20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290439 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5475 på: 18. Juli 2011, 01:48 »
Vi skal drives på knapper-og-glansbilder basis, og selge til premium-pris.

Herregud, nå får du faen meg kutte ut den evinnelige sutringa di. Hvor mye penger har Ashley sprøytet inn i klubben? For første gang på år og dag er vi faktisk igang med å bygge opp en sunn forretningsmodell, men du lengter kanskje tilbake til velmaktsdagene der vi kasta enorme summer etter has-beens som Kluivert? Hadde klubben fortsatt i samme spor som før er det ikke sikkert at vi i det hele tatt ville ha hatt et lag å heie på om noen år.
Jeg misliker regimet enormt selv, mye pga den elendige kommuniseringen mellom det øverste hierarkiet og fansen. Nå skal det sies at det ikke er sinnsykt vanlig at klubbeiere uttaler seg i hytt og pine, men... Poenget er at du gjør null annet enn å klage og syte om Ashley, uansett. Hvis det virkelig er så jævlig som du skal ha det til syns jeg du kan vise at du har litt integritet og boikotte hele klubben til Ashley forsvinner.

Hvis du misliker regimet så enormt, så burde du kanskje ha litt integritet og boikotte hele klubben du med? Siden du drar laget og eierne over èn kam mener jeg?

Jeg misliker regimet ja, men jeg benytter ikke hver mulighet jeg får til å hyle som ei lita jente om hvor fælt alt sammen er. De mest hardcore av anti-Ashley folka boikotta jo kamper og slikt i fjor, så jeg skjønner ikke hvorfor du ikke joiner dem.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5476 på: 18. Juli 2011, 01:58 »
Fokuset på kostnader kan fort gå utover kvaliteten på laget, det er en bekymring som jeg finner det fruktbart å diskutere. Jeg skal holde kjeft når vi faktisk bruker noe av de 35 millionene ( utenom agents fees, signing on fees, fremtidige lønninger, varme i bakken osv ). Forøvrig føler jeg at jeg også uttrykker glede og forventning over nye gratis-signeringer som kan vise seg spennende,  så påstanden om at jeg bare syter synes jeg faller på sin egen urimelighet..

Vi skulle splashe Carroll-pengene i sommer, dette har ikke skjedd. Da er det betimelig å reflektere over Ashleys motiver når han ikke holder ting han lover. Evnt. kan man hevde at han ikke har lovet noenting, bare at pengene "ble i klubben". Men kanskje vi burde pensle oss inn på det denne tråden egentlig skal handle om igjen.. 

En venstreback og en spiss er det vi kan forvente oss innen 1. september, bekreftet fra øverste hold.
Tanker rundt dette Tommy? Ser for meg at det blir Taylor og Erdinc personlig...sånn passe fornøyd med det, alt i alt.

Demba ba + Erdinc er vel bedre enn Carroll alene får man si.
« Siste redigering: 18. Juli 2011, 02:05 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5477 på: 18. Juli 2011, 02:10 »

En venstreback og en spiss er det vi kan forvente oss innen 1. september, bekreftet fra øverste hold.
Tanker rundt dette Tommy? Ser for meg at det blir Taylor og Erdinc personlig...sånn passe fornøyd med det, alt i alt.

Demba ba + Erdinc er vel bedre enn Carroll alene får man si.

Har sett null og niks av begge to (youtube-filmer av Erdinc synes jeg ikke teller allverdens), så det blir litt vanskelig for meg å uttale meg om akkurat disse to. Men det er selvfølgelig posisjoner som må prioriteres, det ser vel alle. Sånn passe fornøyd selv hvis vi ender opp med de. Hva med denne M'Bengue-karen eller hva han het, venstrebacken? Har liksom ikke hørt noe mer fra den fronten på en liten stund, noe som fort får meg til å tro at det faktisk kan være noe i det.
Jeg kunne dog ha tenkt meg en liten kvikk makker til en stor,sterk kar som Ba, men nå spørs det jo om vi ikke skal spille med bare én ren spiss i år...Me får sjå!
Det ser litt tynt besatt ut enkelte steder, men på papiret mener jeg laget vårt skal være mye bedre enn det vi hadde på samme tid i fjor. Men transfervinduet har jo vært dødt som et nonne-underliv i år og dag nå, jeg blir møkklei av denne ventinga!
« Siste redigering: 18. Juli 2011, 02:13 av Tommy Sten »
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5478 på: 18. Juli 2011, 02:18 »
Angående M`bengue: Jeg tror ikke vi får noen avklaring før Enrique-sagaen er avklart.. ( hvis den blir avklart).
Vi kommer ikke til å kjøpe inn noen ny klasse-venstreback før han eventuellt forsvinner, og det ser ut som han istedet ser ut kontrakten sin her.. denne saken begynner å bli så komplisert at jeg nesten ikke vet hvilken ende jeg skal begynne i om jeg blir bedt om en mening..  :P Men det siste er visst at Enrique ikke ønsker å signere ny kontrakt, men simpelthen bare spille ut kontraktstiden og deretter gå gratis.
Dette er ikke spesiellt populært på kontoret til fat Mike, så de vil nok prøve å selge han aktivt, om nødvendig for så lite som 3-4 millioner pund i løpet av august.  Personlig er jeg egentlig fornøyd med at han tar et år til her, mest fordi jeg ikke har troen på at vi henter inn noe i nærheten av Jose sin kvalitet til den prisen. Litt umodent kanskje - men så lenge Enrique spiller for oss hele neste sesong, kan det jo hende at vi presterer kjempebra, nærmer oss Europa-plass, han blir kalt opp til landslaget - og ender opp med å signere ny kontrakt neste vår :D Me får sjå!

Første-ellevern vår ser bra ut, veldig bra til og med. Men bredden er piss-poor. Utenfor førstelaget har vi en elendig stall, og folk innser ikke at vi kommer til å se mye mer av disse spillerne enn vi tror. Sesongen er lang og hard. I tillegg blir Demba ba, tiote og muligens Shola borte LENGE i African cup..

Gutta på tur i USA, Jose ser jo glad ut! :D

« Siste redigering: 18. Juli 2011, 02:28 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5479 på: 18. Juli 2011, 02:43 »
Haha! Se Tiote der! :D At han kom inn i USA! 14 gule er jo som å bli dømt for vold. ;)

M'Bengue hadde vært veldig bra erstatning tror jeg.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5480 på: 18. Juli 2011, 02:46 »
Pardew told the Sunday Sun: ?We have other targets (than Erdinc). There?s a mixture of Continental and now British targets. It?d be foolish to limit ourselves.

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/nufc-news/2011/07/17/newcastle-united-to-swoop-for-dan-sturridge-79310-29067142/

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5481 på: 18. Juli 2011, 07:35 »
Masse tekst +

Det er bare å stikke fingrene i jorda og innse at NUFC aldri har vært i nærheten av klubber som ManU, Arsenal og LFC, og at de ikke kan konkurrere mot de "kunstige" pengene til Chelsea og ManCity. Det klarer heller ikke ManU, Arsenal og LFC.

Dette er jo direkte feil.

Javel?
Drøm søtt og god natt.

Det er naturlig at Lpool, Chelsea og City drar spillere fra oss så lenge de sportslige resultatene er bedre. Samtidig har vi bedre supportere (i england) og større stadion. De to sistnevnte har oppnådd sine resultater gjennom økonomisk doping, hvilket har intet med størrelsen eller magien med klubben i seg selv å gjøre. Spillere drar til Chelsea og City fordi de pøser ut penger (som ikke kommer gjennom oppbygging av klubben, men direkte fra eierens lommer) hvilket igjen da gir sportslige resultater. Supporterne er heller ikke noe å skryte av. Ved motgang kommer disse klubbene til å slite med å fylle sine stadioner. Liverpool har på den annen side en tiltrekningskraft pga klubbens historie, men samtidig har jo de nesten vunnet like lite som oss siden 90-tallet. 

Det er en grunn til at engelske kommentater omtaler NUFC som en sovende kjempe. Klubben har underprestert i en årrekke, men klarer vi å ta 4.plassen, kan vi fort bli minst like attraktive som City og Chelsea, SÅ FREMT det blir gjort noe med den idiotiske pengedopingen som nå pågår. Men selvsagt, hvis disse klubbene for lov å kjøre det løpet de gjør nå, vil vi alltid være i bakleksa så lenge vi ikke blir kjøpt opp selv av en sheik. Potensialet til NUFC er enormt, men akkurat per dags dato er det naturlig at våre beste spillere vil til disse klubbene.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5482 på: 18. Juli 2011, 09:18 »
Er også lei av å høre vi skulle splashe Money etter Carroll salg! Vi har jo prøvd!!! Ingen av de store vil til oss, vi skal jo ikke bare kjøpe for å kjøpe! Veldig fornøyd med vinduet sålangt. Trenger spiss og det kommer. Syns alt i klubben virker veldig positivt om dagen. Stevie har jo gått ut å sagt at han tror Newcastle vil gå opp flere knep neste år. Så tviler noen av dem er så negative. Spiss kommer men må være riktig man. Ikke bare bruke penger for å bruke de!!!!!!!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5483 på: 18. Juli 2011, 11:19 »
Masse tekst +

Det er bare å stikke fingrene i jorda og innse at NUFC aldri har vært i nærheten av klubber som ManU, Arsenal og LFC, og at de ikke kan konkurrere mot de "kunstige" pengene til Chelsea og ManCity. Det klarer heller ikke ManU, Arsenal og LFC.

