20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1293032 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10110 på: 01. Sep. 2011, 13:36 »
Larsson i stedet for Obertan, var ikke Larsson free agent, mens Newcastle angivelig betalte rundt £3mil. for Obertan?

Skal love deg at Larsson fikk minimum den summen i sign on fee..O Shea er gammel, ditto Brown, begge er brukbart lønnet, og begge har sittet på benken i større klubber..Klassisk oppskrift på katastrofe, som vi har fulgt tidligere.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10111 på: 01. Sep. 2011, 13:40 »
Føler folk at vi har et sterkere lag etter salget av Carroll og de andre? Hadde vi beholdt Carroll og de andre, så er dette et lag vi kunne stilt med:

Krul
Simpson-Taylor-Coloccini-Enrique
    Barton-Nolan-Tiote-Guti
            Ben Arfa
                       Carroll

Denne sesongen kan vi feks stille med dette laget:

Krul
Simpson-Taylor-Coloccini-Santon
Obertan-Cabaye-Tiote-Guti/Marvaeux
              Ben Arfa
                          Ba

Og det skule vært mulig å hentet Marvaeux og Ba uansett om Ashley hadde beholdt Carroll.

Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10112 på: 01. Sep. 2011, 13:41 »
Hvis jeg skulle valgt hvem som skulle spilt mot QPR hadde jeg uten tvil valgt laget fra forrige sesong.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10113 på: 01. Sep. 2011, 13:42 »
Så hva skulle vi gjort om Carroll, Nolan, Jose aldri hadde blitt solgt. De ikke hadde tiltrukket seg interesse fra de største klubbene, men heller safet oss inn til en 14-15 plass i serien osv. Lagt ned klubben da eller??

Vi har fått inn massevis av penger for de spillerene som vi ellers ikke ville hatt, det er helt naturlig at en større andel av de pengene skulle vært brukt til transfers, selv om ikke jeg heller har sittet å krevd at vi skulle kjøpe spillere for 3-400 mill i sommer..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10114 på: 01. Sep. 2011, 13:43 »
Larsson i stedet for Obertan, var ikke Larsson free agent, mens Newcastle angivelig betalte rundt £3mil. for Obertan?

Skal love deg at Larsson fikk minimum den summen i sign on fee..O Shea er gammel, ditto Brown, begge er brukbart lønnet, og begge har sittet på benken i større klubber..Klassisk oppskrift på katastrofe, som vi har fulgt tidligere.
Har vondt for å se at O'Shea kan sammenlignes med tidligere over-the-top spillere som Luque og Owen egentlig, men det blir jo rent hypotetisk, så den trenger vi ikke dra for langt.

HVIS Larsson og Obertan har blitt ca like dyre, også hypotetisk men la gå, så tror jeg faktisk jeg heller ville foretrukket Larsson. Det er jo ingen garanti for at Obertan slår til i Newcastle, Newcastle er ikke bestandig like flinke med sine unge og håpefulle som sir Alex.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10115 på: 01. Sep. 2011, 13:44 »
Tror det er høyere potensiale i lag 2 der, dersom spillet sitter tror jeg det laget kan spille virkelig god fotball. Med lag 1 deiser vi ballen opp mot Carroll og håper at noen kommer på andreballen. Av lag 1 er det egentlig bare Enrique jeg vil savne veldig, han er klasse. Carroll, Barton og Nolan kan erstattes - problemet er vel at det har vi bare delvis gjort.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10116 på: 01. Sep. 2011, 13:48 »

Har vondt for å se at O'Shea kan sammenlignes med tidligere over-the-top spillere som Luque og Owen egentlig, men det blir jo rent hypotetisk, så den trenger vi ikke dra for langt.

HVIS Larsson og Obertan har blitt ca like dyre, også hypotetisk men la gå, så tror jeg faktisk jeg heller ville foretrukket Larsson. Det er jo ingen garanti for at Obertan slår til i Newcastle, Newcastle er ikke bestandig like flinke med sine unge og håpefulle som sir Alex.

Her er jeg fullstendig uenig. Larsson er for meg ikke en bedre spiller enn Ryan Taylor, i tillegg har han langt lavere potensiale enn Obertan. Oshea og Brown kan sammenlignes med kjøp som Butt og Geremi, føler ikke at vi har hatt altfor mye glede av de to, spillere som har vært med på det meste og bruker Newcastle til å få litt spilletid på slutten av sin karriere.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10117 på: 01. Sep. 2011, 13:49 »
Daniel: Rister på hovudet, har du virkleg sovna? Du har fått med deg at dei klubbane har solgt sine store stjerner også?
Ja, men i alle dager da. Forskjellen er at de erstatter spillerne som blir solgt. Vi gjør ikke det.

Ikkje det nei?

Cabaye <-> Nolan
Obertan/Marveaux <-> Barton
Santon <-> Enrique
Ba <-> Carroll
Hehe... Kan være enig i Cabaye og Marveaux/Obertan. Santon er jeg ikke enig i, og å si at Ba er en verdig erstatter for Ba er jo ren sprøyt. Hvis du faktisk mener det blir jeg sjokka.

Juma

• Gjest
« Svar #10118 på: 01. Sep. 2011, 13:50 »
Det året vi rykket ned så gikk 82 % av  våre inntekter inklusive salg av spillere med på å dekke lønningene til spillerne!!

Og til alle dere som lurer på  hvordan Stoke kan bruke så mye penger. De har imotsetning til vår gjeld på over 150 mill £ en gjeld på 8, ja 8 millioner £. Vi er ganske høyt oppe på listen over klubber som har MYE gjeld, samt at inntektene de siste årene har gått nedover. Tror ikke folk helt forstår hvor fucked klubben har vært økonomisk de siste årene.

TURNOVER PREMIER LEAGUE 2010 (TALL OPPGITT I MILLIONER £)

1. ARSENAL 382
2. MAN UTD 286
3.CHELSEA 213
4. LIVERPOOL 185
5. MAN CITY 125
6.TOTTENHAM 119
7. ASTON VILLA 91
8.EVERTON 79
9. FULLHAM 77
10. WEST HAM 72
11. SUNDERLAND 65
12. BOLTON 62
13. WOLVERHAMPTON 61
14. STOKE CITY 59
15. BLACKBURN 58
16. BIRMINGHAM 56
17. NEWCASTLE 52
18.WIGAN  43
19. WEST BROMWICH ALBION 28
20. BLACKPOOL 9

TV INNTEKTER (TALL OPPGITT I MILLIONER £)

1. MAN UTD 104
2. ARSENAL 85
3.LIVERPOOL 80

16. NEWCASTLE 16

LØNNSUTGIFTER I PROPORSJON IFORHOLD TIL TURNOVER I %

1.BLACKPOOL 144 !!!!!
2. MAN CITY 106!!!!
3. WIGAN 91!!!
4. NEWCASTLE 90!!!

NETTOGJELD OPPGITT I MILLIONER £

1. CHELSEA 734
2. MAN UTD 590
3. FULHAM 190
4. NEWCASTLE 150
5. ARSENAL 136
6.LIVERPOOL 123
7.ASTON VILLA 110
8. BOLTON 93
9. WIGAN 73
10.SUNDERLAND 66
11. TOTTENHAM 65
12. EVERTON 45
13. CITY 41
14. WESTHAM 34
15.BLACKBURN 21
16. BIRMINGHAM 16
17. WEST BROMWICH ALBION 10
18. STOKE 8
19. WOLVERHAMPTON 0
20. BLACKPOOL 0

« Siste redigering: 01. Sep. 2011, 13:53 av Juma »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10119 på: 01. Sep. 2011, 13:50 »
Brown har ihvertfall fått en god start i Sunderland. Man of the match i 2 av 3 kamper sålangt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10120 på: 01. Sep. 2011, 13:50 »
Tror det er høyere potensiale i lag 2 der, dersom spillet sitter tror jeg det laget kan spille virkelig god fotball. Med lag 1 deiser vi ballen opp mot Carroll og håper at noen kommer på andreballen. Av lag 1 er det egentlig bare Enrique jeg vil savne veldig, han er klasse. Carroll, Barton og Nolan kan erstattes - problemet er vel at det har vi bare delvis gjort.

Enig. Men alt er avhengig av hvordan spillerene vi har kjøpt inn utvilker seg. Vi har alltid en tendens til å anta at spillere som våre konkurrenter kjøper inn vil gjøre det godt, mens våre ervervelser vil floppe. O Shea og Brown vil være giganger i forsvaret til Sunderland. Men Obertan og Ba vil suge lut. Å være så negativ til vårt eget lag blir litt feil mener jeg: Makspotensialet i 2. laget er stort. Obertan har talent til å overgå Barton, glatt. Santon kan bli like god som Enrique og at Cabaye er en bedre fotballspiller en Nolan er det liten tvil om. Ba skåringsstatistikk er imponerende. Så hvis alle brikkene faller på plass kommer vi til å få en god sesong.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10121 på: 01. Sep. 2011, 13:53 »
DEMBA BA

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10122 på: 01. Sep. 2011, 13:53 »
Joda, Juma jeg tror alle er klar over at Newcastle har det tøft økonomisk. Men det er ikke alltid at å spare på alt er løsningen. Hadde Ashley vist litt ambisjoner hadde vi kanskje hatt 52.000 på SJP mot Fulham og ikke 42.000. Mest sannsynlig hadde sponsorene vært mer keene på å sponse oss. Sky hadde vært ivrigere på å vise oss direkte på tv.

Som jeg skrev i stad: Sånn vi holder på nå så er vi på vei til å bli nye Wigan.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10123 på: 01. Sep. 2011, 13:53 »

Hehe... Kan være enig i Cabaye og Marveaux/Obertan. Santon er jeg ikke enig i, og å si at Ba er en verdig erstatter for Ba er jo ren sprøyt. Hvis du faktisk mener det blir jeg sjokka.

Santon er jo en ren erstatter for Enrique, om han er like god er en annen sak. Men vi fikk i det minste inn en erstatter!

Juma: Var faktisk ikke klar over at tallene var så stygge, det der ser faktisk veldig skummelt ut!! At Ashley er en idiot er det liten tvil om, hvilken person med hodet på rett plass kjøper en klubb som ligger så jævelig an!?
« Siste redigering: 01. Sep. 2011, 13:55 av Kesse »

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10124 på: 01. Sep. 2011, 13:56 »
Alle tallene til Juma er med inntekene fra Championship. I 2009 hadde vi en turnover på £101m som ville plassert oss på en pen 7. plass sammenlignet med disse tallene. TV inntekene vil hvert fall tre doble seg.