20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291244 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6390 på: 05. Aug. 2011, 10:22 »
Om man har klart å erstatte spilleren enda i akkurat dette tilfellet er ikke det i seg selv grunn nok til å gå bort i fra et helt prinsipp. Selvfølgelig er det synd at vi ikke har fått inn en egnet erstatter enda, og det håper jeg vi får i løpet av vinduet. Forresten er det ca 6 måndeder siden Carroll gikk og dette er det første vinduet vi har muligheten til å kjøpe noen, men det tar du selvfølgelig ikke med i beregningen din. Spørsmålet er, ville du sagt nei til et bud på 35 millioner pund og heller bumpet lønna til Carroll opp til 80 000 pund i uka og er du klar over hvor mange penger du egentlig kaster etter ham da?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6391 på: 05. Aug. 2011, 10:34 »
Om man har klart å erstatte spilleren enda i akkurat dette tilfellet er ikke det i seg selv grunn nok til å gå bort i fra et helt prinsipp. Selvfølgelig er det synd at vi ikke har fått inn en egnet erstatter enda, og det håper jeg vi får i løpet av vinduet. Forresten er det ca 6 måndeder siden Carroll gikk og dette er det første vinduet vi har muligheten til å kjøpe noen, men det tar du selvfølgelig ikke med i beregningen din. Spørsmålet er, ville du sagt nei til et bud på 35 millioner pund og heller bumpet lønna til Carroll opp til 80 000 pund i uka og er du klar over hvor mange penger du egentlig kaster etter ham da?

Ingen av oss her inne på forumet har verken noe forhold til en slik sum eller noe grunnlag for å vurdere om det er verdt det. Det er mye penger, samtidig kan man jo i etterpåklokskapens ånd si at vi ikke brukte en krone av pengene og ikke hentet inn noen erstatter, så svaret for min del måtte ha blitt et stort NEI.

En slik lønnsøkning ville vel tilsvart 3 millioner pund i året. Hvor mye taper vi i draktsalg og effekter samt mediadekning ved å la han gå? Hvis Carroll er en 20-goals-a-year striker, i hvilken grad vil vi ende opp lavere på tabellen ved ikke å ha han på laget?  Et par plasser nedover tilsvarer hele lønnsøkningen hans per år mht. hvor mye Barclay betaler for tabellplassering. I tillegg har verdien i klubben falt ved Carrolls bortgang, du kan ikke selge de største stjernene dine og forvente at klubben skal være verdt like mye. Dette påvirker også sponsor-avtaler selvfølgelig ( Utenom Sportsdirect da, som Ashley smører utover stadion uten å betale et øre)

Jeg bare tenker høyt her Geir.

Det er et sportslig og økonomisk tap her inne et sted også ved ikke å ha Carroll i laget. De fleste ser på bare prislappen på den andre siden.
If it has tits or wheels, count on problems!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6392 på: 05. Aug. 2011, 10:48 »
Det er mye "hvis om" i det innlegget ditt der Flatline.

For å snu litt på det. Hva om NUFC hadde takket nei til LFC, gitt han en £ 80 000 i uka kontrakt og endte opp med at Carroll allikevel ikke er den spissen som garanterer 20-25 mål pr sesong, kansje heller 8-12 mål, altså en ny Ameobi, da sitter vi med nok en overbetalt spiller som er umulig å bli kvitt.

LFC har tatt en kjempesjanse. 350 mill for Carroll er altfor mye, ikke en gang halvparten er han verdt. Når de i tillegg gir han £ 80 000 i uka i 5 år er han nødt til å prestere. Flopper han eller bare det å ikke spille opp mot forventingene vil gjøre dette til en utrolig utgiftspost for dem.
LFC kan bare glemme å få solgt Carroll om han ikke slår skikkelig til. Ingen andre klubber vil da gi han samme lønn, og spillere nå til dags går som kjent ikke frivillig ned heller.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6393 på: 05. Aug. 2011, 10:57 »

For å snu litt på det. Hva om NUFC hadde takket nei til LFC, gitt han en £ 80 000 i uka kontrakt og endte opp med at Carroll allikevel ikke er den spissen som garanterer 20-25 mål pr sesong, kansje heller 8-12 mål, altså en ny Ameobi, da sitter vi med nok en overbetalt spiller som er umulig å bli kvitt.

