20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283283 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10170 på: 01. Sep. 2011, 18:38 »
Bedre enn Arsenal i hvert fall...

Men er helt enig med journalisten der, summerer det ganske greit opp.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10171 på: 01. Sep. 2011, 18:42 »
Jeg vil iallefall anslå at vi ligger betraktelig lavere i forholdt til lønn/inntekt enn 80% nå, rundt 50% har vel vært tippet tidligere? Likevel skal vi huske at vi med mer eller mindre fullsatt stadion før nedrykk lå på rundt +/- £20m i underskudd hvert år om jeg husker rett. Det tilsvarer at vi må kutte over 7 ganger £50k i uka årlig for å komme oss ned i null mens vi fortsatt fyller stadion. Jeg er fortsatt ikke overbevist om at salg/minsking av lønn alene er tilstrekkelig for å ha ordnet situasjonen, men det bør være et langt stykke på vei nå altså. Stort større kutt i lønnsutgiftene utover muligens Smith ut og Colo ned på £50k i uka (I wish! :) ) kan vi ikke begi oss ut på.

Hvis vi fremdeles blør en femtedels milliard i året så kan vi iallefall erkjenne at kuren til Ashley ikke virker og da brenner det virkelig på dassen hans. Det her bringer oss jo inn på et annet interessant tema som har vært nevnt: publikumstall relatert til satsing og resultat. Skal ikke gå så veldig inn på dette, men jeg føler at Ashley i så måte har valgt å gå sakte og med mindre risiko, fremfor større risiko og mulighet for snarere suksess. At årets sesong skal resultere i nedrykk har jeg iallefall lite tro på, manglende innkjøp til tross.

Forrige sesong blir nok forøvrig litt spesiell økonomisk sett med tanke på Carroll-pengene, en post som jeg gruer/gleder meg til å se hvor har tatt veien. Man skulle tro at man burde klart å svi av en £10m+ på en spiss men av ulike årsaker som vi kan spekulere i så har dette ikke skjedd. Uansett svært skuffende! Desverre så er denne inntekten ikke noe jeg ser for meg at vi på sikt kan forvente jevnlig, selv om jeg vet det er andre som mener at dette kan skje.

Edit: Så det ble litt langt så forsøkte å fjerne litt.  :)
« Siste redigering: 01. Sep. 2011, 18:45 av Hughie »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10172 på: 01. Sep. 2011, 19:04 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3221503.ece

Nettavisen ikke positive til overgangsvinduet vårt...

Kunne nesten like gjerne vært en liste som rangerer klubbene etter hvem som har brukt mest på spillere netto. Jeg tror for eksempel at QPR og Stoke potensielt har hentet flere poeng i kommende sesong pr. £ med sine kjøp enn det Liverpool, Manchester United og City har selv om det blir en kjempespekulering.  :-\

Så veldig kontroversiell er rangeringen iallefall ikke og jeg er tilbøyelig til å være enig. At vi kommer dårlig ut er iallefall sikkert. Men litt rart at de ikke nevner noe om hvor tynn stallen vår er og heller henger seg opp i rene erstatningsmessige problemstillinger på profilene våre. Spissproblemet har de iallefall fått med seg da!  ;D

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10173 på: 01. Sep. 2011, 20:00 »
Alan Pardew hoping to have striker by end of week

Jan 2 2011 by Mark Douglas, Sunday Sun

ALAN PARDEW hopes to have a striker on board by the end of the week as Newcastle United face up to the prospect of a crunch January programme without star man Andy Carroll.

The transfer window swung open yesterday and with Carroll set to miss at least the next three games ? and maybe the Tyne-Wear derby ? bringing in a new striker is a matter of urgency.

The big striker was in London over the weekend and it is feared that he has sustained a minor tear in his thigh which will rule him out for at least a fortnight.

Pardew has made Tottenham?s Robbie Keane a top target, but now faces a battle to convince Mike Ashley that the striker is worth £55,000 a week as well as a sizeable signing on fee. Harry Redknapp has told interested clubs he does not want the player to go out on loan.

?We would certainly like to bring in one, if we could get to two like all managers you always want more tools, but that is an equation we will have to work out,? Pardew told the Sunday Sun.

?We won?t leave any stone unturned for any player who becomes available who we think can take the club forward.?

For de som hadde glemt.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10174 på: 01. Sep. 2011, 20:04 »
Er det noen som har en liste over spillere tilgjengelig på free transfer nå da? Kan jo være en Sibierski eller Kuqi i vente.............

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10175 på: 01. Sep. 2011, 20:05 »
James McFadden, El-Hadji Diouf og James Beattie er ledige. Ingen av de er vel egentlig noe bedre enn det vi har. Kanskje McFadden.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10176 på: 01. Sep. 2011, 20:06 »
Noen stoppere som er ledige?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10177 på: 01. Sep. 2011, 20:09 »
McFadden er en skikkelig målkonge han. 11 mål på 109 kamper for Everton og respektable 13 mål på 83 kamper for Birmingham, 4 av de i CCC.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10178 på: 01. Sep. 2011, 20:11 »
Vil ikke ha noen dårlige/ytterst middelmådige/mentalt ustabile gratis signeringer. Vi må spare på de midlene vi har, tydligvis.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10179 på: 01. Sep. 2011, 20:12 »
Jepp, Pardew har jo allerede blitt lova penger å handle for i januar skal vi tro dagens aviser :)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10180 på: 01. Sep. 2011, 20:15 »
Herregud vist vi skal ut på free transfer jakt igjen ala Kuqi gir jeg opp!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10181 på: 01. Sep. 2011, 20:18 »
Vil ikke ha noen dårlige/ytterst middelmådige/mentalt ustabile gratis signeringer. Vi må spare på de midlene vi har, tydligvis.

Skulle selvfølgelig ønske at vi ikke hadde trengt det, men har ikke særlig lyst til å se Perch eller Simpson som stopper. Ikke umulig det er noe der ute uten kontrakt som kan gjøre en bedre jobb.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10182 på: 01. Sep. 2011, 20:20 »
Jepp, Pardew har jo allerede blitt lova penger å handle for i januar skal vi tro dagens aviser :)

"Newcastle sources were insisting last night that a war chest would be made available for transfers in January, but the club know this will not pacify supporters who expected to land a replacement for Carroll."

Uten at noen (signifikante) går ut? Tror det ikke før jeg får se det.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10183 på: 01. Sep. 2011, 20:23 »
Tror ikke et sekund på det selv. Ren bullshit.

Vegard Nilsen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10184 på: 01. Sep. 2011, 20:58 »
Er faktisk ikke helt imot en signering av El Hadji Diouf. Representerer noe vi så aldeles ikke har i troppen vår idag. Aggresivitet på høyt nivå som kan være nyttig å ha i de kampene hvor man ønsker å holde presset særdeles høyt oppe i banen.