20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292841 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4275 på: 25. Juni 2011, 14:49 »
Takk for et bra innlegg, Skogis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4276 på: 25. Juni 2011, 14:55 »
Inkompetentetullinger medeler at det kommer til å være en pressekonferanse i morgen rundt kl 11-12. Her vil det komme frem at Newcastle skal ha kjøpt 2 spillere(kvalitet).
Mike Ashley has just landed at Benton at 1pm #nufc

Men er det noen gode rykter på hva som kan være iferd med å skje? Ser vel ikke helt bortfra at han bare skal prate med forskjellige folk, så jeg forventer ikke akkurat at det skjer noe svært i dag.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4277 på: 25. Juni 2011, 15:01 »
Seriøst, tror dere fortsatt på den bullshiten der? Er vel ikke mer enn 2-3 dager siden sist dere drev om postet rykter om at det skulle komme en spilleranonsering samme kvelden. Etter hva jeg kan huske så skjedde ikke det.

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4278 på: 25. Juni 2011, 15:05 »
er låv å håpe Dani ;)
Joey Barton 7

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4279 på: 25. Juni 2011, 15:08 »
Som Toon seie e det ett minimum med bredde i stallen i form av kvalitet, og ikke ein haug med talenter og junior spelarar, for å kunne kjempe oss opp mot top 6. Blir litt mye FM takter her nå synst eg med den mentaliteten at "selg han så lenge me får erstatter".....Me må jo selvfølgelig beholde stammen i laget, og forsterke utover denne.
Eg synst ikkje at et kjøp av Cabaye betyr at han e garantert en plass i start oppstillingen. Ser du på andre top 6 klubbar i england så blir nye signeringer matcha sakte men sikkert. Nivået i fransk serie vs premier league e ganske stor, og sjøl om spelaren spele for Frankrike betyr ikkje dette at han derfor automatisk tar nivået i PL. Me har per dags dato kun 1 reine ving som holde PL nivå og ein nysignering fra frankrike som me ikkje vett om vil takle nivået, og eg ser då ikkje problemet i å signere zogbia (med tanke på at me faktisk har 35 mil fra carroll salget som fortsatt ikkje e brukt, men ska aldri stola på ashley....det vett me jo fra før).

Poenget mitt e at me kan ikkje bytta ud 7 spelarar i start 11'er og tro at dette vil fungera. Me må selvfølgelig beholda de som preserte i fjor og forsterka ytterligere med å skaffe oss bredde i stallen. Skader, suspensjoner og ikke minst forskjellige formasjoner utfra kamper e någe me trenge ein bredde for å takla. Spessielt skader e jo någe som går igjen hos oss.

Vil te slutt bare trekka fram Manu som et eksempel. En av grunnene te at de klarte seg såpass bra i år va nettopp pga bredde i stallen, dobbel dekning på alle posisjoner som me fekk se i semifinalen mot Schalke. Seie ikkje at me ska ha lika bra dekning som Manu, men det e jo heilt klart någe te ettertanke.

Enig med deg her skogis.Utrolig viktig å ha bredden i laget men ikke minst et lag hvor sammhandlinga er bra,å kvitte seg med omtrent hele laget vill ikke ha noe positiv effekt.

Jeg håper det skjer noe snart her:) Viktig at vi forsterker forsvaret også!!
*¤Newcastle Utd & Vålerenga For Life¤*

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4280 på: 25. Juni 2011, 15:34 »
Jeg er ganske sikker på at det jobbes hardt for en ny kvalitetspiss i kulissene. . En vi kommer til å bruke 10-15 mill. Pund på. At folk inne her sier at vi kun har brukt 4,5 mill. Pund tviler jeg sterkt på. Med tanke på Sign on fees osv. Tipper vi har brukt nærmere 8,5 mill.Pund tilsammen.

£2 mill for BA
£1 for hver av de andre.

