20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291724 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #4260 på: 25. Juni 2011, 11:18 »
Fatter ikke noen av dere syns Guti presterer. Og en av våre beste i fjor er jeg ikke enig i. Tiote,Colo, barton, var nok våre beste i fjor. For å koke det ned til en konklusjon så er ikke Jonas god nok for topp 6 i premier league. Så bare å forsterke. Kan også nevnes at han hever ei fet lønn. Så om han blir solgt å erstattet med zoggy så er vi sterkere.

Ein av våre klart beste i slutten av sesongen. Barton for eksempel var utruleg svak i tilsvarande periode. Sidan du meinar målet er topp 6 neste sesong, bør mi ikkje ha ein viss breidde i troppen? Og bør ein ikkje då satsa ein del økonomisk, altso at ein må kanskje betala litt i løn og ikkje kunn ha youth acadamy-spelarar på benken. Ja, for Zoggy vil sjølvsagt ikkje ha so høg løn. Og viss det står mellom oss og ein klubb som allereie har Europaspel og klubben som gir mest løn, kven trur du Zoggy vel? (Sjølvsagt skal mi forsterka laget.)
« Siste redigering: 25. Juni 2011, 11:20 av lgrinde »

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4261 på: 25. Juni 2011, 11:24 »
Bør følge hjertet sitt å velge oss:) nei men poenget er ikke zoggy men Jonas er ikke god nok. Vil heller ha en bedre ving med en yngre billigere backup om ikke Jonas godtar kraftig lønnskutt da. Nytter ikke ha en ving som består av EN kvalitet fremover og det er å skaffe frispark. Det holder rett å slett ikke.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4262 på: 25. Juni 2011, 12:00 »
Guti har jo det å skjære inn og score da. Er ikke for ingenting han spiller på venstrekant når han er høyrebent.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4263 på: 25. Juni 2011, 12:21 »
Best ville vært veldig bra for Birmingham.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4264 på: 25. Juni 2011, 12:25 »
Guti har jo det å skjære inn og score da. Er ikke for ingenting han spiller på venstrekant når han er høyrebent.
7 mål på 104 kamper? :P Synes han er en god spiller, men kan ikke si han har det med å score.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4265 på: 25. Juni 2011, 12:33 »
Akkurat Det sier ikke så mye, da fjorårssesongen stort sett var gampefotball og "sliting".
Veldig lite å glede seg over rent fotballkunsternisk, og en av hovedgrunnene til at jeg er positiv til det paradigmet som ser ut til å manifestere seg denne sommeren. Tykke nostalgi-briller synes å regjere hos mange av de som vil beholde store deler av laget, eller "stammen" som de gjerne omtaler det som.
I den stammen vil jeg trekke fram Colochini, Enrique, Tiote og Barton. Resten er stallfyll i beste fall, og jeg feller ingen salte krokodille-tårer når de nå  blir henvist til benken eller blir bedt om å finne seg en ny klubb.

Du kastar deg nok ein gong ut på tynn is :) Eg føler mi avslutta denne diskusjonen eit par sider tilbake, men no ser det ut som du vil i gong att med den. At Jonas var ein av våre beste siste del av sesongen, det seier ganske mykje. For eksempel at han betyr mykje for vårt offansive spel, får frispark, skapar sjansar, gir fart og jobbar utruleg godt defansivt. Og på den andre sida, mi har/hadde ein tynn stall og treng dei mi har. Sjølvsagt reknar eg ikkje med Smith, Routledge, Løven, Ranger og Guthrie. Du seier det var veldig lite å gleda seg øve forrige sesong, det stussar eg VELDIG øve. Då målet openbart var å overleva. Og det greidde mi med klar margin. Mi hadde dessutan ein del kampar der mi spelte fin fotball og skåra mange mål, mot mackems, villa og wh. Dette i vår første sesong etter opprykket og med to forskjellige managerar på ein sesong. Og eg site ikkje med tjukke nostalgi-briller, då vil eg heller påstå at det er du som gjer det og derfor forventar spel og resultat som frå KK si tid på 90-talet og under Sir Bobby Robson. Mi var ikkje der forrige sesong, mi kjem ikkje der i løpet av ein sommar og mi er ikkje der neste sesong! Men ambisjonane og målet om å komma tilbake på det nivået i løpet av nokre sesongar, bør sjølvsagt vera der.
For meg verkar det som du kunn vurderar laget utifrå at mi burde komme blandt topp 6 neste sesong, og at det burde mi gjort forrige sesong og. Sjølvsagt vil eg at mi får inn ein som kan kjempa med Jonas om plassen, og at den spelaren helst er betre på papiret. Men det verte jo den som presterar i kampane som vil få spela, den andre site då på benken, som ein solid backup. Du er faktisk einig at mi treng ein stamme, og mi er einige om Sturridge, so då vil eg sei det er håp ;)