Dette er jo direkte feil.

Javel?
Drøm søtt og god natt.

Du må se uttalelsen i sammenheng med resten av klubbene i premier league. Vi er kanskje ikke like store, men vi er en god del nærmere enn de fleste andre lagene i ligaen.

NUFC er en langt mindre klubb enn LFC, Arsenal og ManU. Uansett hvor trangsynt du er må du jo nødt til å se dette.
Merkevarene ManU, Arsenal og Liverpool selger verden rundt og med en supporterskare på verdensbasis som ikke mange andre fotballklubber kan måle seg med. Dette gjør også at de er MYE mer attraktive for sponsorer og drar derfor i land slike avtaler som NUFC foreløpig ikke er i nærheten av.
Med alle de sponsorpengene disse klubbene får inn gjør jo at de kan signere dyre spillere og gi en lønn som er vesentlig høyere enn hva mange andre kan. Liverpool gjorde jo for ikke lenge siden tidenes sponsoravtale for en engelsk fotballklubb med draktprodusenten Warrior verdt 25 mill pound i året. ManU hadde til sammenligning en avtale med Nike verdt 23,3 millioner pound i året. Hvor mye tror du NUFC har til sammenligning?
Også når det gjelder drakt sponsorer er de største klubbene milevis foran med sine "world wide" avtaler, mens NUFC må ta til takke med den lokale banken Northern Rock som vil fra og med denne sesongen gi alt fra 1,5 til 10 millioner pound siden den avtalen er resultat orientert.
ManU får på sin side 20 mill pound pr år fra AON, eller hva det nå enn står på den drakta. Det er atpåtil en 2-3 år gammal avtale og de får sikkert mer når det nå skal forhandles om en ny snart/sikkert, eller........

Så over til de antatt svakere lagene og sammenligningen med NUFC. Det er et faktum at NUFC har en av de største og fineste stadionene i England, og at det er en stor tilhengerskare av engelske supportere. Men i det store og hele blir nok dette ikke så dominerende som mange kansje tror det er.
Det er også et faktum at NUFC har vært på besøk en divisjon under den øverste hvert bidige 10 år siden ihvertfall 60 tallet. Er ikke sikker, men tror klubben holdt seg i øverste divisjon gjennom hele 50 tallet, men det er bare noe jeg tror.......

På en annen side trakk du inn f.eks. et lag som Blackburn, som er 1 av 4 lag som har vunnet PL og som var en av de første klubbene som representerte England i CL. (Det var forsåvidt NUFC også, men allikevel bak Blackburn og ManU).
Blackburn har også representert England omtrent like mange ganger i UEFA cup som det NUFC har. De vant også Liga cupen i 2002.

Så litt historie. Premier League startet i 1992 av et sammarbeid om de daværende topp 5 klubbene ManU, Liverpool, Everton, Tottenham og Arsenal. Dette var for å få litt mer penger til balløya slik at de kunne konkurrere bedre økonomisk med klubber i andre land/ligaer. Lag som Everton, Tottenham og LFC har falt tilbake sportslig siden de var med på å starte PL, mens ManU og Arsenal har dratt veldig nytte av dette. Det er blitt litt sånn at det er noen få som får en veldig stor del av den "potten" eller gevinsten det gir å spille i PL, mens de aller fleste må jobbe hardt for å få hjulene til å gå rundt.
Everton er et veldig godt eksempel på dette. Det er en klubb som vant Cup vinner cupen på 80 tallet. I samme 10 år vant de også serien og FA cupen og var stort sett å finne i toppen av tabellen til godt opp på 90 tallet. De vant jo også FA cupen i 1995, som er foreløpig siste gang. Men med en "falleferdig" og gammel stadion og problemer med å få finansene til å gå opp i opp, vil de slite med å kunne oppleve den storhetstiden de hadde i nærmeste fremtid, om de ikke blir kjøpt opp.

