20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1309673 ganger)

0 medlemmer og 8 gjester leser dette emnet.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8520 på: 26. Aug. 2011, 10:37 »
Kan ikke gi bort noe som ingen ønsker. Håper Pieters kommer nå, og kanskje også Santon. Det hadde vært et fint boost, selv om vi trenger spiss før høyreback.

MvH,
MortenM, fan av å selge high earners og satse ungt.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8521 på: 26. Aug. 2011, 10:54 »
Situ er eit stort stoppertalent frå RC Lens, som har imponert på prøvespel.

Andy: Det er så jævla spot on. Folk henger seg så jævla opp i kor mykje peng me har brukt, og ikkje kva kvalitet me har fått.

mvh
Christian, også ein fan av Ashley sin lønning og overgangspolitikk.

Du mener vel boris., ikke Andy. :) Men er også veldig enig i det boris. sier.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8522 på: 26. Aug. 2011, 10:56 »
Jeg vil tidvis spy av denne konstante evnen til enkelte til å maskert rakke ned på "hatere" som verdsetter Joey Barton - og tilegne oss meninger vi ikke har. Patetisk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #8523 på: 26. Aug. 2011, 11:01 »
Lurer på hva folk mener om Ashley sin forhandlingsteknikk om vi faktisk får Pieters så billig.

"Så billig"? Vet ikke om jeg er dårlig oppdatert, men ifølge The Sun-linken, ser det ut som 6,8 mill... Fat Mike prøvde seg med et bud på 4 mill for noen dager siden. Jeg synes ikke oppi 7 mill er "billig" for en venstreback :)

Jeg er helt enig i at det er lattis med penger > kvalitet! Men likevel kan jeg være litt enig med dem. Det er deilig å se at Ashley FAKTISK strekker seg, om han får et bud avslått. Da tenker jeg på Gervinho, Gameiro++, der vi fikk avslått bud, og dermed var spilleren uaktuell. Selvfølgelig er det ugunstig for klubben å måtte strekke seg økonomisk, men det viser i alle fall noe vi har manglet hele sommeren; ambisjoner! :)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8524 på: 26. Aug. 2011, 11:01 »
Fransk media melder at me har auka budet vårt på Aly Cissokho til ?10m.

Betyr det at Pietersdealen begynner å gå dårlig? Merkelig, men også bra at klubben tør å by litt penger på en så god spiller. :) Tviler sterkt på at vi kjøper begge tho om ikke Pieters skal bli brukt som stopper, noe vi egentlig ikke trenger. (Saylor og Colo ftw! :D)

Anders Nordeide: 6.8 mill for en Nederlandsk landslagsspiller som har 4 år igjen av kontrakten er billig..
« Siste redigering: 26. Aug. 2011, 11:06 av thomashaer »

Simmi

• Gjest
« Svar #8525 på: 26. Aug. 2011, 11:09 »
Jeg vil tidvis spy av denne konstante evnen til enkelte til å maskert rakke ned på "hatere" som verdsetter Joey Barton - og tilegne oss meninger vi ikke har. Patetisk.
+1000000000000000

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #8526 på: 26. Aug. 2011, 11:16 »
Christian snakka vel om Smith sånn som jeg leste det. Barton e bæst! :) Håper inderlig han får ny kontrakt ut karrieren med NUFC.

svell

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #8527 på: 26. Aug. 2011, 11:16 »
Etter kampen i går ser da vel alle at vi ikke trenger noen nye spillere i det hele tatt?
Raylor spiller venstreback resten av sesongen, samtidig som han scorer mål. Ergo, vi trenger ikke ny venstreback, og vi trenger ikke ny spiss. Raylor= to for en.
Når vi er inne på transfer/lønnspolitikken til Ashley burde jo det passe perfekt? ;D

Så over til den seriøse delen.

Jeg er også en fan av det at Ashley har innført et lønnstak, så lenge lønnstaket justeres etter klubbens økonomiske situasjon, begge veier. Økonomien MÅ være i orden, det har jeg hele tiden ment. Det er ikke dermed sagt at jeg elsker alt Ashley driver med. Han er på godt og vondt, som med alt annet.

Selv er jeg en stor fan av Barton, fordi jeg elsker slike spillere som han. Hva hadde engelsk fotball vært uten? Jeg vil derfor savne Barton, men skjønner hvorfor klubben kvitter seg med han.

Når det er sagt, om vi får inn Pieters/Cisshoko, samt en spiss vil jeg si overgangsvinduet per dags dato ser bra ut. I mine øyne er det for tidlig å vurdere før spillerne og laget har vist seg over tid. Vi kan ha vunnet i lotto, og vi kan, om alt går til helv***, sitte med svarteper.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8528 på: 26. Aug. 2011, 11:19 »
Trur Barton kan være nøkkelen til kor mange som kjem inn, pga han tar ein stor del av lønningskaka. For me har desverre alt for store lønningsutgifter, tros det er hardt å stikke fingeren i jorda å inndrømme det for enkelte "hatere" her inne.

Og desse må ned, og det er ikkje utan grunn at ein spelarar som Kevin Nolan er solgt.

