20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290959 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #6135 på: 02. Aug. 2011, 22:23 »
Jeg har også trua på ham, Christian! :)
Men - fortsatt, jeg syns det er veldig optimistisk om vi skal tru at alle disse kommer til å slå til.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6136 på: 02. Aug. 2011, 22:25 »
Øyvind Alsaker og Davy Wathne frontet Barton som blant de mest reflekterte fotballspillerne de har intervjuet :)
Barton er dog vanskelig og sier vel ting akkurat som de er. Det er det vel for ganske mange vanskelig å takle.

Jeg har en kompis som har litt av det Barton har ved seg tror jeg. Kan ikke gå så veldig i detalj, men han fremstår som verdens mest sympatiske og seriøse type i intervju og hos svigers. Men på privaten kan han være en kødd av dimensjoner og en skikkelig klovn for å si det sånn. Holdt på å knekke sammen når søskenbarnet til dama hadde fått en videohilsen fra han som motivasjon og moralisering i konfirmasjonen. Hvis de bare visste det jeg vet. Herrrrrreeeee miiiin HATT;D

Med andre ord så er ikke alltid det som presteres offentlig et uttrykk for refleksjon, men det kan også være et uttrykk for god trening i å si det man tror publikum vil høre.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #6137 på: 02. Aug. 2011, 22:26 »
Hvorfor ikke 6 mill pund + Insua til oss?
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6138 på: 02. Aug. 2011, 22:29 »
Jeg har også trua på ham, Christian! :)
Men - fortsatt, jeg syns det er veldig optimistisk om vi skal tru at alle disse kommer til å slå til.

Er egentlig enig, men tror likevel at slik tingenes tilstand er nå så har det sjelden vært gunstigere for unge talent å slå til, jf. spilletid og stallbredde.

Vuckic og Gosling er spillere jeg har troen på. Ferguson også forøvrig, resten blir bonus i tilfelle. Merk at dette ikke nødvendigvis betyr at de blir profiler i klubben med det første, men at jeg tror disse kan bidra positivt allerede i år.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6139 på: 02. Aug. 2011, 22:31 »
Men da blir jo de solgt i neste vindu:(

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6140 på: 02. Aug. 2011, 22:32 »
Godt mulig, men det er jo tross alt bedre enn at de ikke slår til da.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6141 på: 02. Aug. 2011, 22:44 »
Ja spillere fortsetter å forsvinne. Nå må det virkelig begynne å skje noe snart.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6142 på: 02. Aug. 2011, 22:48 »
Det bør vel ikkje komme som noko sjokk at Wayne går frå klubben?  ::)

Nei ikke noe sjokk, men troppen blir likevel ikke noe bredere eller bedre av den grunn.

Nå som Wayne, Barton og Enrique snart forsvinner så må man jo forlange tre spillere inn samt en spiss.
« Siste redigering: 02. Aug. 2011, 22:52 av Fluffy »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6143 på: 02. Aug. 2011, 22:53 »
Det jeg stadig reagerer på - uavhengig av uenigheter angående transferpolicy forøvrig - er denne stadige enorme positiviteten angående egne talenter. Historisk sett og statistisk sett har vi vel særdeles liten grunn til å skulle anta at veldig mange av dagens juniorer skal ta steget ut og bli brukbare PL-spillere. I alle mine åre som Newcastle-supportere har flerfoldige unge talenter blitt mektig skrytt av - men fasit har blitt mang en Offiong og Walton for å si det slik. Det er en vanskelig avveining - men dette sammens med at vi har forutenom en Ba med rundt et dusin PL-kamper ikke har kjøpt noe som har bevist seg i PL gjør jo gamblingen stor - om vi skal stole såpass på at alle disse talentene skal bære byrdene straks de uungåelige skadene hoper seg opp.

Angående talenter så har det aldri sett bedre ut i min tid som NUFC supporter. Dette var det første Ashley tok for seg og er en av få ting han gjør som jeg tror bare vil bli bedre og bedre jo lenger tid man får på seg.
Vuckic, Gosling, Abeid og Krul er nærme en plass i startellveren, mens Tavernier, Ferguson, Sammy Ameobi og Richardson får veldig mye skryt. Men de trenger nok fremdeles litt mer tid.
For 4-5 sesonger siden ville klubben heller ha hentet spillere rundt 30 år som satt på benken eller tribunen hos de antatt beste lagene og som gjorde at "vi" NUFC supportere trodde at dette var hva som skulle til for å nå toppen igjen. Butt, Babayaro, Ronny Johnsen, Craig Moore, Mark Viduka, Patrick Kluivert, osv. Gode spillere i sin tid og de har plenty av titler å vise til, men det var vel en grunn til at de ble plassert godt oppe på tribunen etterhvert også..............

Når det gjelder det med skader så tror jeg det hjelper veldig med varmekablene som nå er lagt på trengsfeltet. Det å kunne trene på en god og myk gressmatte gjennom hele året har veldig mye å si. Verre tidligere da de begynte på fine gressmatter og etterhvert som vinteren kom ble de harde og til slutt flyttet inn på kunstgress, mens de i 1-2 ganger i uken spilte kamp på helt strøkne og nyvannede gressmatter. En slik variasjon kan ikke være bra for noen fotballspillere.
Dette sammen med hyppige trenerutskiftninger tror jeg er mya av årsaken til alle skadene. Men tiden vil jo vise denne sesongen..........

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6144 på: 02. Aug. 2011, 22:57 »

Nei ikke noe sjokk, men troppen blir likevel ikke noe bredere eller bedre av den grunn.

Ikke dårligere heller. Han ble jo lånt ut sist sesong, så hva er egentlig poenget med å ha han med videre? For å låne han ut igjen?
Routledge er rett og slett ikke god nok.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6145 på: 02. Aug. 2011, 23:01 »
Ikke dårligere heller. Han ble jo lånt ut sist sesong, så hva er egentlig poenget med å ha han med videre? For å låne han ut igjen?

Forsåvidt sant, men når stallen er så tynn som nå så er det bedre med Rout enn ingen spillere. På andre siden om pengene kan gå til å styrke stallen så for all del. Men jeg holder nok ikke pusten.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6146 på: 02. Aug. 2011, 23:03 »

Nei så lenge det kommer inn noen nye er det helt greit.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6147 på: 02. Aug. 2011, 23:12 »
Ashley! Har vi mannskap nok til en startoppstilling? Jeg er mildt sagt sjokkert over det jeg leser ang. spillere vi sender på dør, og kvaliteten de representerer. Særlig i det dere skriver om hva Pards sier. "vi trenger en ny spiller" En stk. faktisk! Vi trenger vel snart sju...

Skal smøre meg med tålmodighet til vinduet stenger/arsenal kampen. Beundringsverdig hvor rolige noen av dere medsupportere er faktisk. Jeg er bekymret, big time. :o
Who else...... Alan Shearer

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6148 på: 02. Aug. 2011, 23:30 »

Nei så lenge det kommer inn noen nye er det helt greit.

Ja for Barton og Enrique ja, men trenger ikke noen nye for Routledge. Det er totalt dødfødt. Da får man heller satse litt på unggutta. Trenger ingen erstatter for en spiller som ble lånt ut forrige sesong i en alder av 27-28 år. Det får da være grenser.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6149 på: 02. Aug. 2011, 23:50 »
Pardew sin uttalelse er datert før Barton kuka det til + Enrique er ikke forlatt...

Ting endrer seg...
Han kom, ble mett og dett var dett....