Så det kan godt hende at NUFC er en "sovende kjempe" som blant annet Inspector nevnte. Men det er flere av disse sovende kjempene i PL. Lag som Everton og Tottenham ville heller ikke hatt nevnverdige problemer med å fylle en stadion som tok 10 tusen flere plasser. Da vil de ha en stadion som er ca like stor som St. James Park og derfor være på høyde med NUFC sånn tilskuermessig.
Det er jo et faktum at disse 2 klubbene også leter en finansene og plasser til å bygge en ny storstue. Tottenham er nok nærmest der med sine planer om å flytte inn i den nye OL arenaen.

Så det jeg egentlig vil frem til er at med historien til NUFC, et lag som har vært på besøk i den nest øverste divisjonen vært 10 år helt tilbake til 60 tallet, ihvertfall, er at de ikke er blant de 3-4 lagene som tjener grovt på merkevaren PL klubb. De har heller ingen som skyter inn midler kunstig i klubben og må derfor leve etter alle "normale" regler for en fotballklubb for å få hjulene til å gå rundt. Derfor vil også NUFC slite litt mer i å få gode spillere til klubben og få dem til å bli værende. Det er ikke umulig, bare vanskligere.
Med de sponsordealene, den worldwide supporterskaren og merkenavnene de største klubbene representerer, gjør det veldig vanskelig for de nest beste klubbene å nå helt til topps idag, desverre.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5484 på: 18. Juli 2011, 11:50 »
Så enig så enig Frode, mye bra nå! :) Selv om vi er den beste klubben i verden å følge ( :) ) så er vi nok neppe blant de beste klubbene i verden hva attraktivitet gjelder sånn objeltivt sett.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5485 på: 18. Juli 2011, 12:10 »
Godt innlegg frode. Problemet er at noen vil sitere kun den delen med blackburb og fortelle at vi er større klubv og se bort ifracresten:) sånn gode innlegg bruker å ende
Han kom, ble mett og dett var dett....

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5486 på: 18. Juli 2011, 13:09 »
Skulle Long glippe trenger vi ikke se lenger enn til Skottland, Dundee United og David Goodwillie :)

Nøyaktig samme spillertype som Long (som er det vi trenger), 22 år, Scorte 17 ifjor og legger opp til en hel del andre ved å skape rom. Tenk hva Bellamy gjorde for Shearer.

Burde kommet billigere enn Long, men Rangers fikk akkurat et bud avslått, men er jo også et sunnhetstegn at Rangers var ute etter han ;)

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5487 på: 18. Juli 2011, 14:13 »
Goodwillie blir bra på FM han så sikkert et spennende talent.

Ellers har vel Boyd og til dels Kenny Miller vist at mye mål i Skottland ikke nødvendigvis blir sukess i andre europeiske ligaer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5488 på: 18. Juli 2011, 14:16 »
Jeg er ikke nødvendigvis uenig i det Frode skriver eller dere som skriver at vi ikke er så store, som vi kanskje tror. Men nå er jo saken den at vi har muligheten til å faktisk kneppe inn litt av den luka opp til de seks beste lagene i serien. Med Carroll pengene har vi muligheten til å kjøpe spillere, skape et godt lag, få opp interessen, skape blest. Alt dette vil gi ringvirkninger og tilbake vil man dessuten få høyere inntekt, men Ashley tør tydeligvis ikke ta denne risken(altså satse knallhardt med de midlene vi fikk fra Liverpool), det er synd!

Jeg vil også gjerne bla opp litt historie. Everton solgte Wayne Rooney for omlag 250mill i 2004. Sesongen 03/04 endte klubben på 17.plass, og til tross for en plass på øvre halvdel sesongen før så var det et unntak for et lag som hadde slitt en del år på nedre halvdel. De satset og brukte det de hadde fått for Rooney. I 04/05 sesongen ble det umiddelbar suksess med fjerdeplass, og til tross for en dårlig sesong i 05/06 så har de stabilsert seg langt inne på øvre halvdel. Jeg prøver ikke å poengtere at suksessen ene og alene skyldes pengene de fikk for Rooney, men de var ihvertfall ikke redd for å satse med de midlene de hadde tilgjengelig. Det har da også Everton gjort når de har penger de siste årene også. Eks. Fellaini, Bilyaletinov etc. Nå er vel kassa ganske tom for dem, men jeg har sansen for de som tør.

Man vil rett og slett aldri lykkes om man aldri er villige til å ta en risk. Slik Everton gjorde og som mange andre har gjort. Det skal være forsvarlig drift, men det vi gjør nå er bare feigt. Det er kanskje langsiktig tenkning i bunn, men det er altfor mange spørsmålstegn rundt det vi gjør nå.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5489 på: 18. Juli 2011, 14:35 »
Da drar Jeg til Skottland og Rangers-Hearts :)

Kanskje finner jeg noen skjulte talenter å fortelle om ;)