20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291994 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6480 på: 05. Aug. 2011, 18:28 »
Må si her er det mye usakelig krangling.

Det som også er sikkert er at vi trenger forsterkninger, men en spiller blir ikke nødvendigvis bedre om vi betaler overpris for en spiller. Det handler om å finne de rette typene til de rette posisjonene og til en fornuftig pris.

Se på City, Chelsea, Liverpool og de klubbene som driver fullstendig galskap. Hvordan skal de tjene penger når alt de får inn går ut og mer til.? På sikt vil disse tape penger, og når regelen om at man ikke kan bruke mer enn det man får inn trer i kraft vil disse merke det tror jeg.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6481 på: 05. Aug. 2011, 18:46 »
Forstå meg rett: Vi må satse! Men på de riktige spillerene. Ikke på spillere som forventer høy lønn og som kommer fra bedre klubber. Men for spennende spillere som ser på newcastle som et steg opp. Sultne spillere er oppskriften til suksess fremfor avdanka "stjerner" som bare kommer hit for pengene. Akkurat der er jeg helt enig, selv om jeg er uenig i mye Ashley har gjort.

Vi startet bra: Ba, Cabaye og Marveaux.

Risikabelt men forhåpentligvis gode forsterkninger. Lønn på disse kommer vel opp i £100 000 Pund pr. Uke. Så sa det bråstopp! Vi trenger flere hvis Barton og Enrique forsvinner, og uansett om disse forsvinner trenger vi flere.

Det som irriterer meg mest er hva som skjedde med Neil Taylor? Et godt talent virket det som. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6482 på: 05. Aug. 2011, 19:01 »
Leser at obertan muligens er på vei med 5 års kontrakt

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #6483 på: 05. Aug. 2011, 19:06 »
Ja takk sier eg!
Venter i spenning...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6484 på: 05. Aug. 2011, 19:08 »
Skeptisk. Synes Fem år er alt for mye. For all del, han kan komme til klubben. Men da stemmer jeg for lav lønn og 2-3 år i førsteomgang. Men det er dessverre ingen avstemming her.
Men sånn at det er sagt, jeg har ikke gitt opp trua på han. Jeg har fremdeles trua.
« Siste redigering: 05. Aug. 2011, 19:11 av boris. »
Nei.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6485 på: 05. Aug. 2011, 19:15 »
Har aldri imponert meg i manu. Mitt inntrykk er at han har høy feilprosent i det han prøver seg på. Virker som en ustrukturert og "rar" spiller, ingen utpreget tilrettelegger, ingen avslutter. Dog bra ferdigheter med ball og rask, men hva hjelper det hvis hodet ikke er på plass.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6486 på: 05. Aug. 2011, 19:17 »
En kammerat av meg og min bror som er Manu-fan skrev dette i sta:

Sitat
Han er mye bedre enn folk tror. Skader, selvtilliten, alt for hard kamp om plassene osv har ødelagt litt for han. Dessuten har han bygd muskler i sommer. Virker å være i knallform, så et utlån hadde passet han ypperlig. Så jeg tror ikke du skal være så misfornøyd om han joiner dere
Nei.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6487 på: 05. Aug. 2011, 19:18 »
Så lenge vi får ham billig er det et ok kjøp..Men som allerede nevnt, 5 årskontrakt er for lenge,.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #6488 på: 05. Aug. 2011, 19:21 »
Leser at obertan muligens er på vei med 5 års kontrakt
Hvor leste du det?
Venter i spenning...

Formannj

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6489 på: 05. Aug. 2011, 19:22 »
Vi blir sikkert aldri helt enig, men her er iaff mitt synspunkt. :P

Som de fleste andre så er jeg skuffet over transfersommeren 11, men helt håpløst er det jo ikke. Barton, Nolan, Routledge ut svekker jo selvsagt første 11ern. Men rent økonomisk er det jo meget bra? Barton, Nolan, Routledge hadde vel tilsammen noe sånn som 150k i uka? Med alle nykommerne så tviler jeg på at de passerer 100k?
I tillegg så har vi ikke brukt noe av de 35mill £ vi fikk for Carroll. Jeg mener det er bra vi ikke hastekjøper noen alla luque, owen etc etc. Vi har tross alt rundt en milliard i lån.

Uenig i lønnstak på spillere, burde heller vært squad lønnstak. 40k for en nykommer i PL bør være mer enn nok.

Vi kommer ikke til å vinne PL i år og heller ikke neste år. Men Pr dags dato så har vi vel aldri hatt så bra unggutter som vi har. Abeid, Vučkić, Forster, Krul, Ferguson, lua-lua og Lille Ameobi får heller muligheten til å utvikle seg på 1laget.

En sunn økonomi er alfa omega for ett lag. Den dagen vi misholder ett lån etc å blir tvunget til å selge for å overleve, da har vi tapt. Jeg personlig hater Fatly mer enn noen, men han tenker (iaff håper jeg det) langsiktig og er forsiktig på veien.

Tilslutt mener jeg vi MÅ ha en spiss og venstreback. Iaff en ventreback, men ellers ser det ganske greit ut syns jeg.. Håper ikke Obertan kommer, liker han ikke.

PS: Å kalle våre 2 beste spillere forrige sesong for aldrene kjøtthuer sier vel alt om fotballkunnskapen til enkelte. De "kjøtthuene" berga vel plassen for oss med sitt spill.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6490 på: 05. Aug. 2011, 19:22 »
For øyeblikket trenger vi vel alle vi kan få ;D

Men jeg tror også at det er flere grunner enn det sportslige som har gjort at det ikke har gått på skinner for fyren i man u. Drømmescenarioet hadde jo vært om han hadde slått skikkelig igjennom her, Jesus for en deilig finger det hadde vært å gi man u fans :)

Må si jeg har troa, uten a jeg vet om dette bare er ønsketenkning :P

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6491 på: 05. Aug. 2011, 19:24 »

Sitat
Han er mye bedre enn folk tror. Skader, selvtilliten, alt for hard kamp om plassene osv har ødelagt litt for han. Dessuten har han bygd muskler i sommer. Virker å være i knallform, så et utlån hadde passet han ypperlig. Så jeg tror ikke du skal være så misfornøyd om han joiner dere

Hah! ManU-folk har generelt lite peil på fotball, så den kommentatoren tar jeg med en stor klype salt ;)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6492 på: 05. Aug. 2011, 19:25 »
Vi manglet mye fart i laget forige sesong. Obertan inn ser jeg bare som positivt. Obertan og Marveux på hver sine vinger og Ben Arfa bak spissen. Da har vi faktisk ei jekla rask midtbane. + på en spiss og vi er faktisk ikke verst framover.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6493 på: 05. Aug. 2011, 19:34 »
Fyren har jo skills ingen tvil om det.

http://www.youtube.com/watch?v=lYQnPx1dOAk

Eneste minus er vel at han er vel litt skadeplaget sånn som mange andre i dette laget.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6494 på: 05. Aug. 2011, 19:35 »

Sitat

Hah! ManU-folk har generelt lite peil på fotball, så den kommentatoren tar jeg med en stor klype salt ;)

Nja. Han mener at Tiote var fjorårets beste kjøp, at Barton var en av de aller,aller beste midtbanespillerne forrige sesong og at Colo er grisegod. Han har faktisk peiling på fotball, og han har null problemer med å innrømme at ditten er feil med laget/spillerne sine, og at datten er bra med motstandere/andre spillere. Han har faktisk peiling. Han er også relativt stor fan av Newcastle, og respekter klubben som bare det. Så jeg tar faktisk ikke kommentaren hans med en klupe salt. Tror på det han sier.
Nei.