Gleder meg videre  :)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4281 på: 25. Juni 2011, 15:44 »
Seriøst, tror dere fortsatt på den bullshiten der? Er vel ikke mer enn 2-3 dager siden sist dere drev om postet rykter om at det skulle komme en spilleranonsering samme kvelden. Etter hva jeg kan huske så skjedde ikke det.
[/quote

1 inn og 1 ut sa de. Det var samme kvelden celtic la inn bud, så hvem vet?:p

Tipper ev taylor og matuetellerannet:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4282 på: 25. Juni 2011, 15:58 »
Samhandling er viktig, men jeg støtter MA og Pards i måten nå fremtrer på. Hvem har sagt at vi skal bytte ut 7 spillere? Den sentrale midtbanen fungerte ikke optimalt forrige sesong. Vi manglet fart og kreativitet, noe flesteparten var enige i. Ergo fikk vi inn Cabaye. Åpenbart blir det to forandringer også i angrep, og sannsynligvis på kant. Men dette var jo plassene hvor vi hadde problemer! Vi kan jo ikke klage over dårlig kantspill og dårlig midtbane, og når Pards og MA gjør noe med saken så skal vi jammen meg klage over dette også.  Skal vi oppover på tabllen må de svake ut av laget.

Barton selges sannsynlgivis og Nolen ble solgt fordi begge nærmer seg 30, men nekter(t) å forholde seg til at kontraktene også bør avspeile dette faktum. Ser vi Wenger og SAF dele ut lukrative 5 årskontrakter til spillere i den aldersgruppen?Nei.  Og det er få som mener de to er noen inkompetente tullinger for at de holder seg til den regelen. Klubben kan ikke bruke 50 millioner i året på to spillere som det ikke er sikkert holder plassen i laget, hvis vi samtidig ønsker å bringe inn forsterkninger. For at klubben skal komme seg videre er det nettopp middelmådige/over toppen eldre "high earners" som må ut, ikke spillere ala Guthrie og Løven som tilsammen etter all sannsynlighet  tjener 1/5 av ukeslønna til Barton.  At Smith, Barton og Nolan alle var instrumentelle i snu det hele får heller være. De tjener alt for godt allerede til at vi kan begynne å bli sentimentale. Bredde  skapes gjennom å ha gode squadspillere som er fornøyde med å spille i ny og ne (Løven og Guthre) og en bunsj med unge sultne spillere. Å bruke Nolan og Barton for å skape bredde en luksus vi ikke kan unne oss.  Forøvrig er det viktig å påpeke at klubben også har blitt mer kresen ifht spillertypene de henter inn. Spillere som ikke vil passe inn, kjøpes ikke. Dette minimerer risikoen for slike spillerproblemer vi har hatt tidligere.
« Siste redigering: 25. Juni 2011, 16:26 av InspectorC »

Skogis

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4283 på: 25. Juni 2011, 16:27 »
Samhandling er viktig, men jeg støtter MA og Pards i måten nå fremtrer på. Hvem har sagt at vi skal bytte ut 7 spillere? Den sentrale midtbanen fungerte ikke optimalt forrige sesong. Vi manglet fart og kreativitet, noe flesteparten var enige i. Ergo fikk vi inn Cabaye. Åpenbart blir det to forandringer også der, og sannsynligvis på kant. Men dette var jo plassene hvor vi hadde problemer! Vi kan jo ikke klage over dårlig kantspill og dårlig midtbane, og når Pards og MA gjør noe med saken så skal vi jammen meg klage over dette også.  Skal vi oppover på tabllen må de svake ut av laget.

Barton selges sannsynlgivis og Nolen ble solgt fordi begge nærmer seg 30, men nekter(t) å forholde seg til at kontraktene også bør avspeile dette faktum. Ser vi Wenger og SAF dele ut lukrative 5 årskontrakter til spillere i den aldersgruppen?Nei.  Og det er få som mener de to er noen inkompetente tullinger for at de holder seg til den regelen. Klubben kan ikke bruke 50 millioner i året på to spillere som det ikke er sikkert holder plassen i laget, hvis vi samtidig ønsker å bringe inn forsterkninger. For at klubben skal komme seg videre er det nettopp middelmådige/over toppen eldre "high earners" som må ut, ikke spillere ala Guthrie og Løven som tilsammen etter all sannsynlighet  tjener 1/5 av ukeslønna til Barton.  At Smith, Barton og Nolan alle var instrumentelle i snu det hele får heller være. De tjener alt for godt allerede til at vi kan begynne å bli sentimentale. Bredde  skapes gjennom å ha gode squadspillere som er fornøyde med å spille i ny og ne (Løven og Guthre) og en bunsj med unge sultne spillere. Å bruke Nolan og Barton for å skape bredde en luksus vi ikke kan unne oss.  Forøvrig er det viktig å påpeke at klubben også har blitt mer kresen ifht spillertypene de henter inn. Spillere som ikke vil passe inn, kjøpes ikke. Dette minimerer risikoen for slike spillerproblemer vi har hatt tidligere.

