20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1302747 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #9465 på: 31. Aug. 2011, 13:44 »
Er det kun jeg som ser på Demba Ba som en "erstatter" for Carroll? Eventuelt, hvem er det han ellers erstatter? Han kommer jo i tillegg til de spissene vi hadde andre halvdel av fjorårssesongen. Og nei, jeg regner ikke med Shefqi Kuqi.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9466 på: 31. Aug. 2011, 13:44 »
Problemet er jo alle spissa targeta har sagt nei.
Cisse har jo ikke sagt nei. Hvorfor vente til siste uka? Vi burde vært forut for dette.

Men KLUBBENE sier nei..I prinsippet er spilleren klubbens eiendom ut kontraktsperioden.En transfer er avhengig av at flere parter blir enige: agent - kjøpsklubb, spiller - kjøpsklubb, selgende klubb og kjøpsklubb..Dette blir enda vanskeligere når vi faktorere inn at flere klubber kan være interesserte..Agentene kan da sette klubbene opp mot hverandre..De kan gi dårlige råd til spilleren osv..Alt dette gjør en transfer et komplisert stykke arbeid.
« Siste redigering: 31. Aug. 2011, 13:46 av InspectorC »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9467 på: 31. Aug. 2011, 13:46 »
De skulle ha forhandlet frem avtaler med forskjellige klubber tidligere i sommer, sånn at når den første sa nei, så lå nr 2 klar osv.
Da hadde vi ikke havnet i denne situasjonen.

Man skal være forsiktig med å opptre på den måten, det kan gi dårlige kort på hånden i forhandlinger. I tillegg så fremstår man ikke som særlig profesjonell eller redelig ovenfor klubber og spillere om man driver og byr på en hel rekke spillere på samme tid.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9468 på: 31. Aug. 2011, 13:46 »
Det er ikke sånn man forhandler. Priser avhenger i sted og tid og hvilke spillere som er på vei inn til den selgende klubben. Det er ikke bare å "ha ting klart og kjøpe når man vil". Sånn er det kun Chelsea og Man City som  har råd til å tenke. Timing er alt, om man skal gjøre gode kjøp.

Den ferien de fleste managere og klubbdirektører tar seg i juli derimot, virker snodig. Men det gjelder tilgjengjeld alle klubber. Masse transferaktivitet i juni, nesten ingen i juli og så eksploderer det i august igjen.
Oscillons From The Anti-Sun

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #9469 på: 31. Aug. 2011, 13:47 »
nå har vi gjort noen gode signeringer tidligere i sommer, en en i går som er meget bra.
Men det er jo spiss som har vært hoved målet siden januar. virker som de vil ha kvalitet inn der, men det hjelper ikke når vi ikke er villige til å ble opp det en kvalitets spiss koster.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9470 på: 31. Aug. 2011, 13:47 »
Jobbet overtid i går for å få fri i dag for å følge med på deadline day ;D

Sitter på forumet på Ipaden, Sky på pcen også blir det FC football på tven fra 18:00 :P

Haha! Herlig! Selv har jeg spart opp slik at jeg kun har eksporteringsjobber(sitteogventepåting-jobber) i dag, så da jobber jeg i ca 5 min om gangen, så har jeg 1-2 timer til å sikle på rykter før jeg må sette ignag en ny eksport :D

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #9471 på: 31. Aug. 2011, 13:50 »
Joe Cole er lånt ut til Lyon for et år?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9472 på: 31. Aug. 2011, 13:50 »
Er skammelig om vi sitter å hører Pardew prate i morgen om at vi ikke kunne klare å finne en spiss, og at vi venter til Januar. Vi har hatt sju jævla måneder til å skaffe oss en erstatter for Carroll. Likevel, jeg tror det ordner seg og at vi får en brukbar spiss i kveld. Enten det er snakk om en etablert spiss, eller et spisstalent. Har det på følelsen...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9473 på: 31. Aug. 2011, 13:53 »
Joe Cole er lånt ut til Lyon for et år?

Lille
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #9474 på: 31. Aug. 2011, 13:54 »
Er jeg så tett i hodet og kvalm at jeg hørte så feil :-[

Vegard Nilsen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #9475 på: 31. Aug. 2011, 13:55 »
Er ikke bekymret over at klubben ikke har forsøkt seg i sommer. Vi har rett og slett blitt nedprioritert av spillerne vi har prøvd oss på. Blitt avslått av spillernes eiere osv. Vi har ikke råd til å kaste 35mp etter spillere.

Det som er mest forstyrrende er at vi ikke gir de 8m euro som står i klausulen til Roux. Men Roux er vel muligens ett alt for usikkert kort for Ashley etter 6 mål i ligue 1 forrige sesong. Noe som muligens kan være forståelig.

Husker jo sist gang the fat man brukte penger. Den tiden sliter klubben økonomisk med enda. Betaler spillere som smith møkkalønninger som vi godt kunne ha vært foruten. Etter ett salg av Carroll virker det endelig ut som om klubben kan være på vei på fote igjen. Folk spør seg hvor pengene av tv rettighetene har blitt ut av? Vel mye penger får bort til at 52000 ikke er på stadion hver kampdag lenger. Mot fulham var det magre 42000.

Mens vi samtidig har måttet tåle ett nedrykk hvor mye penger tapes i premiepenger, tvpenger. Dette må tjenes inn igjen. Vi hadde samtidig ingen sponsor penger igjen når Ashley tok over etter en viss genistrek av freddy shepherd.

Til tross for dette har vi trimmet lønnsbudsjettet. Og vi er fremdeles ett ambasiøst valg for mange fotballspillere rundt om i Europa. Hba, Cabaye, Santon har alle sammen funnet veien hit med glede. Skal vi prøve å skru klokken to år fram i tid trur jeg vi kan friskmelde klubben økonomisk. Vi kommer til å ha en selvdrivende klubb. Den kan betale for seg når det gjelder overganger og er ikke avhengig av at Ashley må finne frem nettbanken sin.

Om som mange mener er at supporterne burde tatt over klubben hadde vi aldri klart å drifte den. Ingen hadde hatt råd til å betale regningene som var utestående. Ashley har alene reddet klubben fra økonomisk ruin. Men tror ærlig at trenden er på tur å snu nå. Det er faktisk en plan at innen 5 år er klubben konkurransedyktig på alle plan. Vi er kanskje ikke med i den gjeveste cupen i verden. Men vi er konkurransedyktig mtp seldreven klubb som har råd til det den trenger når den trenger det.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9476 på: 31. Aug. 2011, 13:57 »
Roux er på vei til Schalke
Oscillons From The Anti-Sun

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #9477 på: 31. Aug. 2011, 13:58 »
Trodde han hadde allerede?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9478 på: 31. Aug. 2011, 14:01 »
noen linker til skysport noen?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #9479 på: 31. Aug. 2011, 14:01 »
Stoke har gitt opp Bentner sier sky?
Noen som tror vi prøver oss?