Basert på signeringene våre i sommer synes jeg det virker ihvertfall sannsynlig at vi kan spille litt finere fotball neste sesong.  Og når Jonas ikke makter å avlevere en eneste pasning fremover synes jeg ikke at vi kan besette en plass på vingen med en spiller som i beste konsekvens skaffer oss et frispark. Det Var godt nok forrige sesong, men det er ikke godt nok med de forsterkningene vi har signert hittil i sommer. Jeg har ikek noe i mot Jonas som benkfyll, men du må måle Jonas opp mot konkurransen han får om vingplassen til høsten. Da mener jeg han har for lite å tilby i vår startende XI.
If it has tits or wheels, count on problems!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4266 på: 25. Juni 2011, 12:39 »
Kan jo være at disse nye signeringene hever Jonas. Han har et smart fotballhode. Han plasserer seg bra, er nesten alltid mulig å spille på, tror han gjør mer for laget enn det kan se ut som til tider. Det å få inn flere kreative spillere tror jeg kan være bra for han.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #4267 på: 25. Juni 2011, 12:42 »
Kan jo være at disse nye signeringene hever Jonas. Han har et smart fotballhode. Han plasserer seg bra, er nesten alltid mulig å spille på, tror han gjør mer for laget enn det kan se ut som til tider. Det å få inn flere kreative spillere tror jeg kan være bra for han.

Enig i det, men man har sett at han trenger kamp om plassen. Når Jonas føler han har klippekort, synker kvaliteten betraktelig.  I tillegg synes jeg han er tam mot svakere lag.
If it has tits or wheels, count on problems!

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4268 på: 25. Juni 2011, 13:00 »
Enig i at Jonas blir for begrenset i det offensive spillet. Jeg liker ham veldig godt, men jeg synes godt han kan ofres for å finansiere et kjøp av N'Zogbia, som sammen med Rodallega var en av hovedårsakene til at Wigan berget plassen.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4269 på: 25. Juni 2011, 13:09 »
Sorry Christian, jeg må bare: Ein spelar, fleire spelarar.

Men enig angående Rodallega. Tror han kunne vist seg å være meget effektiv med flere kreative spillere bak seg.

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4270 på: 25. Juni 2011, 13:15 »
Jeg syns vi skulle hevet oss inn i kampen om Forlan jeg!! selv om han er gammel, er han forsatt go!!
Jeg har altid ver "forelsket" i han jeg ;)
Joey Barton 7

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4271 på: 25. Juni 2011, 13:21 »
Forlan passer så absolutt ikke inn i vår transferpolicy. Tror nok ikke Ashley gnir seg i hendene av å tenke på lønnskravet til regjerende beste spiller i VM.

Skogis

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4272 på: 25. Juni 2011, 13:33 »
Som Toon seie e det ett minimum med bredde i stallen i form av kvalitet, og ikke ein haug med talenter og junior spelarar, for å kunne kjempe oss opp mot top 6. Blir litt mye FM takter her nå synst eg med den mentaliteten at "selg han så lenge me får erstatter".....Me må jo selvfølgelig beholde stammen i laget, og forsterke utover denne.
Eg synst ikkje at et kjøp av Cabaye betyr at han e garantert en plass i start oppstillingen. Ser du på andre top 6 klubbar i england så blir nye signeringer matcha sakte men sikkert. Nivået i fransk serie vs premier league e ganske stor, og sjøl om spelaren spele for Frankrike betyr ikkje dette at han derfor automatisk tar nivået i PL. Me har per dags dato kun 1 reine ving som holde PL nivå og ein nysignering fra frankrike som me ikkje vett om vil takle nivået, og eg ser då ikkje problemet i å signere zogbia (med tanke på at me faktisk har 35 mil fra carroll salget som fortsatt ikkje e brukt, men ska aldri stola på ashley....det vett me jo fra før).

Poenget mitt e at me kan ikkje bytta ud 7 spelarar i start 11'er og tro at dette vil fungera. Me må selvfølgelig beholda de som preserte i fjor og forsterka ytterligere med å skaffe oss bredde i stallen. Skader, suspensjoner og ikke minst forskjellige formasjoner utfra kamper e någe me trenge ein bredde for å takla. Spessielt skader e jo någe som går igjen hos oss.

Vil te slutt bare trekka fram Manu som et eksempel. En av grunnene te at de klarte seg såpass bra i år va nettopp pga bredde i stallen, dobbel dekning på alle posisjoner som me fekk se i semifinalen mot Schalke. Seie ikkje at me ska ha lika bra dekning som Manu, men det e jo heilt klart någe te ettertanke.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4273 på: 25. Juni 2011, 14:37 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_7004500,00.html

Noen som vet noe om denne fyren, annet enn at han er ving?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4274 på: 25. Juni 2011, 14:42 »
Inkompetentetullinger medeler at det kommer til å være en pressekonferanse i morgen rundt kl 11-12. Her vil det komme frem at Newcastle skal ha kjøpt 2 spillere(kvalitet).

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.