20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1306461 ganger)

0 medlemmer og 9 gjester leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #8535 på: 26. Aug. 2011, 11:38 »
Fransk media melder at me har auka budet vårt på Aly Cissokho til ?10m.

Betyr det at Pietersdealen begynner å gå dårlig?
Merkelig, men også bra at klubben tør å by litt penger på en så god spiller. :) Tviler sterkt på at vi kjøper begge tho om ikke Pieters skal bli brukt som stopper, noe vi egentlig ikke trenger. (Saylor og Colo ftw! :D)

Anders Nordeide: 6.8 mill for en Nederlandsk landslagsspiller som har 4 år igjen av kontrakten er billig..

Ikke nødvendigvis. Såvidt jeg har forstått så sliter både PSV og Lyon økonomisk, og PSV får garantert med seg at Newcastle er "back in for Cissohko", og hvis PSV da vil ha penger for salg av Pieters så kan de lettere være villig til å godta Newcastles bud i frykt for at Newcastle heller skal velge Cissohko.

Lyon vil ha penger for Cissohko, da frykter de at Newcastle haler i land Pieters.
PSV vil ha penger for Pieters, da frykter de at Newcastle haler i land Cissohko.

Sier ikke at Newcastle byr på en back for å få en annen, men det at klubben jobber med to alternativer kan bare være posetivt og kan også legge noe press på de selgende klubbene som trenger penger.

Selv har jeg nesten ikke sett verken Pieters eller Cissohko (sett Lyon en del i CL, men Cissohko er liksom aldri den jeg har lagt merke til), men ut ifra det jeg har lest virker begge såpass lovende at jeg vil bli fornøyd uansett av hvem av dem som kommer.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8536 på: 26. Aug. 2011, 11:39 »
Vi skulle selvfølgelig gjerne hatt lavere lønninger, men alle de som tjener godt har blitt signert under Ashley så vi har bare oss selv å takke.

Vel Smith, Enrique  og Barton ble vel kjøpt før Ashley sin tid, og de har vel ikke fornyet siden den gang? Litt usikker men kan ikke huske det nå i farten iallefall. I tillegg har vi kvittet oss med flere i denne kategorien som Geremi, Owen osv. Så noe av lønnsadelen kan Ashley dele skyld med den forrige adminstrasjonen. Colo og Xisco ble vel hentet under Keegan, så der har han lite han skulle sagt forsåvidt!

Ashley kom inn i mai 2007. Barton, Enrqiue, Geremi og Smith ble hentet inn den sommeren. Xisco var jo en spiller Keegan ikke akkurat ønsket til klubben og også Colo virket å være en spiller som Wise og den spanske speideren vi hadde da Jimnez (?) ønsket. Det er uansett klubben som gir midlene til å bruke på overganger så syntes man helt klart har noe man skal ha sagt. Tidligere har man vel slitt med lønninger som Owen ja, men disse spillerne er jo ikke i klubben mer.

Jeg venter forsåvidt også utålmodig, men syntes det hvert fall virker som vi har noe på gang. Var jo en periode tidleigere i sommer det var ganske stille.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8537 på: 26. Aug. 2011, 11:42 »
Lurer på hva folk mener om Ashley sin forhandlingsteknikk om vi faktisk får Pieters så billig.

"Så billig"? Vet ikke om jeg er dårlig oppdatert, men ifølge The Sun-linken, ser det ut som 6,8 mill... Fat Mike prøvde seg med et bud på 4 mill for noen dager siden. Jeg synes ikke oppi 7 mill er "billig" for en venstreback :)

De ville vel ha 8, mens vi bydde 6. Ashley ble slakta fordi han ikke bare ga det de krevde (som vanlig).

Juma

• Gjest
« Svar #8538 på: 26. Aug. 2011, 11:45 »
Ryktes flere plasser i franske aviser at vi skal ha lagt inn bud på Cissokho. Budet skal være på 10 mill ? ikke  pund. Sykt hvis vi får begge!

Juma

• Gjest
« Svar #8539 på: 26. Aug. 2011, 11:53 »
Ryktes flere plasser i franske aviser at vi skal ha lagt inn bud på Cissokho. Budet skal være på 10 mill ? ikke  pund. Sykt hvis vi får begge!
Velkommen etter  :P (Les eit par sider bak)

lgrinde/kristoffer: Det er jo eit faktum at lønningane våre er for store i forhold inntekt. Korleis kan det komme å sei at eg prøver å presse ned meininger på dykk? Greit at det ikkje meinar me har for store lønningsutgifter, men det hjelper lite når alle tall motseier det. Desverre, så brukar me for mykje peng på lønn i forhold til kva me får inn.

