20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290236 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6315 på: 04. Aug. 2011, 12:53 »
Kan du utdype denne forderdelige skadehistorikken til Marveaux litt Flatline? Såvidt meg bekjent har han to urelaterte skader bak seg så langt og han har spilt 3 fulle sesonger av 4.5 mulige (han fikk ti kamper sist sesong, men skulle jo på Bosman så ble satt litt i bakleksa).

Sier ikke at han ikke har hatt skader, også ganske typiske skader for hurtige spillere sådan, men at den er "forferdelig" er vel i beste fall en overdrivelse som jeg føler Liverpool-leiren dro til det ekstreme.

Men jeg er med på at vi kan stille spørsmål om hvor godt rustet han er for fotball i Premier League nå for tiden da det er en stund siden han har spilt fotball overhodet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6316 på: 04. Aug. 2011, 12:57 »
Kan du utdype denne forderdelige skadehistorikken til Marveaux litt Flatline? Såvidt meg bekjent har han to urelaterte skader bak seg så langt og han har spilt 3 fulle sesonger av 4.5 mulige (han fikk ti kamper sist sesong, men skulle jo på Bosman så ble satt litt i bakleksa).

Sier ikke at han ikke har hatt skader, også ganske typiske skader for hurtige spillere sådan, men at den er "forferdelig" er vel i beste fall en overdrivelse som jeg føler Liverpool-leiren dro til det ekstreme.

Men jeg er med på at vi kan stille spørsmål om hvor godt rustet han er for fotball i Premier League nå for tiden da det er en stund siden han har spilt fotball overhodet.

Tja, du kan jo lese litt her:

http://www.nufcblog.org/2011/06/are-marveauxs-groin-and-bas-knee-ticking-time-bombs-1-sylvain-marveaux/
If it has tits or wheels, count on problems!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6317 på: 04. Aug. 2011, 13:04 »
Men siden han krever så mye i lønn og spiller kun for penger, så kan vi ikke hente han til klubben. Er det ikke det alle "økonomene" her inne mener ?

Money in the bank, yiiiiii-haaaaaa

Når skal dere slutte med dette flåseriet? Ser dere på dette som noe konstruktivt å diskutere overhodet? At enkelte enda ikke evner å forsøke å forstå hva enkelte prøver å diskutere er for meg helt utrolig.

Kan jo synke til samme nivå og kontre med noe så meningsløst og ufundert om at siden Barnetta ikke har twitret i øst og vest om hvor elendig klubben hans er, eller hvor bra the smiths er, eller at han ikke er reflektert så vil vel ikke dere "fm-fansen" ha Barnetta heller?

Edit: Rettet quote slik at Flatline ikke blir fornærmet og svaret er mer logisk.  :'(
 ;D
« Siste redigering: 04. Aug. 2011, 13:39 av Hughie »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #6318 på: 04. Aug. 2011, 13:06 »
du siterte ikke meg der  ;D
If it has tits or wheels, count on problems!

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6319 på: 04. Aug. 2011, 13:07 »
Vi tilbyr klubber 5-10mill mindre enn hva spillerne dems er verdt! Vi tilbyr spillerne 10-25k mindre i lønn, enn hva de har fra før.. Er kanskje ikke så rart at de "store" navna ikke vil til oss?!  :P

Liker dog bedre når vi forhandler med klubb/spillere i stillhet, og at det ikke kommer fram at vi er interessert i en spiller før vi så og si har sikret oss han! :P

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6320 på: 04. Aug. 2011, 13:17 »
Tja, du kan jo lese litt her:

http://www.nufcblog.org/2011/06/are-marveauxs-groin-and-bas-knee-ticking-time-bombs-1-sylvain-marveaux/

En blog denne gangen, og jeg gjentar. Bortsett fra disse to urelaterte skadene, der den ene ble så langvarig på grunn av noe helt annet enn skadedisponering (hematom) kvalifiserer dette til forferdelig? Hva er eksempelvis Woodgate sin skadehistorikk da? Forferdelig opphøyd i fjerde? Alan Shearer hadde jo tre relativt lange skadeavbrekk innen han ble 30 uten at jeg vil påstå at han hadde en spesielt forferdelig skadehistorie.