LFC har tatt en kjempesjanse. 350 mill for Carroll er altfor mye, ikke en gang halvparten er han verdt. Når de i tillegg gir han £ 80 000 i uka i 5 år er han nødt til å prestere. Flopper han eller bare det å ikke spille opp mot forventingene vil gjøre dette til en utrolig utgiftspost for dem.
LFC kan bare glemme å få solgt Carroll om han ikke slår skikkelig til. Ingen andre klubber vil da gi han samme lønn, og spillere nå til dags går som kjent ikke frivillig ned heller.

Mye "hvis om" i det innlegget ditt og Frode :P

Tatt i betraktning at Carroll hadde scoret 11 mål før vi skrev desember, i hans første sesong på topp for oss og i en alder av 20/21, så synes jeg sammenligningen med Ameobi faller på sin egen urimelighet. Selv med skadeproblemer var han i rute til 20 mål i ligaen.

Jeg vet ikke helt hvem som har tatt en kjempesjanse jeg Frode..

Liverpool som handler spillere så busta står, eller vi som ikke handler i det hele tatt...

Selv om mange Newcastlefans med skylapper liker å le av de som kjøper overbetalte spillere, burde man kanskje stikke fingern i jorda og innrømme at de ihvertfall har eiere som satser.

Pardew går jo ut i media i dag og sier at selv spillergruppen forventer nye spillere inn dørene nå. Klarere kan det vel ikke sies, han høres småpanisk ut.

Jeg ser du ytrer bekymring om gjensalgsverdien på Carroll dersom han ikke slår til i liverpool, på deres vegne. Jeg tror du er litt miljøskadet, for den eventuelle verdien er nok det siste Dalglish tenker på.
For hans del er det viktigste hva Carroll tilfører dem sportslig på lang sikt, ikke hva de kan få igjen for han om noen år. Det er det bare vi som tenker :(

Man unnlater ikke å knulle dama slik at hun er trangere for den neste typen Frode  ;)
« Siste redigering: 05. Aug. 2011, 10:59 av Flatline »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6394 på: 05. Aug. 2011, 11:34 »
Denne posten fra N-O sier det meste av det jeg tenker:

I UNDERSTOOD why we accepted £35m for Carroll, I UNDERSTOOD why we didn't bow to Nolan & Barton's contract demands, I UNDERSTOOD why Enrique wants to leave to play for a bigger club.

This is what boils my p*ss on here, it's black or white with some people, I don't particularly like it but can see why things have been done. I'm not sure of many other clubs in the Premier League in our position who'd have rejected that Carroll offer or who'd have given Nolan & Barton 3-4 year contracts on their wages.

I'm not bothered about profit or whatever, but again, I UNDERSTAND why we'd sooner sign Marveaux & Ba for nothing, than say, sign Wickham & N'Zogbia for £17m.

Nobody knows the ins and outs of the club's finances but I doubt they're particularly clever still (I know we've got Sky money, gate receipts, shirt sales, etc but we were hemorrhaging money not so long ago).

And as I repeated a few times last night, other managers won't accept working under those conditions, they've been brought up with the British system of the manager buys players, etc. The current system we have as it is, is probably going to see us hover in mid-table for a while, the moment that changes for me, is when things go tits up (as long as Ashley's owner).

Of course I'd sooner see us go spend £15m on a striker, £10m on N'Zogbia, etc. but there's clearly reasons why we haven't done so.