Sorry, så det nå.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8540 på: 26. Aug. 2011, 12:01 »
Ryktes flere plasser i franske aviser at vi skal ha lagt inn bud på Cissokho. Budet skal være på 10 mill € ikke  pund. Sykt hvis vi får begge!
Velkommen etter  :P (Les eit par sider bak)

lgrinde/kristoffer: Det er jo eit faktum at lønningane våre er for store i forhold inntekt. Korleis kan det komme å sei at eg prøver å presse ned meininger på dykk? Greit at det ikkje meinar me har for store lønningsutgifter, men det hjelper lite når alle tall motseier det. Desverre, så brukar me for mykje peng på lønn i forhold til kva me får inn.

Enig..Selv om £2.5 høres lite ut ifht den totale omsetningen til klubben, kan beløpet gjøre et brukbart innhugg i OVERSKUDDET. I Wankersesongen brukte gikk 90% av inntektene til å betjene lønn. Nå er denne andelen forhåpentligvis redusert..Men har fortsatt et stykke igjen å gå når vi tenker på at UEFA anbefaler en fordelingsprosent på ca 50. I tillegg må folk ikke glemme at NUFC i realiteten skylder MA 1 milliard kroner.. Dvs at så lenge vi ikke er i stand til å øke inntektene VESENTLIG - gjennom å etablere oss på øvre halvdel og fylle ST. James hver kamp, og bli mer attraktive for sponserer og til slutt komme oss ut i Europa, må stallen alltid balanseres. Vi kan ikke ta inn en high earner uten at en ny går ut.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8541 på: 26. Aug. 2011, 12:20 »
Ashley kom inn i mai 2007. Barton, Enrqiue, Geremi og Smith ble hentet inn den sommeren. Xisco var jo en spiller Keegan ikke akkurat ønsket til klubben og også Colo virket å være en spiller som Wise og den spanske speideren vi hadde da Jimnez (?) ønsket. Det er uansett klubben som gir midlene til å bruke på overganger så syntes man helt klart har noe man skal ha sagt. Tidligere har man vel slitt med lønninger som Owen ja, men disse spillerne er jo ikke i klubben mer.

Stemmer det fredd, ser nå at jeg husker feil.  ;) Men Barton og Geremi er vel litt i grenseland hvem som hentet selv om det slettes ikke er utenkelig at Ashley har vært med å godkjenne disse overgangene. Det stemmer at han begynte å kjøpe seg opp i mai 2007 da han kjøpte ut Sir John Hall sin ~42%-andel, men selve overtakelsen skjedde jo endel senere. Den 7. juni gikk styret inn for at man skulle selge klubben til Ashley og innen to uker etter det hadde han majoritet på 80% eierskap. Først den 11. juli ble selve overtakelsen fullført og Mort ble ansatt som styreformann drøye to uker senere, så fra det tidspunktet kan man iallefall si at han hadde full kontroll. Men som jeg sa så husket jeg nok litt feil, og jeg regner med at Ashley i en eller annen kapasitet har gitt grønt lys til kjøp av Geremi (den 3. juli) og muligens Barton (den 14. juni).  :-\

Og det var absolutt ikke meningen å tillegge Keegan skylden for lønningsnivået sånn at det er klart. Det var bare en beskrivelse på hvilket tidsrom jeg snakket om, og ikke hvem eller hva som tilbydte kontraker til spillere. Det er jo selvfølgelig styret som sitter med ansvaret for lønnsnivået og ikke manager. Har uthevet et tillegg så du ser hvem jeg pekte på.

Så noe av lønnsadelen kan Ashley dele skyld med den forrige adminstrasjonen. Colo og Xisco ble vel hentet under Keegan, så der har han (Ashley) lite han skulle sagt forsåvidt!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8542 på: 26. Aug. 2011, 12:25 »
Fransk media melder at me har auka budet vårt på Aly Cissokho til ?10m.

Betyr det at Pietersdealen begynner å gå dårlig?
Merkelig, men også bra at klubben tør å by litt penger på en så god spiller. :) Tviler sterkt på at vi kjøper begge tho om ikke Pieters skal bli brukt som stopper, noe vi egentlig ikke trenger. (Saylor og Colo ftw! :D)

Anders Nordeide: 6.8 mill for en Nederlandsk landslagsspiller som har 4 år igjen av kontrakten er billig..