Som jeg sa så er det grunnlag for å stille spørsmål rundt fitnessnivået til Marveaux, spesielt siden han sliter med en lyskeskade som vi vet kan være vanskelig å bli kvitt. Men det er da denne skaden som må være grunn for skepsis, og ikke et 5 mnd avbrekk for 3 år siden og intet annet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6321 på: 04. Aug. 2011, 13:19 »
Skal være enig i at han ikke fortjener mer enn 40k i uka. Er tross alt ingen etablert verdensstjerne vi prater om. Hvis det stemmer at han tjener mer i Leverkusen kan det derimot bli problematisk å få gjennomført handelen uten å gå opp i lønnstilbudet. Vi er ikke så attraktive at man tar et lønnskutt for å komme hit. Nettopp dette er vel kanskje noe av bakdelen ved å handle fra Bundesliga, lønningene er omtrent på nivå med PL.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6322 på: 04. Aug. 2011, 13:20 »
du siterte ikke meg der  ;D

Hehe, skal legge meg langflat på den, slettet litt mer i quoten enn hadde tenkt, men nå er det rettet opp.  ;D Det er noe med at når det kjører hundre hvite biler forbi vinduet så er det vanskelig å legge merke til at en av dem var eggehvit. ;)
« Siste redigering: 04. Aug. 2011, 13:38 av Hughie »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6323 på: 04. Aug. 2011, 13:20 »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6324 på: 04. Aug. 2011, 13:24 »
Må si jeg kjenner en klump i halsen angående disse Obertan-ryktene...

http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/08/04/nufc-eying-man-utd-winger-gabriel-obertan-72703-29175421/#.Tjp-QcRqti4.twitter

Uff ja, da foretrekker jeg tynn stall og unge talenter.

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6325 på: 04. Aug. 2011, 13:44 »
Men ifølge Tommen og Flatline, er det berre å legge 80k på bordet. Da kjem han garantert. Gi faen i økonomien, her skal me hente spelarar som under Fat Fred. Luque ønska seg egentleg ikkje til Newcastle, men det fiksa Fat Fred med å gi han ei kjempe lønn.

La oss for all del hente spelarar på monsterlønningar, berre fordi me skal få spelarar inn.

Hehe, stemmer det  ;)

Vi har jo særdeles gode erfaringer med overbetalte spillere, som virkelig presterer, av en eller annen grunn dukket Owen også opp i hodet mitt her nå.

Nei, liker linjen vi har lagt oss på mtp. nye spillere, men vi trenger 3-4 flere etter min mening.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6326 på: 04. Aug. 2011, 13:46 »
hva er det med Obertan som er grusomt? han er sikkert et relativt rimelig og spennende alternativ.

jeg har sett han sjelden, men han har aldri gjort seg helt bort og er vell ennå i en talent fase. mannen har jo fått champions league erfaring? :)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6327 på: 04. Aug. 2011, 13:48 »
Hehe, stemmer det  ;)

Vi har jo særdeles gode erfaringer med overbetalte spillere, som virkelig presterer, av en eller annen grunn dukket Owen også opp i hodet mitt her nå.

Nei, liker linjen vi har lagt oss på mtp. nye spillere, men vi trenger 3-4 flere etter min mening.

Nesten enig.  :)

Jeg håper og tror at blant disse 3-4 spillerne så kommer det noen som koster litt, om ikke annet enn for å stilne noe av den kvalmen som trykker ned på klubben. Newcastle er kanskje i en så spesiell situasjon at presset på laget minsker proporsjonalt med at pengebruken på spillerinvesteringer øker.  ;D Det er jo litt uvanlig.

aggietoon

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6328 på: 04. Aug. 2011, 13:49 »
Uff ja, da foretrekker jeg tynn stall og unge talenter.
[/quote]

Obertan er vel strengt talt et talent fortsatt, er vel bare 22 år.. Hadde vært en okay back-back up plan, for er mange jeg heller ønsker meg til klubben.
Veni Vidi Vici

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6329 på: 04. Aug. 2011, 13:53 »
hva er det med Obertan som er grusomt? han er sikkert et relativt rimelig og spennende alternativ.

jeg har sett han sjelden, men han har aldri gjort seg helt bort og er vell ennå i en talent fase. mannen har jo fått champions league erfaring? :)

Skal ærlig innrømme at det nok for min del er noe fordomsbasert. De kampene jeg har sett ham spille har han vært heller begredelig. Heller ikke imponert over spilletiden han har fått i et roteringskåt regime i Manchester. Nå skal det sies at forventningene til prestasjon fra treneren sin side kanskje er noe over det de er i Newcastle. :)

Kan også nevne at han ikke har noen høy stjerne blant mine kompiser som lider av psykiske problem og er fans av den klubben.  ;)