20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1304822 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #7860 på: 19. Aug. 2011, 20:30 »
Selvfølgelig Christian - fotball er et lagspill, og når en mister en viktig komponent lider gjerne hele laget også. Også Joey Barton fikk det hardere da han hadde dårlige spisser å servere, spesielt etter Best ble skadd.

Dessuten har vel den "Nolan med og uten Carroll"-myten blitt tilbakevist her inne en rekke ganger, uten at jeg husker nøyaktig tallene.

Var jo stats på at vi scora mer uten Carroll, så er ikke helt med på den. :)

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7861 på: 19. Aug. 2011, 20:38 »
benjamin aguero maradonna måtte ha vært noe for ungdomsavdelingeen, kun to år. men hvilken slekts tavle han har og vise til. lurer på hvor mye denne gutten er verdt i dag vis noen skulle ha skrevet kontrakt
Hadde faktisk ikke forundret meg om Barca allerede har forhørt seg...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7862 på: 19. Aug. 2011, 20:46 »
Liverpool kjøper Gary Cahill. En jeg kjenner er god venn av en speider i Liverpool som har fortalt ham at det er bestemt for lenge siden at G. Cahill skal til L'pool. :)
ITK Alert!!!! XD

Just wait and see. ;) Skikkelig treffsikker ITK jeg. ;)

baerb

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #7863 på: 19. Aug. 2011, 22:27 »
Håper det blir en av disse, Cissokho, Pieters eller M'Bengue, og det asap! Skulle helst sett Cissokho inn dørene. Må da være noen hurtige spisser med målteft her i verden, for å være helt ærlig lukter det ikke akkurat mål av angrepet vårt for øyeblikket. Hvem av spissene våre er en skikkelig goalgetter, og hvem skal score målene Nolan og Carroll scoret tilsammen? Ba har jo vist at han kan score en del mål, men har ikke vært overbevisende i sesongoppkjøringen selv om vi vet han kan.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7864 på: 19. Aug. 2011, 22:39 »
I utgangspunktet skulle det være mulig for Ba, Cabaye, Ben Arfa, Obertan og Marveaux å score like mange (23) som Carroll og Nolan, som er de eneste relevante offensive spillerne vi har mistet. I utgangspunktet burde det være godt nok til å score en del fler. Men det er langtfra sikkert.

baerb

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #7865 på: 19. Aug. 2011, 23:08 »
I utgangspunktet skulle det være mulig for Ba, Cabaye, Ben Arfa, Obertan og Marveaux å score like mange (23) som Carroll og Nolan, som er de eneste relevante offensive spillerne vi har mistet. I utgangspunktet burde det være godt nok til å score en del fler. Men det er langtfra sikkert.

Nja, nå må vi huske på at ingen av de du nevner har spilt så mye i PL, og at ingen av de er noen storscorere utenom Ba som har scort en del. Samtidig vet vi jo ikke om de takler PL. Men for all del, jeg håper de bøtter inn mål og storspiller :)

Liten oversikt over målene de har scort:

Obertan: 4mål på 83 kamper tilsammen.
Ben Arfa: 17 mål på 131 kamper tilsammen.
Marveaux: 16mål på 102 kamper tilsammen.
Cabaye: 31mål på 192 kamper.
Ba: 74 mål på 148 kamper (for alle lag, dårligere nivå enn PL)

Satser på at alt blir bra med en spiss som er kjent for å bøtte inn mål:)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7866 på: 19. Aug. 2011, 23:24 »
Allikevel sitter vi og hevder for alt det er verdt at vi har funnet gode nok erstattere. Det er ALLTID en risk ved å hente spillere fra andre ligaer. Vi driver gambling.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7867 på: 19. Aug. 2011, 23:41 »
Kevin nolan 381 kamper 69 mål.

Andy carroll -95 kamper 35 mål.

Vil si at ba og cabaye er relativt konkurranse dyktig. Cabaye har vell potensiale til flere assist sammenlignet med nolan.

Kan hente opp ratioen til routledge hvis dere savner han. Eller kuqi?
Han kom, ble mett og dett var dett....

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7868 på: 19. Aug. 2011, 23:44 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_7112939,00.html

Noen som vil spekulere i hvor mye han ville kostet? Kanskje rundt det vi tilsynelatende har bydd for Maiga?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7869 på: 19. Aug. 2011, 23:52 »
Zarate er ikke spilleren vi trenger. Han er mer en vingtype eller en som liker seg best i mellomrommet. Vandrer mye offensivt og trekker mye ut på sidene. Det vi trenger er en målscorer, en som er gjennombruddshissig og god i boks.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7870 på: 19. Aug. 2011, 23:57 »
Allikevel sitter vi og hevder for alt det er verdt at vi har funnet gode nok erstattere. Det er ALLTID en risk ved å hente spillere fra andre ligaer. Vi driver gambling.

Det er en risk å hente spillere uansett hvor de kommer fra. Det å hente erstattere for spillere som allerede har fungert bra er ikke alltid like lett.
Jeg tviler ikke på at de spillerne vi nå har hentet er bedre enn dem vi har kvittet oss med. Spillermateriale er bedre og ferdigheten er bedre. Det er det ikke så mye tvil om synes jeg. Men de vi nå har hentet er IKKE nok. Som jeg har sagt hele sommeren må minst 2 spillere til inn, helst 3 (og da regner jeg ikke med keeperen som er linket).
Jeg tror også at vi vil få inn de spillerne vi trenger, om så ikke skjer er det håpløst og ledelsen vil da bevise sin udugelighet. Ashley, Llambias og Pardew vil da også få det særdeles tøft med å bli værende på St. James Park. Fansen vil gå amok og vise sin misnøye ganske klart helt til det skjer forandringer, noe jeg da vil gledelige være med på.

Men vi får gi dem de siste 2 ukene til å hente minst 2 solide tilvekster, en spiss og en venstreback. Det bare MÅ vi ha. I tillegg må det en erstatter inn om Barton forsvinner. Om han blir kan vi godt hente enten en solid høyreback eller midtstopper istedenfor.
Om så skjer synes jeg det er opp til Pardew og bevise at han kan sette sammen et godt lag og få dem til å spille fin fotball sammen.
« Siste redigering: 20. Aug. 2011, 00:00 av Frode »

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7871 på: 20. Aug. 2011, 00:07 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_7112939,00.html

Noen som vil spekulere i hvor mye han ville kostet? Kanskje rundt det vi tilsynelatende har bydd for Maiga?

Rundt en £15m (-) . Langt over vårt pris-tak.

Holand

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #7872 på: 20. Aug. 2011, 03:00 »
NÅ er Mata så godt som klar for chelsea.. burde ikke de snart være forsynt med offensive spillere?
Hadde ikke vært helt feil om de tilbydde oss Sturridge  ;D

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7873 på: 20. Aug. 2011, 03:26 »
Det er ingen tvil om at vi trenger både ny v.back og ny spiss! Og dette bør skje snarest, da vi ikke har all verdens med dekning på verken den ene eller den andre plassen!
Så tok meg friheten til å plukke ut noen spillere som kunne vært interessante og som eg tror kunne vært mulig å hente til klubben..

Venstre Back:
Aly Cissokho(24år, Lyon), Eric Pieters(23år, PSV) og Cheikh M`bengue(23år, Toulouse) er alle gode spillere som vi har vært linka med den siste tida. Aly og Cheikh innehar også bra hurtighet, mens Eric er mer en duellspiller! Håper på førstnevnte, men hadde blitt fornøyd uansett hvem av dem som signerte for oss!

Armand Traorè(21år, tilhører Arsenal), Lee Wallace(24år, spiller for Hearts) og Kèvìn Thèophile-Catherine(21år, spiller for Rennes) er alle spennende venstre backer med bra fart i beina!

Spiss:
Modibo Maiga(24år, spiller for Sochaux) og Mevlut Erdinc(24år, spiller for PSG) er to spisser som vi har vært linka med i det siste. Håper vi ser på andre muligheter, men tror eg hadde valgt Erdinc av disse to..

Seydou Doumbia(23år, spiller for CSKA), Abèl Hernandèz(21år, spiller for Palermo) og Erwin Hoffer(24år, spiller for K`lautern) er relativt unge spillere med meget stor fart! Vet ikke hvor mye hver enkelt ville ha kostet? Hadde hvertfall ikke vært feil med noen av dem!
Youssef El-arabi(24år, Caen) er også et alternativ!

Opp med øynene og frem med casha, MA!
« Siste redigering: 20. Aug. 2011, 03:40 av Jonas99 »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7874 på: 20. Aug. 2011, 10:03 »
Vel, Abel Hernandéz har vi ikke sjans på. ;) Og Erdinc sagaen er vel så godt som over. :) Men bra oppsummert.