20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1293013 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10080 på: 01. Sep. 2011, 12:53 »
Barton nevner 4 som vil forsvinne innen 1 år: http://www.caughtoffside.com/2011/09/01/joey-barton-names-four-newcastle-united-players-to-leave-within-12-months/?

Tror han får rett i 3/4. Krul blir nok enda en stund, men at de andre forsvinner er jeg også nesten 100% sikker på!

Enig, tipper også at Tiote, Colo og Jonas forsvinner innen neste sommer. Krul har vi nok mulighet til å holde på et par år til. Vi får se, selv om jeg er OK fornøyd med sommeren, er jeg ikke like optimistisk med tanke på fremtiden. Jeg klamrer meg til et lite håp om at Ashley gjør alle disse forandringene for at det skal bli lettere å selge klubben.

Alt er avhengig av hvordan klubben gjør det. Barton er bare bitter over at ingen større klubber ville ha ham.

Jeg er optimistisk til 1000. En mer lovende stall har vi ikke hatt på lenge.Stort makspotensiale. Vi er kanskje bare 2 spillere i fra å hevde oss mot de fleste lag, bortsett fra topp 4.

Greit at vi har et stort makspotensialet, men vist 2 spilllere skal inn, må også 2 spillere ut.... Ser ut som det er fasiten..

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10081 på: 01. Sep. 2011, 12:57 »
Barton nevner 4 som vil forsvinne innen 1 år: http://www.caughtoffside.com/2011/09/01/joey-barton-names-four-newcastle-united-players-to-leave-within-12-months/?

Tror han får rett i 3/4. Krul blir nok enda en stund, men at de andre forsvinner er jeg også nesten 100% sikker på!

Enig, tipper også at Tiote, Colo og Jonas forsvinner innen neste sommer. Krul har vi nok mulighet til å holde på
 et par år til. Vi får se, selv om jeg er OK fornøyd med sommeren, er jeg ikke like optimistisk med tanke på fremtiden. Jeg klamrer meg til et lite håp om at Ashley gjør alle disse forandringene for at det skal bli lettere å selge klubben.

Alt er avhengig av hvordan klubben gjør det. Barton er bare bitter over at ingen større klubber ville ha ham.

Jeg er optimistisk til 1000. En mer lovende stall har vi ikke hatt på lenge.Stort makspotensiale. Vi er kanskje bare 2 spillere i fra å hevde oss mot de fleste lag, bortsett fra topp 4.

Hvis Saylor blir skadet igjen så får du se din favoritt Simpson som stopper. Utrolig at vi ikke var mer etter en stopper.  Er alle skadefri har vi et bra lag, men når skadene kommer vil vi få store problemer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10082 på: 01. Sep. 2011, 13:00 »

Enig, tipper også at Tiote, Colo og Jonas forsvinner innen neste sommer. Krul har vi nok mulighet til å holde på et par år til. Vi får se, selv om jeg er OK fornøyd med sommeren, er jeg ikke like optimistisk med tanke på fremtiden. Jeg klamrer meg til et lite håp om at Ashley gjør alle disse forandringene for at det skal bli lettere å selge klubben.

Det der er en jævli tanke.... Kontuinitet ofres ikke en tanke, og vi må stadig catche opp, istedenfor å fylle på med mer kvalitet i laget. Er bare å be til alt som finnes om at det kommer noen nye eiere iløpet av vintern...

Tror du trenger en liten reality check Kyrre..Vi er ennå ikke i en posisjon til å beholde våre beste spillere..Se på Liverpool,de klarte ikke å beholde Torres, eller Mereles. Arsenal mistet Fabregas og Nasri. Dette er klubber de siste årene har hatt større sportslig suksess enn oss, så derfor blir det totalt urealistisk at vi skal være enda flinkere enn dem på dette området. Spiller Colo som en gud resten av sesongen er det helt naturlig at de aller største klubbene blir interesserte..Og slik kommer det alltid til å være så lenge vi ikke er etablert som et CL-lag

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10083 på: 01. Sep. 2011, 13:05 »
Som Are nevner, sjå på Everton og Blackburn. Har me det virkleg verre ein dei?
Nei men for helvette da. Skal vi hele tiden se på om vi er dårligst eller ikke? Ok, Swansea har en dårligere spissrekke enn oss så da er det greit. Hva for noe piss er det?

