20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1293041 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #3960 på: 21. Juni 2011, 10:00 »
jeg er rimelig sikker på at Barton forsvinner i sommer.
Virker som vi har et garasjesalg light, og satser på en helt ny stamme.
Jeg har en følelse av at Ashley så på fjorårets lag som "means to an end", å holde oss oppe, men at han ikke føler dagens spillere kan ta oss videre.
Hvordan ellers forklarer man at så og si alle high-earners fra foregående sesong blir solgt?

If it has tits or wheels, count on problems!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3961 på: 21. Juni 2011, 10:45 »
Woodgate var helt SINNSYK spør du meg - nok å se på hvordan han fikk O'Brien og Shambles til å se ut ved sin side. En helt rå stopper - kunne blitt legendarisk. Dessverre gikk det til helvette på grunn av skader, men den råeste stopperen jeg har sett i Newcastle.

Akkurat Kristoffer! Jeg tilhører som sagt den eldre garde her på forumet, så jeg husker godt den transformasjonen du der påpeker. Da Woody spilte endret hele forsvaret seg, og klønene O Brien og Bramble spilte plutselg godt. Ditto Bernard som var best fremover. Det er nettopp derfor jeg ville tatt i mot ham med åpne armer: Jeg var ikke en 12-13 åring som ikke forstod hva jeg var vitne til.  Han var en komplett stopper og da var han bare av 23 år.  Hadde du satt Vidic i den forsvarsrekka ville ikke holdinga hans vært mye til hjelp.

For meg er han forsvarerets svar på Messi. Hvis Messi hyptotetisk sett endte opp med de samme problemene i en alder av 30, tror jeg likevel mange her inne på forumet ville tatt i mot ham, fordi de håpte at han kanskje igjen ville oppnå gammel storhet.  Sånn er det med meg og Woody. Og kanskje er det slik med de andre "eldre" her på forumet. 
« Siste redigering: 21. Juni 2011, 10:49 av InspectorC »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3962 på: 21. Juni 2011, 11:10 »
Bekymrer meg litt at Newcastle ikke virker opptatt over å ha litt bredde i laget. Stallen vi har er ikke den største og med å kjøpe inn spillere som har en skadeutsatt historie "Marve" så blir det ren gambling å selge Jonas:

http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2011/06/21/newcastle-united-will-listen-to-jonas-gutierrez-offers-61634-28911547/

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3963 på: 21. Juni 2011, 11:22 »
Haha..skryte på meg alder du liksom.. :)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3964 på: 21. Juni 2011, 11:35 »
For meg er han forsvarerets svar på Messi. Hvis Messi hyptotetisk sett endte opp med de samme problemene i en alder av 30, tror jeg likevel mange her inne på forumet ville tatt i mot ham, fordi de håpte at han kanskje igjen ville oppnå gammel storhet.  Sånn er det med meg og Woody. Og kanskje er det slik med de andre "eldre" her på forumet.

Eg har fulgt med sidan tidleg på 90-talet, og eg er heilt ueinig med deg. Ja, han var god men har fått øydelagt karriera si med skadar.

Noko rykter angåande ein spiss?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3965 på: 21. Juni 2011, 11:38 »
Bekymrer meg litt at Newcastle ikke virker opptatt over å ha litt bredde i laget. Stallen vi har er ikke den største og med å kjøpe inn spillere som har en skadeutsatt historie "Marve" så blir det ren gambling å selge Jonas:

http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2011/06/21/newcastle-united-will-listen-to-jonas-gutierrez-offers-61634-28911547/

Eg sa nei til Nolan, og eg seier nei no. Eg har ikkje litt trua på å byta ut eit heilt lag på ein sommar. Og ikkje minst grunna det du seier, mi må ha ein brei stall skal mi komma oss høgre enn 12 på tabellen.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #3966 på: 21. Juni 2011, 11:42 »
Skjønner virkelig ikke at vi ikke ser på Krancjar.. Ser ut som han går billig.
Vi burde signe følgende:

ny #9: - 10-20 millioner
spisstalent: 1-4 millioner
Krancjar: 4-8 millioner
Ny venstreback: 4-7 millioner
Ny midtstopper: 3-8 millioner
Høyreback: 3-4 millioner ( Simpson backup)

Totalt: 27 - 51 millioner.

Da burde vi være dekket til høsten. Tviler på at dette blir tilfelle men.
Vi trenger Sturridge - ikke Erdinc - som en spydspiss!!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3967 på: 21. Juni 2011, 11:46 »
Støttes, selv om jeg synes de regnestykkene dine er vel ambisiøse. Har en sterk mistanke om at Ashley synes det samme.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3968 på: 21. Juni 2011, 11:50 »
De summene der har åpenbart vist seg å være summer som Ashley ikke har tenkt å punge ut. Tipper vi ender med totalt å bruke maks det samme som du setter av til ny 9er, altså £10-20 mil.

