20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1293069 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6495 på: 05. Aug. 2011, 19:35 »
3-4 er en god risk på en spiler som han. Et sånt kupp vil åpne for flere forsterkninger:) han kan potensielt glitre i klubben:) eller floppe, men jeg har troen!:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6496 på: 05. Aug. 2011, 19:38 »
Kunne Vela vært noe for oss? Kom plutselig på han ;D Arsenal har flere spisser enn de har bruk for og han var lånt ut ifjor...

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6497 på: 05. Aug. 2011, 19:45 »
Obertan kan være spennende han! Husker Blanc sa at han var langt fra ferdig da han gikk til ManU, men at han kunne bli en god spiller.

Liker spillere med fart!

Men hva er det med Newcastle og franske spillere fortiden eller spillere som spiller i Frankrike?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6498 på: 05. Aug. 2011, 19:48 »
Obertan kan være spennende han! Husker Blanc sa at han var langt fra ferdig da han gikk til ManU, men at han kunne bli en god spiller.

Liker spillere med fart!

Men hva er det med Newcastle og franske spillere fortiden eller spillere som spiller i Frankrike?
Ha..Snart er hele midtbanen fransk. Liker også veldig godt spillere med fart. En mangelvare de senere år.
Kjenner jeg faktisk blir en del skuffet vist ikke Obertan kommer.

StevieT

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6499 på: 05. Aug. 2011, 19:50 »
Absolutt for et kjøp/lån med oposjon av Obertan. Husker han som et talent utenom det vanlige i Bordeaux. Har dog ikke fått den nødvendige spilletiden som er avgjørende for å ta det neste steget i Man U. Har absolutt troen på at denne mannen kan bli grisegod med litt tillit. Har jo alt en moderne ving skal ha i form av hurtighet, driv, teknikk, evnen til å passere motstander, i tillegg til en  brukbar innleggsfot. Minuset er jo fotballforståelsen, og forstå når han skal slippe ball til medspillere. Men vi husker jo også hvordan godeste Cristiano var i sine tidligere år. Helt klart noe man skal kunne klare å utvikle seg på, og klarer han det er jeg sikker på at han blir knallgod. Er det riktig at det er en pris i siktet £3-4 mill er det bare å kjøre på!

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6500 på: 05. Aug. 2011, 20:09 »
Obertan har aldri overbevist meg noe særlig.. Han er kjapp, har god teknikk, men ofte ingen sluttprodukt! Blir ofte stående å "drible" med seg selv! Fotballforståelsen er heller ikke helt på plass, virker det som..

Men for all del, han er verdt en sjanse.. Trenger spillere med fart og teknikk!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6501 på: 05. Aug. 2011, 20:22 »
Leser at obertan muligens er på vei med 5 års kontrakt

Grusomt om dette stemmer! Vil ikke ha han i det hele tatt.
Blir 23 år i inneværende sesong og står kun med 14 obligatoriske kamper for dem. Det vitner om at Ferguson heller ikke rater han noe særlig.
Men nå har jo NUFC hatt stor suksess tidligere med å hente spillere fra ManU. Rossi, Butt og Smith var og er fenomenale for klubben.

Gillespie er vel den eneste som har imponert litt etter overgang fra ManU..........

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6502 på: 05. Aug. 2011, 20:27 »
Simpson har også vært vellykket. Vært en god bidragsyter siste to sesongene.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6503 på: 05. Aug. 2011, 20:30 »
Forskjellen er at Butt og Smith hadde vært med noen år og på en måte på vei ned!

Obertan har enda mye å bevise som spiller. Selvsagt ikke noe super signering men se på det som et bytte med Wayne og da føler jeg vi kommer sterkere ut av det.

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6504 på: 05. Aug. 2011, 20:30 »
Leser at obertan muligens er på vei med 5 års kontrakt

Grusomt om dette stemmer! Vil ikke ha han i det hele tatt.
Blir 23 år i inneværende sesong og står kun med 14 obligatoriske kamper for dem. Det vitner om at Ferguson heller ikke rater han noe særlig.
Men nå har jo NUFC hatt stor suksess tidligere med å hente spillere fra ManU. Rossi, Butt og Smith var og er fenomenale for klubben.

Gillespie er vel den eneste som har imponert litt etter overgang fra ManU..........

Enig! Hele forrige sesong koste jeg meg de gangene han spilte for manu! Det var rett og slett laber kvalitet! Hent for Guds skyld noe annet enn en skadeplaget manu-spiller uten de store kvalitetene!
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6505 på: 05. Aug. 2011, 20:31 »
For meg er det helt avhengig av pris og kontraktslengde..Og en forskjell til er at Obertan vil se på oss som en sjanse for å få skikk på karrieren sin igjen. I tillegg er han ung og lønnen vil ikke være så høy. Smith og Butt på den andre side var på vei nedover da de ble kjøpt. Butt hadde opplevd det meste på banen, og han så nok NUFC som et steg ned..Det er slike spillere vi ikke må kjøpe fra de større klubbene:gamle, dyre og mette på suksess.
Alle spillere trenger spilletid. Med en vinger som Nani, Valencia og Young sier det seg selv at det blir vanskelig for ham å få kamper under beltet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6506 på: 05. Aug. 2011, 21:37 »
Han har jo alle forutsetninger for å bli en god PL spiller, mangler litt på det mentale, men få spillere er komplett i en alder av 22, syns absolutt det er verdt et forsøk. Ferguson må jo ha henta han av en grunn, men "dessverre" så fikk han det ikke til i Man U, men det fines mange tilfeller der et klubbskifte kan gjøre underverker for en spiller ;)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6507 på: 05. Aug. 2011, 21:42 »
Det mentale er ikke noe absolutt must i forhold til å bli god, se på Jose Enrique. Fotballforståelse som en gullfisk, men en-mot-en egenskapene og fysikken gjør at han er en glimrende spiller likevel, til tross for at han har posisjoneringsevne som en blind sau.

Jeg er for Obertan til lav pris, men det er en B-signering, for all del...
If it has tits or wheels, count on problems!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #6508 på: 05. Aug. 2011, 22:00 »
Routledge ut, Obertan inn. Samme sum?

Greit sånn sett, i og at med vi ikkje brukar Routledge i det heile tatt.  :P
Han er i alle fall ung, og besitter ferdigheter. Kanskje han får satt liv i karrieren sin, igjen. Kanskje den fransk-prega troppen vår kan hjelpe han til å lykkast?

Forresten, kva er kjelden på dette ryktet?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #6509 på: 05. Aug. 2011, 22:01 »
Obertan i pre season:

Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".