Vi har £35mill i banken og ble lovet en spiss 100%. At vi ikke får inn dette er en skam. Latterlig!

Støtter Parker 100% i denne diskusjonen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10084 på: 01. Sep. 2011, 13:09 »
Jo, du sprer bullshit. At folk overhode kan prøve å forsvare at vi ikke har klart å hente inn en spiss med £35mill i banken og 7mnd på å speide er helt vanvittig.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10085 på: 01. Sep. 2011, 13:11 »

Det der er en jævli tanke.... Kontuinitet ofres ikke en tanke, og vi må stadig catche opp, istedenfor å fylle på med mer kvalitet i laget. Er bare å be til alt som finnes om at det kommer noen nye eiere iløpet av vintern...

Tror du trenger en liten reality check Kyrre..Vi er ennå ikke i en posisjon til å beholde våre beste spillere..Se på Liverpool,de klarte ikke å beholde Torres, eller Mereles. Arsenal mistet Fabregas og Nasri. Dette er klubber de siste årene har hatt større sportslig suksess enn oss, så derfor blir det totalt urealistisk at vi skal være enda flinkere enn dem på dette området. Spiller Colo som en gud resten av sesongen er det helt naturlig at de aller største klubbene blir interesserte..Og slik kommer det alltid til å være så lenge vi ikke er etablert som et CL-lag

Man trenger ingen reality check, fordi man mener det er kjipt at klubben shipper ut tre-fire fra første elleveren hver sommer....HVIS det skulle være tilfelle også neste sommer..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10086 på: 01. Sep. 2011, 13:12 »
Bare se på Tottenham det. Hvordan klarte de å la være å selge Modric?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10087 på: 01. Sep. 2011, 13:13 »
Som Are nevner, sjå på Everton og Blackburn. Har me det virkleg verre ein dei?
Nei men for helvette da. Skal vi hele tiden se på om vi er dårligst eller ikke? Ok, Swansea har en dårligere spissrekke enn oss så da er det greit. Hva for noe piss er det?

Vi har £35mill i banken og ble lovet en spiss 100%. At vi ikke får inn dette er en skam. Latterlig!

Støtter Parker 100% i denne diskusjonen.

Vi har ikke 35 millioner.Hvor naiv går det an å være..Utgangspunktet for diskusjonen er at at MA har alltid sagt at Carrolls salgssum går med til å finansiere agenthonorarer, lønninger og overgangssum.. Dette har vært hans finanspolitikk hele tiden.. I tillegg har vi 1 milliard i gjeld. For meg er det fortsatt uforståelig at enkelte ennå ikke fatter den økonomiske situasjonen klubben er i. Vi er ikke City, eller Chelsea. Derfor må klubbens utgifter og inntekter alltid balanseres.

Et eksempel.. Cabaye kostet £4.5, i tillegg kommer sannsynligivs ett agenthonorar på 1 til 2 millioner..Og han har en lønn på ca £50 i uka over 5 år. Det vil si at vi på EN god spiller kommer til å bruke rundt £19 millioner over hele kontraktsperioden, eller 2/3 av Carrolls salgssum. Så lenge MA regner på denne måten, har vi brukt opp alle pengene. PUNKTUM.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10088 på: 01. Sep. 2011, 13:15 »

Respekt av klubben, men han representerer heller unntaket fra regelen..Ellers er det dungevis av eksempler det siste året på spillere som klager seg vekk..Er resten av klubbene også inkompetente da eller?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10089 på: 01. Sep. 2011, 13:16 »
Hvordan har Fulham da råd til å hente Ruiz? Hvordan har Sunderland råd til Wickham? Hvordan har Aston Villa råd til N'Zogbia? Hvordan har West Brom råd til Long?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10090 på: 01. Sep. 2011, 13:17 »
Skal Pardew sei: "Nei, trur ikkje me får ein spiss".