Eg e enige i mye av det du skrive her.

At me ska bytta ud 7 spelarar va jo bare en random tall eg drog ud av rævå. Poenget mitt e at me må ver forsiktige i å bytta ud for mye på laget. Folk etterlyse kontinuitet her på forumet, dette gjelde ikkje bare blandt manager men spillerar og. Eg ska ikkje spekulera i ka som foregår i forhandlingane mellom barton/enrique og klubben, den oppgaven lar eg klubben ta seg av, men viss det stemme at de kreve for mye så blir det naturlig å la de gå. Men å selge type Coloccini, som selv seie at han vil forbli i klubben, pga høy lønning blir i mine øyne feil. Klare ikkje se for meg andre midtstopparar som e bedre som vil spille for oss per dags dato.

Det e greit at disse spillerne ikkje e fremtiden, men å bytta ud alle på eingang e veldig risikabelt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4284 på: 25. Juni 2011, 17:03 »
Ingen som har sagt at vi skal selge Colo, kun media som spekulerer. Vi selger spillere som åpenbart er for svake eller som ikke vil signere nye kontrakter, og det er for meg helt greit.

Jeg synes vi bør være litt mer positive. Klubben er i bedre stand enn på lenge, og dette overgangsvinduet kan bli ett av de beste på mange mange år. Og til dels er dette et resultat av at MA nå har begynt å føre en økonomisk og sportslig fornuftig politikk.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4285 på: 25. Juni 2011, 17:39 »
Er enig at det er grunn til å være optimistisk. Vi har fått inn tre spillere som alle virker å være forsterkninger og vi har ikke kommet til 1. juli engang. Og vi som etter hvert har fulgt med på en del transfersommere vet at det ikke er vanlig. Får vi inn en god spiss ser det veldig lovende ut.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4286 på: 25. Juni 2011, 17:59 »
Det som virkelig gjelder nå er å få inn en spiss og noen forsvarsspillere for min del. Hvis vi ser på målforskjellen så er det ikke framover vi sliter. Vi har mange forskjellige spillere som scorer, noe som er positivt, men enig at vi trenger spissen som kan putte 15+ hver sesong (må si jeg har litt troa på Ba her).

Bakover er det skummelt tynt syns jeg, for øyeblikket har vi kun 5 rene forsvarsspillere i stallen som har bevist at de kan holde nivået(Taylor, Colo, Willy, Simps og Jose). Nå kan selvfølgelig R. Taylor og Ferguson steppe inn på hver sin back hvis det er nødvendig, men vi må ha flere spillere bak der.

Må si det hadde vært litt kult med Skjelbred som en erstatning for Guthrie om han skulle forvinne. Syns han fortjener en sjanse i en av de store ligaene, og Pl er den som passer han best. Han har en syk utholdenhet og arbeidsskapasitet, noe jeg syns vi mangler (vi har Tiote, men han er defensiv og skal holde balansen i laget og stenge av på midten. Hadde vi fått noen skader eller møter et bra lag er det aldri dumt å ha en sliter og arbeidshest på midten, se på Park ;)

Skjelbred løper til han stuper og kunne vært en fin spiller i stallen, selv om det selvføgelig er sjanse å ta (bare se på B. Riise).

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4287 på: 25. Juni 2011, 18:24 »
Danny Guthrie på vei til Birmingham ja! ;)

Skysports melder at Hughton er interessert i å hente Best og Routledge til Birmingham.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4288 på: 25. Juni 2011, 18:25 »
Inkompetentetullinger medeler at det kommer til å være en pressekonferanse i morgen rundt kl 11-12. Her vil det komme frem at Newcastle skal ha kjøpt 2 spillere(kvalitet).

Du vet at heter ITK og ikke IKT?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4289 på: 25. Juni 2011, 18:29 »
Siste nyhet: Danny Guthrie og Wayne Routledge på veg til QPR!

http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/football/newcastle/9106095.Duo_set_to_quit_United/

Greit nok. Ingen av de to er gode nok, men stallen begynner å bli jævli tynn nå. Håper vi selger de to og beholder Barton.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM