20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1302340 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Ny, SAKLIG transfertråd sommeren 2011
« Svar #7830 på: 19. Aug. 2011, 16:27 »
Er virkelig denne Maiga verdt slike summer?

Ja, men det blir ikke så mye. Aldri verden.

Forøvrig mener Mohamed Salah (Egypt u20) at vi ønsker å ta ham på et sesonglangt lån.

?Newcastle will soon make an official offer to sign me for one season. I don?t think Contractors will refuse to let me play in the English Premier League,? he told Ahram Online.

"During the World Cup, Salah bamboozled opponents with some neat tricks and superb footwork but he was often blamed for failing to apply the finishing touch, having wasted many goal-scoring opportunities."

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7831 på: 19. Aug. 2011, 16:29 »
Jeg har også sansen for Simpson, og håper han signerer langtidskontrakt og utvikler seg på SJP.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7832 på: 19. Aug. 2011, 16:29 »
Ikke at jeg kan mye om denne Maiga, men tror heller jeg ville brukt de 9.5 millionene på Aly Cissokho.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7833 på: 19. Aug. 2011, 16:31 »
Ikke at jeg kan mye om denne Maiga, men tror heller jeg ville brukt de 9.5 millionene på Aly Cissokho.

Eh? Et minstekrav for resten av dette vinduet er både en back og en spiss. Maiga er verdt pengene. Penger som vi har mer enn nok av.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7834 på: 19. Aug. 2011, 16:40 »
Du anser det som meget sannsynlig at vi blir å få inn en bedre enn ham?
Jeg mener - skal vi virkelig skaffe oss flere problemer på transfervinduet enn vi allerede har? Bør strengt tatt fokusere fullt å helt på venstreback og spiss nå. Simpson holder et godt PL-nivå spør du meg - og folk husker gjerne dog i størst grad at han fallt i form siste halvdel av forrige sesong - dog ikke hans meget god førstedel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7835 på: 19. Aug. 2011, 16:44 »
Du er forøvrig jævla bastant med dine uttalelser angående Nolan vs Cabaye - glemmer kjapt at Nolan både var kaptein og scoret 12 mål for oss sist sesong...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7836 på: 19. Aug. 2011, 16:45 »
Tviler for at han gjør like mye ut av seg som Joey, for all del. Er vel dog kanskje bare meg som stiller spørsmålstegn ved at det er et helvetes styr å signere spillere på nye kontrakter her i klubben? :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7837 på: 19. Aug. 2011, 16:46 »
Selvfølgelig Christian - fotball er et lagspill, og når en mister en viktig komponent lider gjerne hele laget også. Også Joey Barton fikk det hardere da han hadde dårlige spisser å servere, spesielt etter Best ble skadd.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7838 på: 19. Aug. 2011, 16:48 »
Liverpool kjøper Gary Cahill. En jeg kjenner er god venn av en speider i Liverpool som har fortalt ham at det er bestemt for lenge siden at G. Cahill skal til L'pool. :)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7839 på: 19. Aug. 2011, 16:51 »
Men hva i huleste skjer med at klubben ikke klarer å fornye kontrakt med en eneste spiller??

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7840 på: 19. Aug. 2011, 16:53 »
Selvfølgelig Christian - fotball er et lagspill, og når en mister en viktig komponent lider gjerne hele laget også. Også Joey Barton fikk det hardere da han hadde dårlige spisser å servere, spesielt etter Best ble skadd.

Dessuten har vel den "Nolan med og uten Carroll"-myten blitt tilbakevist her inne en rekke ganger, uten at jeg husker nøyaktig tallene.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7841 på: 19. Aug. 2011, 16:54 »
Faktisk ikkje verdens undergang om han blir solgt, men så klart må ersatter være på plass først.

Han har vel to år igjen av kontrakten?  ::)

Akkurat det føler eg du seier uansett kva spelar som forsvinn ut...Korleis skal mi greie finna ein erstattar til Simpson først, når mi ikkje greidde det før Enrique reiste. Og med han hadde mi eit halvt års tid på oss. Mi treng ikkje å skyta oss i begge føtene. Det er nok med ein fot. Simpson må mi sjølvsagt behalda. No er det 12 dagar att, og det som skal skje på overgangsfronten er at mi får inn ein v.back og ein spiss. Det er ingen som skal ut.
Les ein gang til. "men så klart må ersatter være på plass først."

Ikkje selg Simpson før erstatter er på plass. Seier det ikkje om alle, må du gi deg. Tiote, Krul, Vuckic, Colo & Ben Arfa må for all del ikkje bli solgt. (Ikkje inkl Cabaye t.d pga han nettopp er signert).

Folk har klaga som faen på Simpson, og nå skal alle beholde han? Viss me får inn ein bedre for han, selg han om han ikkje kan godta å være backup.

Samme med Nolan, alt var så gale med han sist sesong. Og når han vart solgt, så skulle ein tru det var Messi me hadde solgt. Cabaye vil bli mykje bedre og viktigare enn Nolan.

Eg veit du ikkje har sagt det om alle, men eg føler at det noko du ville ha sagt. Sett litt på spissen sjølvsagt. Eg har ikkje klaga på Simpson, og tykkjer han har hatt ei fin utvikling. Og er meir enn god nok for oss per dags dato. Eg ser ikkje korleis mi skal få inn ein som er betre, når mi slit med å skaffe ein ny venstreback og ein ny spiss. So viss mi kvittar oss med Simpson og får inn for eksempel Per Egil Flo so er det greit? :P Eg meinar at det no ikkje skal vera snakk om førstelagsspelarar skal ut. Det skal kunn fokuserast på ein erstattar på venstreback og ein ny spiss. Det vart jo sagt på slutten av forrige sesong at mi skulle vera tidleg ute med det meste og no føler eg mi havnar litt i ei klemma fram mot vindauget stengjer. Og det må vera lov og stilla kritiske spørsmål om det sportslege og kommunikasjonen i klubben. Akkurat økonomidelen har dei sikkert full kontroll på...Eg var og er ein stor fan av Nolan so der føler eg meg ikkje truffet. Mi får sjå om Cabaye skårar 4 mot Sunderland denne sesongen ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7842 på: 19. Aug. 2011, 16:58 »
Tiote, Vuckic, Taylor og Ameobi har t.d fått nye kontrakter det siste året. (Samme gjaldt Carroll, før han stakk i januar)

Tiote og Vuckic har ikke på samme måte vært slike integrerte medlemmer av stallen så lenge - og Tiote var ganske naturlig at fikk en forbedret kontrakt da han vel kom med særs "liten" lønn og sikkert hadde en avtale på fornyelse om han innfridde. Taylor var jo en jævla lang saga den også, så lenge ut til å gå skeis der også hadde det ikke vært for at Pardew satte alle kluter til antakeligvis. Ameobi - det er da en case helt for seg selv - han får ikke noe bedre andre plasser..

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7843 på: 19. Aug. 2011, 17:01 »
lgrinde: Viss dei siste ryktene stemmer så nærmar me oss to meget gode spelarar i Cissokho & Maiga.  ;)

Har trua  ;D

Og då skal eg ikkje klaga ;) Men eg er litt redd. Når ting dreg ut, og det kanskje kan vera at fleire forsvinner. Eg har trua på kampen i morgon. Dette med overgangar og ikkje minst kontraktsforhandlingar, der er eg meir skeptisk.  :)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7844 på: 19. Aug. 2011, 17:04 »
Dessuten har vel den "Nolan med og uten Carroll"-myten blitt tilbakevist her inne en rekke ganger, uten at jeg husker nøyaktig tallene.

Iallefall moderert.  ;)

Eg er kanskje for bastant anngåande Nolan, og eg var kanskje litt rett på sak med Simpson. Men når desse spelarane er blandt dei som får mest kritikk her inne, så er det litt rart at folk vil beholde dei når dei blir solgt/linka bort.

Grunnen til at folk ikke vil at vi skal selge spillere som man egentlig ikke mener er gode nok er vel basert på det faktum at vi er svært tynt besatt kombinert med en treg evne til å forsterke bredde og kvalitet. Tross alt bedre med en ok spiller enn ingen spiller overhodet. Når det er sagt så skal jeg ikke felle noen (negativ) dom over Simpson eller Nolan.

Simpson er i mine øyne en ok spiller, største problemet er plassering og rygging og det er en kilde til frustrasjon skal jeg innrømme. Dette bør det være mulig å rette på, og det er jo tidvis tegn til bedring. Uansett så er det bedre at vi kjører med Simpson en stund til og prioriterer de posisjonene som allerede er tynt besatt. Så kan man kjøre en saga med Simpson neste sommer, med mindre han lager kvalm over kontraktsproblemene nå. Salg er i alle fall i mine øyne alt annet enn ideelt med de forutsetningene som er kjent nå.

Man årelater ikke en blodfattig pasient.