Hadde det vore bedre?  ::)

Problemet er så enkelt som at Pardew har gitt fansen forhåpninger, og fans som har blitt skuffet før, bli enda mer skuffet igjen neste gang. Så enkelt er det.

Jeg er enig i at det aller meste ikke er så svart\hvitt og enkelt som noen skal ha det til. Men jeg skjønner frustrasjonen. Også etter at Ba ankom så ble det sagt at klubben ønsket to spisser til, som deretter ble redusert til én. Denne ene kom til å komme, vi måtte bare være tålmodige, og nå er det for sent. Derav skuffet, og mange har vært skuffet før. Derav enda mer skuffet. Det syns jeg ikke er så vanskelig å forstå.

Og som Joakim presiserte her før meg, det har vært nok av tid siden "Maiga-overgangen" ble komplisert til å jobbe mer intenst med flere. At enkelte hevder at spisser har blitt tilbydt Newcastle er jo bare som å helle bensin på bålet til fansen. Om det er noe hold i det eller ikke, vil deretter komme i andre rekke.

Deretter igjen så er det nå Pardew sin oppgave å svare på disse kjipe spørsmålene som selvfølgelig er nødt til å komme. Han svarer så godt han kan, men har dessverre ikke så mye han skulle ha sagt. Ergo er han fanget mellom borken og veden. Og jeg misunner ham ikke!

Til slutt så kan vi oppsummere med at klubben vår har jobbet aktivt på overgangsmarkedet i sommer, og relativt bra også, håper vi -dommen kommer i mai. Men er jobben god nok når et åpenbart mål IKKE ble oppfylt. Vel, her på kontoret, og på de fleste andre arbeidsplasser, ville svaret på det spørsmålet vært et NEI. Venstrebackproblemet dro ut lenge nok bare det, men det gjorde jo ikke noe når det løste seg til slutt. Denne spissen som skulle komme, kom IKKE. Da er det ikke godt nok. Og da er det lov å være skuffa!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10091 på: 01. Sep. 2011, 13:18 »

Fordi de gjorde ved et salg av Berbatov mange gode valg som har gjort de til en "toppklubb", men det er ikke så lenge siden Tottenham solgte deres "Carroll" få timer før vinduet stengte. Hvem vet, kanskje vi kan si nei til bud på 30mp for Cabaye om 2 år.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10092 på: 01. Sep. 2011, 13:18 »

Respekt av klubben, men han representerer heller unntaket fra regelen..Ellers er det dungevis av eksempler det siste året på spillere som klager seg vekk..Er resten av klubbene også inkompetente da eller?
Forskjellen er at de andre klubbene erstatter spillerne de selger. Liverpool solgte Torres, men henta inn Suarez og Carroll, samt at de har satsa videre i sommer. Arsenal hentet Mertesaker, Park, Arteta og Benayoun.

atle81

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10093 på: 01. Sep. 2011, 13:19 »
Det virker som at folk har vanskelig å forstå at det er ikke bare å kjøpe seg til mål, spilleren må passe inn hos oss, være riktig pris og være lysten på å komme til oss. Det et ikke som å spille fotball manager på dataen, er ikke slik at man alltid får det man vil. Og jeg vil heller ha de spissene vi har en å bruke opp 10mill pund på en avdanka spiller. Mener at den troppen vi har er en av de bedre vi har hatt på mange år og vi har en mye bedre økonomi, noe som er viktig i disse tider.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10094 på: 01. Sep. 2011, 13:20 »

Fordi de gjorde ved et salg av Berbatov mange gode valg som har gjort de til en "toppklubb", men det er ikke så lenge siden Tottenham solgte deres "Carroll" få timer før vinduet stengte. Hvem vet, kanskje vi kan si nei til bud på 30mp for Cabaye om 2 år.
Joda, men forskjellen er at Tottenham er en klubb som satser. Selges det en spiller, så blir pengene brukt på en ny spiller. Selger vi en spiller, så blir pengene "brukt" til agenthonorarer, oppgradering av treningsfeltet, ny kaffemaskin til Ashley, nye tenner til Llambias osv.