20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291357 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10275 på: 02. Sep. 2011, 16:21 »
Papiss Demba Cissé -

"I wanted to leave. I honestly wanted to go so much, but anyway, the window is finished. I have a contract with Freiburg and I don't want to have a battle with them. I'm waiting for the right moment, Newcastle bid ?12m for me, but the bid was too late."

Hadde vært den perfekte signering.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10276 på: 02. Sep. 2011, 16:30 »
Tydar klubben legger seg langfalt, og er like skuffa som oss.
Dagens! ;D

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10277 på: 02. Sep. 2011, 16:54 »
Daniel, se deg rundt i Premier League å se om vi har noe større grunn å klage enn dei rundt oss på tabellen. Vi går inn i vår andre sesong i PL, med spillere som Cabaye, Ben Arfa, BA, Santon, Tiote osv signert. Vi er ikkje sterke nok økonomisk til å kaste penger etter spillere i håp om at fansen blir fornøyd ut september. Vi bydde på Gameiro, Erdinc, Maiga og Cisse, men dei viste seg for dyre eller ville ikke til oss. Hva skal vi da gjøre?

Skal og legges til at vi på død og liv ikke trenger en spiss, men en som er bedre enn det vi har. Det er jo det alle klubber ønsker. Å bedre troppen sin.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10278 på: 02. Sep. 2011, 16:57 »
Jeg er kjempefornøyd med Cabaye, Ben Arfa, Santon og Tiote jeg.

Det jeg ikke er fornøyd med er som jeg nå har sagt 100 ganger at vi har hatt 7mnd på å finne en ny spiss og vi har penger fra Carroll-salget å bruke til det.

Hvorfor kaster man inn bud på Cisse, Maiga og Ruiz de siste timene av overgangsvinduet? Hvorfor ble ikke dette gjort en uke tidligere?

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10279 på: 02. Sep. 2011, 17:06 »

Det jeg ikke er fornøyd med er som jeg nå har sagt 100 ganger at vi har hatt 7mnd på å finne en ny spiss og vi har penger fra Carroll-salget å bruke til det.

Hvorfor kaster man inn bud på Cisse, Maiga og Ruiz de siste timene av overgangsvinduet? Hvorfor ble ikke dette gjort en uke tidligere?

Du veit like godt som alle at vi bydde på Maiga tidligere i vinduet. Gameiro bydde vi på, samt Erdinc som sagt. Det var når disse viste seg å ikke vere mulig, at vi la inn noen siste bud på Cisse og Ruiz. Vi kan ikke legge inn bud på alle aktuelle spillere, for å sikre oss. Slik fungerer ikke transfermarkedet, og det får en leve med. Vi har signert 7 spillere denne sommeren, og mangla bare en ordentlig spiss for å gjøre vinduet komplett. Å hente en toppspiss i dagens marked er veldig vanskelig, bare se på hva Liverpool måtte gi for Carroll. Konkurranse og det faktum at få klubber vil selge sine beste spisser, gjør at dette er avtaler som ofte tar tid.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10280 på: 02. Sep. 2011, 17:10 »
Gidder ikke å sitere noe her inne nå men må jo si at noen sutrer mye og noen litt mindre, men enig at vi har gjort noen spennende signeringer til en megen fornuftig pris.
Men når alt kommer til alt har vi også solgt de som har laget mål for oss, og jeg mener at det ikke finnes noen unnskyldning for at vi ikke har fått en spiss til.
Fra januar til nå kunnet vi bygd opp en dialog med flere spillere over tid, jeg er ganske sikker på at noen av disse hadde begynt å sutre til sin egen klubb om at de skulle bli solgt, vi er jo tross alt en meget grei PL klubb å komme til
Å komme og tro at vi får de beste spillerne på siste dagen til en fair pris er inkompetent av ledelsen.
Håper vi får en bra spiss på lån med oppsjon.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10281 på: 02. Sep. 2011, 17:14 »

Du veit like godt som alle at vi bydde på Maiga tidligere i vinduet. Gameiro bydde vi på, samt Erdinc som sagt. Det var når disse viste seg å ikke vere mulig, at vi la inn noen siste bud på Cisse og Ruiz. Vi kan ikke legge inn bud på alle aktuelle spillere, for å sikre oss. Slik fungerer ikke transfermarkedet, og det får en leve med. Vi har signert 7 spillere denne sommeren, og mangla bare en ordentlig spiss for å gjøre vinduet komplett. Å hente en toppspiss i dagens marked er veldig vanskelig, bare se på hva Liverpool måtte gi for Carroll. Konkurranse og det faktum at få klubber vil selge sine beste spisser, gjør at dette er avtaler som ofte tar tid.

Grunnen til at Carrol gikk for den summen var vel pga at det var kun timer igjen før vinduet stengte...

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10282 på: 02. Sep. 2011, 17:17 »

Grunnen til at Carrol gikk for den summen var vel pga at det var kun timer igjen før vinduet stengte...

ikke sant, da burde vi vist bedre ???

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10283 på: 02. Sep. 2011, 17:19 »
Vanskelig å prute i butikken rett før den stenger...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10284 på: 02. Sep. 2011, 17:20 »
Hjelper jo ikke å by når du vet de er verdsatt høyere av sine klubber. Er jo en grunner til at vi ikke fikk noen spisser inn, og en av grunnene er at Ashley og co er for gjerrige.
Jeg kan ikke se noen andre PL klubber med verre spissrekke enn NUFC. Hvilke andre PL klubber ville Løvenkrands, Best, Ameobi og Ranger forsterket? De hadde knapt fått spilletid.
Ba er god og vår beste spiss på papiret. Bak han er det så syltynt at jeg håper Sammy Ameobi får mer spilletid enn de andre jeg nevner.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10285 på: 02. Sep. 2011, 17:23 »
Vanskelig å prute i butikken rett før den stenger...

he he.
vet ikke angående engelskmenn, men nordmenn er i alle fall jævlig dårlig til og prute  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10286 på: 02. Sep. 2011, 17:28 »
Blir vanskelig å skulle forsvare at spissjakten gikk til helvette når du ender opp med  tre panikkbud siste dag etter 7 måneders jakt. Jeg er helt klart av den oppfatning av at Ashley og co har skutt seg i foten med å være for gjerrige og overhodet ikke planlagt bra nok. Det lukter like godt av det som det påståtte budet på Zog 31. januar.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10287 på: 02. Sep. 2011, 17:30 »
Daniel, se deg rundt i Premier League å se om vi har noe større grunn å klage enn dei rundt oss på tabellen. Vi går inn i vår andre sesong i PL, med spillere som Cabaye, Ben Arfa, BA, Santon, Tiote osv signert. Vi er ikkje sterke nok økonomisk til å kaste penger etter spillere i håp om at fansen blir fornøyd ut september. Vi bydde på Gameiro, Erdinc, Maiga og Cisse, men dei viste seg for dyre eller ville ikke til oss. Hva skal vi da gjøre?

Skal og legges til at vi på død og liv ikke trenger en spiss, men en som er bedre enn det vi har. Det er jo det alle klubber ønsker. Å bedre troppen sin.

Mye tekst - lite konstruktiv logikk. Ikke ulikt andre her inne. Hvorfor gjøre det så komplisert? Det er såre enkelt.

-  £35m for Carroll. Vi har blitt lovet en erstatter i 7 måneder. Ikke her enda. Håpløst.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10288 på: 02. Sep. 2011, 17:34 »
Frode, Kristoffer Og Parker17: STØTTES 100%   

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10289 på: 02. Sep. 2011, 18:17 »

Mye tekst - lite konstruktiv logikk. Ikke ulikt andre her inne. Hvorfor gjøre det så komplisert? Det er såre enkelt.

-  £35m for Carroll. Vi har blitt lovet en erstatter i 7 måneder. Ikke her enda. Håpløst.

Hadde du vært fornøyd om Demba Ba hadde kostet £15 mill? Hadde du da sett på han som en erstatter? Ja, vi burde kjøpt en spiss til. Men på 7 måneder har vi skaffa Ba, til og med gratis. Og det er altfor tidlig å si at det ikke er godt nok. Det får vi først vite ved sesongslutt. Så enkelt er det.