20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292965 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10035 på: 01. Sep. 2011, 11:34 »
Hjelper lite med overskudd på transfers, når resten av klubbøkonomien er skral.  Som diskutert hundre ganger før.

Spar meg. Latterlig. Vi var lovet alle pengene inn i STALLEN. Vi har brukt rundt £1m. Det er absolutt ingen unnskyldning, what so ever. En spiss skulle vi ha, 100%. Det var alt de fleste ønsket.  At folk kan finne på unnskyldninger for at vi ikke har fått denne, er helt utrolig.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10036 på: 01. Sep. 2011, 11:35 »
Tottenham solgte spillere i sommer for 30mp og kjøpte kun for 5mp, ikke bare oss som går med overskudd.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10037 på: 01. Sep. 2011, 11:38 »
£10 millioner er ikke det jeg vil kalle røverkjøp. Synes du opptrer litt naivt ifht hvor enkelt det er å få tak i spillere Parker. TRE spisser ville ikke til oss, og i ingen av disse tilfellene var det snakk om penger. Så at klubben sparer seg til fant blir ikke helt riktig. I tillegg kommer de faktorene som jeg tidligere har nevnt, spillestil, alder etc, små men viktige detaljer klubben tidligere ikke så på. Vi har penger, men vi vil ikke bruke dem på feil type spillere.

Forøvrig, det er snakk om enormt mye informasjon som må behandles for å få tak i spillere. For hver posisjon må dungevis av kandidater sorteres ut. Carr reiser hele Europa, folk snakkes med, papirer samles osv.  Etter en seleksjonsprosess sitter Pards og co igjen med 3/4 kandidater hvor hver posisjon. Dette sendes videre til styret som skal arbeide med saken. Hver spiller har en agent (minimum) og i tillegg må vi forhandle med selgerklubb. Kontakter etableres (gjerne flere måneder i forveien) og inkrementelle forhandlinger vil skje, hvor man kanskje justerer forhandlinger med en spiller basert på fremskritt gjor hos en annen. Med andre ord kan klubben forhandle med 12-13 agenter samtidig, og like mange klubber. Dette blir ikke bedre av agenter som setter klubber opp mot hverandre, og kanskje gir alt annet enn sportslige råd til sine klienter.  Og hvis man er så enige å bli enige med agentens bit av kaken og kjøpssummen, så kommer spillerkontrakten

Konklusjonen er at dette er en langtekkelig prosess, hvor det ikke er bare å knipse med fingrene. Spesielt når man har over 1 milliard i gjeld, så må kjøpet balanseres opp mot klubbens økonomi.

Vi har hatt uttallige måneder på oss til å lete opp en erstatter til Carroll, da vi ikke klarte å erstatte han i januar, men valgte å ta pengene. Vi har hatt mer enn nok av tid. Vi kunne hatt Roux for £7m, visstnok Maiga for £9m osv. Alt går på at man ikke er villig for å betale for hva man selv har satt seg opp i. Det finnes ingen unnskyldninger. At folk ENDA skal unnskylde det styret holder på med er krampaktig latterlig.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10038 på: 01. Sep. 2011, 11:39 »
Tottenham solgte spillere i sommer for 30mp og kjøpte kun for 5mp, ikke bare oss som går med overskudd.

Tottenham fansen ble ikke lovet en spiss 100%. Det er det som er essensielt her, selvom vi har penger til å kjøpe mer.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10039 på: 01. Sep. 2011, 11:42 »

Tottenham fansen ble ikke lovet en spiss 100%. Det er det som er essensielt her, selvom vi har penger til å kjøpe mer.

Jeg er enig i at det er idiotisk, ikke noe å si på det, og det er ingen unnskyldning for at vi ikke har bedre dekning på spissplassen. Men isolert sett er jeg allikevel fornøyd med sommeren, føler vi er bedre nå enn det vi var i juni.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10040 på: 01. Sep. 2011, 11:43 »
Hjelper lite med overskudd på transfers, når resten av klubbøkonomien er skral.  Som diskutert hundre ganger før.

Spar meg. Latterlig. Vi var lovet alle pengene inn i STALLEN. Vi har brukt rundt £1m. Det er absolutt ingen unnskyldning, what so ever. En spiss skulle vi ha, 100%. Det var alt de fleste ønsket.  At folk kan finne på unnskyldninger for at vi ikke har fått denne, er helt utrolig.