Leser nå i the Journal at man mer eller mindere har gitt opp å beholde José Enrique. Videre skrives det at Jonas antagelig er til salgs, og derav håper man at Coloccini til slutt vil være villig til å gå ned i lønn for å reise tilbake til Spania, ettersom han da vil være den siste av de "3 amigos".

Jeg er ikke for å beholde "high earners" for enhver pris, men jeg er derimot mer redd for ringvirkningen av å rive ned hele stammen i laget.
Hvis vi nå tenker noen år frem i tid så skal jo alle spillere signere ny kotnrakt eller forsvinne. Er det da sånn at både Tioté, HBA og gud vet hvem, er uønsket fordi de blir for dyre i drift?
Hvis ja, da ser jeg virkelig ikke hvordan vi skal nærme os Europa igjen.

Da er jeg faktisk mer redd at Ashleys plan gjør Newcastle til en klubb som blir stående på stedet hvil, som en middelmålig Premier League klubb, og ikke noe annet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #3969 på: 21. Juni 2011, 11:55 »
Jeg ser selvfølgelig på dette som totalt urealistisk, men det burde ikke være det.
Vi har solgt spillere for 40 millioner, og Enrique går vel for 5-10 mill.
I forhold til regnestykket mitt vil man fremdeles sitte igjen med en netto gevinst for det siste halvåret.
Salg av Barton, Jonas osv vil vel bringe inn ytterligere 10-15 mill.
Når man selger sin beste spiss for 35 mill, vil det å hente inn en ny en til 10-20 mill være et MINIMUM spør du meg.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3970 på: 21. Juni 2011, 12:00 »
På en måte så ser eg hva Ashley holder på med, litt det Brann gjorde i vinter med å miste mange overbetalende stjerner og handlet inn billige spillere. Det har gått bedre enn forventet så langt, men man kan ikke være sikker på hvordan dette vil slå ut i Newcastle.

Skjønner at han vil selge spillere for å så kjøpe inn yngre og billiger erstattere, men i dette tempoet og med tanke på de spillerne det er snakk om så ser dette ikke bra ut.

Første spiller ut var Nolan, er redd at opp til 7 andre kan følge:

Barton
Smith
Best
Ranger
Jonas
Enrique
Colo

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3971 på: 21. Juni 2011, 12:27 »
Det POSETIVE med den listen er iallfall at verken Smith, Best eller Ranger har vært veldig viktige denne sesongen, og dermed vil bli noe stort savn.

Det jeg ser på som det største problemet nå, er at man, atter en gang, selger de beste spillerne i de posisjonene man har hentet nye spillere, les Cabaye inn og Nolan ut. Samtidig som Guthrie og Smith blir værende, altså de spillerne som er stallfyll og ikke noe annet. Spent på å se om Leeds faktisk gjør alvor av å hente hjem Smith, lite hadde gledet meg mer, med tanke på hvor stor lønn han hever og at han ikke er god nok, men jeg ser ikke  på det som veldig realistisk -dessverre.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3972 på: 21. Juni 2011, 12:30 »
Viss det du skriv, GMC, skjer. Då er det reine galskapen. Og eg treng ikkje høyra eit reknestykke på kor mykje løn mi sparar...Colo og Jonas MÅ mi behalda i sommar. Skal mi ha nesten eit heilt lag som knapt har spelt i PL utan nokon som helst breidde?. Og viss det skjer so viser jo Pardew seg kunn som ein muppet, som har ingenting han skulle ha sagt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3973 på: 21. Juni 2011, 12:30 »
Jeg ser selvfølgelig på dette som totalt urealistisk, men det burde ikke være det.
Vi har solgt spillere for 40 millioner, og Enrique går vel for 5-10 mill.
I forhold til regnestykket mitt vil man fremdeles sitte igjen med en netto gevinst for det siste halvåret.
Salg av Barton, Jonas osv vil vel bringe inn ytterligere 10-15 mill.
Når man selger sin beste spiss for 35 mill, vil det å hente inn en ny en til 10-20 mill være et MINIMUM spør du meg.

Skal ikke diskutere ett sekund på den oppsummeringen, er selvfølgelig helt enig. Men som du selv sier: vi vet hva som er realistisk med Ashley ved roret.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3974 på: 21. Juni 2011, 12:36 »
Viss det du skriv, GMC, skjer. Då er det reine galskapen. Og eg treng ikkje høyra eit reknestykke på kor mykje løn mi sparar...Colo og Jonas MÅ mi behalda i sommar. Skal mi ha nesten eit heilt lag som knapt har spelt i PL utan nokon som helst breidde?. Og viss det skjer so viser jo Pardew seg kunn som ein muppet, som har ingenting han skulle ha sagt.

Det er det som skremmer meg mer og mer for hver dag som går. Det kommer flere og flere rykter om at flere av våre mest sentrale spillere vil forlate klubben i sommer og flere supportere ser at noe er på gang i klubben. Det eneste som er sikker er at stallen er ikke ferdig ryddet men forhåpenlig så vil det fylles med spillere som er bedre enn de vi kommer til å kvitte oss med.