Tja, hvis man skal tro noen av pressen så er Barton på £52 000 pund i uka. Hvis han drar nå vil vi da spare rundt £2,5m + eventuelt litt mer pga bonuser. Kan ikke se at et slikt beløp skal ha mye å si når de nye spillerne også skal ha lønn i tillegg til at vi skal betale for dem.

Etter denne sesongen vil det se bedre ut mtp lønninger når særlig Smith og Barton drar og i tilegg har Guthrie og Løvenkrands kontrakt som går ut. Som tidligere nevnt skal det også bli interessant å se hva som skjer med Colo neste sommer. Vi skulle selvfølgelig gjerne hatt lavere lønninger, men alle de som tjener godt har blitt signert under Ashley så vi har bare oss selv å takke. At vi har sluttet med å dele ut høye lønninger har jeg også liten tro på når vi henter Marevaux og Ba på free transfer. Som Geremi og Viduka er det naturlig at spillere på free transfer får høy lønn.

Pieters har jeg aldri sett spille så for avgjøre om prisen vi betaler er riktig når den blir klar og han har spilt en del kamper, men det er klart at de ikke virker som vi betaler overpris for en nederlandsk landslagspiller. En ting som virker veldig positivt med han sammenlignet med andre alternativ er at han også kan spille stopper og med Williamson som måtte ut igår ser man med engang hullet eetter at vi ikke hentet inn noen for Campbell.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8529 på: 26. Aug. 2011, 11:21 »
Jeg vil absolutt hevde en like høy kvalmhetsfaktor som følge av enkeltes evner til å rakke ned på alle som forsøker å se enkelte saker fra at annet syn og som underbygger denne argumenteringen med å tillegge oss meninger vi aldri har gitt uttrykk for. Så det er neppe noe nytt de siste dagene hvis det er det man tror.

Venter uansett i spenning nå på en bekreftelse eller to på at spillere er klare. Men håper at all denne rykteflommen rundt backspillere ikke betyr at man har roet ned jakten på en spiss. Det må være andreprioritet etter at en venstreback er på plass!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8530 på: 26. Aug. 2011, 11:25 »
marveaux har vel vært ok?

Eg har kunn sett litt av kampen, men av det eg har sett har han hatt fleire dårlege pasningar. Skikkeleg dårlege.

Hvilken kamp har du sett på.?????????

Han hadde fleire pasningar utan adresse. Eg såg 2.omg og ut... Nei, eg såg Trysil Bergsprett IL-Stord ::)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8531 på: 26. Aug. 2011, 11:28 »
Venter uansett i spenning nå på en bekreftelse eller to på at spillere er klare. Men håper at all denne rykteflommen rundt backspillere ikke betyr at man har roet ned jakten på en spiss. Det må være andreprioritet etter at en venstreback er på plass!

Var jo seriøse rykter i går fra l'equipe da. I tillegg til at vi har vært linket sterkt til Maiga. Har jo lenge vært snakk om Pieters og Cissokho og virker som vi endelig har fått et gjennombrud der så tror du kan det med ro. Virker som vi jobber med begge deler ;)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8532 på: 26. Aug. 2011, 11:31 »
Vi skulle selvfølgelig gjerne hatt lavere lønninger, men alle de som tjener godt har blitt signert under Ashley så vi har bare oss selv å takke.

Vel Smith, Enrique  og Barton ble vel kjøpt før Ashley sin tid, og de har vel ikke fornyet siden den gang? Litt usikker men kan ikke huske det nå i farten iallefall. I tillegg har vi kvittet oss med flere i denne kategorien som Geremi, Owen osv. Så noe av lønnsadelen kan Ashley dele skyld med den forrige adminstrasjonen. Colo og Xisco ble vel hentet under Keegan, så der har han lite han skulle sagt forsåvidt!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8533 på: 26. Aug. 2011, 11:34 »
Var jo seriøse rykter i går fra l'equipe da. I tillegg til at vi har vært linket sterkt til Maiga. Har jo lenge vært snakk om Pieters og Cissokho og virker som vi endelig har fått et gjennombrud der så tror du kan det med ro. Virker som vi jobber med begge deler ;)

Ja det virker slik men det er så altfor mange rykter, og så altfor lite konkret som har skjedd! :) Kombiner dette med at vi har bare dager igjen av overgansvinduet så sliter jeg med å ta det mer ro.  ;D Jeg venter utålmodig i håpet, for disse neste dagene kan være ganske avgjørende for sesongen og løpet videre.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8534 på: 26. Aug. 2011, 11:37 »

+++til tusen(aldri skjønt det greiene med pluss og eit tal :P)

Og kva er dette med at folk skal vera nøgde so lenge mi brukar mest mogleg pengar? Viss mi no får inn vback og ein spisstype som mi treng, so ser eg ikkje korleis ein kan komma å henga ut dei som har er/har vore skeptiske til både Ashley og overgangsperioden. Det er tross alt kunn 5 dagar att til fristen, og det har heile tida vorte sagt at mi skulle henta 2 til.