Ikke nødvendigvis. Såvidt jeg har forstått så sliter både PSV og Lyon økonomisk, og PSV får garantert med seg at Newcastle er "back in for Cissohko", og hvis PSV da vil ha penger for salg av Pieters så kan de lettere være villig til å godta Newcastles bud i frykt for at Newcastle heller skal velge Cissohko.

Lyon vil ha penger for Cissohko, da frykter de at Newcastle haler i land Pieters.
PSV vil ha penger for Pieters, da frykter de at Newcastle haler i land Cissohko.

Sier ikke at Newcastle byr på en back for å få en annen, men det at klubben jobber med to alternativer kan bare være posetivt og kan også legge noe press på de selgende klubbene som trenger penger.

Selv har jeg nesten ikke sett verken Pieters eller Cissohko (sett Lyon en del i CL, men Cissohko er liksom aldri den jeg har lagt merke til), men ut ifra det jeg har lest virker begge såpass lovende at jeg vil bli fornøyd uansett av hvem av dem som kommer.

Helt riktig, standard overgangs-taktikkeri...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8543 på: 26. Aug. 2011, 12:43 »
Vel, jeg syntes hvert fall vi skal vente med å komme med klare konkulusjoner om lønningene før vi har fått sett tallene for i år. Det har lenge sett ut som vi har betalt enorme lønninger, men nå er stallen ganske forandret enn det den var. Hvis vi basseres oss på Guardians tall så er det rikitg som Inspector skriver at vi brukte rundt 90% av inntekten på lønninger. Har lønningene ikke økt alt for mye (var på £47m), mens inntekten har kommet tilbake til £101m i 2009 fra £52m i Championship ligger vi derimot bedre an enn de aller fleste andre.

For å ta noen tall fra våre konkurenter igjen og de er jo sommkjent i PL;
Aston Villa 88%
Stoke 76%
Sunderland 87%
Bolton 74%
Everton (!) 69%

Igjen hjelper ikke dette oss særlig at de andre bruker mye for at vi skal ha en sunn økonomi. Men det viser at NUFC må være en forgangsklubb hvis man skal gå i pluss, slik det virker som mange ønsker, og samtidig ha noen form for ambisjoner.

Dvs at så lenge vi ikke er i stand til å øke inntektene VESENTLIG - gjennom å etablere oss på øvre halvdel og fylle ST. James hver kamp, og bli mer attraktive for sponserer og til slutt komme oss ut i Europa, må stallen alltid balanseres. Vi kan ikke ta inn en high earner uten at en ny går ut.

Dette viser noe av dillematet de klubbene rundt oss har nå. Hvis vi ikke bruker penger er veien til europa utrolig vanskelig, uten profiler som ofte tjener bra blir vi mindre attraktive for sponsorer og publikum. Ashley har brukt utrolig mange penger på klubben og slikt sett skulle jeg også ønske at han ikke trengte å bruke mer, men det blir igjen utrolig vanskelig skal vi komme ut i europa.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8544 på: 26. Aug. 2011, 12:45 »
dan_bu dan_bu
Newcastle United will make an offer for Freiburg's Papiss Demba Cissé until next Wednesday, according to "Kicker". #NUFC

johncrossmirror John Cross
Transfer snippet: Inter Milan defender Davide Santon keen to go to Newcastle. Holding off on loan move in Italy in hope that #nufc come in
« Siste redigering: 26. Aug. 2011, 12:50 av fredd »

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #8545 på: 26. Aug. 2011, 12:54 »
Cisse er ikke annet en er rå, sinnsyk, fantastisk og briliant angrepsspiller som hadde vært helt konge å få til denne klubben.
Jeg har sett han i en del kamper og han er bare helt enorm. Eneste han evt mangler litt på er farten. Å det hadde vi jo virkelig trengt.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8546 på: 26. Aug. 2011, 12:54 »
Tipper vi trekker budet på Cissokho om Pieters kommer inn. :) Ellers må en av dem på benken, og det er ingen fordel mtp. bruk av penger. Om vi nå får inn Pieters, så håper jeg virkelig vi får inn Davide Santon og Papiss eller Roux. :) Da hadde laget vårt virkelig vært sterkt nok for topp 10. :)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8547 på: 26. Aug. 2011, 12:56 »
Mulig det er blitt nevnt før i tråden, men hvilken pris på Cisse bruker media?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8548 på: 26. Aug. 2011, 12:59 »
Skysports skrev igår; Freiburg are believed to want in the region of £13.5million for the 26-year-old who is under contract until June 2014.

Ville jo tro at det er for mye for oss.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8549 på: 26. Aug. 2011, 13:00 »
Cissé stikker også under afrikamesterskapet. :P Men for all del, det gjør han ikke til en dårligere signering.