Hallo..Alle pengene har gått inn i stallen, hvis vi inkluderer lønniger, sign on fee etc.  Når spillerene IKKE vil til oss, er det lite vi kan gjøre..Det er ikke klubbens feil. Klubbenhar heller ikke tid eller ressurser til å velge fra ubegrenset utvalg spillere som det satses på..Det er heller snakk om å trekke ut en liten gruppe, som man  konsenterer kreftene rundt. : altså 3-4 spillere på hver posisjon. Hvis ingen av dise går er det fint lite man kan gjøre..Man detaljstuderer ikke 30 spisser og går i forhandlinger med samtilige..Det går bare ikke.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #10041 på: 01. Sep. 2011, 11:44 »
@17Parker: Hvis du hadde giddet å leste det Inspektøren faktisk skriver (istedet for bare å quote hele innlegget) ser du at han ikke unskylder dem. Han påpeker kun mer bak å få noen på plass enn bare å dishe ut cash og at det er for lett å bare si "udugelige idioter".
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10042 på: 01. Sep. 2011, 11:46 »
Igjen minner jeg om en spiller som heter Demba Ba, som visstnok er spiss og har ankommet i sommer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10043 på: 01. Sep. 2011, 11:48 »
Parker: Kanskje klubben fant ut at Roux ikke var spillertypen vi trengte? Kanskje han heller ikke ville..Kanskje klubben krevde for mye for ham. Souchoux nektet å selge Maiga før de fikk inn en erstatter.. Og de klarte ikke å få tak i Gradel.  Kanskje fordi de mente at St. Etienne betalte overpris, eller så hadde de selv ikke økonomi til å betale Gradels reelle verdi.

Det er mye som skjer i kulissene som vi ikke vet noen ting om. Alt trenger ikke nødvendigvis å være klubbens feil.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10044 på: 01. Sep. 2011, 11:48 »
@17Parker: Hvis du hadde giddet å leste det Inspektøren faktisk skriver (istedet for bare å quote hele innlegget) ser du at han ikke unskylder dem. Han påpeker kun mer bak å få noen på plass enn bare å dishe ut cash og at det er for lett å bare si "udugelige idioter".

Akkurat!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10045 på: 01. Sep. 2011, 11:49 »

Hallo..Alle pengene har gått inn i stallen, hvis vi inkluderer lønniger, sign on fee etc.  Når spillerene IKKE vil til oss, er det lite vi kan gjøre..Det er ikke klubbens feil. Klubbenhar heller ikke tid eller ressurser til å velge fra ubegrenset utvalg spillere som det satses på..Det er heller snakk om å trekke ut en liten gruppe, som man  konsenterer kreftene rundt. : altså 3-4 spillere på hver posisjon. Hvis ingen av dise går er det fint lite man kan gjøre..Man detaljstuderer ikke 30 spisser og går i forhandlinger med samtilige..Det går bare ikke.

Det er da flere spillere som har uttalt at de vil til oss. Problemet er at vi ikke vil betale. Alle pengene er ikke blitt brukt på stallen, den må du bare gi slipp. Hovedpoenget er at man ble lovet en spiss, flere kvalitetsspisser ønsket å komme (ifølge lokaljournalister) vi spillte vanskelige. Da kommer det naturligvis ingen.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10046 på: 01. Sep. 2011, 11:50 »
Igjen minner jeg om en spiller som heter Demba Ba, som visstnok er spiss og har ankommet i sommer.

Jeg minner om at vi likevel var lovet en sårt trengt spiss, 100%.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #10047 på: 01. Sep. 2011, 11:50 »
Ikke ofte jeg har newcastle-relaterte drømmer, men i natt var det altså El Hadji Diouf som nummer 9 det var fokus på. Skremmende

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10048 på: 01. Sep. 2011, 11:52 »

Jeg minner om at vi likevel var lovet en sårt trengt spiss, 100%.

Jeg ber om at du finner frem den lovnaden, ETTER at Ba var kommet inn. Og nei, "we would definitely like to sign another striker" e.l. er ingen lovnad.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10049 på: 01. Sep. 2011, 11:52 »

Det er akkurat det jeg svarte på. Essensen. Jeg trenger ikke å legge ut lange forklaringer på noe som er såre enkel. Det er utrolig hvor lett mange tar på det.