20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292054 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4530 på: 29. Juni 2011, 00:20 »
Jeg er en av de som er enig med Flatline her. Gibson er en spiller med vinnermentalitet og har antagelig et enormt
behov for å gjøre salget fra Manu til å virke feil. jeg tror han kunne vært en meget god tilvekst i vårt "nye" mannskap uten
alt for mye PL-erfaring. Gibson er betydelig bedre enn Guthrie på flere områder.
Fysikk, posisjonering, taklingsegenskaper, styring av spillet etc.  Når det er sagt skal vi ikke skryte
skuddbeinet hans opp i skyene for det har vært mye Row Z (les Zamora) :)

MEN han har som Ferguson har sagt, kapteinstendenser og en glødende vilje til å vinne. Slike typer trenger vi.
Dessuten virker han å ha hjerne, noe våre midtbanespillere ikke kan skryte på seg å ha hatt de siste årene ;)

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4531 på: 29. Juni 2011, 00:21 »
Hvis noen har sett en skikkelig match med Gibson og silker over langskudda må man seriøst gå i seg selv. Ja, han putter på langskudd, men så fyrer han av fra 40 meter ca 10 ganger pr. kamp også. Sykt frustrerende. Skl vi ha en med langskudd kunne vi like gjerne henta Matt Taylor som putta to fra midtbanestreken i samme sesong, uten at det gjør han til noe verdensklasse.
Hvis Gibson kommer inn og Guthrie kommer forsvinner ut er det som å spytte ut penger, for to spillere som i mine øyne er like gode/dårlige.

Btw Flatline, skjer med copyrighten her på forumet egentlig? Trodde jeg skulle ha Robert Frost for meg selv jeg....

Oi, så ikke at du hadde det samme :)
Endret nå, sorry!

Haha, var ikke sånt ment da  ;)
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4532 på: 29. Juni 2011, 00:27 »
Jeg er en av de som er enig med Flatline her. Gibson er en spiller med vinnermentalitet og har antagelig et enormt
behov for å gjøre salget fra Manu til å virke feil. jeg tror han kunne vært en meget god tilvekst i vårt "nye" mannskap uten
alt for mye PL-erfaring. Gibson er betydelig bedre enn Guthrie på flere områder.
Fysikk, posisjonering, taklingsegenskaper, styring av spillet etc.  Når det er sagt skal vi ikke skryte

MEN han har som Ferguson har sagt, kapteinstendenser og en glødende vilje til å vinne. Slike typer trenger vi.
Dessuten virker han å ha hjerne, noe våre midtbanespillere ikke kan skryte på seg å ha hatt de siste årene ;)

I tillegg er han bare 23, og ble lenge kalt den nye Roy Keane. Han har tydeligvis stagnert i Manchester United - men dette kan vel skyldes mangelen på spilletid like mye som grunnet andre ting.
5 millioner i dagens marked er ikke en dritt uansett, vi trenger noen engelsk-talende spillere ( selv om det ikke nødvendigvis blir Gibson).

Nå ser det ut som Sunderland snapper han uansett, men det finnes mange verre kjøp spør du meg. Ireland springs to mind.
If it has tits or wheels, count on problems!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4533 på: 29. Juni 2011, 00:39 »

vi er enige ;)

I tillegg er han bare 23, og ble lenge kalt den nye Roy Keane. Han har tydeligvis stagnert i Manchester United - men dette kan vel skyldes mangelen på spilletid like mye som grunnet andre ting.
5 millioner i dagens marked er ikke en dritt uansett, vi trenger noen engelsk-talende spillere ( selv om det ikke nødvendigvis blir Gibson).

Nå ser det ut som Sunderland snapper han uansett, men det finnes mange verre kjøp spør du meg. Ireland springs to mind.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4534 på: 29. Juni 2011, 00:47 »
Ser det ryktes at vi er i dype forhandlinger om Zoggy?
Det jeg lurer på?
Noen som tror vi har en klausul i kontrakten om evt penger ang videresalg?
Han kom jo fra Newcastle til Wigan, så vist han skal tilbake, ja da betaler vi jo penger for han, samtidig som vi for penger av Wigan grunnet % ved videresalg?
Noen som vet noe om dette?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4535 på: 29. Juni 2011, 00:56 »
Ta det toontastic1892 sier med en store bøtte halvsalt. Enda en 14-åring som sitter på fanget på morra og spyr ut bullshit.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4536 på: 29. Juni 2011, 00:58 »
Kan jo kanskje være derfor Wigan i starten skulle ha mer av oss enn CL-lag...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4537 på: 29. Juni 2011, 01:02 »
http://www.redcafe.net/f9/sunderland-bid-12m-oshea-gibson-brown-332147/

Scumfansen virker delte i sin mening om hvorvidt de burde selge Gibson eller ikke..

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4538 på: 29. Juni 2011, 01:11 »
Må si meg enig med alle Flatlines meninger på de 10-12 siste sidene, du er i form ;D

De som mener Guthrie er nærmest like god som Gibson må bli mer realistiske. Gibson spiller CL-kamper for Manchester United, mens Guthrie spiller Ligacup-kamper for oss.... Blir for dumt å diskutere hvem som er best av de...

For de som sier at det er det samma for dem om vi henter engelske spillere eller ikke, så er det jo klart at for oss nordmenn har det ikke en dritt å si. Men NUFC er en britisk klubb og det er klart det er morsomst for klubben og 97% av supporterne å ha britiske spillere. Jeg har bodd 7 år i Edinburgh, og var på alle Hearts sine hjemmekamper i fire år, og gleden når en "hjemlig" britisk spiller scorer er større enn når en utlending scorer (så sant det ikke er den store stjerna ;)).

Britiske supportere liker Lokale spillere best, så kommer Hjemlige og så kommer utenlandske....

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4539 på: 29. Juni 2011, 03:08 »
Om du mener det er stor forskjell på de bør du se begge spillere om igjen (og spesielt om mellomlegget på de to er 4mp).

Og om engelske spillere skaper mer stemning når de scorer, er meg knekkende likyldig så lenge laget spiller bedre og faktisk scorer (Ameobi er jo engelsk og Best er britisk, men man ser allikevel hva folk mener om spissrekka for øyeblikket), og det tror jeg 52.000 på St James også er enige i. Spesielt mtp hvilket nivå mange av de britiske spillerne holder for øyeblikket og til hvilken pris.
Dette faller uansett på egen urimelighet når Guthrie faktisk er en av de engelske i troppen.

Diskusjonen rundt Sturrigde nasjonalitet i passet spiller jo ingen rolle når han er en god spiller. Du kan ikke seriøst f.eks mene at vi skal beholde Ameobi som superspiss og styre oss for Sturridge om han hadde vært fra Mongolia eller Somalia?

Laget vårt trenger forsterkning og da kan ikke folk foretrekke engelske, overprisede og underpresterende spillere, så lenge vi forbedrer oss til neste år. Om Newcastle stilte med 11 franskmenn neste sesong er samma for meg, så lenge vi fortsetter i riktig retning, kan knabbe med oss noen flotte resultater og kanskje få med oss en cup-tittel. 
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #4540 på: 29. Juni 2011, 03:35 »
Når ble irer briter? ;p

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4541 på: 29. Juni 2011, 03:39 »
Jeg tror alle synes det er kjekt med Britiske/Engelske spillere og spesiellt de som bor i Newcastle som Andymag skriver. Derimot skal vi ha Engelske spillere kontra utenlandske må det være riktig pris og kvalitet. Har vi muligheten til å skaffe oss en spiller som er like god like ung og ca samme pris mener jeg vi skal velge lokalt-engelsk-britisk deretter utenlandsk. Jeg er uansett imot å stille med 11 franske spillere kamp etter kamp. Da bør vi heller ta oss råd til britiske spillere!

Uansett er det Transforsommeren 2011 og jeg ser en del er uenige med meg i Evans. Jeg mener fortsatt han ville vært en stor signering. Han er fortsatt bare 23, men har allikevel erfaring på aller høyeste nivå. Årets sesong var relativt dårlig, men tiligere sesonger har han vært klasse og mye bedre en våre CB. Kan si at han har stagnert og har feil utviklingskurve. Kanskje stemmer dette, men jeg mener at unge CB vil variere og at Evans har muligheter for å bli en skikkelig god stopper. I tillegg florerer det ikke akkurat av forsvarspillere i Newcastle for tiden.

I tillegg er han Britisk;)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4542 på: 29. Juni 2011, 06:23 »
Om du mener det er stor forskjell på de bør du se begge spillere om igjen (og spesielt om mellomlegget på de to er 4mp).

Og om engelske spillere skaper mer stemning når de scorer, er meg knekkende likyldig så lenge laget spiller bedre og faktisk scorer (Ameobi er jo engelsk og Best er britisk, men man ser allikevel hva folk mener om spissrekka for øyeblikket), og det tror jeg 52.000 på St James også er enige i. Spesielt mtp hvilket nivå mange av de britiske spillerne holder for øyeblikket og til hvilken pris.
Dette faller uansett på egen urimelighet når Guthrie faktisk er en av de engelske i troppen.

Diskusjonen rundt Sturrigde nasjonalitet i passet spiller jo ingen rolle når han er en god spiller. Du kan ikke seriøst f.eks mene at vi skal beholde Ameobi som superspiss og styre oss for Sturridge om han hadde vært fra Mongolia eller Somalia?

Laget vårt trenger forsterkning og da kan ikke folk foretrekke engelske, overprisede og underpresterende spillere, så lenge vi forbedrer oss til neste år. Om Newcastle stilte med 11 franskmenn neste sesong er samma for meg, så lenge vi fortsetter i riktig retning, kan knabbe med oss noen flotte resultater og kanskje få med oss en cup-tittel.

Det var vel ikke helt det han sa da :p

nemiarwen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4543 på: 29. Juni 2011, 07:33 »
Da har vi et nytt rykte:

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2009247/Newcastle-consider-Velez-Sarsfield-striker-Juan-Manuel-Martinez.html

Er vel sikkert ikke noe hold i dette, i tillegg får jeg flashback til han langhåra argentinske spissen vi hadde for en del år tilbake. Husker ikke navnet på han, men han var ihvertfall ikke noen goalgetter.
Uansett så er det svært mange argentinere som "faller igjennom" i Premier League...
Ah me lads, ye shud only seen us gannin',
We pass'd the foaks upon the road just as they wor stannin';
Thor wes lots o' lads an' lasses there, all wi' smiling faces,
Gawn alang the Scotswood Road, to see the Blaydon Races.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4544 på: 29. Juni 2011, 07:39 »
Du tenker på Daniel Cordone :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida