Gutten kommer inn på en 2-0 ledelse der vi etterhvert spiller 4-5-1. Han vinner ett par dueller og er aggresiv i presset. Godkjent kamp fra Nile sin side spør du meg.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 16. Feb. 2011, 14:15 »
Enrique må bli bedre til å avgjøre om han skal dundre ballen oppover, eller spille seg ut av situasjoner.

I går gav han meg nesten hjerteinfarkt i to situasjoner hvor han mistet ballen i "svært ugunstig terreng".

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #205 på: 16. Feb. 2011, 14:21 »
Synes ikke Enrique hadde noen særlig god kamp igår, helt klart blant våre dårligste, av startelleveren. Startet riktignok glimrende, og var godt involvert i første målet. Men fortsetter Jonas på samme nivå som igår, og José fortsetter på normalt nivå, har vi en glimrende venstreside.

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #206 på: 16. Feb. 2011, 14:44 »
Tror banen må ta også en del av skylda for Enrique sine små tabber igår

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #207 på: 16. Feb. 2011, 14:48 »
Stor skuffelse? Gutten kommer inn på en 2-0 ledelse der vi etterhvert spiller 4-5-1. Han vinner ett par dueller og er aggresiv i presset. Godkjent kamp fra Nile sin side spør du meg.

Mulig jeg så på han med et kritisk blikk, men jeg så ikke at han utartet noen ting i det hele tatt. Som på slutten der vi skal kontre inn og han løper like fort som skilpadden min før han blir taklet bakfra.

Han har et stykke å gå før han er Premier League-spiller, for å si det sånn

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 16. Feb. 2011, 14:56 »
Nile fikk en utakknemlig jobb som ensom spiss i en 5-4-1 formasjon. Han er bare 19 år, så mye å gå på fremdeles. Foretrekker Løven fremdeles, hvis man ser på bevegelsene hans så er de meget gode. Med en Fabregas sentralt hadde Løven fått enormt mange store sjanser.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #209 på: 16. Feb. 2011, 14:58 »
Tror banen må ta også en del av skylda for Enrique sine små tabber igår

Verste unnskyldninga jeg hører, hvis banen er dårlig så er det jo likevel samme utgangspunkt for alle som spiller.

Enrique hadde en helt godkjent kamp i går, men var sløv og ukonsentrert ved et par anledninger som kunne blitt kostbart.