Det var en ganske fin wrap-up av mine tanker også ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6395 på: 05. Aug. 2011, 11:48 »

Akkurat. De har tatt en kjempesjanse..For å sette ting i perspektiv, Carroll vil i løpet av kontraktsperioden tjene over 200 millioner, og det bare fordi han har prestert en  halv pl-sesong. Og så fremt Carroll ikke er villig til å gå ned i lønn, vil Liverpool ha store problemer med å selge ham hvis han flopper. Ergo vil Liverpool også ha problemer med å hente inn erstattere og kan være avhengige av å gjøre kjøp ala Tiote for å løse spisskrisen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6396 på: 05. Aug. 2011, 11:51 »
Jeg ser du ytrer bekymring om gjensalgsverdien på Carroll dersom han ikke slår til i liverpool, på deres vegne. Jeg tror du er litt miljøskadet, for den eventuelle verdien er nok det siste Dalglish tenker på.
For hans del er det viktigste hva Carroll tilfører dem sportslig på lang sikt, ikke hva de kan få igjen for han om noen år. Det er det bare vi som tenker :(

For å plukke i stykker det innlegget ditt.

Ameobi hade omtrent samme stats som Carroll i starten av sin karriere, bare med mye mer begrenset spilletid ettersom Shearer, Bellamy og LuaLua kjempet om plass i samme posisjon.
5 mål på 8 starter i PL + 3 mål på 4 starter i CL. En haug med kamper han ble byttet inn i, men med begrenset spilletid i disse. Dette i hans første hele sesong i en alder av 19-20 år.
I sin andre 2. sesong hadde han 7 mål på 17 starter i PL + 3 mål på 7 starter i UEFA cupen.

Ameobi var ganske god han i sine yngre dager og mange som trodde han kom til å bli veldig god.

At LFC handler er bra for dem. De er en tittelutfordrer, og det har jeg sagt flere steder her. Jeg anser dem som kansje den største favoritten denne sesongen. De er jo en MYE større klubb en NUFC. Det er det tydeligvis mange som har problemer med å se.

Angående gjensalgsverdien av Carroll for LFC så nevnte ikke jeg det. Det jeg sa var at LFC sitter på en utgiftspost de ikke har mulighet til å bli kvitt om han ikke slår skikkelig til. Det vil jo selvfølgelig hemme fremtidige kjøp for dem, samtidig som det vil være en gedigen sportslig nedtur både for klubb og spiller.
Her gjelder det å lese hva jeg skriver før du prøver å juge på meg noe jeg ikke henviser til i det hele tatt. Da ryker troverdigheten din, om den ikke har røket for de fleste for lenge siden.

At Pardew og spillerne forventer nye kjøp er jo ikke noe nytt. Det har han jo nå sagt så mange ganger at det ikke kan misforståes. Det gjør jo nesten samtlige her inne også. Så hva er nytt med det ???

Angående det ordtaket ditt så ser jeg ikke helt fotballsammenhengen. Men kan prøve å forklare at det finnes klubber som er MYE større og har MYE mer historie å vise til enn NUFC. Bare i PL er det flere av dem. NUFC har ikke vunnet toppsierien på nærmere 100 år, eller rettere sagt 85 år. Det er det vel heller ingen uten genfeil som tror at Ashley eller Pardew heller skal kunne klare å forandre på.
Når Dalglish først kom på banen var derfor heller ikke Carroll vanskelig å be. Brukte ikke lang tid på å levere inn en transfer request da han.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #6397 på: 05. Aug. 2011, 11:56 »
...
« Siste redigering: 05. Aug. 2011, 11:59 av SuperAlmeida »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6398 på: 05. Aug. 2011, 12:02 »
Ameobi sitt problem er jo innsatsen og viljen, mens Carroll omtrent ofrer livet der ute. De er så forskjellige som både spillertyper og personer at mens jeg ser sammenligningen i den grad de begge er spisser, er øvrige sammenligninger helt på jordet spør du meg.

Hvordan vet du at han ikke var vanskelig å be ifht. Liverpool-sagaen? Fordi klubben uttalte at han ville vekk? Han har jo sagt at han ble presset ut? Det er alltid flere sider i en sak.

Så du mener de uttalelsene pardew kom med på pressekonferansen i går er det han har sagt hele sesongen? Han sier jo rett ut at sommern ikke har vært bra, og at både fans og spillere murrer. Hvor har han tidligere uttalt dette?

Når du omtaler spillere som utgiftsposter så skjønner jeg hvor du kommer fra, da blir det umulig å diskutere med deg. De har en verdi også, både kommersielt og sportslig. Nå høres du ut som Ashley.
Det at du presterer å si at Carroll HEMMER fremtidige kjøp blir for meg utrolig spekulativt. Høres ut som om du regner med at han flopper. Han kan også i stor grad SØRGE FOR fremtidige kjøp om han slår til, noe jeg egentlig regner med at han gjør. Gutten er en fantastisk fotballspiller.

Siden vi ikke har vunnet en dritt før, kan vi ikke regne med å gjøre det igjen? Neivel?
Sir Bobby prøvde ihvertfall, og kom farlig nærme. Champions league spill og topp-plasseringer mange år på rad.  Det blir omtrent som å si at Arsenal ikke har vunnet en dritt på 6 år, så det er ikke noe vits å satse lenger. Man må da faenmeg ha ambisjoner uavhengig av historien?

Jeg er enig med deg i at jeg tror ikke vi kommer noen vei så lenge Ashley er her, men man må likevel opprettholde en viss standard.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6399 på: 05. Aug. 2011, 12:09 »
Har du noen andre mistenkte du kunne tenke deg å skyve ansvaret over på?
Men greit, jeg kan vel inkludere Lambyarse også.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6400 på: 05. Aug. 2011, 12:14 »
Jeg er helt enig i det Christian.
Problemet er at jeg ikke ser så mange steiner som er lagt på muren denne sommern.
Premier league begynner NESTE UKE, og vi ser ut til å gå i pluss med rundt 10 millioner denne sommern også, til tross for at vi ble lovet en episk sommer.

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6401 på: 05. Aug. 2011, 12:18 »
Problemet er at jeg ikke ser så mange steiner som er lagt på muren denne sommern.
Premier league begynner NESTE UKE, og vi ser ut til å gå i pluss med rundt 10 millioner denne sommern også, til tross for at vi ble lovet en episk sommer.

Vi skulle absolutt hatt inn minst 2 spillere til ja, og håper dette er på plass før vinduet er over.

Ble vi lovet en episk sommer? Newcastle? Av hvem?

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6402 på: 05. Aug. 2011, 12:24 »
Jeg er 80% sikker på at Carroll flopper. Sykt press på han.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6403 på: 05. Aug. 2011, 12:26 »
Me må bygge stein for stein, for å nå toppen igjen.

Riktig! Og man når ikke toppen med å kjøpe dyre B, C og D stjerner, det har NUFC prøvd før. Og siden klubben ikke er attraktiv nok for de aller beste spillerne og heller ikke kan gi lønn på lik linje med de aller største klubbene må nok NUFC fansen belage seg på å prøve å nå toppen via en omvei. Prøve noe nytt siden det å bruke penger på spillere man på sikt ikke har råd til ikke bærer frukter uansett.
Kansje gjøre som ManU og Arsenal. Til og med Chelsea har de senere årene satset på ungdommen. det begynner å dra seg til nå. Det er dette som er veien til toppen tror jeg. Et godt ungdomsakademi.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6404 på: 05. Aug. 2011, 12:26 »

Men dette har jo ingen ting å gjøre med at vi solgte Carroll. Jeg er enig med deg i at vi bør ha inn flere spillere nå, men jeg synes du blander kortene litt i diskusjonen akkurat nå.

I den grad det faktisk har med Carroll å gjøre så hadde vi i alle fall ikke hatt penger til nye spillere om vi ikke hadde takket ja til 35 millioner £ og i tillegg gitt Carroll 80k£ i uka.